Miehen mitta 180cm

mies alle tuon pituuden

Monesti on sanottu että miehen mitta on 180cm ylöspäin, itse olen 177cm ja hiukan harmittaa sitten kuulla näin 32v ettei ole "mies" pituuden takia. Itseasiassa nykyään taidan olla jopa alle miesten keskipituudenkin vaikka sinänsä en koe olevani lyhytkään. Tosin joissain asioissa olen huomannut joutuvani hiukan kurottelemaan yltääkseni ja jotkut asiat huomannut hulppean kokoiseksi, ehkä mitoitus eri asioissa on kasvamassa keskipituuden kasvun myötä.

30

5069

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jättiläinen.....

      Olen hukkapätkä. Pituuteni on paljain jaloin 199cm. Kun meinasi mennä 200 cm rikki, niin jouduin katkaisuhoitoon ja jäin hukkapätkäksi :).

      Ei ole todellakaan helppoa olla lähes 2 metrinen. Vaateiden löytäminen erittäin vaikeaa, tai jos löytyy niin maksaa hunajaa. Ei toivoakaan löytää tarjouksista tai alennusmyynneistä yhtään mitään.

      Viimeksi ostin halvat kesäkengät 149.- euroa. Koko vain 48. Tarjouskengät on tarkoitettu lapsille.

      Jote on aivan turha surra, jos olet 178 cm lyhyt :).

      • -bertta-

        Olen usein miettinyt että teitä kaksi metrisiä tuijotetaan varmaan samalla lailla kuin meitä "pätkiä" ja teillä on suht samanlaisia ongelmia saada sopivia vaatteita ym.Ja kaupoissa teidän pitää kumartua ottamaan alahyllyiltä tavaroita vaikka selkä ja polvet olisi kipeät. Yks kaks metrinen tuttu sanoi kerran minulle, 130 senttiselle, että tasan ei käy onnen lahjat, hänellä on tikkuja pää täys kun pää pamahtaa aina oven yläkarmiin. Enoni on myös kaksi metrinen ja muistan pikkulikkana kun hän pamautti vahingossa päänsä meidän keittiön lampun lasikupuun. Sirpaleet lensi kauas, onneksi ei hänen silmiinsä.
        Tuskin kukaan ihminen on koskaan täysin tyytyväinen ulkomuotoonsa.


    • minde..

      Sitä se on. Tässä maailmassa kaikki on suunniteltu ja rakennettu keskipituisten mittojen mukaan ja siitä on enemmän tai vähemmän harmia lyhyemmille ja pidemmille ihmisille. Taitaa raha säädellä tuossakin asiassa. Esim vaatteita tehdään tiettyjen mallien mukaan massatuotantona, että saataisiin mahdollisimman suuret voitot. Tarvitaan paljon enemmän ihmisiä jotka uskaltaisivat erikoistua tuottamaan tuotteita muillekin kuin keskikokoisille, sopusuhtaisille ihmisille.

      • Jättiläinen järvisuomesta

        Hei, olen 3,2 metriä pitkä tosi mies. Myönnän että olen huomion, ei tuijotuksen kohde. Minua kunnioitetaan. Lapsena en joutunut koulukiusauksen uhriksi. Olin seitsemän vuotiaana 202 senttiä pitkä ja painoin 175 kiloa.


    • Eeva*

      Ihan normaalin pituinenhan tuonkokoinen mies on :) Mihin koet tarvitsevasi lisäpituutta?

    • yrutiyuolifgv

      ite olen 194cm pitkä ja monasti ajatellut että sais tota pituutta olla selkeästi vähemmän koska monissa asioissa tuntuu että ei siitä pituudesta ole kuin haittaa,et silleen-eli ole ihan tyytyväinen vaan....

      • tietää_

        No ite oon 192cm eikä mitään hirveetä hinkua kyllä oo olla lyhyempi! Etenkin kun on ihan leveät hartiat, niin ei edes peilistä näe että olisi jotenkin pitkä.

