paljonko palkkaa saa puhelinmyyjä?

kellä kokemusta

Siis paljonko kuukaudessa saa n. palkkaa puhelinmyyjä, esim lehtimyyjä? Vastasiko sellainen, joka on oikeasti työtä tehnyt

11

3380

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • myyjä ammattilainen

Itse vedin n.6000 euroa kuussa B2B ilmoitusmyynnissä. Puhelinmyyjien palkka on tyypillinen myyjien palkka, eli tulokseen perustuva palkkaus. Lehtimyynnissä tienasin paritonnia kuluttajille suunnatussa myynnissä.

• kiitollinen tiedoista

Mistä kannattaa työtä hakea, mitä välttää kuin ruttoa..

• myyjä ammattilainen

Hae sellaiseen paikkaan missä on pelkkä provisio palkka. Näin opit välittömästi myymään(=paon sanelemana) ja vältyt turhilta kiinteä,takuu,pohja,tuntipalkka kieroiluilta. Myymään ei opi kuin myymällä ja siihen oppimiseen kannattaa varata aikaa ja kärsivällisyyttä.

Täältä et varmaan oikeata infoa saa työpaikoista. Negatiivisesti puhuvat myyntityötä ne tehneet jotka eivät siinä menesty ja harva tajuaa että peilistä se vika löytyy. Kirjaudu vaikka mol.fi cv-nettiin ja hae myyntityötä. Monet firmat lukevat niitä päivittäin ja varmasti saat työhaastattelupaikan, sillä alaa tehdään kovalla volyymilla. Lisäksi voit tietenkin hakea suoraan mollin sivuilta työpaikkoja. Suosittelen että haet useampaan paikkaan. Ja varo niitä kiinteitä palkkoja. Paremmin tulet tienaamaan pelkällä provisiolla.

• paikkansa
        myyjä ammattilainen kirjoitti:

Hae sellaiseen paikkaan missä on pelkkä provisio palkka. Näin opit välittömästi myymään(=paon sanelemana) ja vältyt turhilta kiinteä,takuu,pohja,tuntipalkka kieroiluilta. Myymään ei opi kuin myymällä ja siihen oppimiseen kannattaa varata aikaa ja kärsivällisyyttä.

Täältä et varmaan oikeata infoa saa työpaikoista. Negatiivisesti puhuvat myyntityötä ne tehneet jotka eivät siinä menesty ja harva tajuaa että peilistä se vika löytyy. Kirjaudu vaikka mol.fi cv-nettiin ja hae myyntityötä. Monet firmat lukevat niitä päivittäin ja varmasti saat työhaastattelupaikan, sillä alaa tehdään kovalla volyymilla. Lisäksi voit tietenkin hakea suoraan mollin sivuilta työpaikkoja. Suosittelen että haet useampaan paikkaan. Ja varo niitä kiinteitä palkkoja. Paremmin tulet tienaamaan pelkällä provisiolla.

Mulla oli kerran ilmoitus mol.fi:n CV-netissä. En edes hakenut myyntiedustyötä,mutta siitä huolimatta
        sähköpostiin tuli varmaan parikymmentä ilmoitusta näistä firmoista.Olisin tienannut yhdessäkin firmassa kuulemma 10.000 euroa kuussa internetsivuja myymällä. YHdestä firmasta soitettiin ja ehdotettiin,että alkaisin myymään puhelimella lomaosakkeita Turkin Antalayasta sekä koko joukko lehtimyyntiyrityksiä ja kaikki provikkapalkalla. Todella epämääräiseltä alalta vaikuttaa.

• puhelinmyyjänä ja
        paikkansa kirjoitti:

Mulla oli kerran ilmoitus mol.fi:n CV-netissä. En edes hakenut myyntiedustyötä,mutta siitä huolimatta
        sähköpostiin tuli varmaan parikymmentä ilmoitusta näistä firmoista.Olisin tienannut yhdessäkin firmassa kuulemma 10.000 euroa kuussa internetsivuja myymällä. YHdestä firmasta soitettiin ja ehdotettiin,että alkaisin myymään puhelimella lomaosakkeita Turkin Antalayasta sekä koko joukko lehtimyyntiyrityksiä ja kaikki provikkapalkalla. Todella epämääräiseltä alalta vaikuttaa.

palkka kuukaudesta riippuen 3500-4500e/kk bruttona. Työtä olen tehnyt samassa firmassa kolmisen vuotta ja aina pelkällä provikalla. Jos ei ole itse myyntiä kokeillut on turha arvostella. Ehkä ala ei ole kaikkein mediaseksikkäin, mutta palkalla ainakin pärjää. En kyllä vaihtaisi kaupan kassaan tms, joka tienaa aina 1500e (jos sitäkään).

