Pelkäätkö, jos olet yksin kotona?
Kysymys sulle
16
816
Vastaukset
- virkistävääkin
Kyllä yksinäisyys voi olla virkistävääkin,
Koen mielelläni syksyn ja pimeyden siinä on
jotain rauhoittavaa , vaikka näin asutuskes-
kuksissa on vaikeaa olla todella pineässä.
Oli viimetalvena mahdollisuus kokea ja tuntea
pakkasyön hetkiä todella korvessa , kuu toi
oman valonsa ja varjonsa sellaiselle kapeahkolle
metsätielle . Sellainen oli todella ihanaa.Kaupunkikodissa vanhalla rauhallisella alueella ei ole koskaan tullut mieleen pelätä. Turvallinen pesäkolo. Metsämökissä pimeään syksyaikaan voisin kai pelätä kovastikin.
- a-woman1
Ainahan olen täällä yksin; ehkä pelkäisin, jos joku kummajainen asuisi täällä kanssani!
- gummamummo
Ensiksi tuli mieleen, että en tietenkään pelkää, kun olen yksin kotona. Mutta hetkinen, enhän olekaan koskaan yksin, kun minulla on uskollinen kaverini -koira- seuranani!
- koira minullakin
Vaikka koira on pieni, alle 10 kg, se kyllä huomauttaa heti, jos joku kulkee pihalla. Yksikään ei pääse sisään, etteikö koira haukkuisi. Koira on siis sisällä. Joten en pelkää!
- mummikka
Asun kaupungissa rauhallisessa kerrostalossa, naapurit ovat ihan mukavia täysipäisiä ihmisiä.
En todellakaan pelkää , mitä kotona pitäisi pelätä?
Maalla voi tilanne tänä päivänä olla toinen, etenkin jos lähin naapuri asuu kaukana. Huumehörhöt ja muut rikolliset ovat liikkuvaa sakkia. Jos huhu alkaa liikkua, että jollakin on vaikka rahaa tai arvoesineitä kotona saattaa olla jopa vaarassa. Eihän nyt kotonaan voi mitään pelätä, päinvastoin, nautin kun saan olla yksin kotona.
Se on vain perin harvinaista, että niin pääsee käymään.
Asun maalla, naapureitakin on lähellä, mutta niistä tuskin apua löytyisi, jos jotain sattuisi.
Kesällä tyhjennettiin eräs omakotitalo neljän kilometrin päässä keskellä kirkasta päivää, silloin ajattelin, että meillä on naapureita näköetäisyydellä useampikin, mutta rauhassa taitaisi saada sama tapahtua itselle.
Lähellä oli naapuri kyseisessäkin paikassa, mutta ei ihan näkyvissä ja niin vain kävi, puolitoista tuntia olivat pois kotoa ja kaikki oli pengottu ja arvokkaimmat viety.
Kyllä se niin on, että mitä vain voi tapahtua, mutta en silti ymmärrä pelätä - avaimen laitan hieman parempaan piiloon kuin ennen, lähtiessäni pois kotoa, vaikka eivät varkaat avainta tarvitse.- 1943
sillä olen ollut paljon yksin. Mielestäni jokaisen pitäisi nuorena kokea aika, jolloin asuu yksin. Silloin oppisi, mitä kaikkea taloudessa pitää tehdä. Varsinkin miehillä voi olla sellainen tilanne, että äiti passaa kotona. Sitten löytyy nainen joka passaa. Mies ei opi koskaan arvostamaan arkihommia, luulee, ettei niihin tarvita taitoa eikä aikaa. Oikeastaan nautin yksinolon hetkistä.
mikä kysymys! mutta sellaisia pittää tehä, jotka saa palstalla olla.
Tunnen itseni ihan turvallisen oloiseksi kotona, on tää "vahti" joka kyllä ilmoittaa, jos on joku pielessä.
Paitsi yhtenä alkukesän yönä, ku heräsin koviin hakkaamisääniin ja luulin tuntevani savun hajun, kurkkasin rappukäytävään.
Tulipalo siellä yhdessä asunnossa roihusi, muutama kerros alapuolella.
Kyllä pelon aiheita olis, jos kaikkea liikaa ajattelee.- Turvapaikka
Kuka nyt kotonaan pelkäisi?
Omassa lämpimässä, ja yksin vielä, niin ettei edes vahingossa tule epäsopua tai väärinkäsityksiä!
Kotini on linnani.- mami46
Samaa mieltä. Elämä sekoaa täysin, jos vaikka tulee yövieraita.
