tarkoitus olisi auraushommia varten ruuvata etrenkaisiin nastat. onko kellään kokemuksia moisista, kuinka kestää, onko hyötyä, haittaa, hinta ym...
nastat eturenkaisiin
9
5796
Vastaukset
- tr urakoitsija.
Nastojen laatu on parantunut huomattavasti viime aikoina.
Paras hinta/laatu suhde on esim. agrimarketeissa myytävillä nastoilla jotka porataan akkuporakoneella kiinni ripakuvioon.
Ovat helppo sitten keväällä taas irroittaa.
kolme nastaa/ripa on riittävä määrä nastoja.
Tuovat kyllä 50% lisää pitoa varsinkin jäista polannetta höylättäessä.
Suosittelen.- tr urakoitsija
Hinta on siellä karvan alle 200€/paketti.
Itse ostin pari pakettia mutta riippuu tietysti renkaan koosta paljonko nastoja menee.
Kuluneisiin renkaisiin niitä ei tietenkään kannata sitten porata.
Naapirin mies porasi meinaan läpitse nastan kun otti minulta mallia:) - tat
tr urakoitsija kirjoitti:
Hinta on siellä karvan alle 200€/paketti.
Itse ostin pari pakettia mutta riippuu tietysti renkaan koosta paljonko nastoja menee.
Kuluneisiin renkaisiin niitä ei tietenkään kannata sitten porata.
Naapirin mies porasi meinaan läpitse nastan kun otti minulta mallia:)miksi maksaa nastoista 200e paketti kun ostat tavallisia peltikattoruuveja paketin n.15e! on meinaan kovaa metallia ja helppo asentaa! on kokemusta!
- auratessa, eikä
tat kirjoitti:
miksi maksaa nastoista 200e paketti kun ostat tavallisia peltikattoruuveja paketin n.15e! on meinaan kovaa metallia ja helppo asentaa! on kokemusta!
muutenkaan. Pilaavat vielä renkaan, kanta irtoaa ja kierreosa painuu läpi.
Myöskään nuo ruuvattavat kovametallinastat ei ole kovin kaksisia. Niillä kyllä pärjää, jos ajo on vähäistä, mutta ainoa kunnollinen ratkaisu on Tikka työkoneen kovametallinasta. Kuorma-autonastat ei tahdo pysyä takapyörissä, etupyörissä ne menee.
Nastoitus vaan on kallista hupia. Itse ostin nastoituspistoolin ja tilasin 20 000 kappaletta kunnon työkoneen nastoja. Kun on nastoitettavana 6 työkonetta ja traktoria, niin tienaan laitteet ja nastat yhdellä kierroksella ja jää vielä jonkinmoinen työpalkka. Ja mikä parasta niin tuollaiset nastat kestää vuosia!!!
Ruuvattava kovametallinasta ei tahtonut kestää koko talvea, kun ne asensi joulunpyhinä, oli niistä vielä jotain hyötyä kevätliukkailla, mutta jos ne laittoi syksyllä, kannat oli ruuvattava pois jo kevättalvella. - samakokemus
auratessa, eikä kirjoitti:
muutenkaan. Pilaavat vielä renkaan, kanta irtoaa ja kierreosa painuu läpi.
Myöskään nuo ruuvattavat kovametallinastat ei ole kovin kaksisia. Niillä kyllä pärjää, jos ajo on vähäistä, mutta ainoa kunnollinen ratkaisu on Tikka työkoneen kovametallinasta. Kuorma-autonastat ei tahdo pysyä takapyörissä, etupyörissä ne menee.
Nastoitus vaan on kallista hupia. Itse ostin nastoituspistoolin ja tilasin 20 000 kappaletta kunnon työkoneen nastoja. Kun on nastoitettavana 6 työkonetta ja traktoria, niin tienaan laitteet ja nastat yhdellä kierroksella ja jää vielä jonkinmoinen työpalkka. Ja mikä parasta niin tuollaiset nastat kestää vuosia!!!
Ruuvattava kovametallinasta ei tahtonut kestää koko talvea, kun ne asensi joulunpyhinä, oli niistä vielä jotain hyötyä kevätliukkailla, mutta jos ne laittoi syksyllä, kannat oli ruuvattava pois jo kevättalvella.Juu 6 mm kovametalliset työkonenastat näyttävät kestävän kauan sudittelematta. Jos nasta rupeaa "kaatumaan", se voi toiseen suuntaan asfaltilla luistattamalla putkahtaa irti.
