Kaikkia ei kiinnosta Linux ja Mac

passskaaa

6

549

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hätää

      Markkinavoimat pistää tuollaiset juonittelijat kontalleen, ennemmin tai myöhemmin ja jälki jää mukavasti historiaan jälkipolvien luettavaksi. :)

    • mitämitämitä

      mikkiksen omat lyhenteet ja jutut, just joo, PUUUUUU MIKKIS!

    • miten toimii?

      "IT-yrityksen työntekijä lähettää toiselle työntekijälle DRM-suojatun sähköpostiviestin, joka sisältää tietoja tulevasta tuotejulkaisusta. Lähettäjä merkitsee viestin luottamukselliseksi, jolloin sähköpostiviestin vastaanottaja ei pysty tulostamaan sitä eikä kopioimaan siitä tekstiä leikepöydälle, saatikka sitten lähettämään viestiä eteenpäin."

      http://fi.wikipedia.org/wiki/Käyttöoikeuksien_hallinta

      • Mites olis vaikka kuvan/ruutukaappauksen ottaminen viestistä...?

        "IT-yrityksen työntekijä lähettää toiselle työntekijälle DRM-suojatun sähköpostiviestin, joka sisältää tietoja tulevasta tuotejulkaisusta. Lähettäjä merkitsee viestin luottamukselliseksi, jolloin sähköpostiviestin vastaanottaja ei pysty tulostamaan sitä eikä kopioimaan siitä tekstiä leikepöydälle, saatikka sitten lähettämään viestiä eteenpäin."

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Käyttöoikeuksien_hallinta


      • ......
        djmosse kirjoitti:

        Mites olis vaikka kuvan/ruutukaappauksen ottaminen viestistä...?

        "IT-yrityksen työntekijä lähettää toiselle työntekijälle DRM-suojatun sähköpostiviestin, joka sisältää tietoja tulevasta tuotejulkaisusta. Lähettäjä merkitsee viestin luottamukselliseksi, jolloin sähköpostiviestin vastaanottaja ei pysty tulostamaan sitä eikä kopioimaan siitä tekstiä leikepöydälle, saatikka sitten lähettämään viestiä eteenpäin."

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Käyttöoikeuksien_hallinta

        Miten olis tekstin lukeminen ja kirjoittaminen johonkin vaikka ihan tekstitiedostoon ja lähettäminen eteenpäin?

        Tuommoiset suojaukset on aivan yhtä tyhjän kanssa. Jos joku haluaa ne kiertää niin tottakai ne pystyy kiertämään. Jos ei toiseen voi luottaa niin kannattaako luottamuksellista tietoa yleensä lähettää mihinkään?

        Musta tuntuu vaan että tuommoinen ylimääräinen suojaushypetys ampuu vain itseään jalkaan.


      • ole totaalinen
        ...... kirjoitti:

        Miten olis tekstin lukeminen ja kirjoittaminen johonkin vaikka ihan tekstitiedostoon ja lähettäminen eteenpäin?

        Tuommoiset suojaukset on aivan yhtä tyhjän kanssa. Jos joku haluaa ne kiertää niin tottakai ne pystyy kiertämään. Jos ei toiseen voi luottaa niin kannattaako luottamuksellista tietoa yleensä lähettää mihinkään?

        Musta tuntuu vaan että tuommoinen ylimääräinen suojaushypetys ampuu vain itseään jalkaan.

        esto, koska kuten sanoit, kaikki voidaan kiertää. Ja jos jokin asia on luettavissa niin se on myös kopioitavissa.

        Lähinnä se palvelisi tilanteissa, joissa osa ihmisistä on niin löyhäpäisiä, että ajattelemattomuuttaan tulostavat, kopioivat tai lähettävät eteenpäin luottamuksellista tietoa. Näissä tapauksissa, kun estot on olemassa ei voida vedota siihen, että en tiennyt ja vahingossa lähti tms. Kopiointi vaatii näissä tapauksessa enemmän, joten aikaa toiminnan mielekkyyden ajatteluun jää myös enemmän.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1323
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      100
      841
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      650
    4. 50
      567
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      11
      481
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      454
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      150
      422
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      397
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      174
      372
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      368
    Aihe