Maailman hienoimmat näyt?

...

Kertokaa ihmiset missä päin maailmaa on maailman hienoimmat näyt jota voisi tujottaa vaikka kuolemaan asti?

Joko luonnon tai ihmisen tekemät.

Itse olin Manhattanilla vielä kun WTC oli pystyssä ja siinä kun tujotti kaupunkia niin ei jessus sentään :)

10

1111

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pämmy

      Ehdottomasta henkeäsalpaavin kokemus minulle on ollut suuri kanjoni USA:ssa. Toki Las Vegaskin yöllä saapuessa oli kuin epätodellinen ihmemaa.

      • ...

        Tykkään just sellaisista näyistä kuin siellä NewYorkissa pilvenpiirtäjien huipussa jossa näkyy todella kauas.

        En ole koskaan nähnyt vuorimaisemia mutta haluaisin todella kovasti koska jännittävä näky on just sellainen josta näkyy kauas, monia kymmeniä kilometrejä, mutta näyttää kuitenkin siltä kuin se paikka olisi todella lähellä.

        Muistan esimerkiksi Lapissa kerran lapsena niin asuttiin mökissä josta näkyi suht.kaukana vuori.

        Näytti aivan siltä kuin se vuori olisi ollut niin lähellä että olisi voinut hiihtää parissa tunnissa mutta se vuori olikin 30-40km kaukana.

        Grand Canyon olisi varmasti juuri sellainen paikka.


      • asiassa

        olevan täydellisesti oikea!

        Olen nähnyt nuo molemmat paikat 1967 ja 1989, ilmeisesti ne näkymiltään ovat edelleenkin henkeäsalpaavat.


    • kaupungeista vaikuttavin

      Mun mielestä Rio de Janeriro on ollu kyl kaikkein hienoin. Sokeritoppikselta kun kattelee Rion rantoja tai Kristuspatsaalta kaupunkia muuten vaan, niin ei voi ku monttu auki toljottaa!

    • Pohjois-Tunisa

      Itse olen käynyt Kuubasta Eteläamerikkaan ja aika monta paikkaa sen välillä, mitä jos koekilisit Pohjois-Tunisiaa. Mutta ainahan kauneus on katsojain silmissä. Sinne kuitenkin menen uudestaan, lähelle Libyan aluetta. Siellä vuoriston pikkukylistä voit nähdä koko maailman ihmeet. Vuoret, kukkulat, lakeudet ihan mitä vain. Nyt menen Teneriffalle ihan lomailemaan, mutta Pohjois-Tunisiaan vielä palaan oikein asumaan!!!1

    • luonto jyrää

      noin 30 km Helsingin keskustasta,jylhät kalliot,kirkasvetinen lampi, nuotion tuoksu ja ihana hiljaisuus, upea metsä ympärillä,siellä sielu lepää,eli aina ei tarvitse kovin kauas lähteä...mutta jos haluaa matkustella vähän pidemmälle, niin ehdottomasti kannattaa käydä Cameron Highlandilla katsomassa teeviljelmät vuortenrinteillä ja paikkahan löytyy Malesiasta tai jos haluaa kaupungin humuun, niin Hong Kong on elämys sinänsä..

    • sitä kaipaillessa

      Auringonnousu Bribie Islandin rannalla helmikuussa vain parin hyvän ystävän seurassa siinä aamupalaa syöden... Sitä en koskaan unohda!

    • we see

      tai Firenzen kaupunki ylhäältä Duomosta nähtynä tai?

    • Ni Hao

      Itselleni ikimuistoisimmat näyt ovat olleet Gizan pyramidit ja sfinksi sekä Kiinan muuri. Eniten jostain syystä kiehtoi sfinksi, olisin todella voinut tuijotella sitä hamaan kuolemaan asti.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      129
      1767
    2. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      72
      1591
    3. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      56
      1283
    4. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      69
      1121
    5. Kuka jäi auton alle

      Kuka jöi kantatiellä auton alle eilen
      Kuortane
      2
      755
    6. Oli kyl kunnon reissu

      Jopa oli bileet hotellissa! Kunnon menot ja Kuhmon rytkyt liikenteessä. Onneksi ei ollu tuulipukua päällä! 😂👍🏻
      Kuhmo
      10
      739
    7. Muistatko ensimmäisen kahdenkeskisen hetken

      kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      45
      737
    8. Tiedätkö autereen?

      Se on vähän niinkuin sinä. Eräänä päivänä se hehkuttaa eteerisenä, laiskan hauen tavoin. Toisena se iskee kuin nälkäinen
      Tunteet
      8
      718
    9. Vähän pelottaa

      Että ten suuren mokan. Tämä muuttaa nyt liikaa asioita.
      Ikävä
      41
      715
    10. Plösö ja synttäriruusut

      Joko Plösö sai hommattua ne 100 ruusua sankarille vai vieläkö sankarin odotus jatkuu?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      150
      692
    Aihe