        Vaikken "pituutta" mitenkään hyödynnäkään työelämässä, niin olisihan se pikkuinen identiteettikriisi olla vaikka 5cm lyhyempi. Toisaalta jos olisi vaikka 170cm pitkä ja siittä lyhenisi 5cm, niin sehän olisi itsetunto-katastrofi!

        Tietenkin jos on kapeat hartiat, niin voisi ihan suosiolla olla lyhyempi mutta tuskin muutoin. Pituus nyt helpottaa elämistä niin fyysisesti kuin sosiaalisestikki, eikä kaikki pitemmät tyypit sitä edes ajattele.

        177cm on about normaali pituus, ettei sitten ole tekemisissä sellaisissa tilanteissa, joissa pituutta kaivataan.


      • 174cm
        tietää_ kirjoitti:

        No ite oon 192cm eikä mitään hirveetä hinkua kyllä oo olla lyhyempi! Etenkin kun on ihan leveät hartiat, niin ei edes peilistä näe että olisi jotenkin pitkä.

        Vaikken "pituutta" mitenkään hyödynnäkään työelämässä, niin olisihan se pikkuinen identiteettikriisi olla vaikka 5cm lyhyempi. Toisaalta jos olisi vaikka 170cm pitkä ja siittä lyhenisi 5cm, niin sehän olisi itsetunto-katastrofi!

        Tietenkin jos on kapeat hartiat, niin voisi ihan suosiolla olla lyhyempi mutta tuskin muutoin. Pituus nyt helpottaa elämistä niin fyysisesti kuin sosiaalisestikki, eikä kaikki pitemmät tyypit sitä edes ajattele.

        177cm on about normaali pituus, ettei sitten ole tekemisissä sellaisissa tilanteissa, joissa pituutta kaivataan.

        Hei. Olen 174cm nainen. Poikaystäväni on 176cm, ja juuri sopivan pituinen. Olemme näyttäviä yhdessä, pussailu helppoa jne. :) Monet kaveripojat vielä "lyhyempiä", minusta juuri sopiva pituus.


      • ..kuuleppa...
        174cm kirjoitti:

        Hei. Olen 174cm nainen. Poikaystäväni on 176cm, ja juuri sopivan pituinen. Olemme näyttäviä yhdessä, pussailu helppoa jne. :) Monet kaveripojat vielä "lyhyempiä", minusta juuri sopiva pituus.

        ...minä olen 130 senttinen, ollut koko aikuisikäni :)) Ja minusta tää on just sopiva pituus, ja kumppaneitakin on löytynyt ihan riesaksikin asti.Pitkää ja Pätkää, ja siltä väliltä. Täällä on jotenkin tullut esiin se että ns. normaalipituisilla on enemmän ongelmia pituutensa kanssa kuin meillä oikeasti lyhytkasvuisilla. Meillä, joilla on siihen lääketieteellinen syy ja diagnoosi. Antaisin vinkin, perustakaa yhdistys "Kaikkeen tyytymättömät" tai "joka asiasta valittajat"


      • jeesustelia
        ..kuuleppa... kirjoitti:

        ...minä olen 130 senttinen, ollut koko aikuisikäni :)) Ja minusta tää on just sopiva pituus, ja kumppaneitakin on löytynyt ihan riesaksikin asti.Pitkää ja Pätkää, ja siltä väliltä. Täällä on jotenkin tullut esiin se että ns. normaalipituisilla on enemmän ongelmia pituutensa kanssa kuin meillä oikeasti lyhytkasvuisilla. Meillä, joilla on siihen lääketieteellinen syy ja diagnoosi. Antaisin vinkin, perustakaa yhdistys "Kaikkeen tyytymättömät" tai "joka asiasta valittajat"

        en ole samaa mieltä 165 cm pitkänä. Ei kait se sua haittaa. Selällään on sama , onko 2 vai 3m. Mä en saa suhun kontaktia! Pitää olla ....... ainakin kuvitelmat kuten sulla. Vai lääketieteellinen syy. Varmaan hyvät markkinat? Mulla ei mitään syytä. Mä vaan ölen 165.
        Ja huorat ei valita , ei suomessa, ei venäjällä , ei thaimaassa. Ja kerran kävin Kreikassa ja sinne tuli kaikki suomen vaaleat pienet naiset. Olin lentokentällä pitemmäsytä päästä. Miksiköhän?


