Ohoj-bugg =hanurista!

Ranttapuli

En ymmärrä mikä tuossa hiiohei-bugissa muka niin hyvää on? Ei mikään!

Siitähän ei tule yhtään mitään että nainen muka saa päättää minkä kuvion menee seuraavaksi ja että annetaan muka visuaalisesti suunta vartalolla... pelkkää paskanjauhantaa koko homma!

Sellaisia naisia ei olekaan jotka ei pilaa tanssimista tuossa tilanteessa typerehtimisellään ja toisekseen lavaolosuhteissa tuollaiset visuaalisuudet on vain työttömien haihattelijoiden päiväunia!

Että se sitä vouhotuksesta taas! Nyt voidaankin ruveta taas keskittymään miehn vientiin ja naisen seuraamiseen!

42

5221

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mieltä...

      ...ovat monet kokeneet tanssiopettajat ja -koulut. Åhej-bugg on keksimällä keksitty juttu, eivätkä monet huippuopettajat ole ollenkaan ottaneet sitä koulutusohjelmaansa.

      • Sverker B.

        sitten on mielestäsi huippuopettaja buggissa tässä maassa? Tai opettajia?


      • on useampia
        Sverker B. kirjoitti:

        sitten on mielestäsi huippuopettaja buggissa tässä maassa? Tai opettajia?

        Nimiä ei voi sanoa, ettei mene mainostamiseksi. Kuitenkin kyseessä on monin tavoin palkittu ja suosittu tanssiopettaja, opettaa niin snurraa kuin etenevää buggia.

        Åhej-tekniikka vie siihen, ettei buggissa enää ole keho- tai käsivientiä - tanssi muuttuu discotanssiksi, eikä se enää ole paritanssia.


      • Sverker B.
        on useampia kirjoitti:

        Nimiä ei voi sanoa, ettei mene mainostamiseksi. Kuitenkin kyseessä on monin tavoin palkittu ja suosittu tanssiopettaja, opettaa niin snurraa kuin etenevää buggia.

        Åhej-tekniikka vie siihen, ettei buggissa enää ole keho- tai käsivientiä - tanssi muuttuu discotanssiksi, eikä se enää ole paritanssia.

        siltä näyttänyt eikä tuntunut tuolla Jyväskylän äskeisellä kurssilla. Kiva olisi saada tänne Lappeenrannan suuntaankin sama ope käymään.


    • Lindy...

      Eräs Amerikkalainen Lindin opettaja vastasi kun kysyttiin juttuja bugiin, Eihän bugg ole edes tanssi. Että se siitä.

      • Buggia "tanssinut"

        Täällä sanotaan näin:

        http://tanssi.org/fi/tausta/bugg.html

        "Bugg on pohjimmiltaan marssia. Perusaskelikko koostuu neljästä askeleesta, jotka otetaan tasatahtiin. Mies aloittaa vasemmalla ja nainen oikealla."

        Näinhän asia on. Jos joku sitä haluaa sanoa tanssiksi, niin kyllä sekin käy. (Marssiahan on myös kävelyhumppa.) Toisaalta on hyvä, että on olemassa "helppo" tanssi, jossa mies voi pyörittää tyttöä. Buggissakin vienti/seuraaminen on kuitenkin yhtä tärkeää kuin muissakin kädenalitansseissa. Ilman hyvää vientiä ja seuraamista ei edes bugg suju.


      • Buggia "tanssinut" kirjoitti:

        Täällä sanotaan näin:

        http://tanssi.org/fi/tausta/bugg.html

        "Bugg on pohjimmiltaan marssia. Perusaskelikko koostuu neljästä askeleesta, jotka otetaan tasatahtiin. Mies aloittaa vasemmalla ja nainen oikealla."

        Näinhän asia on. Jos joku sitä haluaa sanoa tanssiksi, niin kyllä sekin käy. (Marssiahan on myös kävelyhumppa.) Toisaalta on hyvä, että on olemassa "helppo" tanssi, jossa mies voi pyörittää tyttöä. Buggissakin vienti/seuraaminen on kuitenkin yhtä tärkeää kuin muissakin kädenalitansseissa. Ilman hyvää vientiä ja seuraamista ei edes bugg suju.

        ...on kaikki tanssi, jos tarkkoja määritelmissä ollaan.

        Ainoalla argentinoleirilläni, vuosia sitten, aloitti opettaja (vanha argentiinalainen tanguero) siitä, että opetti meidät kävelemään oikein (tangon kannalta oikein).

        Askeleita peräkkäin ja yleensä vuorotellen kummallakin jalalla kaikissa tansseissa otetaan.

        Kuitenkaan ihan kaikkea, mitä joku amerikkalainen (tai vaikka kiinalainen tai venäläinen) sanoo, ei tarvitse miksikään kiveen hakatuksi faktaksi uskoa. Ihmisiä ne nuo guruiksi tituleeratutkin vain ovat, ja inhimilliset heikkoudet heitäkin ohjaavat.


      • Truehum kirjoitti:

        ...on kaikki tanssi, jos tarkkoja määritelmissä ollaan.

        Ainoalla argentinoleirilläni, vuosia sitten, aloitti opettaja (vanha argentiinalainen tanguero) siitä, että opetti meidät kävelemään oikein (tangon kannalta oikein).

        Askeleita peräkkäin ja yleensä vuorotellen kummallakin jalalla kaikissa tansseissa otetaan.

        Kuitenkaan ihan kaikkea, mitä joku amerikkalainen (tai vaikka kiinalainen tai venäläinen) sanoo, ei tarvitse miksikään kiveen hakatuksi faktaksi uskoa. Ihmisiä ne nuo guruiksi tituleeratutkin vain ovat, ja inhimilliset heikkoudet heitäkin ohjaavat.

