Olemme miettineet nimivaihtoehtoja, ja pojan etunimeksi ollaan mietitty Aalea. Tytölle nimi on jo valmiina. Mitä mieltä Aalesta? Mitä mielikuvia herättää? Melko harvinainen vielä ja vanha nimi.
Aale
tuleva mami
103239
0Äänestä
Muut lukivat myös
Luetuimmat keskustelut
- Hävettävä käytösHävettääkö sinua jokin?
- Tekisin SINUT ONNELLISEKSI NAINENMutta EHKÄ onni EI OLE mitä HALUAT.
- Mitähän sitä...Tsuumailin vähän muuallekin välillä ja törmäsin ajatuksiin, että miehen tulee suojella naista kaikelta pahalta. Mutta yhtään ei oltu eritelty mitä se kaikki paha on, jolta suojella. Jotenpas kysynkin kyselyikäni kyselyn…
- Kuka murtautu illalla kipparilleJotaki hampuusia kannettu ambulanssiin ja kipparin iso ikkuna palasina..Mitä tapahtunu??
- Tule sunnuntaina juna-asemalleKello kymmenen aikaan, tavataan siellä. Ainoa ja viimeinen tilaisuus tavata. Jos et tule niin et enää koskaan näe minua. En halua kirjoitella mitään, en halua kuulla selityksiä. Haluan tavata.
- Kuvittelin että oltiin läheisempiäYstäviä, tavallaan. Mutta ei sitten oltukaan sun näkökulmasta. Pettymys, mutta totun kyllä asiaan vähitellen.
- Myönnä poisLoukkaannuit mulle silloin aikoinaan? Ne viestit, väärinymmärrykset, kaikki. Miehelle
- Omapahan on vikasi jos jää loppuelämän romanssi välistä kun haluat olla itsepäinen jääräJa tuomita, jotain mitä et kykene ymmärtämään, antamatta edes mahdollisuutta, vaikka olen tehnyt parhaani elämäni edistämiseksi ja oikeasti yrittänyt!! Itken tyynyyn... tuskin edes yhtä vuotta ilman itsetuhoisia ajatuks…
- Tiedätkö yhtäkään näistä "julkkiksista"? Elämäni biisi vieraslista la 10.10. hämmästyttääElämäni Biisissä on totuttu näkemään suomalaisia julkisuuden henkilöitä, jotka ovat koko kansalle tuttuja. Vieraita on ollut mm. viihteen, taiteen, tieteen, urheilun, politiikan ja kulttuurin saralta. Jos on ollut koko …
- Onko tarkoitus ottaa ihmisten eläkevarat valtion käyttöön?Vai mistä tässä eläkeiän nostossa hamaan tappiin on kyse? Eihän moni sitten saisi käytännössä eläkettä koskaan vaikka eläkemaksuja koko elämänsä olisi maksellutkin.
- Vappu Pimiä lataa suorat sanat MasterChef-kritiikistä: "Tee niin tai näin, niin se on aina..."Vappu Pimiä liittyi viime MasterChef Suomi -kaudella arvovaltaiseen tuomaristoon. Pimiän rinnalla tuomaroivat Helena Puolakka ja Henri Alén. Pimiä toi tuomarikolmikkoon näkemystä ja kulmaa huippuravintoloiden keittiöide…
- Sahan puupulaSahalla pitää olla valtava puupula kun Varikkosuoran uudelta myyntipaikan tontilta piti kaataa kaavassa suojellut puut? Kuinka ELINvoimaVALIOlautakunta antanut luva tälläiseen liito-oravien reitipuiden joukkotuhoon. Mas…
- Onko se sinun mielestäsiminun syyni, että tilanne on se mikä se on? En tiedä. Toisaalta, en pysty uskomaan että millään minun tekemisilläni olisi ollut juurikaan merkitystä.
- kunnioitan tahtoasiEn tule sinua enää lähestymään.
- Eiköhän tämä ole jo tässäParivuotta hukkaan heitetty.
