Vituttaa taas ankarasti... puhelimen kautta ottivat Kolumbukselta yhteyttä:
"olisi tälläinen euron-sunnuntai tarjous jonka saat aktivoitua tässä heti jos haluat."
Kysyin että maksaako se mitään tai mitä se minulta vaatii? Vastasivat että ei vaadi mitään, kytkentä tehdään nyt heti ja postissa tulee vahvistus. Ajattelin että no jos siintä ei ole mitään haittaa niin antaa mennä. Noh tänään sitten tuli postissa kirje jossa sanotaan, että olet tehnyt euron-sunnuntai sopimuksen ja, että et voi irtisanoa liittymääsi 12 kuukauden aikana (tätä ei puhelin myyjä sanonut), ellet peru euron-sunnuntaisopimusta 14 päivän sisällä. Voi vittu!!!!, multa loppui juuri tässä kuussa puheaika, ja heti ne ottavat salakavalasti yhteyttä muka ainoastaan asiakkaan hyväksi olevalla asialla. Soitin asiakaspalveluun jossa jonotin 47minuttia, ja annoin asiallisesti palautteen ja sanoin että haluan perua sen nyt heti. Asiakaspalvelija oli erittäin mukava ja sanoi että ymmärtää hyvin asian ja sanoi että kolumbukselle on tullut paljon palautetta tästä "kusetuksesta".
Vittu perun koko liittymän heti.
Yhteenvetona siis että kun sinulta loppuu kolumbuksen puheaika, kolumbus salakavalasti huijaa sinut jollain hyödyttömällä euron-sunnuntai sopimuksella pysymään asiakkaina vielä 12 kuukautta. Et voi rikkoa sopimusta vaikka kuinka joku toinen liittymän tarjoaja antaisi puheaikaa liittymän vaihdossa. BOIKOTOIKAA KOLUMBUSTA!
Kolumbuksen/elisan euron-sunnuntai KUSETUS
7
1526
Vastaukset
- enempi vittuuntunut
Saman teki Saunis mulle. Tuli postia ja tilasin netistä palvelun puoltoista vuotta sitten, EN PUHELINLASKUSSA HUOMANNUT MITÄÄN EROA!!! koko paska viikonloppuedun johdosta, ihan yhtä suuret puhelin laskut.
Nyt yritin siirtää liittymää DNA:lle, ei onnistu kun määrä-aikainen sopimus. Soitin ja kysyin että mikä vitun määrä aikainen sopimus, mulla tavallinen liittymä. Sieltä sanottiin että viikonloppu etu on lähtenyt uudelle sopimus jaksolle kun ovat laittaneet tekstarin sen jatkamisesta ja EN OO VASTANNUT TEKSTARII JA KERTONUT ETTEN HALUIA JATKAA SOPIMUSTA.
Vittu nyt sitten lusitaan ja vietetään viel puoli vuotta Sauniksen kriminaali jengin palvelussa jos en halua vaihtaa liittymää.
Täytyy alkaa lukemaan tekstarit kunnolla, kohta huomaan ostaneeni jonku vitun pakastimen kun en oo vastannut tekstariin etten halua sitä.
Kyrpii- hermostuttaa :)
Sonera teki saman jutun mulle. Sopimuskauden jälkeen tuli tekstari jossa kerrottin että palvelu jatkuu ei maksa sinulle mitään. Mikäli et halua jatkaa palvelua oita asiakaspalveluumme. Jäi sitten soittamatta ja nyt oon naulattu niihin.- Tekstarissa ei mitään mainintaa että sopimus ois määräaikainen.
Nyt sit tyytyväisenä maksetaan Soneran puhelun avausmaksuja ja 30% kalliimpia hintoja jos en halua vaihtaa numeroa.
Nyt soitin ja ilmoitin että en halua sopimuksen jatkuvan enää ja sieltä sanottin että kun sopimus kausi päättyy niin laittavat tekstarin ja siinä ohjeet peruuttamiselle. Ei edes ottanut irtisanomista klesken sopimuskauden vatsaan........ vastaa tekstariin oli niiden ohje!! Entä jos oon loma matkalla, tekstari häviää, on kiire ja en muista myöhemmin vastata.
Onkos tuo edes laillista. - Kuluttajavirasto
hermostuttaa :) kirjoitti:
Sonera teki saman jutun mulle. Sopimuskauden jälkeen tuli tekstari jossa kerrottin että palvelu jatkuu ei maksa sinulle mitään. Mikäli et halua jatkaa palvelua oita asiakaspalveluumme. Jäi sitten soittamatta ja nyt oon naulattu niihin.- Tekstarissa ei mitään mainintaa että sopimus ois määräaikainen.
Nyt sit tyytyväisenä maksetaan Soneran puhelun avausmaksuja ja 30% kalliimpia hintoja jos en halua vaihtaa numeroa.
Nyt soitin ja ilmoitin että en halua sopimuksen jatkuvan enää ja sieltä sanottin että kun sopimus kausi päättyy niin laittavat tekstarin ja siinä ohjeet peruuttamiselle. Ei edes ottanut irtisanomista klesken sopimuskauden vatsaan........ vastaa tekstariin oli niiden ohje!! Entä jos oon loma matkalla, tekstari häviää, on kiire ja en muista myöhemmin vastata.
