MITÄ MIELTÄ

??????

MITÄ MIELTÄ OLET ,ONKO IHMISEN ELÄMÄN PITUUS MÄÄRÄTTY JO HÄNEN SYNTYMÄSSÄ?

20

1129

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jukrapuikee

      kukahan sen määräisi.? kuvittele,että aamulla kun menet ulos päällesi putoaa meteori tai meteoriitti,tai lentokone putoaa asuntosi pääl
      le.pitkän elämän salaisuus piilee suolassa,voissa
      tupakassa,alkoholissa.rennossa elämän asenteessa.
      stressi tappaa.

    • Sinimarjanen

      asian näin olevan.

      • susa51

        Tuntuisi jännältä jos näin voisi uskoa. En kuitenkaan voi mitään uskoa totuudeksi, jollen sitä varmuudella tiedä oikeaksi.


      • minäkin''''

        uskon voittavani lotossa.


      • "uskon "
        minäkin'''' kirjoitti:

        uskon voittavani lotossa.

        minäkin, mutta se siirty nyt ens lauantaihin.


    • meissä on

      jonkinmoinen sisäinen kello, joka käynnistyy syntymässä, raksuttelee sitten elämää eteenpäin, ja pysähtyy, kun veto loppuu?

    • Pirre*

      mutta vain perimän kautta.

      • selittyy tällanen

        perimä, kun osa sisaruksista kuolee suht.nuorina siis 40-55 ikäisinä ja osa elää lähes satavuotiaiksi. Samat vanhemmat, lapsia 8.
        Mielenkiinnolla odotan vastausta.


      • Pirre*
        selittyy tällanen kirjoitti:

        perimä, kun osa sisaruksista kuolee suht.nuorina siis 40-55 ikäisinä ja osa elää lähes satavuotiaiksi. Samat vanhemmat, lapsia 8.
        Mielenkiinnolla odotan vastausta.

        perimä ei ole vakio, - ei kai sisaruksesi ole kaikki esim. mustahiuksisia..tai suoranenäisiä, taikka sinisilmäisiä?


    • mies-v57

      Geeneihin on vaikea vaikuttaa ainakin vielä.
      Ja sitä kauttahan ne ominaisuudet tulee.
      Pitkä ikä periytyy.Aivan samoin kuin monet
      sairaudet,muut,mitkä ikää lyhentää.
      Eli ne pitkään ikään vaikuttavat tekijät me
      saadaan jo syntyessä.Samoin kuin elämää
      lyhentävät tekijät.
      Mutta koitetaan elää silti iloisena ja
      positiivisina tämäkin päivä.Olin yön töissä
      ja menen nukkumaan.Mutta vietä sinä mukava
      päivä!

      • eivät auta,

        jos elämä lapsuudesta lähtien muodostuu eri syistä ahdistavaksi ja vääristää minäkuvan.

        Seurauksena on usein päihteiden tms. väärinkäyttö, psyykkiset ongelmat jne.

        Kyllä elämäntavoilla on suuri merkitys jatkossa.
        Ei kaikilla alkoholisteilla ole juopot vanhemmat - rikollisilla rikolliset...

        Eniten kaiketi nykyään vaikuttaa hektinen elämäntapa tässä rahan sanelemassa yhteiskunnassa, jolloin lapsi ei saa tarpeeksi luonnollista huomiota ja aikaa omilta vanhemmiltaan?


    • Otto-Vaan

      Ihmisen elämän pituus on yhteen sattumien summa.

      • lienee

        Paljon puhutaan geeneistä, mutta tässä viime aikoina on 40- ja 50-luvuilla syntyneissä käynyt kova harvennus. Monella on ollut vanhemmat ja isovanhemmat yli 80-vuotiaita, mutta moni näistä lähteneistä ei ole päässyt 50-vuotiaaksi. Vaikuttaako lapsuus ikään? Olihan sodan jälkeen puute kaikesta. Mielenkiintoinen seikka on se, että monet näistä kuolleista ovat syntyneet vuosi edellisen lapsen jälkeen. Onko äidillä ollut puutetta kaikesta imettäessään edellistä ja odottaessaan seuraavaa, eikö vauvalle ole riittänyt ravintoa odotusaikana. Tässä olisi tutkimisen paikka jollekin tiedemiehelle.