- Perjantai jälleen bläähViikonloppuna sataa, mitä meinaatte tehdä? Pian on syyslomakin, suunnitelmia tähän säähän? Mulla olis pihahommaa vielä, mutta en helvetissä mene sateeseen kastumaan. Kasvoi vähän kyr*äkin otsaan kelin takia. Eikö nyt vo…
- Mitä enää haluat??Tätä on kestänyt liian kauan!
- Haluan sanoa sulle miesEttä pysytään molemmat pois täältä palstalta. Maltetaan olla pois, koska olosi on silloin parempi. Minä en kirjoittele enää, joten voit unohtaa tämän. Ottaisitko minuun yhteyttä muuta kautta, jos haluat. Olisin onnessan…
- Paras paikka asua?Mikä olisi paras paikka asua Suomussalmella,kun ulkopaikkakuntalainen sinne muuttaa. Suomussalmen kk viehättää, mutta olisiko Ämmänsaari parempi ja mikä alue siellä? Nyt saa kehua ja haukkua, mutta apuja päätöksentekoon…
- Uusi kunnanjohtajaJokos tekoäly on kertonut, kenestä paras uusi kunnanjohtaja? Ketä persut vastustaa?
Vastaukset 10
Vanhimmat
Minusta ihan kelpo nimi;
helppo lausua ja kirjoittaa,
ja suomalaiselle sopiva nimi.
Nimessä Aale ei ole mielestäni mitään vikaa. En kuitenkaan antaisi sitä pojalle. Vaikka sitä on käytetty Suomessa miesten puhuttelunimenä, tulee minulle ensimmäisenä ja voimakkaimmin siitä mieleen runoilija Aale Tynni, joka siis oli nainen. Luulenpa, että Aale Tynni on ainoa Aale, jonka monet suomalaiset tuntevat.
Entäpä Ale, Ali tai Aake? Kirjoittaessani nimen Ale huomasin sen tarkoittavan myös alennusmyyntiä. Aale on melko lähellä sitäkin - kuin myös Ginger Alea.
Sinuna miettisin vielä.
Tiedän Aale Lindgrenin, ansioituneen muusikon, oboistin, joka on syntyperältään romani. En tiedä, kuuluuko Aale nimenä romanien suosimiin nimiin.
Aale on tytönnimi, koska ainoa tietämäni Aale, runoilija Aale Tynni, oli naispuolinen.
Katso väestörekisterikeskuksen nimihausta www.vaestorekisterikeskus.fi kumpia on enemmän Aale-nimisiä poikia vai tyttöjä. Jos sinua ei haittaa se, että Aale on sekä tytön että pojan nimi, voit panna sen pojallesi nimeksi.
Aale on nykyään vakiintunut pojan nimeksi ja se väestörekisterikeskuksen mukaan se on myös pojan nimi nykyään.
Harva tietää, että Aale Tynni on nainen, ja muita Aaleja ei juurikaan ole tunnettuja henkilöitä.
Mietitään vielä tuon nimen kanssa.
Aare ei käy, sillä sukunimessä r-kirjaimia.
AARE
Niitä ei taida kovin montaa olla, ja se on selkeästi pojan nimi.
Minun on pakko sanoa, että en oikein tykkää. En tosin inhoakaan, Aale on jotenkin yhdentekevä, vähän omituinen, mutta pääasiassa hajuton ja mauton nimi.
Esimerkiksi Aake -nimessä olisi jo paljon enemmän jämäkkyyttä kuin Aalessa.
Miksi Aale,mikä edelleen mielletään naisen nimeksi.Vie vuosikymmeniä,kun siitä oikeasti tulee miehen nimi.Aale Tynni (naisrunoilija) on voimakkaasti taustalla.
Näitä mies-nais nimiä on lukemattomia kuten Kaino,Vieno,Sulo,Tuomi,Rauni -nämä nyt tulivat mieleen.
http://www.karjalohja.fi/kirjailijat/tynni.htm
Upea nimi. Lapsenlapseni on Aale.
Tulee mieleen haalee kaale!