        Jossain täällä verkon syövereissä sattui kerran silmiini suunnilleen seuraava lause: "Jive on helppoa, kun siinä siirrellään jalkoja vuoron perään!"

        Ko. lausehan pitää paikkansa siltä osin, että jalkoja todella siirrellään vuoron perään jiveä tanssiessa (samoin kuin yleensä muissakin tansseissa, kuten Humppis kirjoitti). Toteamus nauratti, kun sen luin. Oikea jiven askellus vaatii kuitenkin paljon harjoittelua ja toistoja sujuakseen oikein.


      • Sverker B.
        Buggia "tanssinut" kirjoitti:

        Täällä sanotaan näin:

        http://tanssi.org/fi/tausta/bugg.html

        "Bugg on pohjimmiltaan marssia. Perusaskelikko koostuu neljästä askeleesta, jotka otetaan tasatahtiin. Mies aloittaa vasemmalla ja nainen oikealla."

        Näinhän asia on. Jos joku sitä haluaa sanoa tanssiksi, niin kyllä sekin käy. (Marssiahan on myös kävelyhumppa.) Toisaalta on hyvä, että on olemassa "helppo" tanssi, jossa mies voi pyörittää tyttöä. Buggissakin vienti/seuraaminen on kuitenkin yhtä tärkeää kuin muissakin kädenalitansseissa. Ilman hyvää vientiä ja seuraamista ei edes bugg suju.

        Vai on marssia!!! Hehhehheh sun kanssas. Mie en oikein tiedä, oletko huomannut, että nyt on vuosi 2007 jo lopuillaan ja sie vaan höpötät 80-luvun tarinoita. Armeija marssikoon. Selvä kuin pläkki tämä juttu.


      • ruotsineito
        Buggia "tanssinut" kirjoitti:

        Täällä sanotaan näin:

        http://tanssi.org/fi/tausta/bugg.html

        "Bugg on pohjimmiltaan marssia. Perusaskelikko koostuu neljästä askeleesta, jotka otetaan tasatahtiin. Mies aloittaa vasemmalla ja nainen oikealla."

        Näinhän asia on. Jos joku sitä haluaa sanoa tanssiksi, niin kyllä sekin käy. (Marssiahan on myös kävelyhumppa.) Toisaalta on hyvä, että on olemassa "helppo" tanssi, jossa mies voi pyörittää tyttöä. Buggissakin vienti/seuraaminen on kuitenkin yhtä tärkeää kuin muissakin kädenalitansseissa. Ilman hyvää vientiä ja seuraamista ei edes bugg suju.

        Pelkästäänkö marssia siellä vaan osataan? Herätää nyt jo tälle vuosituhannelle.

        Onhan miehellä käytössä kaksi jalkaa joilla voi tallata, joustaa, poppia, hypähtää, notkahtaa, potkaista, hiissata, heilauttaa, pyöräyttää, jne.

        Palatkaa aikaan ennen armeijaa ja miettikää miltä tuntui juosta almäkeen nityllä tai hiekkarannalla tai vaikka vesisateessa rapakoiden joukossa.

        Eiköhän noista ajatuksista jo saa muutakin irti kuin vain marssimista.

        Tärkein asia on että se käsi joka on kiinni naisessa on tolppana ja tällöin naisen turvana. Se mitä tapahtuu miehen puolella; miehen ranteesta eteetnpäin on fantasiaa ja täysin miehen päätettävissä. Kokonaisuudesta on kuitenkin aina pidettävä huolta ja toivottavaa olisi tietysti huommioida se ranteen tuolla puolen keimaileva daamikin.


      • Antibugg
        ruotsineito kirjoitti:

        Pelkästäänkö marssia siellä vaan osataan? Herätää nyt jo tälle vuosituhannelle.

        Onhan miehellä käytössä kaksi jalkaa joilla voi tallata, joustaa, poppia, hypähtää, notkahtaa, potkaista, hiissata, heilauttaa, pyöräyttää, jne.

        Palatkaa aikaan ennen armeijaa ja miettikää miltä tuntui juosta almäkeen nityllä tai hiekkarannalla tai vaikka vesisateessa rapakoiden joukossa.

        Eiköhän noista ajatuksista jo saa muutakin irti kuin vain marssimista.

        Tärkein asia on että se käsi joka on kiinni naisessa on tolppana ja tällöin naisen turvana. Se mitä tapahtuu miehen puolella; miehen ranteesta eteetnpäin on fantasiaa ja täysin miehen päätettävissä. Kokonaisuudesta on kuitenkin aina pidettävä huolta ja toivottavaa olisi tietysti huommioida se ranteen tuolla puolen keimaileva daamikin.

        "ranteen tuolla puolen keimaileva daami"

        Näyttää niin hölmöltä. Sama ongelma kaikissa rock'n'swing-tansseissa. Alkeistasolla meno näyttää vielä siedettävältä, mutta pidemmälle ehtineiden perseenkeikutus ja keimailu ällöttää.


      • Vanha Laahustaja
        Antibugg kirjoitti:

        "ranteen tuolla puolen keimaileva daami"

        Näyttää niin hölmöltä. Sama ongelma kaikissa rock'n'swing-tansseissa. Alkeistasolla meno näyttää vielä siedettävältä, mutta pidemmälle ehtineiden perseenkeikutus ja keimailu ällöttää.

