Dobermannin kuumeneminen?

Toope harkinnassa. :)

lueskelin tuolta yhdeltä keskustelu palstalta kuumenemisesta..

voisiko joku selventää että kuinkahan yleistä tää mahtaa olla? siinä sai sen käsityksen että on yleistä, haluan täysjärkisen harrastuskoiran, en aika pommia joka räjähtää.. pahasti ehkä sanottu mutta lapsiperhe niin.. ei äiti luonnolleen mitään mahda kyllä nuo ihmislapsoset tulee ensimmäisenä sitten vast koirat..

6

892

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tania78

      Oikealla kasvatuksella ja työllä saa dopperista "täysjärkisen" =)
      Toisaalta koirasta kuin koirasta saa sekopään jos koiraa ei osata kasvattaa.. (pienikin "puudeli" saattaa olla vaarallinen purressaan !)

      Meillä ainakin lapsen kanssa homma on toiminut. Lapsi ensin ja sitten koira. (arvojärjestys)!! - TÄRKEÄÄ !!
      Kyllä - poikamme, 7v, voi huoletta ottaa luun koiran suusta - Ja koira on kuin herran enkeli!

      Yleisestä käsityksestä poiketen voin sanoa että dopperi ei kuumene...se innostuu. !(positiivisesti kaikesta)

      Eli virikettä ja leikkiä tulisi olla! Ja tuo on helppoa lapsiperheessä! (dopperi on kuin 3 vuotias lapsi..-tosin välillä tuntuu että koira ajattelee - "luuletko minua tosiaan noin tyhmäksi".) =)

      Ja edelleenkään dopperit eivät ole tappajia!!.. =)
      TÄYSIPÄINEN KOIRA EI OLE KOSKAAN POMMI !

    • tania78

      Voi kunpa saisin sinulle kuvan ..
      -ryömimisiässä oleva poikani on varastanut "solmuluun" koiralta joka katsoo kameraan lähinnä "no nyt se vei senkin" ilmeellä..

      Tai videon pätkän jossa poikamme konttaa koiran kupeille ja lätkyttelee vettä.. =D
      -Ja taas koiramme vain katsoo vierestä, haistelee poikaamme ja katsoo kameraan... "auta nyt kun tuo sotkee"..

      Nuo kuvat kyllä kertovat enemmän kuin tuhat sanaa..

    • ne yhteen soppii!

      Kunhan tehdään pelisäännöt selviksi! Esimerkiksi kovin saalisviettisen pallohullun koiran kanssa ei kannata antaa lapsen leikkiä palloleikkejä. Koira voi täpinöissään VAHINGOSSA palloa tavoitellessaan purra lasta. Ei siis tarkoituksella tai aggressiivisesti, mutta innoissaan ja ihan silkkaa pallohulluuttaan. Koiralla on myös oltava oma paikka, missä sillä on EHDOTON RAUHA lapsista. Siellä se saa nukkua niin, etttei yksikään lapsi IKINÄ sitä häiritse. En voi tarpeeksi tätä painottaa ja ikinä todellakin tarkoittaa 100% rauhaa lasten riekkumisesta. Lapset oppivat jättämään koiran rauhaan ihan samalla lailla kun ne oppivat olemaan leikkimättä tulitikuilla tai juoksematta autotielle katsomatta ensin. Koira voi hermostuessaan ja kyllästyessän ainaiseen retuutukseen olla vähintäänkin yhtä vaarallinen kun ne tulitikut tai autot. En ole koskaan ymmärtänyt äitejä, jotka kuvittelevat, että koira olisi inhimillinen olento ja ajattelisi, että ihmislapsi ei ymmärrä tai osaa tai käsita. Kun on kyse isosta koirasta (oli rotu mikä hyvänsä) se on aina potentiaalinen vaara lapsiperheessä, mutta jos lapset eivät sitä saa kiusata, niin uhka on lähes olematon. Tätä ei voi myöskään painottaa liikaa. Kun lapsilla on selkeät pelisäännöt miten koiran kanssa käyttäydytään, niin dobermann on ihannekoira, joka ei huvikseen ala käyttäytymään huonosti lapsia kohtaan. Ne ovat yleensä luonnostaan hyvin ihmisrakkaita.

    • hakukoira

      No tietysti koira voi kuumua! Kyllä meidän koirat kuumuu sekä saalis- että taisteluleikeissä. Ja niinhän pitääkin. Sitä vaan täytyy ohjaajan hallita ja koira täytyy saada lopettamaan käskystä. Koira saa ja pitääkin kuumua kun sitä innostetaan ja ohjaajan täytyy tarjota 'tekeminen' mihin se voi purkaa turhaumaa. Kouluttamalla koiran saa pidettyä hanskassa vaikka kuumenisikin välillä. Innostuminen taas on ihan eri asia.

    • hippelipippeli

      jos olet niin typerä että kuvittelet tuollaista :D

    • Zenttu

      Minusta dopperi sopii perhe koiraksi. Meillä oli kotona aikoinaan, kun olin pieni doopermanni. Se oli aikuisia kohtaan arvaamaton (tuli 9kk iässä meille ja oli ilmeisesti saanut huonoa kohtelua), mutta rakasti lapsia..antoi tehä mitä vaan eikä suuttunut! Sitä edellinenkin dopperi oli vahannut silmä tarkkana, että kukaan vieras ei vie isosiskoa.. Nyt minulla itselläni on 2v dopperi ja 1v tyttö..ja tulevat erittäin hyvin toimeen. tyttö repii korvasta ja silmästa..koira kahtoo vain sen näköisenä, että voisko joku auttaa =)mutta ainahan pitää muistaa, että eläi on aina eläin.. itse en kuitenkaan jätä tyttöä ja koiraa kahenkesken telmuamaan! Yleensä, jos dopperi on sekopää se on vika siellä hihnan toisessa päässä..

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      591
      4091
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3428
    3. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2979
    4. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2911
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2244
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2181
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      2107
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1945
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1940
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1889
    Aihe