Onkos tuo edes laillista.Turhanpäiväistä paskan jauhantaa juttunne.
Kuluttajaviraston sivuilla sopimusten ketjuttaminen kiellettyä. Ketjuttamisella tarkoitetaan juuri sitä, ettei kuluttajalle voi tehdä sitovaa sopimusta laittamalla tekstiviestiä tai kirjettä johon kuluttajan pitää vastata ettei tee sopimusta.
Keksikää jotain fiksumpaa väitettävää. Kukaan ei usko, että Sonera tai Saunalahti tekisi tuollaisia sopimuksia ja väittäisi niitä vielä sitoviksi.
Vahingosta oltava kyse, jos noin käynnyt. Pääsette eroon sopimuksesta kun laitatte vaan viestin kuluttajavirastolle aiheesta tai sitten operaattorille.
Lopettakaa kuitenkin moinen paskanjauhanta. - liittymämyynnin ammattilainen
Kuluttajavirasto kirjoitti:
Turhanpäiväistä paskan jauhantaa juttunne.
Kuluttajaviraston sivuilla sopimusten ketjuttaminen kiellettyä. Ketjuttamisella tarkoitetaan juuri sitä, ettei kuluttajalle voi tehdä sitovaa sopimusta laittamalla tekstiviestiä tai kirjettä johon kuluttajan pitää vastata ettei tee sopimusta.
Keksikää jotain fiksumpaa väitettävää. Kukaan ei usko, että Sonera tai Saunalahti tekisi tuollaisia sopimuksia ja väittäisi niitä vielä sitoviksi.
Vahingosta oltava kyse, jos noin käynnyt. Pääsette eroon sopimuksesta kun laitatte vaan viestin kuluttajavirastolle aiheesta tai sitten operaattorille.
Lopettakaa kuitenkin moinen paskanjauhanta.ikävä kyllä homma menee juuri noin. dna:n, elisan, soneran ja heidän satelliittilafkojensa liittymiin voi todellakin liittää maksuttoman, etu-ohjelma-tyyppisen mutta lähes turhan, vuodeksi sitovan palvelun. ja jos tätä ei muista irtisanoa, jatkuu sopimus taas vuodella. sopimusaikana liittymää ei voi irtisanoa tai siirtää. ja siis jokaiselta operaattorilta löytyy moinen ja on löytynyt jo kauan. itse olen työskennellyt nyt pari vuotta eri operaattiorien myynti-organisaatioissa ja homma on tuttua. asiakkaat eivät muista irtisanoa puhelimessa tai liikkeessä sivulauseessa mainittua etuohjelmaa ja liittymä jää sidotuksi mahdollisesti pitkäksikin aikaa. nykyään minkä tahansa kampanjaetujenkin saaminen edellyttää tätä samaa 12 kk sopimusta. ns. eurosunnuntaita ei saa myöskään irtisanottua noin vain (ts. soitat asiakaspalveluun ja utelet -> joudut lusimaan / soitat aspaan ja raivoat -> kesätyöläinen ottaa ohjelman pois ja olet vapaa). elisallahan kävi vielä tässä vähän aikaa sitten iso kämmi, eli jättimäiselle kasalle asiakkaita "ilmestyi"/arpoutui tämä etuohjelma. moni pahaa-aavistamaton on vieläkin tietämättään sidottu tämän takia, ja moni ei juuri voi muistaa tai uskalla sanoa vastaan kun elisalla väittävät että juu on sinut sidottu. ainoa valopilkku markkinoilla on dna, jonka asiakkaana sitoudut vuodeksi, jonka jälkeen asiakkuus jatkuu kuukausi kerrallaan toistaiseksi voimassaolevana (eikä siis vuosi, niinkuin muilla). eli nyt kannattaa kaikkien elisan asiakkaiden tarkistaa paperinsa ja kysäisät elisalta, onko sinne ilmestynyt eurosunnuntai. tällaisiin asiakkaisiin on tullut jonkin verran törmättyä muiden operaattorien leivissä, eli ihan vinkkaan olemaan hereillä ja olemaan jämpti: kyllä niillä aspantädeillä on nappi, millä vuoden sopimus häviää kuin umts-kaupat konsanaan.
- soneramyyjä
hermostuttaa :) kirjoitti:
Onkos tuo edes laillista.ottaessasi sunnuntai etua vastaan on myyjä ihan varmasti maininnut, että sopimus on määräaikainen. Et luultavasti ole vain kuunnellut?
- euron vanki
soneramyyjä kirjoitti:
ottaessasi sunnuntai etua vastaan on myyjä ihan varmasti maininnut, että sopimus on määräaikainen. Et luultavasti ole vain kuunnellut?
Markkinaoikeus on tätä mieltä
http://www.oikeus.fi/markkinaoikeus/50630.htm - Sonera sucks!
euron vanki kirjoitti:
Markkinaoikeus on tätä mieltä
http://www.oikeus.fi/markkinaoikeus/50630.htmMarkkinaoikeus on antanut päätöksen, mutta Sonera vaan jatkaa tätä kusetusta edelleen. Soitin ja raivosin tuonne asiakaspalveluun, mutta vitut pääse eroon tuosta paskaliittymästä!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.72518- 1211781
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill391487Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.1231466Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1691308Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1571268- 1461260
- 521198
- 591138
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.531039