        Mutta kun se tanssi ei ole pelkkää askeltamista. Tanssi tehdään askeliin juuri tanssille tyypillisellä jalka /vartalotyöskentelyn avulla. Sama pätee myös suljetun otteen tansseihin. Suljetun otteen tansseissa "tanssin tyylittäminen" saattaa olla vaan kovinkin vaikeaa ja siksi monien "kaikki hitaat" kulkee aivan samalla tavalla musiikista riippumatta, kun ei osata tanssilajille tyypillistä perseenkeikutusta ja keimailua.


      • Antibugg
        Vanha Laahustaja kirjoitti:

        Mutta kun se tanssi ei ole pelkkää askeltamista. Tanssi tehdään askeliin juuri tanssille tyypillisellä jalka /vartalotyöskentelyn avulla. Sama pätee myös suljetun otteen tansseihin. Suljetun otteen tansseissa "tanssin tyylittäminen" saattaa olla vaan kovinkin vaikeaa ja siksi monien "kaikki hitaat" kulkee aivan samalla tavalla musiikista riippumatta, kun ei osata tanssilajille tyypillistä perseenkeikutusta ja keimailua.

        Mutta kun se tyylittely näyttää niin helkkarin äklöltä. Jotenkin ei vaan istu lavalle semmoinen perseen keikutus. Tanssilava on kaiken kansan temmellyskenttä, jossa toki on oikeus keikuttaa persettäkin, jos siltä tuntuu, mutta se näyttää siinä ympäristössä jotenkin teennäiseltä. Kisat ja näytökset erikseen. Mutta tämä on vain mielipide, eikä mikään vaatimus perseenkeikuttelun lopettamiseksi.


    • Speedou

      Se että sä et ymmärrä tai osaa jotain, ei tee siitä huonoa.
      Ei helmiä sioille.

    • pesservisser

      Rock'n'swing -tanssien maailmanjärjestö WRRC (www.wrrc.org) kyllä luokittelee buggin tanssiksi ja vieläpä kilpailulajiksi, jolle on vakioitu maailmanlaajuiset arvosteluperusteet. Tuolta wrrc:n sivuilta löytyy lisätietoa. Tässä vielä suora linkki jos ei jaksa selailla:

      http://www.tanzsport.ch/index.jsp?mandant=wrrc.org&actualMode=Public&homePage=0&mainRessort=67&subRessort=382

      Alunperin tuo åhej ei ollut mikään eri buggin laji, vaan kuvasi yksinkertaisesti viennissä ilmenevää viivettä, "kuminauhaa", eli se "å" on viennin ennakointi jolla tyttö tietää valmistautua tulevaan vientiin ja "-hej" on itse vienti jolla tyttö lähtee liikkeelle.

      Jostain kumman syystä tästä åhej:sta on nyt sitten haluttu kehittää jotain suurta ja ihmeellistä - mikäs siinä, tanssilajit kehittyy, mutta usein tulee myös hiukka rahastuksen makua mukaan. Sama kuin "lattaribugg" WTF??? Hiukan merenguemaisemmalla askelluksella tanssittua buggia lattarimusiikin tahtiin - ja kansa maksaa lattaribugg-tunneista itsensä kipeäksi.

      • Sverker B.

        Åhej on vain sanonta, voishan siinä käyttää vaikka o-key tai mee-jo-sanontaa.


      • Eri tanssit

        Periaatteessa perusbuggiinkkaan askellus ei ole tarkasti ottaen tasakestoista vaan tahtia vedetään hiukan kokoon niin että nelosta voi tanssia eräänlaisena tukiaskeleena. Eli sadaan se nelijakoinen tahti esille.

        Lattaribugissa sisäisen timen osuus korostuu ja sillä myös bugista saadaan selkeä lattari. Hyvä musiikkiin tanssija tekee helposti kävelyrytmistäkin lattarin ilman mitään koulutusta. Toisille - myös kokeneillekin buggaajille - buggin tanssiminen lattarimaisesti on kovan työn takana. Onhan lattaribugin askellus ja joustotekniikka aivan muuta, kuin sen perinteisen buggin askellustekniikka ja baunssi.


      • pesservisser: "Sama kuin "lattaribugg" WTF??? Hiukan merenguemaisemmalla askelluksella tanssittua buggia lattarimusiikin tahtiin - ja kansa maksaa lattaribugg-tunneista itsensä kipeäksi."

        Sitä minäkin hiukan ihmettelen, että viitsivät maksaa.

        Itse tanssin jo kauan ennen kyseisen tanssin keksimistä cha chaa buggin tyyliin edeten, ja hyvin tuntuivat seuraavan taitavat naiset, vaikka eivät olleet erikseen moista opetelleet (kuten en siis minäkään).

        Toisaalta onhan tuo varsin mukava keino korvata puuttuvia lattareiden kuvioita. Itse ainakin häpeän niiden neljän jotenkuten hallitsemani kuvion jatkuvaa toistelua. Niinpä on mukava heittää välillä buggin puolelle, jolloin tulee heti valtava määrä tavaraa lisää mukaan.

        Samoin lattareiden tanssiminen stand-alueella onnistuu buggaamalla sellaistenkin kanssa, jotka eivät esim. cha chan tai rumban askellusta saati liikkeitä tai karaktääriä hallitse. Kaikki eivät niitä myöskään lavaolosuhteissa suostu opettelemaan, minkä hyvin ymmärrän.

        Aina ei viitsisi niitä foksaamallakaan korvata.

        Sambanhan taas voi, kappaleesta riippuen korvata disco swingilla tai salsalla, joiden tanssiminen on helpompaa kuin oikean samban. Itse asiassa näyttää ihan hirveältä, kun sambaa mennään humpaten, mutta oikean samban kuvioita ja askellusta tavoitellen.