• Lehtimyyjä

Kustantajat voisisvat levittäytyä koko Suomeen. Maksavat normaalisti lehtimyynnistä.
      Valitettavasti useimmat lehtifirmat hyväksikäyttävät työntekojöitä. Kerropa Sinä 3000-4000 e tienaava. Kuinka monta kauppaa Sinulla on päivässä?. Mikä on provision määrä?
      20% , 30% ???????

• Ex-kotimyyjä

kotimyyjäksi, uusimyynnissä provikat 50%, jos myyt täysipäiväisesti ja saavutat riittävästi myyntiä. Sillähän ne telemarkkinointifirmat elää, kun itse saavat esim. 50% ja myyjille antavat 20%-30%.

Itse toki en paljoa uusmyyntiä tehnyt, sillä paljon mukavempaa on tehdä jatkomyyntiä. Provikat pienempiä, mutta tosi hyvään aineistoon tuli parhaimmillaan kauppaa jop 30%-50% soitoista.

P.S. Nykyään toimin myyntiedustajana.

• kustanjan palveluksessa

Kauppoja teen työpäivän aikana noin 15-25. Meillä provisiot ovat euromääräisiä, ei prosenttiosuuksia.

• entinenlehtimyyjä

Olin itse kustantajalla, Sanomalla, töissä 2002-2004. Osa-aikaisena sain 11-15€/h, kokopäivätöissä 1300-2200€/kk.

• EEMI

Voisko joku sanoo suunnilleen paljon saa lehtienjakaaja palkkaa? 14-vuotias? Vaikkei se ikä siihen palkkaan merkitsekkään, mut onko ihan hävytön palkka? Aattelin tossa ehkä rupee jakaa lehtiä. Missä niitä firmoja oikeestaan ees on? Ja kauvan joudut tekee töitä esim. viikossa? Ja viel yksi kysymys, Onko sulla viikkona yhtäkään vapaa päivää? Tai niinku että, onko yhtäkään päivää, ettei joutuis mennä töihin? onko se raskasta ?

• EEMI

Piti viellä sanoo tohon ylempään juttuun, että toivottavasti joku kokenut kertois, ettei sitte tuu väärinkäsityksiä joltain KOKEMATTOMALTA, kiitos :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kansalla on oikeus tietää miksi persut pettävät

Koko kulunut hallituskausi on kysytty persuilta, minkä vuoksi he ovat pettäneet käytännössä jokaisen vaalilupauksen, ain
      Maailman menoa
      61
      7520
    2. Venäjän armeijan evp-upseeri: Armeija surkeassa tilassa, jonka läpäisee kaiken kattava

valehtelu. Venäläiset alkaneet pohtia julkisesti maan todellisia tappioita. Z-bloggari ja 3. luokan kapteeni (evp.) Mak
      Maailman menoa
      123
      2946
    3. Minkälaisen viestin

Laittaisit ikävöinnin kohteelle, jos rohkenisit?
      Ikävä
      142
      1776
    4. Kansalla on oikeus tietää mikä on SDP:n talousohjelma jolla maan talous

saadaan nousuun? Miksi puolue piilottelee sitä, vai eikö sitä ole? Tähän asti olemme vaan saaneet kuulla hallituksen ha
      Maailman menoa
      65
      1659
    5. Ammattiliitto 900 euroa/vuosi - Työttömyyskassa 72 euroa/vuosi

Ammattiliitosta eroamalla voi säästää jopa 800 euroa vuodessa. Mitä enemmän tienaat, sitä enemmän maksat liitolle. Esim
      Maailman menoa
      115
      1468
    6. Miten voit olla niin tyhmä

että et tajunnut että sua vedätettiin? Tietäisitpä miten hyvät naurut on saatu. Naiselle
      Tunteet
      169
      1419
    7. Missä vaiheessa

Päätit irl luovuttaa minun suhteeni?
      Ikävä
      131
      1163
    8. Millaisena uskot

Kaivattusi kokevan tunteensa?
      Ikävä
      77
      863
    9. Kyriake=Kirkko

Kirkko, Kyriake Kirkko-sana tulee kreikankielen sanasta Kyriake=Herran omat, Kristuksen omaksi kastettujen suuri joukko
      Kaste
      47
      812
    10. Mitä haluat eniten

Kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      52
      755
    Aihe