Kantojen poisto???

Tietoa janoava

Mikä aine auttas nopeasti lahottamaan tai muuten tuhoamaan isoja kantoja pihapiiristä? Ja ei tarvi sanoa että TNT :-) Ihankun joskus oisin lukenut jostain mitä ensin porattii reikiä kantoo ja sit kaadettii "mömmöä" perää ja se oli sil selvä.. Eli mikäs se mömmö oli?

69

76849

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • :-()

      Kaivikone nyppää useammankin kannon tunnissa. Maksaa alle 50€ kuitenkin. Osta siinä sitten mömmöjä. Ja tulee heti valmista.

      • Mökkiläinen

        Kun mökille kaivinkoneen roudaus on turhan suuri homma kantojen takia......


    • Jocu

      Muovihan tuntuu mädättävän minkä tahansa puutavaran nopeasti. Ehkä se pätee kantoihinkin.

      • onkelma

        Mitä jos kaakeloisi kaikki kannot ja jättäis kosteussulun pois? Eikö silloinkin tule hometta?

        ;-)


    • onkelma

      miten ennen kannot on lähteneet ilman kemikaaleja ja koneita hevosettomassa taloudessa.

      Voithan toki yrittää polttaa niitä, mutta ei siitä ole mihinkään.

      Olisko apua kangesta, kirveestä, sahasta, hiestä, verestä ja kyyneleistä.

      Kanto kuin kanto lähtee repimällä. Anna niille voimaa.

    • peukaloinen

      Älä turhaan tee kannoille yhtään mitään! Tasaa ne mahdollisiiman mataliksi ja siinä sinulle oiva kukkaruukun alusta! isoon ruukkuun paljon petunioita ja ruukku kannonnokkaan- jo on soma nakäy!
      Tai sitten raijaa kottikärryilla kunnon keót multaa ja kiviä kantojen ympärille, istuta kukkia tai yrttejä ja niin on kannot maisemoitu, kukaan ei edes tiedä että kukkapenkki tai yrttimaa kätkee kannon.
      Tai istuta ympärille nopeakasvuisia pensaita, sinne se kanto katoaa...

    • Kake

      lapio ja moottorisaha. Pitäs lähteä vartissa per kanto. Kaiva isot juuret esiin ja laita saha laulamaan. Kyllä se siitä. Jos ovat raskaita niin auton koukkuun köysi ja sillä.

      • jep jep

        Kovin on pieniä sun ottamat kannot jos vartissa saat irti. Ja autokin vähän suurempi. Itse repelin maasturilla eikä ollu kun alaspäin lähtevästä juuresta puolet jäljellä. Ketjun kappaleet vaan lenteli. Isot juuret kaikki poikki niin sit voi autosta olla apua.


      • Sami

        ei iso koivunkannot lähde vartissa eikä vielä tunnissa.. Kaivinkone tai Dynamiitti, minä käytän niitä. En viitsi turata.


      • fkfjhfhfdhd
        Sami kirjoitti:

        ei iso koivunkannot lähde vartissa eikä vielä tunnissa.. Kaivinkone tai Dynamiitti, minä käytän niitä. En viitsi turata.

        Ennen tehtiin kantoihin lehmille suolakupit moottorisahalla ja merisuola hapersi pikkuhiljaa pois.


    • Hmm

      Paras tapa on tietysti dynamiitti tai aniitti sopivasti annosteltuna.

    • halvin

      Tuohon on kertynyt melkoinen valikoima kannonpoistoniksejä ja kanto on yhä paikallaa.
      Minä olen tätä ehdottanut ennenkin kannonpoistoon, nimittäin kaivinkonetta.
      Sen tuntihinta on jossain 200-350 mk tunti, riippuen koneen koosta.
      Tunnissa se nykkii kaikki sinun ja naapurisi piha kannot.
      Samalla korjaa repimansä jäljet.
      Mietippä tuota.....

      Autolla ei pidä repiä, se on auto joka hajoaa.
      Räjähdysaineilla taas menee omat ja naapurin ikkunat, eikä ne kaupasta noinvain räjähteitä myö.

      • Edelleen kantoja on..

        Kyse oli kesämökin pihasta ja sinne olisi hankalaa saada traktori, kaivinkone,auto, jne.. Tarvisin vain sen aineen tiedot mikä lahottaa kannon nopeasti enkä muita niksejä...


