kuulovammaisena kuuntelu

ei voi tietää

Mietin, miten huonokuuloinen (käyttää kuulokojeita) kuulee cd:n ja samalla ryhmän laulun? Luulen, että se on aikamoista sekamelskaa..Olisikohan huonokuuloisen parempi tällöin olla takarivissä, kuuntelua ajatellen?

6

824

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sauna päälle

      Minä en ylipäätänsäkään saa selvää minkäänlaisen musiikin sanoista. Kun haluan kuunnella musiikkia otan kuulolaitteet pois ja tyydyn kuuntelemaan melodiaa/rytmiä.

    • green eys

      Moi ! Tämä nyt ei ihan osu aiheeseen minkä laitoit.
      Minulla on vasen korva kuuroutunut melkein täysin hakiessani liikennelentäjäksi sainkin kelpoisuuden A1 mutta siivet rinnasta lähti myöhemmin en ollut aloittanut ATPL koulutusta kun tiedon sain hylkäyksestä JAR-FCL kuulovaatimuksiin vedoten.

      Lentäjäthän käyttävät kuulokkeita niin lento kuin kopterilentäjät niihin kuulokkeisiin menee yksi kaapeli joten molemmista tulee samainen ääni / puhe joten on hämmästyttävä peruste kuulosta hylkäys kun oikea on normaali kuulo puoli.

      Lisäksi kopterilla lennettäessä onkin kokoajan kuulokkeet / kopterilentäjä lentää yksin mutta ei kuulokkeissa ole kuin yksi sisääntulo siis kuulokaapeli.

      Yhdellä korvalla kuuleva ei sekoita mistä / eikä sekoita kuka sanoi / mistä ääni tulee äänen paikallistaminen / eikä äänet puuroudu selkeämpää kuulemista jota kaksikorvainen ei hallitse niin hyvin kuin yhdellä korvalla kuuleva.

      Mielestäni kaikki liikennelentäjät pitäisi olla yksikorvaisia testit otetaan 1000 MHz ja 500 MHz alentuminen saa olla 25 dbl.
      Miksi tuli hyväksytty A1 todistus koska kuulo otetaan puhekuulona kahdesta metristä joka oli minulla 50 cm kuulo havainto etäisyys.
      Huijatakko niin kuin piilareilla eihän toki kyllä silmälääkärit pesevät silmätkin suihku pullolla ja ääni kiertää kovista materiaaleista kun huom. kuulevaa korvaa ei tarvitse peittää mainitsin vain kuulon alenemisen.

      Siivet rinnasta revityt lääkärillä ilmailulaitoksella taas yksi pudotus ( korva ) mahtaisiko olleen katkera kun on lääkäri kun onpi niin hauskaa lääkärillä niitä siipiä rinnasta repiä .

      T:Marko

      • kivikuuro

        Kylläpä on kurjaa, että joudut luopumaan lentämisestä kuuloalenuman takia.
        Täällä Suomessa kuuro ei saa edes hypätä laskuvarjolla. Kursille voi mennä, mutta ei pääse hyppäämään.
        Lentolupakirjasta voi tuskin haaveilla.
        Toisin se on USA.ssa, eiellä kuurot voivat lentää. Kait siel on tekniikka kehittyneempää ja asenteet.


      • kuuro saa hypätä
        kivikuuro kirjoitti:

        Kylläpä on kurjaa, että joudut luopumaan lentämisestä kuuloalenuman takia.
        Täällä Suomessa kuuro ei saa edes hypätä laskuvarjolla. Kursille voi mennä, mutta ei pääse hyppäämään.
        Lentolupakirjasta voi tuskin haaveilla.
        Toisin se on USA.ssa, eiellä kuurot voivat lentää. Kait siel on tekniikka kehittyneempää ja asenteet.

        laskuvarjolla!!?? Ei voi totta. Jos totta niin Suomessa idiootteja kuulevia. Kyllä lentokoneessa kuuro saa tietää milloin saa hypätä. Ilmassa vaan katsoa mihin voi laskea. Pelkääkö kuuleva että vihaisesti ääntelevä petolintu hyökkää kuuroa?


      • green eys
        kuuro saa hypätä kirjoitti:

        laskuvarjolla!!?? Ei voi totta. Jos totta niin Suomessa idiootteja kuulevia. Kyllä lentokoneessa kuuro saa tietää milloin saa hypätä. Ilmassa vaan katsoa mihin voi laskea. Pelkääkö kuuleva että vihaisesti ääntelevä petolintu hyökkää kuuroa?

        ...ei aina huonokuuloinen ihminen saa tervettä asennetta osakseen vaikka kuulo ei olisi este.
        En katsoisi että olen Hannu Hanhi kun tapaturmaisesti ulkokorvan luut rikkoutuivat kun nyt menen iltalypsylle vakuutusyhtiöön mikä on työnantajani vakuutusyhtiö mitään tapatrmavakuutuksesta en silloin saanut.
        Nyt tietenkin suuntaan jonnekin opin-ahjoon kun on noita opintoja takana jo pitkälti ja maksajakin on viimekädessä valtio maksaa opintoni.
        Huonokuuloisille ei löydy uraan suuntautuvaa koulutusta jolloin säästöt olisivat mittavat eikä huonokuuloisille ole koulutusmuoto apuja suunattuna niin että laskua ei tulisi vakuutusyhtiöille taikka KELALLE maksettavaksi.

        Olen käynyt jo hyvin pitkälle koulua joten onkin oikea aika käydä vakuutusyhtiössä kelan kautta hoidettuna hakemassa opintieni rahat NYT ON SE HETKI KÄYDÄ KII ja suuntautua yliopistoon.

        T:Marko


      • yrittävälle ihmiselle!
        green eys kirjoitti:

        ...ei aina huonokuuloinen ihminen saa tervettä asennetta osakseen vaikka kuulo ei olisi este.
        En katsoisi että olen Hannu Hanhi kun tapaturmaisesti ulkokorvan luut rikkoutuivat kun nyt menen iltalypsylle vakuutusyhtiöön mikä on työnantajani vakuutusyhtiö mitään tapatrmavakuutuksesta en silloin saanut.
        Nyt tietenkin suuntaan jonnekin opin-ahjoon kun on noita opintoja takana jo pitkälti ja maksajakin on viimekädessä valtio maksaa opintoni.
        Huonokuuloisille ei löydy uraan suuntautuvaa koulutusta jolloin säästöt olisivat mittavat eikä huonokuuloisille ole koulutusmuoto apuja suunattuna niin että laskua ei tulisi vakuutusyhtiöille taikka KELALLE maksettavaksi.

        Olen käynyt jo hyvin pitkälle koulua joten onkin oikea aika käydä vakuutusyhtiössä kelan kautta hoidettuna hakemassa opintieni rahat NYT ON SE HETKI KÄYDÄ KII ja suuntautua yliopistoon.

        T:Marko

        Älä lannistu!

        Kerrohan myöhemmin miten meni. Esimerkkinä meikänlaiselle!
        ;)


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      204
      8284
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      42
      4678
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      28
      2250
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      19
      2148
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      28
      1955
    6. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      40
      1835
    7. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1746
    8. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      23
      1746
    9. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1653
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      39
      1458
    Aihe