Lomavaatteet

:):)

Minkälaisia vaatteita mukaan 2 vkon lomamatkalle Goalle tammikuussa? Shortseissa kai voi rannalla liikkua naiset sekä miehet, entä muualla? Voisiko joku ystävällisesti antaa vinkkejä.

17

3907

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • puuvillaa

      Yleisesti Intassa ei ole suotavaa esiintyä kovin paljastavissa vaatteissa. Goalla voi kulkea melkein millaisissa vain. Siellä on totuttu turisteihin. Rannalla voi olla vaikka bikineisssä, mutta en minä ihan puolialastomana muuten sielläkään yleisillä paikoilla liikkuisi. Ohuet puuvillahousut tai hame, toppi ja kevyt pitkähihainen pusero ovat aika hyvä vaatteet. Ne suojaavat liialta auringolta ja illalla hyttysiltä.

      • fancy

        Pitäisikö tämä ymmärtää niin, että esim. naruolkaintopit/tuubitopit ovat turhan paljastavia? Ihan pitkähihaista tuskin jaksaa päivän kuumuudessa pukea - mutta lyhythihainen pusero varmaankin menettelee?

        Entä mitä mieltä olet polvimittaisesta hameesta; pitäisikö olla ennemminkin pohje- tai nilkkapituinen?

        Mitä värejä kannattaa suosia? Kuuleman mukaan tummat värit houkuttelevat denguekuumehyttysiä, eli ihan mustaa tuskin kannattaa käyttää. Onko valkoinen liian puhdas väri niihin olosuhteisiin?

        Oletteko te sitä mieltä, että siellä käytetyt vaatteet eivät kelpaa enää täällä - ainakin olen kuullut puhuttavan, että vaatteisiin jää "lehmän haju", ja että se pöllyävä, punainen tomu ei lähtisi edes pesussa pois? Jotenkin kuulostaa kaukaa haetulta, mutta miten on?


        Kiitos kaikista vastauksista!


      • missä...
        fancy kirjoitti:

        Pitäisikö tämä ymmärtää niin, että esim. naruolkaintopit/tuubitopit ovat turhan paljastavia? Ihan pitkähihaista tuskin jaksaa päivän kuumuudessa pukea - mutta lyhythihainen pusero varmaankin menettelee?

        Entä mitä mieltä olet polvimittaisesta hameesta; pitäisikö olla ennemminkin pohje- tai nilkkapituinen?

        Mitä värejä kannattaa suosia? Kuuleman mukaan tummat värit houkuttelevat denguekuumehyttysiä, eli ihan mustaa tuskin kannattaa käyttää. Onko valkoinen liian puhdas väri niihin olosuhteisiin?

        Oletteko te sitä mieltä, että siellä käytetyt vaatteet eivät kelpaa enää täällä - ainakin olen kuullut puhuttavan, että vaatteisiin jää "lehmän haju", ja että se pöllyävä, punainen tomu ei lähtisi edes pesussa pois? Jotenkin kuulostaa kaukaa haetulta, mutta miten on?


        Kiitos kaikista vastauksista!

        Se pukeutuminen riippuu siitä, missä päin Intiaa kuljet. Goalla voi hyvin kulkea paljastavissakin topeissa ja sortseissa tai lyhyessä hameessa. Jossain muualla päin Intiaa ei ole edes uimaan sopivaa mennä ilman "täyttä" vaatetusta.

        Yleisesti ottaen Intiassa (intialaisilla) naisilla pitää olla olkapäät ja jalat piilossa. Kaula-aukko voi olla avoin, eikä kukaan kiinnitä mitään huomiota siihen, jos vyötärönseutu pilkistää. Sarin alla pidettävä pusero ei ylety vyötärölle asti. Minihametta tuskin moni intialainen nainen laittaisi päälleen. Naise myös uivat sari päällä. Ei siellä Goalla rannallakaan intialaiset turistit uimapuvuissa kulje.

        En muista nähneeni yhtää intialaista miestäkään sortseissa tai yläruumis paljaana. Pitkät housut ja paita on miesten pukeutumistapa siellä.

        Turistien osalta sopivuus tosiaan riippuu paljon siitä, missä on. Goalla voi olla melkein miten vain. Siellä on totuttu "kaikkeen". Jossain muualla liian paljastavan pukeutumisen seurauksena voi saada osakseen todella ikävää huomiota.

        Itse käytän muualla kuin rannalla toppia, ohuita pitkiä housuja tai pitkää kietaisuhametta. Mukana pidän myös ohutta pitkähihaista puseroa tai jotain huivia, jolla peitän tarvittaessa kädet ja hartiat. Joskus on tarvis peittää itseään liialta huomiolta, mutta myös aika usein liialta auringolta.