      • kotipuutarhuri
        Edelleen kantoja on.. kirjoitti:

        Kyse oli kesämökin pihasta ja sinne olisi hankalaa saada traktori, kaivinkone,auto, jne.. Tarvisin vain sen aineen tiedot mikä lahottaa kannon nopeasti enkä muita niksejä...

        Rikkihappo! Tiedän että aine on tämä, ja olen juuri ottamassa itsekkin selvää miten sitä käytetään ja kuinka paljon ja laimennettuna vai raakana. Apteekista saa puhdasta muotoa, mutta maksaa paljon, n. 70-80 l. Luultavasti autokorjaamoista saa likaisempaa muotoa, jos myyntikielto poistettu.
        Sehän on siis akkunestettä.


      • ssassddf
        Edelleen kantoja on.. kirjoitti:

        Kyse oli kesämökin pihasta ja sinne olisi hankalaa saada traktori, kaivinkone,auto, jne.. Tarvisin vain sen aineen tiedot mikä lahottaa kannon nopeasti enkä muita niksejä...

        suolahappo


    • juha

      Nopein on tämä uusi traktorin perään asennettu maanrakennusjyrsin.Rikkoo kannot ja alle 30 sentin kivet ym.kappaleiksi,kädenkäänteessä.

      Sitä käytetään metsäteiden rakentamiseen ja kaikkiin vastaaviin eikä ole sikakallista.Ongelma vaan on,että niitä ei vissiin ole vielä kovin montaa suomessa.

    • paikasta

      Vähän bensaa päälle ja tuleen. Varo vain että et polta ympäristöä kovin laajalle.itse polttelin omalla mökilläni kannot tuolla tavalla. Paikka oli sellainen että ne uskalsi panna tuleen. Isompia juuria kannattaa kaivaa vähän esiin ensin, palavat paremmin. Ja hoida jälkisammutus huolella, tulihan etenee kytemällä siellä sammalissa ja turpeessa pitkällekkin jos niikseen.

      • Vanhempi suunnittelija

        Tuore kanto ei pala eikä ainakaan maassa. Eikä oikein irtokantokaan. Olen poltellut aina risukasoja poltellessani erästä ikikantoa. Varmaan kolmatta vuotta. Taisi mennä vasta viikko sitten tuhkaksi.

        Kannot ovat nykyään ongelmajätettä kuulemma. Pitää maksaa kaatopaikalle älyttömiä summia. Eli ensi sijassa kannattaa jättää maatumaan.

        Kannattaisikohan kanto kalkita ja ravita. Kalkkia ja typpeä siihen ja kasa kariketta päälle. Puutavara ja jopa sahajauho on aika hidasta häviämään happamuutensa takia. Siis havupuu lähinnä. Lehtipuulle riittänee typpilisäys. Luulisin, että lahottamistekniikalla onnistuu muutamassa vuodessa lannoittamalla ja kalkitsemalla.


      • Anonyymi
        Vanhempi suunnittelija kirjoitti:

        Tuore kanto ei pala eikä ainakaan maassa. Eikä oikein irtokantokaan. Olen poltellut aina risukasoja poltellessani erästä ikikantoa. Varmaan kolmatta vuotta. Taisi mennä vasta viikko sitten tuhkaksi.

        Kannot ovat nykyään ongelmajätettä kuulemma. Pitää maksaa kaatopaikalle älyttömiä summia. Eli ensi sijassa kannattaa jättää maatumaan.

        Kannattaisikohan kanto kalkita ja ravita. Kalkkia ja typpeä siihen ja kasa kariketta päälle. Puutavara ja jopa sahajauho on aika hidasta häviämään happamuutensa takia. Siis havupuu lähinnä. Lehtipuulle riittänee typpilisäys. Luulisin, että lahottamistekniikalla onnistuu muutamassa vuodessa lannoittamalla ja kalkitsemalla.

        Talvella tai kun märkä maa niin ei leviä. Jos poraa reikiä niin bensan tai muun palavan aineen kanssa luulisi palavan, juuret hankalampia kuin itse kanto.