    • lawl

      hetkinen.... mitä vittua? kolme senttiä? ratkaiseeko kolme senttiä muka sen oletko mies? mitä helvettiä? kuule, lyhyet miehet on ihan ookoo, vaikka et olekkaan lyhyt, ihan naurettavaa... kuka munaton paska näitä pituussäädöksiä latelee?

    • Jesu'

      Mulla vielä surkeampi tilanne: olen meinaan 179,5 cm pitkä mies eli vaivaisen puolen sentin puutoksen takia en satu olemaan "miehen mittainen".Uskot varmaan että ketuttaa minuakin ja paljon.

      • ja katso alas

        valehtele!!!!!!!!!


    • Jesu'

      Onneksi mulla taas on sinänsä se onni että olen vasta 19-vuotias että saatan hyvinkin vielä lipua tuonne "miehenmittaisuuden" puolelle. Tuo on kyllä aika helkkarin naurettava olettamus, syrjii meitä pienikokoisia..

    • Zambo The Tarzan

      Mä olen sensijaan 151 cm "hukkapätkäjätkä" 30 v. ja punttisalilla on kivaa käydä, kun oikeasti isot miehet sanoo tarzaniksi leuanvedossa! :D Eikä kovin kauaa joutunut työtäkään tekemään, ennenkun sai nostettua penkistä/jalkakyykyssä puolet omasta painostaan (55 kg olen), eli höyhensarjaa...

    • ihqÄO

      Ihmisen tärkein mitta on korvien välissä.

    • Mies 170

      Paskanvitut pelkkä pituus mitää miestä tee

    • Pitkät sääret

      Olen 170 cm pitkä nainen ja mieheni 175 cm. Melko passelin mittainen minulle, muttei haittaisi, jos hän olisi 5 cm nykyistä pidempi eli 180 cm. Pidän pitkistä miehistä.

    • ettätälleen

      Minä olen 128,5 ja mieheni 191 ja minäkin pidän pitkistä fiksuista miehistä.

    • mitäväliäsit

      Toi aloitushan oli selvästi provoksi tarkoitettu. Kiusanteoksi, jotta oikeasti lyhytkasvuiset tuntisivat itsensä (vieläkin?) huonommiksi.

    • köhköhköh

      Toi on todella outo käsitys ihmisillä että lyhytkasvuiset kokisivat itsensä jotenkin huonommiksi ihmisiksi, kun asia on kokemuksen mukaan aivan päinvastainen. Mutta tottakai meillä on aivan samanlaisia ongelmia ihmissuhteissa, ammatinvalinnassa ym. kuin aivan kaikilla muillakin.
      Mutta ihan käytännön asioinnissakin itsetuntomme on usein parempi kuin sillä ihmisellä jonka kanssa olemme tekemisissä. Virastoissa, lääkärissä ym. tulee jatkuvasti vastaan ammatti-ihmisinä itseään pitäviä jotka eivät osaa suhtautua meihin ammattimaisesti. Varsinkin lääkäreissä on tullut usein vastaan tyyppejä jotka ovat melkein paniikissa kun kohtaavat lyhytkasvuisen potilaan. Silloin on meidän otettava ohjat käsiin ja yritettävä selvitä tilanteesta niin että asiamme tulisi hoidettua. Ja usen pitää lääkäriä neuvoa ja sanella jopa mitä todituksiin tai lähetteisiin kirjoitetaan.

      • pätkiin kyllästynyt

        Lyhyet miehet on siitä v*ttumaisia kun niillä on niin älytön pätemisen tarve. Just niinkuin tuokin: "Ja usen pitää lääkäriä neuvoa ja sanella jopa mitä todituksiin tai lähetteisiin kirjoitetaan."

        Aina niitten pitää yrittää olla puolitoista siinä missä normaalimittainen on yksi. Ei se ole hyvää itsetuntoa sellainen, vaan se on surkeeta alemmuuskompleksia lyhyyden takia.


