Laserleikkaus

näkevä

Kävi eilen silmienlaserleikkauksessa oulussa ODL:ssa. Elikkäs minulle tehtiin Zyoptix 100 Lasik leikkaus. Näkö oli ennen leikkausta -6 vasemmassa ja -5 oikeassa silmässä. Mielestäni leikkaus oli tosi nopea ja vaivaton, en tuntenut mitään kipua leikkauksen aikana. Enkä kokenut sitä mitenkään epämielyttäväksikkään. Kuten hammaslääkärin.;) Leikkausen jälkeiset 5 tuntia oli kaikkein kurjimmat (kova vedenvuoto ja valon arkuus johon auttoi silmien kiinni pitäminen) mutta illalla oli jo tosi hyvät fiilikset.
Näkö on nyt toisessa silmässä jo tosi hyvä mutta toinen silmä (vasen) on jonkin verran heikompi. En tiedä mihin asettunee...Vielä ei toistaiseksi silmät ole alkaneet kuivumaan => en tiedä alkaako. Tämä päivä on ollut jo loistava ilman laseja!

En tiedä miksi en mennyt aiemmin leikkaukseen...

12

10040

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • asko79

kuka tohtori on noin taitava?

• näkevä

En tiedä onko liian aikaista vielä riemuita, mutta nyt leikkauksesta on kulunut kaksi päivää ja silmät voi jo tosi hyvin. Näkö tarkentuu koko ajan enkä kuivuudesta ole kärsinyt ollenkaan. En tiedä olenko poikkeus vai onko kuivuus ja muut "kauhukuvat" tulossa vasta myöhemmin... Pimeällä valojen ympärillä on sellaiset "kehät" ja aamuisi silmät on jonkin verran valonarat. Mutta se on pieni vaiva siihen hyötyyn nähden kun saa elää ilman laseja. Ainoastaan suojalasit (joita öisin käytän) ja tipat muistuttaa tuoreesta leikkaukesta. Se tohtori joka minut leikkas oli Antti Juutinen. Asiansa osaava rauhallinen ammattilainen.

• Aulikki -73

Itselläni leikkaus epäonnistui (Lasik) oikeaan silmään, ja korjausleikkaus myös. Enää ei voi leikata, ja silmän verkkokalvo rypyillä pysyvästi. Ei pysty korjaamaan edes laseilla tai piilolasilla, vaikka ne hieman parantavatkin näköä. Miettikää tarkasti ennenkuin menette, ja kyselkää muilta käyneiltä kokemuksia. Ilmeisesti olen aika harvinainen poikkeustapaus, mutta HARMITTAA LOPPUELÄMÄN.....

• epäonnistumisen riski

myös umpisuolenleikkaukseen. Tuskin kukaan kieltäytyy leikkauksesta siksi, että joku yksittäinen tapaus epäonnistui. On täysi mahdottomuus, että jokin toimenpide onnistuu AINA 100-prosenttisesti.

Itselläni lasik tehtiin 6 vuotta sitten ja joitakin haittavaikutuksiakin tuli, mutta suosittelen toimenpidettä lämpimästi toisille.

• Aulikki -73
        epäonnistumisen riski kirjoitti:

myös umpisuolenleikkaukseen. Tuskin kukaan kieltäytyy leikkauksesta siksi, että joku yksittäinen tapaus epäonnistui. On täysi mahdottomuus, että jokin toimenpide onnistuu AINA 100-prosenttisesti.

Itselläni lasik tehtiin 6 vuotta sitten ja joitakin haittavaikutuksiakin tuli, mutta suosittelen toimenpidettä lämpimästi toisille.

Kyllähän se varmaan aika turvallista on, mutta me epäonnistuneet tapaukset jaksamme aina muistuttaa..

• harmittaa

Tietysti kaikkiin leikkauksiin liittyy riskit, mutta moni ei tule ajatelleeksi, miten kohtalokas epäonnistunut silmäleikkaus voi olla. Koko elämä voi mennä sekaisin. Pysyvä vamma muistuttaa koko ajan itsestään. Vain silmät kiinni elämä tuntuu samalta kuin ennen...

• LiinaL

Minkälaisia haittavaikutuksia sulle tuli? Mitkä oli lähtöarvot. Minulla näkö hyvä,mutta silmät kuivaa paljon.

