vanha passi

onnetonn

miten on, käykö vuoden vanha passi henkkareista? oon 19v tyttö lähös laivalle eikä mul oo ajokorttii tms. mul ois vaan se passi mut se meni viime vuon vanhaks.. käykö se henkilöllisyystodistuksesta? vai mitä mun pitäs tehä?

7

2238

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ihme juttua

      passi käy niin mikä sitten? Kaikkea älytöntä te kysyttekin?

      • korjaus

        ja se olikin siis vanha passi...ei käy eli matka tyssää siihen jos et uutta ehdi saada.


    • ja sillä sipuli

      Ei kai niihin tarvis laittaa "vanhenemispäivää" ollenkaan, jollei sillä olisi jotakin merkitystä. Jos passisi oli 5 v passi, olit silloin 13 kun sen hait, olet varmaan muuttunut 6 vuodessa. Vielä pahempi juttu jos passi oli 10 v passi, olet kuvassa 8 v, etkä varmasti näytä samalta kuin nyt.

    • papereita kukaan

      ...ei sinun henkkareita kukaan sen kummemmin kysy Tukholmassa kuin mitä tarttet niitä Suomessakaan. Senkus kävelet laivaan.

      Itse olen käynyt satoja kertoja Tukholmassa, eikä minun papereita ole koskaan kysytty. Tosin ikäsi voi rajoittaa, niin että ikärajoilla laivaan pääsy voi hankaloitua.

      Minä olen matkustanut lentokoneella edestakaisin Kela-kortillakin :) Tosin se oli sellainen Iso Käden Ojennus lentokenttähenkilökunnalta. Ihanaa lojaaliutta heiltä.

      • ilam, että hänellä...

        oli papereita lainkaan mukana. Suomesta Ruotsiin. Asiaan vaikutti se, että koti on Ruotsissa.


      • Mitäpä, jos..........

        ......tarkistaisit asiat, ennekuin neuvot muita VÄÄRIN!!!!!!!!! Tieto esim Siljan sivulta: "Henkilöllisyyden todistaminen
        Matkustajien on terminaaleissa varauduttava turvatarkastuksiin, joissa henkilöllisyys tulee todistaa luotettavalla, voimassa olevalla henkilöllisyystodistuksella. Näitä ovat:
        • Passi
        • Ajokortti
        • Kuvallinen, 1.3.1999 jälkeen myönnetty henkilökortti (poliisin myöntämä, ei väliaikainen)

        Velvollisuus todistaa henkilöllisyytensä koskee kaikkia matkustajia, myös niitä, joilta ei vaadita varsinaista matkustusasiakirjaa (kts. Passi- ja viisumimääräykset). Henkilöiltä, jotka eivät halua tai pysty todistamaan henkilöllisyyttään ja/tai ilmoittamaan sitä pyydettäessä, evätään pääsy alukselle. Matkustaja on itse velvollinen selvittämään tarvittavat matkustusasiakirjat. Mikäli viranomainen kieltää matkustajan pääsyn maihin tai alukseen puutteellisten asiakirjojen vuoksi, vastaa matkustaja hänelle tai varustamolle aiheutuneista kustannuksista sekä mahdollisesta paluumatkasta."
        Olisi aika ikävää lähteä vanhalla passilla tai ilman henkkareita,jäisi matka pian tekemättä!!!!!


      • ja sitten
        Mitäpä, jos.......... kirjoitti:

        ......tarkistaisit asiat, ennekuin neuvot muita VÄÄRIN!!!!!!!!! Tieto esim Siljan sivulta: "Henkilöllisyyden todistaminen
        Matkustajien on terminaaleissa varauduttava turvatarkastuksiin, joissa henkilöllisyys tulee todistaa luotettavalla, voimassa olevalla henkilöllisyystodistuksella. Näitä ovat:
        • Passi
        • Ajokortti
        • Kuvallinen, 1.3.1999 jälkeen myönnetty henkilökortti (poliisin myöntämä, ei väliaikainen)

        Velvollisuus todistaa henkilöllisyytensä koskee kaikkia matkustajia, myös niitä, joilta ei vaadita varsinaista matkustusasiakirjaa (kts. Passi- ja viisumimääräykset). Henkilöiltä, jotka eivät halua tai pysty todistamaan henkilöllisyyttään ja/tai ilmoittamaan sitä pyydettäessä, evätään pääsy alukselle. Matkustaja on itse velvollinen selvittämään tarvittavat matkustusasiakirjat. Mikäli viranomainen kieltää matkustajan pääsyn maihin tai alukseen puutteellisten asiakirjojen vuoksi, vastaa matkustaja hänelle tai varustamolle aiheutuneista kustannuksista sekä mahdollisesta paluumatkasta."
        Olisi aika ikävää lähteä vanhalla passilla tai ilman henkkareita,jäisi matka pian tekemättä!!!!!

        myös jos tarvitsee es. käydä pankissa niin silloin täytyy olla jonkunlainen henkilötodistus, että kyllä se on hyvä olla aina mukana, se passi tai ajokortti. Eikös niin?
        terveisiä ruotsista.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken murhaaja

      Raiskausrikosten joukossa kanta suomalainen tekijä on niin harvinainen että kannattaa erikseen mainita. Raiskausuutisia
      Maailman menoa
      183
      11017
    2. Valkeakosken sekopää murhaaja.

      Itselläni on 3 teini ikäistä tytärtä ja tämä tapaus on herättänyt minussa tosi paljon surua ja vihaa. On käsittämättömän
      Valkeakoski
      143
      2078
    3. Naiset pysyy sinkkuna ja ottavat mieluimmin koiran

      Nykynainen ei halua jakaa elämäänsä miehen kanssa, vaan elää yksin ja ottaa koiran tai koiria. Ja pikkuvähemmistö eli in
      Sinkut
      242
      1387
    4. Sille yhelle vaa

      Viime aikoina oon miettinyt sun juttuja aika paljon. Vaikka en oo saanu susta vielä kunnolla selvää kuvaa, jotenkin tunt
      Ikävä
      61
      1010
    5. Kiitos kun annoit värejä elämääni

      Edes pienen hetken. Sellasiakin mitä en muuten näe ;) ❤️
      Ikävä
      53
      910
    6. Hiljaista on

      Ei kuulu viestiä 😘 pallo on sinulla Mies, odotan!
      Ikävä
      60
      848
    7. Nainen, se kun olit joskus niin vakavana

      ja naama peruslukemilla, toisinaan silloinkin kun kuuntelit juttujani. Se ilme on jäänyt lähtemättömästi mieleeni. Mitäh
      Ikävä
      42
      747
    8. Onhan sulla

      Nainen nyt varmasti kaikki hyvin.
      Ikävä
      52
      699
    9. Olen ylpeä sinusta

      nainen. Vaikutat "vanhalta" tekijältä. Olet aarre tälle touhulle ja uskon että pääset vielä pitkälle jos haluat. Ehkä sa
      Tunteet
      25
      685
    10. Kysymys iltaan

      Kuinka kuuma kaivattusi on celsius-asteikolla?
      Ikävä
      42
      679
    Aihe