    • jkt

      siis nopeasti, uskon että mikään kemikaali ei pärjää nopeudessa jos kanto hävitetään koneita apuna käyttäen. jotkut vuokraamot vuokraavat sellasia kantojyrsimiä joista pienimmät ei montaa kymmentä kiloa paina ja sellasen saa varmaan mökille hilattua. löytyy myös yrittäjiä jotka itse tekevät näitä kantojen jyrsintähommia. itse yrittäisin kuitenkin ensin ihan moottorisahalla, maata reilusti pois kannon ymäriltä ja kuoren voi vielä kirveellä veistää enimpiä hiekkoja välttäääkseen ja sit vaan läkkärä päältä pois.

    • Diesel

      Jos haluaa kannot nopeasti hajoamaan niin vanha konsti on poralla kantoon reikä ja tippakannusta polttoöljyä reikään. Ei pitkään tarvitse odotella. Käsiporakoneen voi nykypäivänä korvata akku sellaisella. Eli mömmö on polttoöljyä ei sen kummempaa.

      • Jope

        Tuo polttoöljyniksi kuulostaa toimivalta. Öljyähän ei saisi pisaraakaan päästää maaperään. Tiedä sitten tuon vaarallisuutta, kun merillä päästävät tuhansia litroja pilssivesiä surutta mereen...
        Olen myös hävittänyt pari kantoa, hikinen päivä per kanto! Kolmas kanto lähti sitten kaivinkoneella nyppäisten noin 10 sekunnissa!


      • kiinnostunut
        Jope kirjoitti:

        Tuo polttoöljyniksi kuulostaa toimivalta. Öljyähän ei saisi pisaraakaan päästää maaperään. Tiedä sitten tuon vaarallisuutta, kun merillä päästävät tuhansia litroja pilssivesiä surutta mereen...
        Olen myös hävittänyt pari kantoa, hikinen päivä per kanto! Kolmas kanto lähti sitten kaivinkoneella nyppäisten noin 10 sekunnissa!

        Tuo polttoöljy konsti on tuttu ja öljyhän imeytyy
        puuhun, joka taas poltetaan. Ei luonto siitä saastu tippaakaan. Öljyä olen kuullut käytettävän
        myös puiden tappamiseen, pitääköhän paikkaansa ?
        Minulla on muutama hankalassa paikassa oleva paju,
        jotka pitäisi saada hengiltä ja kokeilun olen aikonut aloittaa löpöllä.


      • konsti
        kiinnostunut kirjoitti:

        Tuo polttoöljy konsti on tuttu ja öljyhän imeytyy
        puuhun, joka taas poltetaan. Ei luonto siitä saastu tippaakaan. Öljyä olen kuullut käytettävän
        myös puiden tappamiseen, pitääköhän paikkaansa ?
        Minulla on muutama hankalassa paikassa oleva paju,
        jotka pitäisi saada hengiltä ja kokeilun olen aikonut aloittaa löpöllä.

        Pitkän puun kannon saa pois, kun antaa rungon olla kiinni kannossa ja vie lujan köyden tai vaijerin mahdollisimman ylös runkoon ja kiskoo puun nurin traktorilla. Samalla kanto irtoaa maasta. Vanha raivaajien konsti.


      • Anonyymi
        kiinnostunut kirjoitti:

        Tuo polttoöljy konsti on tuttu ja öljyhän imeytyy
        puuhun, joka taas poltetaan. Ei luonto siitä saastu tippaakaan. Öljyä olen kuullut käytettävän
        myös puiden tappamiseen, pitääköhän paikkaansa ?
        Minulla on muutama hankalassa paikassa oleva paju,
        jotka pitäisi saada hengiltä ja kokeilun olen aikonut aloittaa löpöllä.

        Haavan saa estettyä tekemästä vesoja kuorimalla runkoa ennen kaatoa, varmaan se kanto sitten maatuu nopeammin muissakin puissa jos puu kuolee ensin. Reikien poraaminen kantoon nopeuttaa lahoamista sellaisenaan kun vesi ja ötökät pääsee helposti sinne.

        Mikähän taika polttöljyssä jos ei polta, luulisi enneminkin haittaavan sieniä ja ötököitä.


    • maalainen

      taalla rapakon takana eras kirvesmies neuvoi laittamaan suolaa kannolle. pitaisi kuulemma vaikuttaa aika nopeasti.