• Sipdin

Minulle tehtiin vastaava leikkaus saman lääkärin toimesta kolmisen viikkoa sitten. Lähtöarvot olivat -9 hujakoilla ja tällä hetkellä näkö vähän plussan puolella.

Minulla ensimmäinen päivä ei ollut juuri ollenkaan kurja. Pieni roskan tunne oli silmissä, mutta parin tunnin päiväunien jälkeen sekin oli poissa. Eniten hankaluutta aiheutti suojalasien pitäminen öisin, olin nimittäin joka yö riisunut ne jossain vaiheessa pois.

Pimeännäkö on jo nyt samalla tasolla kuin ennen leikkausta, eli jo ennakkoon minulla oli pienet kehät valojen ympärillä. Lääkäri sanoi, että pimeännäkö jopa paranisi leikkauksen jälkeen ja hyvään suuntaan ollaan menossa.

Kahden viikon antibiootti-silmätippakuuri loppui ja kostutustippoja olen aika harvaan käyttänyt. Ainoa asia mikä aiheuttaa ikävän tunteen silmiin on tämä tietokoneen näytön katselu. En tiiä onko kuivuutta, mutta eipä nuo kostutustipat tähän auta. Oletan, että ajan myötä tästäkin inhottavuudesta pääsen eroon.

Ehkä minun kohdallani kaikki on mennyt todella nappiin, mutta jos rahalla saa näkökyvyn takaisin niin en kyllä vaihtaisi takaisin myyrä-laseihini!

• Anttilkj

Miksi kaikki ei mee heti silmäleikkaukseen. tommonen 1500euroa ku sattuu olee joillekki iso raha...

• Osmo T

Tänään oli esitutkimus jossa todettiin leikkauskelpoisuus. .Leikkausaika on 15.12 Oulussa. Jänskättää.

• Anonyymi

Onnistunut kaihileikkaus siskollani Antti Juutisen tekijänä!

• Anonyymi

Näkyykö tähdet pistemäisinä leikkauksen jälkeen vai
      harottaako kuin risuaita+

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mihin sinussa haluan koskea

Tilanne, että pääsisin tutustumaan eri kohtiin sinussa, mitä haluaisin kokeilla. Käsiin haluaisin tutustua, hieroa niitä
      Ikävä
      42
      2266
    2. Sairaammaksi menee: Musk alkaa sensuroida Zelenskyin viestintää X:ssä

IL: Musk puuttuu Zelenskyin viestintään – X:ään tulossa muutoksia "Elon Musk sanoo korjaavansa X:n, jotta käyttäjät voi
      Maailman menoa
      236
      2055
    3. Kerro nyt jotain

Itsestäsi minkä haluaisit kaivattusi tietävän?
      Ikävä
      111
      1548
    4. Toisen ihmisen sydämellä

leikkiminen on äärettömän moraalitonta. Antaa turhiaa toiveita ja sitten olla kuin mitään ei olisi tapahtunut. Kuinka vo
      Ikävä
      144
      1291
    5. On tämä meidän ikäero jo turhan suuri

Kannattaisi tutustua samanikäisiin.
      Ikävä
      115
      1217
    6. PAM:in mainos, älä mene tänään ruokakauppaan

kannatan kovasti kaupan työntekijöille lisää liksa. MUTTA lakossa on huonoa, nyt kauppiaat näkevät kuinka vähällä henki
      Ammattiliitot
      138
      1114
    7. Oho! Toivo Sukari paljastaa erikoisista iltatoimista Nadja-vaimon kanssa: "Hän aina putsaa mun..."

Oho! Onpa iltatoimet tällä pariskunnalla. Toivo Sukari ja Nadja Sukari menivät naimisiin v. 2019. Lue lisää: https://
      Suomalaiset julkkikset
      27
      1107
    8. Millaisena luonteena

Pidät kaivattuasi??
      Ikävä
      74
      1009
    9. Mitä ajattelet kun

Katsot kaivattuasi silmiin? Mitä näet silmissä?
      Ikävä
      65
      973
    10. Olen otettu, mutta turhaan kulta testailet

Sinua minä vaan ❤️
      Ikävä
      70
      960
    Aihe