MITÄ MIELTÄ OLET ,ONKO IHMISEN ELÄMÄN PITUUS MÄÄRÄTTY JO HÄNEN SYNTYMÄSSÄ?
MITÄ MIELTÄ
20
1105
Vastaukset
- jukrapuikee
kukahan sen määräisi.? kuvittele,että aamulla kun menet ulos päällesi putoaa meteori tai meteoriitti,tai lentokone putoaa asuntosi pääl
le.pitkän elämän salaisuus piilee suolassa,voissa
tupakassa,alkoholissa.rennossa elämän asenteessa.
stressi tappaa. - Sinimarjanen
asian näin olevan.
- susa51
Tuntuisi jännältä jos näin voisi uskoa. En kuitenkaan voi mitään uskoa totuudeksi, jollen sitä varmuudella tiedä oikeaksi.
- minäkin''''
uskon voittavani lotossa.
- "uskon "
minäkin'''' kirjoitti:
uskon voittavani lotossa.
minäkin, mutta se siirty nyt ens lauantaihin.
- meissä on
jonkinmoinen sisäinen kello, joka käynnistyy syntymässä, raksuttelee sitten elämää eteenpäin, ja pysähtyy, kun veto loppuu?
- Pirre*
mutta vain perimän kautta.
- selittyy tällanen
perimä, kun osa sisaruksista kuolee suht.nuorina siis 40-55 ikäisinä ja osa elää lähes satavuotiaiksi. Samat vanhemmat, lapsia 8.
Mielenkiinnolla odotan vastausta. - Pirre*
selittyy tällanen kirjoitti:
perimä, kun osa sisaruksista kuolee suht.nuorina siis 40-55 ikäisinä ja osa elää lähes satavuotiaiksi. Samat vanhemmat, lapsia 8.
Mielenkiinnolla odotan vastausta.perimä ei ole vakio, - ei kai sisaruksesi ole kaikki esim. mustahiuksisia..tai suoranenäisiä, taikka sinisilmäisiä?
- mies-v57
Geeneihin on vaikea vaikuttaa ainakin vielä.
Ja sitä kauttahan ne ominaisuudet tulee.
Pitkä ikä periytyy.Aivan samoin kuin monet
sairaudet,muut,mitkä ikää lyhentää.
Eli ne pitkään ikään vaikuttavat tekijät me
saadaan jo syntyessä.Samoin kuin elämää
lyhentävät tekijät.
Mutta koitetaan elää silti iloisena ja
positiivisina tämäkin päivä.Olin yön töissä
ja menen nukkumaan.Mutta vietä sinä mukava
päivä!- eivät auta,
jos elämä lapsuudesta lähtien muodostuu eri syistä ahdistavaksi ja vääristää minäkuvan.
Seurauksena on usein päihteiden tms. väärinkäyttö, psyykkiset ongelmat jne.
Kyllä elämäntavoilla on suuri merkitys jatkossa.
Ei kaikilla alkoholisteilla ole juopot vanhemmat - rikollisilla rikolliset...
Eniten kaiketi nykyään vaikuttaa hektinen elämäntapa tässä rahan sanelemassa yhteiskunnassa, jolloin lapsi ei saa tarpeeksi luonnollista huomiota ja aikaa omilta vanhemmiltaan?
- Otto-Vaan
Ihmisen elämän pituus on yhteen sattumien summa.
- lienee
Paljon puhutaan geeneistä, mutta tässä viime aikoina on 40- ja 50-luvuilla syntyneissä käynyt kova harvennus. Monella on ollut vanhemmat ja isovanhemmat yli 80-vuotiaita, mutta moni näistä lähteneistä ei ole päässyt 50-vuotiaaksi. Vaikuttaako lapsuus ikään? Olihan sodan jälkeen puute kaikesta. Mielenkiintoinen seikka on se, että monet näistä kuolleista ovat syntyneet vuosi edellisen lapsen jälkeen. Onko äidillä ollut puutetta kaikesta imettäessään edellistä ja odottaessaan seuraavaa, eikö vauvalle ole riittänyt ravintoa odotusaikana. Tässä olisi tutkimisen paikka jollekin tiedemiehelle.