        Minä nyt olen jo keski-ikäinen nainen ja minulla on Goalla paikallisia tuttuja ja siksi en halua esiintyä liian paljastavasti. Siis myös kunnioituksesta paikallisia kohtaan pukeudun mieluummin aika säädyllisesti. Jos sinne nuorena menee "bilettämään", niin ihan siellä voi olla kuin muuallakin lomakohteissa.

        Hyvä on kuitenkin muistaa, että Intiassa on alastomana ja yläosattomin tai ylipäätään "siveettoömästi" esiintyminen kiellettyä. No, tosin yläosattomiakin näkee Goalla rannalla joskus, mutta kovin yleistä se ei ole.


      • vähän..
        fancy kirjoitti:

        Pitäisikö tämä ymmärtää niin, että esim. naruolkaintopit/tuubitopit ovat turhan paljastavia? Ihan pitkähihaista tuskin jaksaa päivän kuumuudessa pukea - mutta lyhythihainen pusero varmaankin menettelee?

        Entä mitä mieltä olet polvimittaisesta hameesta; pitäisikö olla ennemminkin pohje- tai nilkkapituinen?

        Mitä värejä kannattaa suosia? Kuuleman mukaan tummat värit houkuttelevat denguekuumehyttysiä, eli ihan mustaa tuskin kannattaa käyttää. Onko valkoinen liian puhdas väri niihin olosuhteisiin?

        Oletteko te sitä mieltä, että siellä käytetyt vaatteet eivät kelpaa enää täällä - ainakin olen kuullut puhuttavan, että vaatteisiin jää "lehmän haju", ja että se pöllyävä, punainen tomu ei lähtisi edes pesussa pois? Jotenkin kuulostaa kaukaa haetulta, mutta miten on?


        Kiitos kaikista vastauksista!

        Väreistä ja muusta vielä vähän. Goalla ja Intiassa muuallakin vaatteisiin tarttuu punaisen hiekan pölyä. Varsinkin jos laittaa aurinko- tai muuta rasvaa ihoon, niin sen kanssa tuo pöly tarttuu todella tiukkaan vaatteisiin.

        Viimeksi käytin siellä puuvillaista, valkoista, pitkähihaista puseroa, josta pidän todella paljon. Harmitti ihan vietävästi, kun se tuli ihan nuhruisen näköiseksi, eikä näyttänyt puhdistuvan millään. Pesin sitä kuitenkin kotona useampaan kertaan pesukoneessa Arielin valkopyykin pesuaineella ja nyt se on taas aivan valkoinen ja puhdas. Siis kyllä sen nuhraantumisen saa pois.

        Suositeltava vaatetus on vaalea, varsinkin iltaisin niiden moskiittojen vuoksi. Itse kyllä käytän, melkein mitä väriä vain. Intialaiset naisethan käyttävät kaikkia mahdollisia värejä. Siellä on vaatteissa aivan uskomaton väriloisto. Vanhat naiset kulkee päät pystyssä pinkissä sarissa, eikä siinä ole mitään outoa yms.

        Minuun ei ainakana ole jäänyt mitään lehmän hajuja, ei todellakaan. Täytyy kyllä olla melkoinen niuhottaja (ja sanoisinpa vähän ilkeästi, että ongelma löytyy silloin ko henkilön korvien välistä), jos ei pesemällä Intian hajuja saa pois! Ei siellä nyt kuitenkaan missään paskassa tarvitse pyöriä eikä lehmiin törmäillä.


      • :):)
        missä... kirjoitti:

        Se pukeutuminen riippuu siitä, missä päin Intiaa kuljet. Goalla voi hyvin kulkea paljastavissakin topeissa ja sortseissa tai lyhyessä hameessa. Jossain muualla päin Intiaa ei ole edes uimaan sopivaa mennä ilman "täyttä" vaatetusta.

        Yleisesti ottaen Intiassa (intialaisilla) naisilla pitää olla olkapäät ja jalat piilossa. Kaula-aukko voi olla avoin, eikä kukaan kiinnitä mitään huomiota siihen, jos vyötärönseutu pilkistää. Sarin alla pidettävä pusero ei ylety vyötärölle asti. Minihametta tuskin moni intialainen nainen laittaisi päälleen. Naise myös uivat sari päällä. Ei siellä Goalla rannallakaan intialaiset turistit uimapuvuissa kulje.