    • Puutarhuri

      Kysymäsi aine on varmaankin ureaa, jota useissa puutarhaohjeissa ainakin viime vuosina on suositeltu kantojen lahottamiseen, nimenomaan poraamalla kantoon reikiä ja laittamalla niihin ureaa.
      Kokemukseni perusteella lahoaminen ei tosin silläkään konstilla mitään hurjan vauhdikasta ole, mutta nopeuttaa prosessia varmasti (kuten ehkä muutkin typpilannoitteet).
      Urealla tarkoitetaan tässä yhteydestä kaupasta ostettavaa lannoitetta, mutta voihan sitä luonnon ureaakin kokeilla ;)

    • Grigori Tchaban

      Puun polttaminen tekee jäljelläolevasta vain kovemman (kun halutaan esim. valmistaa keihäs).

      Itse olen hävittänyt älyttömän isoja kantoja yksinkertaisesti kaatamalla niihin kaliumnitraattia. Tällöin puu muuttuu massaksi, joka tekee savisestakin maasta kuohkean. Samalla myös saa kesällä kaupungin vihreimmän nurmikon ;)

      Myös kaupalliset kemialliset sekoitukset esim. Stump Remover ovat käytännössä kaliumnitraattia.

      • Viherpeukalooo

        Kiitos!!!!!!!!!!!!!! Kaliumnitraatti näyttää todella toimivan tässäkin, eikä rakeet maksanut käytännössä mitään!!

        Enää ei tarvitse rikkoa kallista puskutraktoria tai pelätä, että räjähdysaalto tuhoaa naapurien ikkunat!


      • Kannollinen
        Viherpeukalooo kirjoitti:

        Kiitos!!!!!!!!!!!!!! Kaliumnitraatti näyttää todella toimivan tässäkin, eikä rakeet maksanut käytännössä mitään!!

        Enää ei tarvitse rikkoa kallista puskutraktoria tai pelätä, että räjähdysaalto tuhoaa naapurien ikkunat!

        Mistä sait noita kaliumnitraattirakeita?


      • maanviljely
        Kannollinen kirjoitti:

        Mistä sait noita kaliumnitraattirakeita?

        Sain kaliumnitraattia lähimmältä maanviljelijältä. Maksaa: 0,8e/kilo KNO3 rakeita.

        Kannattaa sanoa, että tarvitsee sitä kemiallisiin kokeisiin niin saa varmasti puhdasta eikä tule huijatuksi.

        NaNO3 :a saisi vielä paremmin, mutten tiedä mihin käyttäisi. Paitsi nitraattijauheista kannattaa ainakin tehdä ilotulitusraketteja ja ampua mihin haluaa vihreän sadon.


      • Puutarhamies

        Minullakin on ongelmia kantojen kanssa.
        mistä tuota stump removeria saisi?


      • Paikan päällä seurannut
        Puutarhamies kirjoitti:

        Minullakin on ongelmia kantojen kanssa.
        mistä tuota stump removeria saisi?

        Osoitteesta www.kannotpois.fi löytyy firma, joka hoitaa kantojen jyrsinnän siten kun itse sovit asiasta. Kundit tulevat ajallaan, jyrsivät kannon haluttuun syvyyteen maan alle, siistivät jälkensä eivätkä laskuta kohtuuttomia.
        Isonkin kannon jyrsintä näyttää kestävän vain parikymmentä minuuttia. Kannot poistettiin talvella, eikä ongelmia ollut. Laite on kevyt ja omistajan mukaan se ei jätä painaumia tavalliseen pihanurmeen kesällä. Ko. jyrsimellä voi otattaa kannot pois talojen seinustoiltakin, mistä niitä ei voi repiä pois esim kaivurilla.


      • 36 kantoa
        maanviljely kirjoitti:

        Sain kaliumnitraattia lähimmältä maanviljelijältä. Maksaa: 0,8e/kilo KNO3 rakeita.

        Kannattaa sanoa, että tarvitsee sitä kemiallisiin kokeisiin niin saa varmasti puhdasta eikä tule huijatuksi.

        NaNO3 :a saisi vielä paremmin, mutten tiedä mihin käyttäisi. Paitsi nitraattijauheista kannattaa ainakin tehdä ilotulitusraketteja ja ampua mihin haluaa vihreän sadon.