- selitys heistä
lienee kirjoitti:
Paljon puhutaan geeneistä, mutta tässä viime aikoina on 40- ja 50-luvuilla syntyneissä käynyt kova harvennus. Monella on ollut vanhemmat ja isovanhemmat yli 80-vuotiaita, mutta moni näistä lähteneistä ei ole päässyt 50-vuotiaaksi. Vaikuttaako lapsuus ikään? Olihan sodan jälkeen puute kaikesta. Mielenkiintoinen seikka on se, että monet näistä kuolleista ovat syntyneet vuosi edellisen lapsen jälkeen. Onko äidillä ollut puutetta kaikesta imettäessään edellistä ja odottaessaan seuraavaa, eikö vauvalle ole riittänyt ravintoa odotusaikana. Tässä olisi tutkimisen paikka jollekin tiedemiehelle.
useimmalle on tupakka ja päihteet aloitettu jo varhaisnuoruudesta ja tapa jäänyt päälle.
selitys heistä kirjoitti:
useimmalle on tupakka ja päihteet aloitettu jo varhaisnuoruudesta ja tapa jäänyt päälle.
Ainako kaikkeen on syynä tupakka? Tuskin nuo edellisen kirjoittajan tyypit sen enempää polttivat kuin muutkaan.
Edellisellä oli erittäin mielenkiintoinen teoria. Sodan jälkeen oli tosiaan pula kaikesta. Lapsia syntyi paljon. Voi olla että siinä joku sai heikommat eväät kuin toinen, siis ihan kirjaimellisesti.
Mutta alkujaanhan tämä ketju lähti liikkeelle siitä, onko ihmisen elämän pituus määrätty jo syntyhetkellä. Itse uskon että näin on. En osaa selittää mihin tämän uskomukseni perustan mutta mulla on aina ollut vahva usko siihen että meillä kaikilla on täällä oma aikamme. Ja siihen emme pysty itse vaikuttamaan. Sitä koska elämä päättyy emme tiedä, onneksi.- poltti piippua
selitys heistä kirjoitti:
melkein koko ikänsä ja kuoli 96-vuotiaana. Isäni ei koskaan tupakoinut ja hän kuoli 70-vuotiaana.
Vedäs siitä nyt helppo selitys.
- jartsev
Jos tuota kysymystä pohtii teologisena kysymyksenä, on varmaankin niin, että elämän pituus on määrätty jo syntymässä, ja uskonkin niin olevan. Mutta jos sitä ajattelee psykofyysisenä kysymyksenä niin varmaankin elämän pituuteen vaikuttaa hyvin moni asia kuten elämän tavat, altistus erilaisille rasituksille tai allergeeneille, ja jopa asuinpaikka jne. Näillä tekijöillä on kiistattomia vaikutuksia elinkaareen, jotenka tältä kannalta katsottuna sitä ei ehkä ole syntymässä määrätty.
- ???????
ajattelen itse tätä kysymystä hengelliseltä kannalta.Olen elämässäni kokenut niin paljon vaikeita asioita, kuolemaa,sairautta jne. nyt viimeksi oma vakava sairaus joka on aivan mielestäni Korkeimman kädessä sillä lääketiede ei voi kuin seurata tilannetta, toki auttavat parhaansa mukaan mutta viimeinen "sana"on jollain muulla ja itse uskon sen olevan Luojallamme uskoni auttaa minua jaksamaan elämässä eteenpäin
- jartsev
??????? kirjoitti:
ajattelen itse tätä kysymystä hengelliseltä kannalta.Olen elämässäni kokenut niin paljon vaikeita asioita, kuolemaa,sairautta jne. nyt viimeksi oma vakava sairaus joka on aivan mielestäni Korkeimman kädessä sillä lääketiede ei voi kuin seurata tilannetta, toki auttavat parhaansa mukaan mutta viimeinen "sana"on jollain muulla ja itse uskon sen olevan Luojallamme uskoni auttaa minua jaksamaan elämässä eteenpäin
Sitä tarkoitin. Hyvää sinulle.
- Suttura
määrätty, jos ei joku ihminen jo syntyessäsi päättänyt hetkeä, milloin henkesi sinulta riistää...
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu4233631Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä
Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä3181612- 1141432
En kadu sitä, että kohtasin hänet
mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n851399Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991368Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..
...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n591316- 501246
Helena Koivu : Ja kohta mennään taas
Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi891159Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."
Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa331027- 39960