Silmälasit Kantonista?

marraskuussa matkaan

Kantonin-Hainanin yhdistelmämatka odottaa marraskuun alussa.
Löytyykö vinkkejä silmälasien hankintapaikoista,ja kannattaako ylipäätään hankkia?

4

898

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • melkein 7 vkoa vielä

      kerrothan täällä millaista reissussa oli, meillä lähtö joulukuun alussa samaiselle matkalle. lähinnä kiinnostaisi aurinkomatkojen retket ja ruoka. Mies kun on niin ennakkoluuloinen... Mukavaa matkaa!!

    • Kong Honger

      Kiina on hyvä paikka etenkin sangattomien lasien ostoon koska ne ovat kiinalaisten suosiossa kevyen ulkonäkönsä ansiosta.

    • mioji

      Olin puolitoista vuotta sitten Kiinassa. Ostettiin aurinkolaseja ja silmälaseja Pekingistä, joten kantonin paikoista en osaa sanoa, vaikka sielläkin tuli pyörähdettyä.

      Meillä ei ollut valmista reseptiä mukana, vaan näkötarkastus suoritettiin paikanpäällä. Silmälasit oli tehty eri värisiin kehyksiin kun oli sovittu, sillä oikean väriset olivatkin olleet rikki. Tämä ei tahtia haitannut, joten otimme lasit. Vahvuudet eivät kuitenkaan ollet aivan kohdallan, sillä aiheuttivat päänsärkyä. Vein takaisin ja sain lisähinnalla (mistä tingin yli puolet pois) "korjauksen" vahvuuksiin. Silti jotenkin oudot. Kotiin palatessa koira hyppäsi rillejä kohti ja ne hajosivat. Todennäköisesti metallia ei ollut lämmitetty ennen taivutusta, koska sankojen metalli oli jotenkin haurastunut.

      Ostettiin myös 3 aurikolasit, joista 2 vielä ehjät ja ihan ok.

      Itse en enää ainakaan ilman reseptiä ostaisi. Tietysti omaa tyhmyyttä ettei minulla sitä ollut, mutta en ajatellut ostavani laseja kun lähdin matkalle.

      Kannattaa, niin kuin Kiinassa aina, olla tarkkana hintojen kanssa ja olla maksamatta jos työ on hoidettu huonosti.

      Muuten osa ostetusta tavarasta hajosi heti, osa kestänyt loistavasti. Ihan loistava maa! Ostokset kuitenkin halpoja, joten tuskin sitä vararikkoon joutuu, jos osa ei toimikkaan;D

    • Jepulis

      Vuosi sitten olimme Kanton-Hainan matkalla. Ostin useammatkin silmälasit. Siellä oli 3-kerroksinen silmälasitavaratalo. Tuli runsauden pula. Resepti on hyvä olla mukana, heidän tarkastuksensa kun kesti kuulemma n. minuutin. Olen ollut tyytyväinen koska sankojen hinnat pyörivät 5-20 ekua ja lasit yhteensä 20-30. Minulla on -6 näkö. Ei silti vedä vertoja suomen laadulle, mutta hinnalle kylläkin. 1-3 pv kestää lasien teko. Useammat tilasivat Kantonissa ja hakivat ne Hainanin jälkeen. Opas tietää kuten myös Hotellista saa osoitteen ja taksi vie..

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. 129
      3521
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      94
      3219
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2388
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1841
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1698
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1569
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      18
      1534
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      29
      1476
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1451
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      84
      1390
    Aihe