Onko kenelläkään kokemusta Ikean Sniglar-hoitopöydästä? Minkälainen on käytössä?
Entäs ylipäätään, käytättekö jonkunlaista hoitopöytää vai onko teillä vaipanvaihtoon joku muu keino..
Olen huomannut, että jotkut hoitopöydät on aika lyhyitä..kauankohan vauva niihin mahtuu..?
Hoitopöydistä
13
1215
Vastaukset
- vauvaa
lattialla tai keskellä parisänkyä hoitoalustan päällä.joskus sylissä jos kiukuttelee...pelkään että tipahtaa hoitopöydältä, sen vuoksi nja lattialle voi jättää yksin jos pitää hakea vaikka uusi body tai jotain...
- sammakkoprinsessa06
on ollut hoitopöydälle käyttöä ja on välillä vieläkin (tyttö 10kk)
Hoitopöydän vieressä meillä on vaatteet ja vaipat, joten ei oo mitään syytä poistua siitä, eikä ole kertaakaan edes ollut vaarassa tipahtaa sieltä.- Sannnnna
Meillä on kotona todella kätevä seinään kiinnitettävä Brio Vegga -hoitopöytä. Sen voi nostaa ylös, ja tilaa säästyy. Se on todellä käytännöllinen ja hyllyihin mahtuu vaatteita ja vaippoja valmiiksi, ettei tarvitse niitä lähteä hakemaan kesken kaiken. Ostettiin uutena Kuopion Baby Style kaupasta, hinta 199e.
- oli käytössä
hoitopöytä, jossa oli matalat reunat. Pöytä oli kätevä vastasyntyneen kanssa, mutta kun vauva oli 5kk pöytä oli kertakaikkiaan pakko ottaa pois käytöstä, koska poika heilua ja kääntyili jatkuvasti ja rupesi olemaan vaarallista edes yrittää vaihtaa muualla kuin lattialla. Eli sinänsä tuo ikean pöytä voisi olla fiksu, kun se on aika edellinen. Ajaa varmasti asiansa. Meillä oli 300 euron pöytä, mikä nyt mietittynä taisi olla aikamoista rahan tuhlausta =)
- vauvaa
meilläkin oli tosiaan hoitopöytä käytössä tuohon n 1,5kk ikään, oli kätsy kun totutteli vauvaa hoitaa kun ensimmäinen oli ja muutenkin.. nyt vaippa vaihtuu ihan sylissäkin jos vaikka ollaan reissun päällä:)...tosiaan kun vaavi rupes pyörii ja heiluu niin sitten siirryttiinkin sinne lattialle......
- sniglar
ja hyvä on. maalasin sen koska vaikutti siltä et siitä ois voinu alkaa lähtee tikkuja, ja on tietty kivemmän näkönen. ostin myös siihen sarjaan kuuluvan sängyn. niitten maalaaminen oli tosi kivaa kun oli vielä paksuna ja vähän sitä pesänrakennusviettiä... ite en ostais mitään kallista kun tosiaan aika pian jää pois käytöstä, meillä sillon ku alko vaavi kovasti heilua ja pyöriä. oon nyt vaan säilyttäny siinä vaipat ja rätit yms.
- viel...
tuohon sen verran että pohja ei ole kovin paksu, vaikuttaa vähän epäilyttävältä mutta ei kai niitä nyt myydä sais jos ei kestäis.
no joo, tiedä sitten siitä hyvyydestä mutta asiansa ajaa kuitenkin ja on naurettavaa maksaa älyttömiä summia pöydästä jolle on muutama kk käyttöä.
- meillä, ja
tälle kolmannelle ei katsottu tarpeelliseksi hankkia hoitopöytää ollenkaan.
Hoitopöydälle mahtuu niin lyhyen aikaa.
Meillä vaihdetaan lapsen omassa sängyssä froteemuovin päällä. - .....
Kyseisestä merkistä ei ole kokemusta, mutta meillä on hoitotaso sängyn päällä joka on vähän niin kuin hoitopöytä. Lipastossa on vieressä vaatteet ja vaipat ym niin ei tarvii jättää vauvaa yksin hetkeksikään. On ollut tosi kätevä. Ei vie tilaa ja sit ku vauva on liian iso siihen niin nostaa vaan pois sängyn päältä ja ei vie säilytystilaakaan paljon. Meillä on tosi tukeva ja tarpeeksi korkeareunainen brion taso brion sängyssä. Taso oli jotain 60-70 euroo.
Ja on ollu tosi tarpeellinen (poika nyt 4kk ja hyvin vielä mahtuu). Mulla ainakin alkaa selkää sattumaan kun sillon tällön vaihdan sängyn päällä eli mulla olis selkä varmaan ihan paskana jos ei olis tota tasoa. Varsinkin yöllä on ollut tosi kätevä kun meidän pitää vieläkin vaihtaa aika usein vaippa yölläkin. Suosittelen jotain tasoa tai pöytää ihan ergonomiankin takia!- kysymys?
"Mulla ainakin alkaa selkää sattumaan kun sillon tällön vaihdan sängyn päällä"
Miten teet sen käytännössä? Istutko itse sängyllä vai seisotko sängyn vieressä?
Minä olen vaihtanut aina vaipat sängyllä. Yleensä niin että istun itse siinä sängyllä vauvan vieressä, mutta muutaman kerran olen erehtynyt tekemään sen että seisoin sängyn vieressä kun vaihdoin vaippaa, ja kyllä otti selkään. - lattialla
kysymys? kirjoitti:
Minä olen vaihtanut aina vaipat sängyllä. Yleensä niin että istun itse siinä sängyllä vauvan vieressä, mutta muutaman kerran olen erehtynyt tekemään sen että seisoin sängyn vieressä kun vaihdoin vaippaa, ja kyllä otti selkään.niin hajareisin hoitoalustan eteen se ei kasn tee pahaa selälle siis jos lattialla haluaa vaihtaa
- .....
kysymys? kirjoitti:
Minä olen vaihtanut aina vaipat sängyllä. Yleensä niin että istun itse siinä sängyllä vauvan vieressä, mutta muutaman kerran olen erehtynyt tekemään sen että seisoin sängyn vieressä kun vaihdoin vaippaa, ja kyllä otti selkään.Joo täytyy kyllä myöntää että kun nopeesti yrittää vaihtaa niin seisoenhan sitä sitten tekee. Ja silloin just alkaa selkään sattumaan. Mutta välillä kun istun vauvan vieressä, alkaa siinäkin sattumaan selkään, on vaan niin ihme asento vissiin. Eli meikäläiselle on ollu tosi hyvä toi taso.
- kylpyhuoneessa
Meillä on ollut hoitoalusta kylpyhuoneessa pesukoneen päällä. Vesipiste on vieressä ja pesut helppo tehdä. Viereisessä kaapissa ovat vaipat ym. tarvikkeet ja vaatteet (eipä tarvitse vaatteitakaan hakea kaukaa). On toiminut loistavasti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht1633056Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava3722087- 411861
Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii431836Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua321431Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em931221- 541183
Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.
Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul328985Jumala puhui minulle
Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles113968Annan meille mahdollisuuden
Olen avoimin mielin ja katson miten asiat etenevät. Mutta tällä kertaa sun on tehtävä eka siirto.Sen jälkeen olen täysil53802