Sen myös huomasin, että kokenut kumikorjaamoisäntä laittoi ne nastat aivan sisään, oli pito heikompi aluksi todella siinä, että melkein jo petyin, mutta nyt ovat nastat jo 5 mm ulkona, eli oli ehkä sittenkin oikea asennussyvyys. Ja pito on hyvä.
Toisessa traktorissa on kuorma-autonastat taapyörissäkin, varomasti ajamalla ovat pysyneet, ja purevat jäällä kyllä ihan hyvin.
En ole ruuveja koettanut, lienevät ihan käypäset.
-SS- - reijät kahteen
samakokemus kirjoitti:
Juu 6 mm kovametalliset työkonenastat näyttävät kestävän kauan sudittelematta. Jos nasta rupeaa "kaatumaan", se voi toiseen suuntaan asfaltilla luistattamalla putkahtaa irti.
Sen myös huomasin, että kokenut kumikorjaamoisäntä laittoi ne nastat aivan sisään, oli pito heikompi aluksi todella siinä, että melkein jo petyin, mutta nyt ovat nastat jo 5 mm ulkona, eli oli ehkä sittenkin oikea asennussyvyys. Ja pito on hyvä.
Toisessa traktorissa on kuorma-autonastat taapyörissäkin, varomasti ajamalla ovat pysyneet, ja purevat jäällä kyllä ihan hyvin.
En ole ruuveja koettanut, lienevät ihan käypäset.
-SS-eri syvyyteen. 2 reikää/ ripa matalampaan ja 2 reikää/ ripa hieman syvempään! Näin yhdellä nastoituskierroksella rengas pitää heti ja se pitää vielä myöhemminkin. Seuraavalla kierroksella sama juttu, ja sitten lista alkaakin oleen jo melko reijällinen, mutta tarvittaessa siihen saa vielä mahdutettua yhden kierroksen, tosin rengas alkaa oleen vaihtoiässä jo muutenkin.
- Petetty traktoristi
reijät kahteen kirjoitti:
eri syvyyteen. 2 reikää/ ripa matalampaan ja 2 reikää/ ripa hieman syvempään! Näin yhdellä nastoituskierroksella rengas pitää heti ja se pitää vielä myöhemminkin. Seuraavalla kierroksella sama juttu, ja sitten lista alkaakin oleen jo melko reijällinen, mutta tarvittaessa siihen saa vielä mahdutettua yhden kierroksen, tosin rengas alkaa oleen vaihtoiässä jo muutenkin.
tieltä ja toistenkin renkaista tietysti läpimenneenä.Täyttä humpuukia josta joutuu maksamaan kalliin hinnan.
- nastat
Petetty traktoristi kirjoitti:
tieltä ja toistenkin renkaista tietysti läpimenneenä.Täyttä humpuukia josta joutuu maksamaan kalliin hinnan.
Mulla on ollut noita kierrettäviä nastoja traktorin pyörissä jo 4 talvena. Takasista olen ruuvannut ne kesäksi aina pois ja samoihin reikiin kiertänyt takaisin. Etusissa ovat saaneet olla kesälläkin. Ei ne siitä minnekkään ole liikkuneet. Alkuun muutamista tippui kovametallikärkiä, mutta kauppias antoi takuuseen uudet tilalle. Ja hinta vain murto-osa riimujen hinnasta.
- rygg
nastat kirjoitti:
Mulla on ollut noita kierrettäviä nastoja traktorin pyörissä jo 4 talvena. Takasista olen ruuvannut ne kesäksi aina pois ja samoihin reikiin kiertänyt takaisin. Etusissa ovat saaneet olla kesälläkin. Ei ne siitä minnekkään ole liikkuneet. Alkuun muutamista tippui kovametallikärkiä, mutta kauppias antoi takuuseen uudet tilalle. Ja hinta vain murto-osa riimujen hinnasta.
on kyllä pitokin murto-osa riimuihin verrattuna.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1881341Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1221148- 70870
- 48864
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53790Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva49753- 53712
- 33692
- 60689
- 47670