      • Anti-lattaristi
        Truehum kirjoitti:

        pesservisser: "Sama kuin "lattaribugg" WTF??? Hiukan merenguemaisemmalla askelluksella tanssittua buggia lattarimusiikin tahtiin - ja kansa maksaa lattaribugg-tunneista itsensä kipeäksi."

        Sitä minäkin hiukan ihmettelen, että viitsivät maksaa.

        Itse tanssin jo kauan ennen kyseisen tanssin keksimistä cha chaa buggin tyyliin edeten, ja hyvin tuntuivat seuraavan taitavat naiset, vaikka eivät olleet erikseen moista opetelleet (kuten en siis minäkään).

        Toisaalta onhan tuo varsin mukava keino korvata puuttuvia lattareiden kuvioita. Itse ainakin häpeän niiden neljän jotenkuten hallitsemani kuvion jatkuvaa toistelua. Niinpä on mukava heittää välillä buggin puolelle, jolloin tulee heti valtava määrä tavaraa lisää mukaan.

        Samoin lattareiden tanssiminen stand-alueella onnistuu buggaamalla sellaistenkin kanssa, jotka eivät esim. cha chan tai rumban askellusta saati liikkeitä tai karaktääriä hallitse. Kaikki eivät niitä myöskään lavaolosuhteissa suostu opettelemaan, minkä hyvin ymmärrän.

        Aina ei viitsisi niitä foksaamallakaan korvata.

        Sambanhan taas voi, kappaleesta riippuen korvata disco swingilla tai salsalla, joiden tanssiminen on helpompaa kuin oikean samban. Itse asiassa näyttää ihan hirveältä, kun sambaa mennään humpaten, mutta oikean samban kuvioita ja askellusta tavoitellen.

        En pidä siitä että buggia sekoitetaan lattareihin tai tanssitaan lattaritekniikalla. Aika monet taitavatkin lavatanssijat suomessa ymmärtävät kovin vähän buggista nimittäin että se on svengaava rock´n swing-tanssi ja sen svengin tulisi näkyä samoin kuin rock henkisyyden!

        Kun ei tiedetä buggin tekniikasta mitään, oletetaan että sitä vartalonkäyttöä voi kopioida suoraan jostain cha chaasta tai cc:n kävetytekniikasta mutta tosiasia on että lattarit näyttävät lattareilta ja rns tanssit rns tansseilta!

        Muutenkin sanoisin että tanssia buggia lattarimaisella timella esim. cc:stä kopioidulla on perseestä. Buggiin kuuluu tasajaotus eikä siinä saa esim. musiikin kakkospainoteisuus näkyä niiailuna musiikin kakkosella. Pidettäköön siis lattarit lattarina ja bugg buggina!


      • One step
        Anti-lattaristi kirjoitti:

        En pidä siitä että buggia sekoitetaan lattareihin tai tanssitaan lattaritekniikalla. Aika monet taitavatkin lavatanssijat suomessa ymmärtävät kovin vähän buggista nimittäin että se on svengaava rock´n swing-tanssi ja sen svengin tulisi näkyä samoin kuin rock henkisyyden!

        Kun ei tiedetä buggin tekniikasta mitään, oletetaan että sitä vartalonkäyttöä voi kopioida suoraan jostain cha chaasta tai cc:n kävetytekniikasta mutta tosiasia on että lattarit näyttävät lattareilta ja rns tanssit rns tansseilta!

        Muutenkin sanoisin että tanssia buggia lattarimaisella timella esim. cc:stä kopioidulla on perseestä. Buggiin kuuluu tasajaotus eikä siinä saa esim. musiikin kakkospainoteisuus näkyä niiailuna musiikin kakkosella. Pidettäköön siis lattarit lattarina ja bugg buggina!

        Lattarimusiikkiin on tanssittu "kävelyrytmillä" jo paljon aikaisemmin kuin buggista on tiedetty yhtään mitään. Monet karnevaalilattarit perustuvat "kävelyrytmiin".


      • tuusteppi
        One step kirjoitti:

        Lattarimusiikkiin on tanssittu "kävelyrytmillä" jo paljon aikaisemmin kuin buggista on tiedetty yhtään mitään. Monet karnevaalilattarit perustuvat "kävelyrytmiin".

        Bugg ei olekaan mitään kävelemistä! Katsopa vaikka www.micteam.se niin asia selviää!


      • One step
        tuusteppi kirjoitti:

        Bugg ei olekaan mitään kävelemistä! Katsopa vaikka www.micteam.se niin asia selviää!

        Tunnen kyllä ruotsalaisen buggin nykymuodot aika tarkkaan. Bugg on alunperin määritelty hyvinkin tarkasti ja sita tanssittiin ruotsissa siinä ns. pyöreässä ja pöyrivässä muodossa tarkalla tasa-askelluksella 90-luvun puoleen väliin saakka. Seurauksena oli se että tanssijat alkoivat kyllästyä tanssiin, joka pysyy jatkuvasti täysin samanlaisena ja on lisäksi tyyliltään ja muodoiltaan aika yksinkertainen. Olihan myös sen musiikkikin määritelty aika tarkasti "tyylin mukaiseksi ruotsalaiseksi iskelmäksi".

        Jotain oli tehtävä tanssin tanssin mielenkiinnon nostattamiseksi ja ensimmäisiä toimia olikin miehen askelluksen täydellinen vapauttaminen. Myös musiikki vapautettiin niin että lähes kaikki noin tasajakoinen musiikki kelpuutettiin myös bugg musiikiksi. Näiden toimien seuraukseena vanha bugg-formaatti ruotsissa käytännössä romuttui täydellisesti. Askel iskulle periaate on kuitenkin säilynyt aika hyvin vaikkakin askelten kestot vaihtelee puolesta puoleentoista iskua.