        Mitenkähän kauan kestää tuolla Kaliumnitraatilla että kannot tuhoutuvat. ihan sitä ajattelin ku ois pihalla 36kpl männyn kantoja. Ja paljonko tuota pitää laittaa yhtä kantoa kohden


      • Kaskisella
        Paikan päällä seurannut kirjoitti:

        Osoitteesta www.kannotpois.fi löytyy firma, joka hoitaa kantojen jyrsinnän siten kun itse sovit asiasta. Kundit tulevat ajallaan, jyrsivät kannon haluttuun syvyyteen maan alle, siistivät jälkensä eivätkä laskuta kohtuuttomia.
        Isonkin kannon jyrsintä näyttää kestävän vain parikymmentä minuuttia. Kannot poistettiin talvella, eikä ongelmia ollut. Laite on kevyt ja omistajan mukaan se ei jätä painaumia tavalliseen pihanurmeen kesällä. Ko. jyrsimellä voi otattaa kannot pois talojen seinustoiltakin, mistä niitä ei voi repiä pois esim kaivurilla.

        Ei mahda ihan kaikilla olla kilpailukykyinen hinta, huhhuh. Tässä netistä poimittua "...Jyrsintä maksaa noin 12 euroa per kannon halkaisijan sentti, päälle tulevat mahdolliset siirto- ja kuljetuskustannukset. Halkaisijaltaan puolimetrisen kannon poisto maksaa 130 200 euroa ja metrisen 150 350 euroa arvonlisäveroineen ja kuljetuskustannuksineen..."


      • Laskutikku2
        Kaskisella kirjoitti:

        Ei mahda ihan kaikilla olla kilpailukykyinen hinta, huhhuh. Tässä netistä poimittua "...Jyrsintä maksaa noin 12 euroa per kannon halkaisijan sentti, päälle tulevat mahdolliset siirto- ja kuljetuskustannukset. Halkaisijaltaan puolimetrisen kannon poisto maksaa 130 200 euroa ja metrisen 150 350 euroa arvonlisäveroineen ja kuljetuskustannuksineen..."

        12€ halkaisijan sentti..

        Puu minkä halkaisija on metrin (100cm) maksaa tällöin 12x100€ (1200€). Joten mistä helvatista sait tuon summan 150 350€?

        Mutta kyllä silti tuntuu melko kalliilta..


      • Apuva999
        Kannollinen kirjoitti:

        Mistä sait noita kaliumnitraattirakeita?

        Mistä saitte rakeita? Meiltä päin ei saa mistään??


      • Avuton Helsinkiläine
        maanviljely kirjoitti:

        Sain kaliumnitraattia lähimmältä maanviljelijältä. Maksaa: 0,8e/kilo KNO3 rakeita.

        Kannattaa sanoa, että tarvitsee sitä kemiallisiin kokeisiin niin saa varmasti puhdasta eikä tule huijatuksi.

        NaNO3 :a saisi vielä paremmin, mutten tiedä mihin käyttäisi. Paitsi nitraattijauheista kannattaa ainakin tehdä ilotulitusraketteja ja ampua mihin haluaa vihreän sadon.

        Tiedän,että viestistäsi on noin 3vuotta, mutta minulla on samanlainen ongelma ja en saa Kaliumnitraattia oikein Helsingistä. Onhan tietenkin akvaariokaupoissa sellasta Kaliumnitraattia joka maksaa 33e 500g ja kun kerran sait sitä n 0,8e kilo niin voisitkos kertoa mistä olit sitä ostanut? jos se on oikein kaukana niin viitsitköhän myydä minulle 1-2kiloa tarpeeni mukaan? voit vaikka laittaa huuto.net:iin ja käyn sieltä ostamassa.

        Kiitos


    • sdddd

      reikiä ja niihin suolahappoo

    • Rivarihemmo

      Itselläni on myös ongelma kannon kanssa. Kanto on halkaisijaltaan noin 20cm joten taidan ottaa lapion, sahan ja sixpackin niin luulisi, että kanto on kokonaisuudessaan irti 1-2 tunnissa. :)

    • dsdsdssdsdsdsdds

      suolahappoa reikiin

    • Jukolan jussi

      Motonetistä 30 tonnin tunkki, (maksaa muutaman kympin) moottorishalla kannon kylkeen vaakatasossa viilto, johon työnnetään 5mm rautalevynpala, josta noin 5 cm jätetään kannon ulkopuolelle. Lavyn alle juurien väliin tunkki, niin järeämpikin kanto nousee.
      Toinen vaihtoehto on porata kannon kylkeen vaakatsoon reikä, johon työnnetään rautakanki, kangen ja maan väliin tunkki, nousee varmasti. Jos tunkin nostovara loppuu kesken, rautakangen ja maan väliin voi laittaa tuki siksiai9kaa kun tunkin väliin laittaa lisäkoroketta.
      Näin olen nostanut mökkitontilta jopa 60 cm halkaisijaltaan olevia tuoreita koivunkantoja.