      • selitys heistä
        lienee kirjoitti:

        Paljon puhutaan geeneistä, mutta tässä viime aikoina on 40- ja 50-luvuilla syntyneissä käynyt kova harvennus. Monella on ollut vanhemmat ja isovanhemmat yli 80-vuotiaita, mutta moni näistä lähteneistä ei ole päässyt 50-vuotiaaksi. Vaikuttaako lapsuus ikään? Olihan sodan jälkeen puute kaikesta. Mielenkiintoinen seikka on se, että monet näistä kuolleista ovat syntyneet vuosi edellisen lapsen jälkeen. Onko äidillä ollut puutetta kaikesta imettäessään edellistä ja odottaessaan seuraavaa, eikö vauvalle ole riittänyt ravintoa odotusaikana. Tässä olisi tutkimisen paikka jollekin tiedemiehelle.

        useimmalle on tupakka ja päihteet aloitettu jo varhaisnuoruudesta ja tapa jäänyt päälle.


      • selitys heistä kirjoitti:

        useimmalle on tupakka ja päihteet aloitettu jo varhaisnuoruudesta ja tapa jäänyt päälle.

        Ainako kaikkeen on syynä tupakka? Tuskin nuo edellisen kirjoittajan tyypit sen enempää polttivat kuin muutkaan.
        Edellisellä oli erittäin mielenkiintoinen teoria. Sodan jälkeen oli tosiaan pula kaikesta. Lapsia syntyi paljon. Voi olla että siinä joku sai heikommat eväät kuin toinen, siis ihan kirjaimellisesti.

        Mutta alkujaanhan tämä ketju lähti liikkeelle siitä, onko ihmisen elämän pituus määrätty jo syntyhetkellä. Itse uskon että näin on. En osaa selittää mihin tämän uskomukseni perustan mutta mulla on aina ollut vahva usko siihen että meillä kaikilla on täällä oma aikamme. Ja siihen emme pysty itse vaikuttamaan. Sitä koska elämä päättyy emme tiedä, onneksi.


      • poltti piippua
        selitys heistä kirjoitti:

        useimmalle on tupakka ja päihteet aloitettu jo varhaisnuoruudesta ja tapa jäänyt päälle.

        melkein koko ikänsä ja kuoli 96-vuotiaana. Isäni ei koskaan tupakoinut ja hän kuoli 70-vuotiaana.
        Vedäs siitä nyt helppo selitys.


    • jartsev

      Jos tuota kysymystä pohtii teologisena kysymyksenä, on varmaankin niin, että elämän pituus on määrätty jo syntymässä, ja uskonkin niin olevan. Mutta jos sitä ajattelee psykofyysisenä kysymyksenä niin varmaankin elämän pituuteen vaikuttaa hyvin moni asia kuten elämän tavat, altistus erilaisille rasituksille tai allergeeneille, ja jopa asuinpaikka jne. Näillä tekijöillä on kiistattomia vaikutuksia elinkaareen, jotenka tältä kannalta katsottuna sitä ei ehkä ole syntymässä määrätty.

      • ???????

        ajattelen itse tätä kysymystä hengelliseltä kannalta.Olen elämässäni kokenut niin paljon vaikeita asioita, kuolemaa,sairautta jne. nyt viimeksi oma vakava sairaus joka on aivan mielestäni Korkeimman kädessä sillä lääketiede ei voi kuin seurata tilannetta, toki auttavat parhaansa mukaan mutta viimeinen "sana"on jollain muulla ja itse uskon sen olevan Luojallamme uskoni auttaa minua jaksamaan elämässä eteenpäin


      • jartsev
        ??????? kirjoitti:

        ajattelen itse tätä kysymystä hengelliseltä kannalta.Olen elämässäni kokenut niin paljon vaikeita asioita, kuolemaa,sairautta jne. nyt viimeksi oma vakava sairaus joka on aivan mielestäni Korkeimman kädessä sillä lääketiede ei voi kuin seurata tilannetta, toki auttavat parhaansa mukaan mutta viimeinen "sana"on jollain muulla ja itse uskon sen olevan Luojallamme uskoni auttaa minua jaksamaan elämässä eteenpäin

        Sitä tarkoitin. Hyvää sinulle.


    • Suttura

      määrätty, jos ei joku ihminen jo syntyessäsi päättänyt hetkeä, milloin henkesi sinulta riistää...

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      165
      1606
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      931
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      753
    4. 51
      635
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      17
      618
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      547
    7. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      498
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      158
      486
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      188
      428
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      419
    Aihe