        Suomalainen bugg edelleenkin aika lähellä sitä perinteista ruotsalaista buggia, vaikka siitä pyöreästä ja pyörivästä formaatista on osittain luovuttu. Suomalaiset bugg-fanaatikot suhtautuvat osin hyvinkin kielteiseti nykyiseen ruotsalaiseen bugg-suuntaukseen, ja monien mielestä se ei edes ole mittä buggia.

        Mikään tanssi ei ole kävelemistä, vaikka askellus olisikin kävelyrytminen. Tanssin tekeminen kävelyrytmiin on vaan selvästi vaikeampaa, kuin monipuolisempiin askelluiksiin.


      • Humppalattaripolkkabuggaaja
        Anti-lattaristi kirjoitti:

        En pidä siitä että buggia sekoitetaan lattareihin tai tanssitaan lattaritekniikalla. Aika monet taitavatkin lavatanssijat suomessa ymmärtävät kovin vähän buggista nimittäin että se on svengaava rock´n swing-tanssi ja sen svengin tulisi näkyä samoin kuin rock henkisyyden!

        Kun ei tiedetä buggin tekniikasta mitään, oletetaan että sitä vartalonkäyttöä voi kopioida suoraan jostain cha chaasta tai cc:n kävetytekniikasta mutta tosiasia on että lattarit näyttävät lattareilta ja rns tanssit rns tansseilta!

        Muutenkin sanoisin että tanssia buggia lattarimaisella timella esim. cc:stä kopioidulla on perseestä. Buggiin kuuluu tasajaotus eikä siinä saa esim. musiikin kakkospainoteisuus näkyä niiailuna musiikin kakkosella. Pidettäköön siis lattarit lattarina ja bugg buggina!

        Jokainen tanssii lavalla niinkuin itsestä hyvältä tuntuu ja mikä on hauskaa. Minkä helkkarin takia lavalla pitäisi pyrkiä johonkin lajityypillisesti puhtaasen suoritukseen? Suksi sinä vaan sinne harjoitussalillesi ja jätä rehelliset lavatanssijat rauhaan.


      • HUmppalattari
        Humppalattaripolkkabuggaaja kirjoitti:

        Jokainen tanssii lavalla niinkuin itsestä hyvältä tuntuu ja mikä on hauskaa. Minkä helkkarin takia lavalla pitäisi pyrkiä johonkin lajityypillisesti puhtaasen suoritukseen? Suksi sinä vaan sinne harjoitussalillesi ja jätä rehelliset lavatanssijat rauhaan.

        Tottakai lavalla saa tanssia niinkuin haluaa mutta täällähän hyvä ihminen KESKUSTELLAAN asioista yritä ymmärtää!

        Jos ottaa noin lujille niin pakkokos se on täällä notkua? panee sen koneen kiinni ja menee tanssimaan sitä "humppalattaripolkkabugia" vaan ihan kaikessa rauhassa!


      • uggabugga
        HUmppalattari kirjoitti:

        Tottakai lavalla saa tanssia niinkuin haluaa mutta täällähän hyvä ihminen KESKUSTELLAAN asioista yritä ymmärtää!

        Jos ottaa noin lujille niin pakkokos se on täällä notkua? panee sen koneen kiinni ja menee tanssimaan sitä "humppalattaripolkkabugia" vaan ihan kaikessa rauhassa!

        Aikaisempi suvaitsematon kirjoitti näin: "Pidettäköön siis lattarit lattarina ja bugg buggina!" Ei tuo ole mitään keskustelua, vaan määräilyä, johon kuuluu vastata samalla mitalla.


      • Humppabugga
        uggabugga kirjoitti:

        Aikaisempi suvaitsematon kirjoitti näin: "Pidettäköön siis lattarit lattarina ja bugg buggina!" Ei tuo ole mitään keskustelua, vaan määräilyä, johon kuuluu vastata samalla mitalla.

        Tottakai se oli keskustelua!

        Jos nyt ihan järkevästi yritetään puhua niin lavatanssin ideahan on tanssia soivaan musiikkiin eli suomeksi sanottuna ilmentää tanssimalla soivaa musiikkia, -mitä tulee tanssilajin ja tyylin valintaan kussakin tilanteessa!

        Kilpatanssi on ulkoaopeteltujen kuvioiden tanssimista soivaan rytmiin, lavatanssi on tanssimista soivaan musiikkiin!

        Täten lavatanssin perusidea puhtaimmillaan toteutuu kun rokkaaviin kappaleisiin tanssitaan rokkaavasti, svengaaviin svengaavasti, hyppiviin hyppivästi, laahaaviin laahaavasti, lattareihin lattarimaisesti, tangoihin tangomaisesti ja tanhuihin tanhumaisesti!

        Tanssista saa parhaat fiilikset kun tanssii soivaan musiikkiin eikä vastoin sitä! hauskinta on siis tanssia ei lajityypillisesti kuten sanoit, vaan soivan musiikin omaisesti! Bugg-musiikkiin lattarityylit ei kertakaikkiaan istu ja piste!


      • tanssiikin
        Humppabugga kirjoitti:

        Tottakai se oli keskustelua!

        Jos nyt ihan järkevästi yritetään puhua niin lavatanssin ideahan on tanssia soivaan musiikkiin eli suomeksi sanottuna ilmentää tanssimalla soivaa musiikkia, -mitä tulee tanssilajin ja tyylin valintaan kussakin tilanteessa!

