Mulla on aivan ihana öljylamppu. Tottakai se sitten pitäisi saada piharakennuksen kesäsaunaan syksyn viimeisiä löylyjä tunnelmoimaan....
Miten mun käy, jos laitan sen roikkumaan katosta noin 70cm ketjulla, eli lamppu on noin lämpömittarin korkeudella ja siinä kohdin lämmintä on 60-80 astetta.
Syttyykö tuossa jotain palamaan väärässä paikassa vai räjähtääkö koko höskä?
Öljylamppu saunan kuumuudessa
7
7057
Vastaukset
- asdyt
lasiosa räpsähtää rikki, jos siihen osuu kylmää vettä.
Ennen vanhaan pidettiin myrskylyhtyä saunan ikkunan takana rakennuksen ulkopuolella.- ,,,,,,,,
ja pidetään nykyisinkin,meidän mökillä.
Kertausharjoituksissa syttyi tuleen teltassamme öljylyhty, oli liian lähellä kaminaa.Oli tuliset paikat.
Joten lyhty ulos saunasta. - Mökki saaressa
,,,,,,,, kirjoitti:
ja pidetään nykyisinkin,meidän mökillä.
Kertausharjoituksissa syttyi tuleen teltassamme öljylyhty, oli liian lähellä kaminaa.Oli tuliset paikat.
Joten lyhty ulos saunasta.Meillä on iät ja ajat roikkunut öljylamput ikkunan edessä, sen ulkopuolella. Antavat siellä saman valon, mutta eivät haise eivätkä aiheuta palovaaraa esimerkiksi kuumassa saunassa.
- haise...
Mökki saaressa kirjoitti:
Meillä on iät ja ajat roikkunut öljylamput ikkunan edessä, sen ulkopuolella. Antavat siellä saman valon, mutta eivät haise eivätkä aiheuta palovaaraa esimerkiksi kuumassa saunassa.
kun käyttää vielä hyvälaatuista tunnelma lamppuöljyä
- pidän
haise... kirjoitti:
kun käyttää vielä hyvälaatuista tunnelma lamppuöljyä
lamppua saunan lattialla tai ala portaalla.
koska ikkuna on jäälasia ei valaisisi sen läpi.
oman kokemuksen mukaa lamppu sammuu jos on ylemmäksi
sijoitettu löylyä heitettäessä. - näin...
pidän kirjoitti:
lamppua saunan lattialla tai ala portaalla.
koska ikkuna on jäälasia ei valaisisi sen läpi.
oman kokemuksen mukaa lamppu sammuu jos on ylemmäksi
sijoitettu löylyä heitettäessä.öljylamppu seinässä,liekki alkoi roihuta kuumuudesta johtuen (höyrystynyt polttoneste)
liekkien ulottuessa lähes kattoon.minuuttia myöhemmin olis ollu koko hoito ilmiliekeissä.
En suosittele lamppua muualle kuin lattialle , ja sielläkin voi kaatua ....
- metsämyrmeli
Myrskylyhty tukevaan naulaan ikkunan ulkopuolelle ja riittää tunnelmaa eikä tarvitse pelätä tulipaloa. Lisäksi kaikki muutkin tuikut/roihut tukeville alustoille ja kiinni alustaan, ettei tuuli nappaa niitä matkaansa ja vie mökin alle. Tallilyhty on turvallinen ja tunnelmallinen syksyn pimeydessä.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies
Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?591154Tumman vihreä mercedes
Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,11830Miksi tällainen pelottaa ja aiheuttaa joillakin ärtymystä?
"Sitoudun ystävien ja kollegoiden kanssa puuttumaan seksistisiin vitseihin ja vähättelyyn. Sanon ääneen, kun jokin ei ol75785- 53624
Käyttäkää kumia kajaanilaisten naisten kanssa
Elkää ottako riskiä ilman kumia kun saattaa käydä niin että sinusta tuleekin isä lapselle ja elättäjä molemmille.83603Pakkomielle
Tahdon pyytää anteeksi, että olen kaivannut sinua kaikki nämä vuodet ja olet ollut minulle pakkomielle. Nyt on aika pääs45532Tunnusmerkkejä Kaivatulle
Jotain mistä toinen tunnistaa. Täällä vaalea nainen kaipaa miestä jolla vaaleat hiukset ja asuu maalla. Pelataanko kortt33517Oletko nainen enää täällä?
En ole tunnistanut kirjoituksiasi hetkeen. Ainoastaan yhdessä neutraalissa ketjussa, missä ei ollut kyse tunteista. Hyv36514Hurmasit sitten minut
kauneudellasi nainen ja kun sait minut rakastumaan itseesi muutuit ihan porsaaksi etkä välitä vartalostasi enää yhtään.43503Tietysti olen varovainen,
ei kaikki ole pelkkää epävarmuutta. En halua sotkea mitään, enkä aiheuttaa kenellekään hankaluuksia. Ja luulen että ehkä40487