    • siksiniksi

      Jyrsintä ei maksa niin paljon kuin luulisi. Tässä ketjussa on täysin väärää tietoa ainakin mun kokemuksen mukaan. Maksoin n 300 euroa seittemän eri kokoisen kannon poistosta. Mökki päijänteellä joten otin täältä viime kesänä ja tänä kesänä otetaan uusiksi kun talvella kaadettii monta puuta.........
      http://www.varakonemies.fi/

    • no en tiedä

      no ei kyllä ole noi faktoja ....... noboja

    • kuokka ja jussi

      sehä on ku kuntosalilla olisi ku poistaa kantoa m saha leikaa jo viskas lohkaisee vähä päiväs paljo viikos eli varaat olutta kavereille ja rilli kuumksi niin sanotut rillijuhlat samalla kanto poistuu ku enne armeijassa ja tehtiin sitä enne ojat ja pellot kuokalla mutta sillo oli miehet rautaa ja laivat puuta mutta nyt miehet pehmoja näi on näreet

    • tuppuri1

      Itse soitin www.kanvex.fi ammattijyrsintäfirmalle ja ne otti meidän kannot pois yhdessä päivässä. Tuon firman toimintaa oli youtubessa ihan hakusanalla: kanvex
      Ei ollut ihan hirveän kallistakaan noin 350 e 4 isoa kantoa. Itse en ikinä rupeaisi kaivamaan ja rehkimään noilla tunkeilla ja rautakangilla....

    • kossu ja kanto

      kas ku ei kossua kannolle kukaan ehrota

      • ä'''''''''''''''''

        reikiä ja kuse niihin silloin tällöin


    • Minä vaan

      Puun kantoon reikiä, reikiin Epsom-suolaa eli karvassuolaa eli magnesiumsufaattia ja vettä päälle, kanto alkaa mätänemään n. kuukaudessa. Karvassuolaa saa mm. Lappo.fi.

    • 15+15

      mulla paju sellaisessa paikassa ettei voi kaataa... on kiinni rakennuksen seinässä, paksuutta rungolla jo 30sm.... porasin reikiä n.15kpl ja ekana lorotin litran tärpättiä, seuraavana päivänä meni sama määrä diisseliä. Sitten oli liian kuumaa tehdä mitään ja nyt on muutama päivä mennyt niin jo alkaa keltaista lehteä keskeltä päin näkyä.... tiedä sitten onko syynä ollut kuivuus vai onko diisseli sittenkin tehokasta.... kunhan nyt sademärkyys häviää niin ryömin taas diisselinkanssa sinne hommiin. toivottavast i toimii. Se on saatava kuolemaan, juuret on kukkaistutuksissa ja rakennus vieressä, kaataa ei voi

      • Örkki 3

        Jos on kantoja pihapiiriissä hakkaa kuparinauloja kanto häviää vuoden-päästä pois se mätänee ,tätä tuli tehtyä penskana,piti hakata nauloja pappa antoi laatikon ja sanoi alahan hakkaa kupri nauloja ...................


      • 15+15

        se muuten toimi kuin toimikin...nyt ei tullut enää lehtiä... vain muutama pajunkissa ja nekin tippuu pois sellaisena keskentekoisena, eli 1,5 senttiä pitkinä.... eivät ole kehittyneet sellaisiksi pitkiksi toukan näköisiksi.... jee mä pääsin kuin pääsinkin eroon siitä.
        Luulen jotta se on tuo diisseli joka sen sai aikaan.
        Laitan vielä muutaman kerran sitä, paju kun on niin sitkeä jotta jostain puskee muuten taas uutta versoa.
        Eipä mennyt kuin pari litraa diisseliä ja 1plo tärpättiä.
        Joka ei usko voi kokeilla.


    • Emummeli

      Minulla on muistikuva, että radion ohjelmassa "Kansanradio" joku mies kertoi, että SAMMUTTAMATON KALKKI on vissi tapa kantojen hävitykseen. Siinä juuri kehotettiin poraamaan kantoon reikiä ja niihin tuota ainetta. En ole kokeillut, mutta kiinnostaa.