        Kilpatanssi on ulkoaopeteltujen kuvioiden tanssimista soivaan rytmiin, lavatanssi on tanssimista soivaan musiikkiin!

        Täten lavatanssin perusidea puhtaimmillaan toteutuu kun rokkaaviin kappaleisiin tanssitaan rokkaavasti, svengaaviin svengaavasti, hyppiviin hyppivästi, laahaaviin laahaavasti, lattareihin lattarimaisesti, tangoihin tangomaisesti ja tanhuihin tanhumaisesti!

        Tanssista saa parhaat fiilikset kun tanssii soivaan musiikkiin eikä vastoin sitä! hauskinta on siis tanssia ei lajityypillisesti kuten sanoit, vaan soivan musiikin omaisesti! Bugg-musiikkiin lattarityylit ei kertakaikkiaan istu ja piste!

        Bug istuu lattareihin mitä mainioimmin......piste piste.....ja ......BUG


      • Olssonsson
        tanssiikin kirjoitti:

        Bug istuu lattareihin mitä mainioimmin......piste piste.....ja ......BUG

        Seuraavaksi kai väität että humppa istuu mainiosti tangoon?

        Jospa joskus ihan oikeasti opettelisit tanssimaan buggia niinkuin sitä tanssitaan, -muuttuisi mielipiteesi päälaelleen. Yleensähän buggia ja lattareita sekoittelevat sellaiset jotka eivät osaa kunnolla kumpaakaan.


      • mitäs
        Olssonsson kirjoitti:

        Seuraavaksi kai väität että humppa istuu mainiosti tangoon?

        Jospa joskus ihan oikeasti opettelisit tanssimaan buggia niinkuin sitä tanssitaan, -muuttuisi mielipiteesi päälaelleen. Yleensähän buggia ja lattareita sekoittelevat sellaiset jotka eivät osaa kunnolla kumpaakaan.

        Sää luulet osaavas??


      • Keskiverto tanssiheppu
        Humppabugga kirjoitti:

        Tottakai se oli keskustelua!

        Jos nyt ihan järkevästi yritetään puhua niin lavatanssin ideahan on tanssia soivaan musiikkiin eli suomeksi sanottuna ilmentää tanssimalla soivaa musiikkia, -mitä tulee tanssilajin ja tyylin valintaan kussakin tilanteessa!

        Kilpatanssi on ulkoaopeteltujen kuvioiden tanssimista soivaan rytmiin, lavatanssi on tanssimista soivaan musiikkiin!

        Täten lavatanssin perusidea puhtaimmillaan toteutuu kun rokkaaviin kappaleisiin tanssitaan rokkaavasti, svengaaviin svengaavasti, hyppiviin hyppivästi, laahaaviin laahaavasti, lattareihin lattarimaisesti, tangoihin tangomaisesti ja tanhuihin tanhumaisesti!

        Tanssista saa parhaat fiilikset kun tanssii soivaan musiikkiin eikä vastoin sitä! hauskinta on siis tanssia ei lajityypillisesti kuten sanoit, vaan soivan musiikin omaisesti! Bugg-musiikkiin lattarityylit ei kertakaikkiaan istu ja piste!

        "Tanssista saa parhaat fiilikset kun tanssii soivaan musiikkiin eikä vastoin sitä! hauskinta on siis tanssia ei lajityypillisesti kuten sanoit, vaan soivan musiikin omaisesti! Bugg-musiikkiin lattarityylit ei kertakaikkiaan istu ja piste!"

        Sehän on aivan yksilökohtaista mistä saa parhaat fiilikset. Jonkun mielestä voi olla äärimmäisen mahtavaa, jos pääsee kunnolla raiskaamaan jonkun kappaleen tanssimalla "väärää" tanssilajia.

        Keskustelutapasi on aika ehdotonta. Koita hieman avartaa ajatteluasi. Ja tuo huutomerkkien käyttö tekee tekstistä epämiellyttävän käskevää.


      • Tavan tallaaja
        Humppabugga kirjoitti:

        Tottakai se oli keskustelua!

        Jos nyt ihan järkevästi yritetään puhua niin lavatanssin ideahan on tanssia soivaan musiikkiin eli suomeksi sanottuna ilmentää tanssimalla soivaa musiikkia, -mitä tulee tanssilajin ja tyylin valintaan kussakin tilanteessa!

        Kilpatanssi on ulkoaopeteltujen kuvioiden tanssimista soivaan rytmiin, lavatanssi on tanssimista soivaan musiikkiin!

        Täten lavatanssin perusidea puhtaimmillaan toteutuu kun rokkaaviin kappaleisiin tanssitaan rokkaavasti, svengaaviin svengaavasti, hyppiviin hyppivästi, laahaaviin laahaavasti, lattareihin lattarimaisesti, tangoihin tangomaisesti ja tanhuihin tanhumaisesti!

        Tanssista saa parhaat fiilikset kun tanssii soivaan musiikkiin eikä vastoin sitä! hauskinta on siis tanssia ei lajityypillisesti kuten sanoit, vaan soivan musiikin omaisesti! Bugg-musiikkiin lattarityylit ei kertakaikkiaan istu ja piste!

        One step lattarin voi hyvin tanssia avoimella käsiotteella bugg kuvioin. Tanssi tietenkin on silloin lattaria eikä mitään buggia. Sama juttu kun humppamusiikkiin tanssitaan buggin kaltaisia kuvioita. Tanssi on silloin avoimella käsiotteella tanssittavaa kävelyhumppaa eikä mitään buggia. Kaiken lisäksi buggmainen tanssityyli ei oikein sovellu kuin suurimpaan osaan ruotsalaista bugg-iskelmään tanssittuna, mutta nykysuuntauksen mukainen rock 'n' rolliin ja swingiin tanssittu bugg on jo lähes sama tanssi kun suomalainen kävelyhumppa.