        En muista nähneeni yhtää intialaista miestäkään sortseissa tai yläruumis paljaana. Pitkät housut ja paita on miesten pukeutumistapa siellä.

        Turistien osalta sopivuus tosiaan riippuu paljon siitä, missä on. Goalla voi olla melkein miten vain. Siellä on totuttu "kaikkeen". Jossain muualla liian paljastavan pukeutumisen seurauksena voi saada osakseen todella ikävää huomiota.

        Itse käytän muualla kuin rannalla toppia, ohuita pitkiä housuja tai pitkää kietaisuhametta. Mukana pidän myös ohutta pitkähihaista puseroa tai jotain huivia, jolla peitän tarvittaessa kädet ja hartiat. Joskus on tarvis peittää itseään liialta huomiolta, mutta myös aika usein liialta auringolta.

        Minä nyt olen jo keski-ikäinen nainen ja minulla on Goalla paikallisia tuttuja ja siksi en halua esiintyä liian paljastavasti. Siis myös kunnioituksesta paikallisia kohtaan pukeudun mieluummin aika säädyllisesti. Jos sinne nuorena menee "bilettämään", niin ihan siellä voi olla kuin muuallakin lomakohteissa.

        Hyvä on kuitenkin muistaa, että Intiassa on alastomana ja yläosattomin tai ylipäätään "siveettoömästi" esiintyminen kiellettyä. No, tosin yläosattomiakin näkee Goalla rannalla joskus, mutta kovin yleistä se ei ole.

        paljon asiallisista vastauksista. Juuri tällaista tietoa halusinkin saada.


      • voi olla ihan rennosti
        fancy kirjoitti:

        Pitäisikö tämä ymmärtää niin, että esim. naruolkaintopit/tuubitopit ovat turhan paljastavia? Ihan pitkähihaista tuskin jaksaa päivän kuumuudessa pukea - mutta lyhythihainen pusero varmaankin menettelee?

        Entä mitä mieltä olet polvimittaisesta hameesta; pitäisikö olla ennemminkin pohje- tai nilkkapituinen?

        Mitä värejä kannattaa suosia? Kuuleman mukaan tummat värit houkuttelevat denguekuumehyttysiä, eli ihan mustaa tuskin kannattaa käyttää. Onko valkoinen liian puhdas väri niihin olosuhteisiin?

        Oletteko te sitä mieltä, että siellä käytetyt vaatteet eivät kelpaa enää täällä - ainakin olen kuullut puhuttavan, että vaatteisiin jää "lehmän haju", ja että se pöllyävä, punainen tomu ei lähtisi edes pesussa pois? Jotenkin kuulostaa kaukaa haetulta, mutta miten on?


        Kiitos kaikista vastauksista!

        Goalla voi olla ihan rennosti rantakohteissa!! Bigineillä ja sortseilla ja hiattomalla paidalla. Eikä meitä ainakaan kukaan katsonut paheksuen. Kannattaa olla ohut pitkähihainen paita (tai muutama) mukana, jonka laittaa illalla, jos tarvii. Me ei tavattu montaakaan hyttystä siellä, syötiin kyllä malarialääkkeitä. Väreistä käytin ihan kaikkia mitä itsellä sattui olemaan, mutta jotkut vaaleet paidat ei lähde minulla ainakaan heti puhtaaksi. Miehet oli sortseilla ja t-paidalla, siis matkaseurueemme, ei paikalliset!! Paikkallisiakin miehiä näin muutman uivan uikkareissa ja heidän vaimonsa vaatteet päällä. Goa on kiva, rento paikka!


    • ----------------------------

      Hetkinen! Jos asteet hipoo 30C,mitäköhän ottaisin matkalle mukaan; mmmmm............... paksua ja lämmintä vai kevyttä ja viileää........tiedätkö yhtään itse, että mihin olet menossa??????????? Epäilen...!!!!!!!!!!!

      • asiallinen vastaus

        Aloittajaa varmastikin kiinnosti se, voiko kaupungilla pukeutua bikineihin, vai täytyykö tissien olla piilossa!

        Jos tiedät vähääkään Intian kulttuurista, ymmärrät, ettei siellä ole kunnioittavaa pukeutua minihameisiin.

        Menen konservatiiviseen maahan, mitäköhän ottaisin mukaan; hmmm.... pitkiä hameita ja tissit peittäviä paitoja vai läpinäkyviä harsomekkoja ja miniäkin minimpiä minihameita...

        Eli ennemmin paksua ja lämmintä, kuin liian kevyttä ja viileää.


      • Ravali
        asiallinen vastaus kirjoitti:

        Aloittajaa varmastikin kiinnosti se, voiko kaupungilla pukeutua bikineihin, vai täytyykö tissien olla piilossa!