    • Viivi1

      Meillä naapuri poltti, poltti niin, että piipaa tuli ja sammutti alkaneen maastopalon. Ei se kerrasta oppinut. Pöljä teki uuden tulen sateella, savu tuli sisään ja valvottiin.

    • Wertti.

      Alussa oli suo kirves ja Jussi.

    • VShoitaa

      Kannot poistaa edullisesti www.virtanenservice.fi

      Kaivinkone kannattaa vain jos pihalle on tarkoitus tehdä suurempaa uudistusta.

      Kemikaaleilla leikkiminen ei kannata. Pohjavesien tai maaperän pilaaminen maksaa äkkiä kymmeniätuhansia.

      Kirves ja kuokka jos kuntoilu antaa iloa. Saattaa mennä ilta jos toinenkin yhdessä kannossa =)

    • yleinen

      Kantopommi.

    • Vili2

      Vanha komposti lautakehikkoineen kannon päälle ja raparperit kasvamaan!
      Kanto häviää ja raparperit voi hyvin!

    • RentCenterTampere
    • Suolahappoillut

      Poraamalla 10-20cm syviä reikiä (10mm halk.) ja niihin apteekin suolahappoa(suojakäsineet!) niin ainakin koivun kannot pehmenee 2-3 kk:ssa. Sitten rautakankea ja lapiotyötä. Alle 30cm kannot lähtee. Eikä luontoihmiset moiti. Sade huuhtelee suolahapon pois! Ei sotke luontoa, edullinen ja varma keino.

    • Kokenutäijä

      Hei kaikki
      Antakaa kantojen olla siinä missä ovat.
      Haudataan kanto maansisään , siis kumpare , siihen muovi päälle , koivun kannon potkii 3 vuoden päästää hajalle, sama pätee mäntyyn. Haapa tarvitsee TNT:tä runsaasti, joten unohtakaa haavat kasvamaan.

      • Anonyymi

        Haapa pitää kuivattaa ensin kuorimalla.


    • Oliskopolttaminenmitään

      Ensimäisenä tulisi ainaskin mieleen sahata moottorisahalla kannon päälle jonkinnäköiset lovet ristiin ja sen jälkeen sytytät siihen lovenvälien keskelle pienen nuotion ja vähän välillä lisätä pieniä risuja polttoaineeksi tulelle ja annat sen vain palaa loppuun, niin kauan aikaan kunnes se kanto on hävinnyt ja jäljelle jäänyt kasa tuhkaa, jonka loput tuhkanjätteet voit korjata pois ja laittaa lopuksi päälle multaa tai jotain maata täyte aineeksi niin eiköhän siitä hyvä tulloo.

    • hanskki

      Hartiavoimin tai sitten koneellista apua esimerkiksi https://kodinplaza.fi/ kautta. Itse en myöskään käyttäisi mömmöjä tai muita kemiallisia aineita, saattaa tulla myöhemmin suurempi lasku maaperän pilaamisesta. Me jyrsittiin muutama kanto viime kesänä 200 eurolla.

    • Anonyymi

      Kuseksi kannolle.

    • Anonyymi

      Poraile kantoon riekiä ja vettä niihin ja anna aikaa , laho vie kannot .

    • Anonyymi

      Andy räjäyttää kannon pois. Tehoaisikohan Cokiksen fosforihappo kantoonkin.

    • Anonyymi

      Kantojyrsimellä lähtee kantokun kanto itse yrittäjänä teen kantojyrsintöjä pohjois-karjalan alueella ja tarvittaessa myös muualla Tmi sami reijonen

    • Anonyymi

      Kanto lähtee maasta moottorisahalla,kun sahaat kannon päältä n. 3cm välein vierekkäin viillot maahan asti. Viiltoihin lyöt lekalla kiilan reunasta alkaen,lähtevät yksi kerrallaan pois. Siistit sitten lopuksi tasaiseksi kannon lopun.
      Toinen keino on ottaa maata kannon ympäriltä pois n. 30 cm alalta pois .Sahata siitten viistosti kannon maantasaiselta kohdalta keskustaa kohti alaspäin lintti.n. 10cm laidalta,keskusta kohti syveten. Lähtee linttinä pois kanto. Juuri lähtee sitä päältä pitkin auki sahaten , sitten kangella vääntäen irrotus.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5480
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3507
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1632
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      203
      1579
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1076
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1048
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      907
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      836
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      799
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      798
    Aihe