        Ei bugg ole ainoa one step tanssilaji. One step tansseja on lähes kaikissa musiikkilajeissa. Askelten painotuksella ja vartalotyöskentelyllä ilmaistaan sitä musiikkia mihin tanssitaan. Myös samaan musiikkiin voi tanssia one steppiä useammallakin tavalla. Pitää vaan löytää se lajityypillinen tapa tanssia, vaikka askellukset ja kuviot olisikin eri tansseille yhteisiä.


    • tahkoaa kähmyt

      Ylipäätään buggia vääntää innokkaimmin sellaiset jotka ei kykene hahmottamaan muuta askellusta kuin tasa-askelta, siis huomattavia vaikeuksia bw, lindy ym. rock&swing tansseissa, jopa fusku menee sekavaksi.

      Muutenkin näistä pellesvenssonin tanhuista tykkää samat guppet jotka harrastaa vähän feminiinisiä juttuja.
      Katsokaapa vaikka buggia alkuperäisimmillään alkuperämaassaan harrastettuna, eikö olekin hieman puppelitouhua??!!

      • Sverker B.

        puhut vain tytön askelluksesta, kertoisit pikkusen myös miehen vapaasta askelluksesta!


    • Åhej-tyylin +:t

      te jotka kannatatte åhej-tyyliä, kertokaaps tyylin plussat verrattuna "tavalliseen" viemiseen!

      Minä kerron miinukset:

      korkeintaan yksi tuhannesta tytöstä on NIIN hyvä bugg-musiikkiin tanssija ettei tuhoaisi toopeiluillaan musiikissa pysymistä mikäli saa "vapaat kädet" tehdä seuraavaksi minkä kuvion haluaa tai minkä määrän pyörimisiä tahtoo!

      Lavalla tuollaisilla tyyleillä ei ole mitään arvoa koska siellä korostuu kokoaikaisen viennin merkitys tanssitilaa etsiessä!

      • Sverker B.

        Onnenmaan tangokursseilla on korostettu kovasti vartalonkäyttöä viennissä. Sitä samaa periaatettahan noudatetaan tässäkin tavassa tanssia buggia. Vienti lähtee vartalon kautta, ei viedä pelkästään käsillä. Sama vartalojuttu chachassa ja rumbassa esim. jne...

        Jyväskylän kurssillakin tytöt olivat aivan ekstaasissa, kun saivat olla naisellisia ja vapaassa pyörinnässään mennä annettuun suuntaan ja itse määritellä pyörimisen määrän ja nopeuden. Eivät mihinkään kadonneet hölmöilemään! Kurssilla oli muutamia kilpaileviakin ja kyllä oli svengaavan näköistä meininkiä. Korostan vielä: yksikään daami ei toopeillut eikä karannut, ei kurssilla eikä iltatansseissakaan. Tansseissakaan ei ollut ongelmia saada tanssi etenemään toivottuun suuntaan. Aionkin tulla Tampereelle 24-25.11. saamaan lisäoppia åhej:sta saman herran opetuksessa.


      • Hanne

        Kivaa oli miunkin mielest ja tunsi olevansa NAINEN. Kalle oli aivan ihana ope ja hassu naisen roolissaan, miehet ihan hämillään:)))


      • nainenjanainenjanainen
        Hanne kirjoitti:

        Kivaa oli miunkin mielest ja tunsi olevansa NAINEN. Kalle oli aivan ihana ope ja hassu naisen roolissaan, miehet ihan hämillään:)))

        Ei siihen naiselliuuteen mitään ohoita tarvita!


      • Huo´ahtaja
        Sverker B. kirjoitti:

        Onnenmaan tangokursseilla on korostettu kovasti vartalonkäyttöä viennissä. Sitä samaa periaatettahan noudatetaan tässäkin tavassa tanssia buggia. Vienti lähtee vartalon kautta, ei viedä pelkästään käsillä. Sama vartalojuttu chachassa ja rumbassa esim. jne...

        Jyväskylän kurssillakin tytöt olivat aivan ekstaasissa, kun saivat olla naisellisia ja vapaassa pyörinnässään mennä annettuun suuntaan ja itse määritellä pyörimisen määrän ja nopeuden. Eivät mihinkään kadonneet hölmöilemään! Kurssilla oli muutamia kilpaileviakin ja kyllä oli svengaavan näköistä meininkiä. Korostan vielä: yksikään daami ei toopeillut eikä karannut, ei kurssilla eikä iltatansseissakaan. Tansseissakaan ei ollut ongelmia saada tanssi etenemään toivottuun suuntaan. Aionkin tulla Tampereelle 24-25.11. saamaan lisäoppia åhej:sta saman herran opetuksessa.

        Kun käytät tangossa vartaloa, se on siis ohoj-tangoa? tai kun käytät fuskussa vartaloa, tanssit fuskua ohoj-menetelmällä?

        Herätys hyvät ihmiset! Vartaloa on käytetty viemiseen jo vuonna viiskytviis ennenkuin koko ohoista oli edes kuultu mitään! Minä kyselin, mitä PLUSSAA on tuosta ohoista?

        Ei ilmeisesti mitään kun puoltajatkaan eivät osaa sanoa...


