Vihkiminen maistraatissa

s67

Miten olette menneet naimisiin maistraatissa? Oletteko sanoneet toisillenne jotain kaunista ennen/jälkeen paperin allekirjoittamista? Vihkiminen maistraatissa on kai melko lyhyt? Kertokaa kokemuksia! Kiitos etukäteen.

3

1218

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei yhtään hassumpi

Itse olen mennyt kaksi kertaa naimisiin ja kummallakin kerralla maistraatissa, toimitus on todella lyhyt eikä tarvitse kuin kaksi todistajaa ja nekin saa ns. "viran puolesta" jos haluaa.

Ekalla kerralla kun menin naimissin maistraatissa mieheni kanssa oli todistajat ns. viran puolesta (mieheni kuoli kaksi vuotta myöhemmin).

Enpä olisi uskonut että vielä toisenkin kerran joudun tai "pääsen samaan" paikkaan vihittäväksi, silloin oli mun systeri ja broidi todistamassa ja kun pappi tai tuomari se kai oli ja kysyi että tahdotko jne... niin tuleva mieheni vastasi että tottakai tahdon ja nyt ollaan oltu naimissa 2 v ja 5 kk.

Molemmilla kerroilla pidimme vain pikku "vastaanoton" läheisessä kuppilassa läheisillemme ja hauskaa oli. Että lykka till sulle vaan!

• ziila

Meidät vihittiin kesällä maistraatissa. Saimme valita pidemmän, tai lyhyemmän kaavan.

Valitsimme lyhyemmän. Annoimme molemmat sormukset toisillemme ja lopuksi vihkijä antoi luvan suudella.

Vieraita oli kymmenkunta mukana, vanhempani, mieheni veli ja serkku, sekä minun ystäviäni.

• Rouva O

Meillä oli henkikirjoittaja kotona vihkimässä. Ensin bestman lausui tervetulosanat, kaaso luki runon, vihkikaava, kysymykset ja siinä se sitten oli.

Siviiliseremoniaan saa tosiaan liittää puheita, runonlausuntaa, musiikkiesitystä.., mitä nyt keksiikin. Kirkollinen seremonia on jäykästi ohjekirjan mukainen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Marja sulkee liikkeen

Nyt lähtee kylän ainoa kello ja kultaliike ja kenkäkauppa
      Oulainen
      13
      2600
    2. Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin

Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni
      Haapavesi
      83
      1619
    3. Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."

Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä
      Maailman menoa
      73
      1435
    4. Asunnottomuus lisääntyy

Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ
      Maailman menoa
      257
      1432
    5. Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja

Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S
      Maailman menoa
      233
      1332
    6. Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua

Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais
      Ikävä
      12
      1120
    7. Sulle on tullut

Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä
      Ikävä
      104
      1069
    8. Olen rakastunut sinuun mies edelleen

Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍
      Ikävä
      134
      1050
    9. Oletko loukannut

Oletko loukannut tarkoituksella kaivattuasi?
      Ikävä
      92
      993
    10. Minä pyydän,

jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi
      Ikävä
      65
      983
    Aihe