    • Man281

      Joo kyllä se on itsetunnosta kiinni saako sitä persettä vai ei.

    • Sujut pituudessa

      Olin armeijassa vapaaehtoisena ja 18-vuotiaana 171 cm pitkä, anteeksi, pätkä mies. Ryhmässäni olin toiseksi lyhyin 10;tä, joukkueessani oli minua lyhyempiä viisi/30 miestä. Tämä oli vuonna 1958, jolloin miesten keskimitta oli 175 cm, kun se oli ollut 1920-luvulla 171 cm. Keskimitta kasvaa koko ajan, ja on v. 2013 sen 179 cm tilastojen mukaan. Mutta iän myötä sitä lyhenee kaikki, mennään kasaan pitkät ja lyhyet entisestään. Olen 73v ja lyhentynyt neljä cm. Mutta iän myötä myös itsetuntoni on kasvanut, siis päinvastoin kuin pituus, joka on sivuasia elämässä. Koin nuorempana alemmuuskompleksia, joka nyt naurattaa. Olisi tietysti pelkän ulottovuuden takia neljä tuumaa lisää hyväksi, vaan ei välttämätöntä. Naisia olen saanut aivan kylliksi, viiden naisen kanssa olen elänyt avio- tai avoliitossa, he ovat olleet 157-173 sm pitkiä. Lapsia on 2. Muita suhteita on naisiin ollut noin 120-150. Kun ollaan naidessa pitkällään, pituudella ei ole väliä, pystyssä on, takaa taas ei etenkin kun nainen polvillaan.

      • jotain muuta vialla

        Tuollainen määrä naisia antanut sinulle lempsut. Eikä varmaan lyhyytesi takia, sillä kyllä lyhyetkin miehet osaavat olla fiksuja.


      • Sujut edelleen
        jotain muuta vialla kirjoitti:

        Tuollainen määrä naisia antanut sinulle lempsut. Eikä varmaan lyhyytesi takia, sillä kyllä lyhyetkin miehet osaavat olla fiksuja.

        Ei naiset kuin kerran, siis nainen. Olen itse halunnut eron kolme kertaa. Yhdessä liitossa, joka on kestänyt 36 vuotta, olen edelleen. Menin liian nuorena kolme kertaa naimisiin, 19, 23, ja 3o vuotiaana. Tämä kestää. Muut naissuhteet ovat paljolti kertaluonteisia koti- ja ulkomailta. Ensimmäinen kokemus 16-vuotiaana laivapoikana Travemundessa. Merivuosina tuli tuttavuuksia monissa maissa. Kiitos kannanotostasi.


      • Nainen joka haluaa

        Se neljä tuumaa lisää, mihin? Pituuteesi vai... Nainen, joka haluaa tietää.


      • Sujut mol:n pituudes
        Nainen joka haluaa kirjoitti:

        Se neljä tuumaa lisää, mihin? Pituuteesi vai... Nainen, joka haluaa tietää.

        Molempiin...


      • Nainenjokahaluaak..a
        Sujut mol:n pituudes kirjoitti:

        Molempiin...

        Pääsisinkö kokeilemaan molempia, miestä ja ..ulkkua? Himottaa niin... nähdä ja kokea noin komea ..ulli.


    • Todistetusti tosiMOT

      Tuosta edellisestä tulee mieleen juttu, kun pitkä nainen syytti lyhyttä miestä että tämä oli nainut häntä väkisin tanssilavan takana pystyasennossa. Juttu oli edennyt poliisilta syyttäjän kautta oikeuteen, missä tuomari oli ihmetellyt miten se oli ollut mahdollista, koska mies oli päätä naista lyhyempi, että kuinka mies oli yltänyt. Siihen nainen vastasi että mies oli siepannut nurkalta paloämpärin, sujuttanut sen hänen päähänsä ja roikkunut kahvasta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 129
      3521
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      94
      3219
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2388
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1841
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1698
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1569
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      18
      1534
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      29
      1476
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1451
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      84
      1390
    Aihe