        Jos tiedät vähääkään Intian kulttuurista, ymmärrät, ettei siellä ole kunnioittavaa pukeutua minihameisiin.

        Menen konservatiiviseen maahan, mitäköhän ottaisin mukaan; hmmm.... pitkiä hameita ja tissit peittäviä paitoja vai läpinäkyviä harsomekkoja ja miniäkin minimpiä minihameita...

        Eli ennemmin paksua ja lämmintä, kuin liian kevyttä ja viileää.

        Kevyet vaaleat puuvillavaatteet ovat ok. temppeleihin ja kirkkoihin mennessä täytyy olkapäät olla peitettynä joten laukkuun voi varata sarongin tai huivin. Niitä siellä myydään jokaisessa kadun kulmassa.
        Olen kyllä saanut kaikki vaatteeni, Valkoisetkin, pesemällä puhtaaksi Goan liasta ja hajuista.
        Goalla voi pukeutua paljon vapaammin kuin muualla Intiassa - siellähän on totuttu rantalomalaisiin.


      • terveh
        Ravali kirjoitti:

        Kevyet vaaleat puuvillavaatteet ovat ok. temppeleihin ja kirkkoihin mennessä täytyy olkapäät olla peitettynä joten laukkuun voi varata sarongin tai huivin. Niitä siellä myydään jokaisessa kadun kulmassa.
        Olen kyllä saanut kaikki vaatteeni, Valkoisetkin, pesemällä puhtaaksi Goan liasta ja hajuista.
        Goalla voi pukeutua paljon vapaammin kuin muualla Intiassa - siellähän on totuttu rantalomalaisiin.

        goalla voi pukeutua melkeen miten haluaa. Ainakin rantsulla voi hyvin olla bikineissä, tosin kannattaa varautua että sua töllötetään. muuten sitten ihan hame/shortsit/t-paita look. Narutopit ihan ok. Itse suosin ohuita pitkähihaisia- ja lahkeisia kun mun oma iho palaa niin äkkiarvaamatta. Ihan valkosia vaatteita en ottais mukaan, suosin enemmän beigeä ja muita vaaleita värejä.


    • Goankävijä

      Ostat vaatteesi tietysti sieltä, mukaan vain matkavaatteet ja spesiaalit kuten hyvät uikkarit.

      Vaatteiden vieminen Aasiaan on kuin veisi hiekkaa Saharaan..

    • Minni-Matleena

      ainakaan ottaa liikaa mukaan kun matkustaa maahan jossa vaatteet eivät ole kalliita. Jos on paljon tavaraa mukana, tulee vaan helposti jätettyä niitä matkan varrelle kun ei jaksa kantaa mukanaan. Ota hyvät perusvaatteet lämmintä ja viileää säätä varten ja hyvät kengät.

      • ongelma pikemminkin matka G...

        Olen ollut Goassa kaksi kertaa ja lähden tammikuussa uudelleen. Minusta suurin ongelma on matkavaatteet, perillä voi ostaa tai jopa teettää vaattensa halvalla. Turha sinne on täältä lähteä vaatekertoja kuljettamaan, ota kevyt kesäasu ja täydennä sitä perillä. Lyhyitä vaatteita ja hyvät tanakat kävelykengät, jotka eivät ole turhan arat. Kaduilla on pölyistä ja punainen hiekka pilaa kengät. Rumathan ne vaatteilla komeilee!


    • *jeppulis*

      Mielestäni t-paidalla ja shortseilla voi liikkua rannalla sekä muualla.:)

      • pitktkä housut?

        Hei

        Pitääkö miehillä olla illalla pitkät housut vai käykö shortsit illalla kun menee syömään?


      • käy..
        pitktkä housut? kirjoitti:

        Hei

        Pitääkö miehillä olla illalla pitkät housut vai käykö shortsit illalla kun menee syömään?

        Goalla käy mikä vaan, muualla vähän miettisin, mitä laitan päälle.


    • Anonyymi

      Nainen tottunut seksiinse aivan varmasti haluaisi muiden kanssa seksiä kun oma saatu syötettyä halvaus kuntoon
      Mutta Kollegat vaihtaa niin hyvin takin naputtajaa ettei se saa, se joutuu vaan nuorisiasteenhautakyntilään

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      136
      3822
    2. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      116
      1490
    3. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      271
      1350
    4. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      69
      1309
    5. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      18
      1194
    6. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1101
    7. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      45
      1078
    8. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      60
      1061
    9. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      1046
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      56
      997
    Aihe