        Sitäpaitti: eihän ne naiset tietentkään kurssilla lähde hoopoilemaan mutta tansseissa ne kyllä lähtee jos jätä ikäänkuin vapaat kädet tehdä mitä tahtoo ja kuinka pitkään tahtoo niin varmuudella voin sanoa ettei kuin korkeintaan 1/1000:sta osaa lopettaa hoopoiluaan fraasin loppuun ja olla vietävissä uuteen kuvioon vaan tanssivat aivottomina kaikkien breikkien ja fraasien yli vapauden huumassaan! Yksikään ei kuuntele musiikkia...


      • Sverker B.
        Huo´ahtaja kirjoitti:

        Kun käytät tangossa vartaloa, se on siis ohoj-tangoa? tai kun käytät fuskussa vartaloa, tanssit fuskua ohoj-menetelmällä?

        Herätys hyvät ihmiset! Vartaloa on käytetty viemiseen jo vuonna viiskytviis ennenkuin koko ohoista oli edes kuultu mitään! Minä kyselin, mitä PLUSSAA on tuosta ohoista?

        Ei ilmeisesti mitään kun puoltajatkaan eivät osaa sanoa...


        Sitäpaitti: eihän ne naiset tietentkään kurssilla lähde hoopoilemaan mutta tansseissa ne kyllä lähtee jos jätä ikäänkuin vapaat kädet tehdä mitä tahtoo ja kuinka pitkään tahtoo niin varmuudella voin sanoa ettei kuin korkeintaan 1/1000:sta osaa lopettaa hoopoiluaan fraasin loppuun ja olla vietävissä uuteen kuvioon vaan tanssivat aivottomina kaikkien breikkien ja fraasien yli vapauden huumassaan! Yksikään ei kuuntele musiikkia...

        Kun käytän buggissa vartalovientiä, olen samassa tilanteessa kuin tangossa ja näissä muissakin lajeissa missä niin teen, siihen ei mitään åhejta tarvita. Åhej on vain sanonta, ei mitään muuta. Minusta on aika merkillistä, miksi vartalovienti olisi jotenkin kummallisempaa buggissa kuin muissakaan lajeissa.

        Iso plussa åhejta tanssiessa on tanssin rauhallisuus, vaikka musiikki olisi nopeaakin. Jyväskylän kurssilla nopein biisi oli yli 200 bpm eikä ollut vaikeuksia ehtiä vapaalla askelluksella.


      • Snårri
        Sverker B. kirjoitti:

        Kun käytän buggissa vartalovientiä, olen samassa tilanteessa kuin tangossa ja näissä muissakin lajeissa missä niin teen, siihen ei mitään åhejta tarvita. Åhej on vain sanonta, ei mitään muuta. Minusta on aika merkillistä, miksi vartalovienti olisi jotenkin kummallisempaa buggissa kuin muissakaan lajeissa.

        Iso plussa åhejta tanssiessa on tanssin rauhallisuus, vaikka musiikki olisi nopeaakin. Jyväskylän kurssilla nopein biisi oli yli 200 bpm eikä ollut vaikeuksia ehtiä vapaalla askelluksella.

        Mutamuta... mikäs tuossa sitten enää jää jäljelle ollakseen Åhej´ta? Jos kerran vartalovienti on vartalovienti ilman åheitakin niin mitä varten pitää edes puhua jostain ohei´sta? Eihän sillä ole mitään virkaa tuolloin! vapaa askellus ei kyllä mitenkään kuulu ohei´hin, sillä ei ole kertakaikkiaan mitään tekemistä ko. asian kanssa joten sitäkään ei voi lukea ohein plussaksi.

        Loppujen lopuksi koko ohei´jta ei taida olla olemassakaan kun kaikki asiat tehdään jo muutenkin, ilman ohei´jta!

        Mikäs konsti se nyt on ehtiä vapaalla askelluksella vaikka 400bpm tahtiin mutta koitappa mennä naisen askeleella 200 bpm niin ei auta ohei´t eikä mitkään. Olen 100% varma ettet ehdi! Tai jos ehdit ei voi enää puhua tanssimisesta vaan jostain muusta lajista!


      • Sverker B.
        Snårri kirjoitti:

        Mutamuta... mikäs tuossa sitten enää jää jäljelle ollakseen Åhej´ta? Jos kerran vartalovienti on vartalovienti ilman åheitakin niin mitä varten pitää edes puhua jostain ohei´sta? Eihän sillä ole mitään virkaa tuolloin! vapaa askellus ei kyllä mitenkään kuulu ohei´hin, sillä ei ole kertakaikkiaan mitään tekemistä ko. asian kanssa joten sitäkään ei voi lukea ohein plussaksi.

        Loppujen lopuksi koko ohei´jta ei taida olla olemassakaan kun kaikki asiat tehdään jo muutenkin, ilman ohei´jta!

        Mikäs konsti se nyt on ehtiä vapaalla askelluksella vaikka 400bpm tahtiin mutta koitappa mennä naisen askeleella 200 bpm niin ei auta ohei´t eikä mitkään. Olen 100% varma ettet ehdi! Tai jos ehdit ei voi enää puhua tanssimisesta vaan jostain muusta lajista!

        Kylläpä nuo pari daamia ainakin ehti, jotka ringissä parikseni tulivat noilla nopeilla biiseillä.


      • Anonyymi
        Sverker B. kirjoitti:

        Kylläpä nuo pari daamia ainakin ehti, jotka ringissä parikseni tulivat noilla nopeilla biiseillä.

        Minulla on kulmakarvaniksi, jolla saan naisen tulemaan luokseni!


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      33
      1402
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1292
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1214
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1206
    5. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1191
    6. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1188
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1183
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1154
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1149
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1130
    Aihe