Semmonen ongelma tuli kaivinkoneeseen että toisen puolen vetomoottorista tahtoo loppua voima eteenpäin ajettaessa kesken, ja muutenkaan ei tahdo mennä suoraan eteenpäin ajettaessa. Taaksepäin ajaessa voimaa olis jonkun verran tarjolla (mutta kunnolla en vielä testaamaan päässyt).
Nyt kysyisin näin ensalkuun että onko vetomoottoriin tullut tunnit täyteen vai päästäänkö tässä pelkkällä säätöhommalla? Sen verran polkimia tutkin hämärässä että suoranaista paskaa ei ollut polkimen välissä joka olisi rajoittanu esiohjausventtiilin avautumista.
Taustatietoa vetomoottorista että ovat kayaban valmistamat ja käyttötunteja kaivinkoneella reilu 6000h. Kokemusta ei oo kuinka pitkään tuommosten pitäs normi käyttöä kestää?
Jos jollakin on vinkkejä kuinka tuon vetomoottorin kunnon saisi helpointen selville niin mielellään niitä täältä lukisin.
Tuli mieleen myös että esiohjauksen venttiili olisi varmaan syytä käydä läpi ja tarkistaa paineet ennenkuin tästä lähtee ostamaan uutta vetomoottoria? Vai kannattaako entisen kunnostaminen, ja missä päin niitä tehtäisiin?
vetomoottori(ko) rikki?
2
4551
Vastaukset
- onko moottorit
samalle pumpulle vai eri kuten yleensä on tapana. Yleensä kaivinkoneet kiertää lajinsa. Tekniikka loppuu yleensä ensin vaihteistosta kuin hydrauli moottorista. Pumpun kulmien säädöllä kone alkaa kulkemaan suoraan. Vaihteiston tekniikan loppuminen ei vie tehoja moottorista vaan seteleitä lompsasta kun öljyt tulee vaihteistosta/ navasta ulos.
- kuokkakaivaja
Ongelma löytyi.. ei onneksi vetomoottori ollut menny vaan ajopolkimienventtiilejä säätämällä sain lisää "käskyä" pääkaralle. Ilmeisesti ajan oloon "nastat" päässeet pyörähtämään ja näin virtaus esiohjauksessa pääsi vähenemään toiselta puolen eteenpäin ajettaessa. Sen verran uusittavaa osaa löytyi että tiivisteet on vaihdettava ajopoljinventtiilistöön seuraavassa huollossa (jos nyt ovat ensinnäkään vaihdettavissa?)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k273613- 412459
Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut362294Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s72057Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta431572- 381519
- 131309
- 1271302
Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan
Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.2661275Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t451265