Koti on niin ihana paikka ja nimenomaan yksin!!!!!
- Amurin Aalto
Nuorena pelkäsin aivan kamalasti.siihen aikaan lapsia peloteltiin tottelevaisuuteen mm.kummitujutuilla.Minun piti nukkumaan mennessä maata silmät lattialle päin ja kellarista juoksin henkeä pidättäen kun valo piti sammuttaa takanaan kun läksi.Joka risahdusta ja ääntä pelkäsin pimeässä .Sitten äitini kuoli ja olin hänen vuoteensa vieressä ja näin hänen lähtönsä.Silloin tunsin helpotuksen,että tämän kummempaa ei minullekaan voi sattua.Siitä päivästä asti en ole enää pelännyt.Olen ajatellut,että se pelko oli kuoleman pelkoa,jota tunsin tuota suurta tuntematonta kohtaan.
Onko muilla ollut tälläistä kokemusta?
A A- ,,,en pelkää
mutta joskus saattaa olla sellaisia kausia että sitä on säikky
- aurinkotie
Vuosina 1997-1998 sairastin vuoden
kehkokuumetta. Olin hyvin lähellä kuolemaa
3 kertaa. Kolmannella kerralla älysin,
että minun pitää saada asiantuntija-apua.
100 antibioottitabletin, 10 terveyskeskus-
käynnin, keuhkosairauspolikliniikkakäyntien
ja testien jälkeen.
Löysin Olli Sallisen, joka on kansainvälisestikin
arvostettu expertti. Hän sanoi nämä asiat:
- "Ei enää mitään antibiootteja!"
- "Ei enää yhtään somatisoivaa testiä!"
- "Juo vähintään 5 l nestettä päivässä."
- "Ota 7 C-vitamiinitablettia päivässä."
- "Tee hengitysharjoituksia monta kertaa
päivässä. Mieluiten saunan löylyssä."
- "Kuuntele kroppaasi. Älä lähde viuhtomaan
heti, kun olosi on parempi. Lepää, lepää."
Kahdessa kuukaudessa paranin.
En ole vieläkään (10 vuoden jälkeen) päässyt
kokonaan sairauskokemukseni yli. Joka kerta
kun minulle tulee flunssa, pelkään että se
kääntyy keuhkokuumeeksi (se alkoi flunssalla,
ja onkin uusiutunut flunssien myötä...).
- Mutta sen vuoden aikana Opin paljon. En
pelkää ollenkaan Kuolemaa. En pelkää kuin
yhtä asiaa: Että joutuisin kuolemaan Yksin....
Mietteissään. Ria
- 1938
olla yksin kotona, kun venäläiset sotavangit olivat metsätöissä noin 100m päässä kotoani, Keski-Suomessa. Sen jälkeen en ole pelännyt mitään.
- pelätä
Pimeähän nuuhkii vaan , ei purase
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2234836
Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin?
Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin? Shokki!512320- 691956
Martina on käynyt puhumassa viisauksia
Iltalehden artikkelissa Martinan viisaudet.3781450Ajattelen sinua iltaisin, aamulla, päivittäin
Ehkä siinä jo pientä vinkkiä. Oot jäänyt pahasti mieleen. Sun katse on niin syvä ja oot niin lempeä. Hyvä olla sun kanss951085SDP:läinen lähettiläs Titta Maja-Luoto RAIVOAA lähetystössä -?
SDP:n puolueen Maja-Luoto on Portugalissa noussut Median otsikoihin, koska RAIVOAA työntekijöille ja pitää Heitä lähinnä291043Mitä alkoholijuomaa on myyty sekä Linda Lampeniuksen että Matti Nykäsen nimellä? Testaa tietosi!
Mikähän alkoholijuoma se mahtoi olla…? Tule pelaamaan kivaa Testerin Juomavisaa! Kuinka monta saat oikein? Tästä pääse10989Sinkkujen lapset ja kesäloman pituus
Tuli mieleeni kysyä oletteko huolissanne lasten ja nuorten tulevaisuudesta, tai siitä mitä he nyt joutuvat kokemaan yhte170858Haapaveen nähtävyys?
Se teidän "suihkulähde" on ylittänyt uutiskynnöksen Suomen rajojen ulkopuolella Sveitsissä. Se näytettiin paikallisten u37764Voiko vauva uskoa ?
Lohkoissa väitetään ettei vauva voi uskoa. Tässä näet vauvan uskon. https://youtube.com/shorts/QhFbPSdjpnA?si=Zb2BCRST9186756