vanha passi

onnetonn

miten on, käykö vuoden vanha passi henkkareista? oon 19v tyttö lähös laivalle eikä mul oo ajokorttii tms. mul ois vaan se passi mut se meni viime vuon vanhaks.. käykö se henkilöllisyystodistuksesta? vai mitä mun pitäs tehä?

7

2383

Vastaukset 7

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ihme juttua

passi käy niin mikä sitten? Kaikkea älytöntä te kysyttekin?

• korjaus

ja se olikin siis vanha passi...ei käy eli matka tyssää siihen jos et uutta ehdi saada.

• ja sillä sipuli

Ei kai niihin tarvis laittaa "vanhenemispäivää" ollenkaan, jollei sillä olisi jotakin merkitystä. Jos passisi oli 5 v passi, olit silloin 13 kun sen hait, olet varmaan muuttunut 6 vuodessa. Vielä pahempi juttu jos passi oli 10 v passi, olet kuvassa 8 v, etkä varmasti näytä samalta kuin nyt.

• papereita kukaan

...ei sinun henkkareita kukaan sen kummemmin kysy Tukholmassa kuin mitä tarttet niitä Suomessakaan. Senkus kävelet laivaan.

Itse olen käynyt satoja kertoja Tukholmassa, eikä minun papereita ole koskaan kysytty. Tosin ikäsi voi rajoittaa, niin että ikärajoilla laivaan pääsy voi hankaloitua.

Minä olen matkustanut lentokoneella edestakaisin Kela-kortillakin :) Tosin se oli sellainen Iso Käden Ojennus lentokenttähenkilökunnalta. Ihanaa lojaaliutta heiltä.

• ilam, että hänellä...

oli papereita lainkaan mukana. Suomesta Ruotsiin. Asiaan vaikutti se, että koti on Ruotsissa.

• Mitäpä, jos..........

......tarkistaisit asiat, ennekuin neuvot muita VÄÄRIN!!!!!!!!! Tieto esim Siljan sivulta: "Henkilöllisyyden todistaminen
        Matkustajien on terminaaleissa varauduttava turvatarkastuksiin, joissa henkilöllisyys tulee todistaa luotettavalla, voimassa olevalla henkilöllisyystodistuksella. Näitä ovat:
        • Passi
        • Ajokortti
        • Kuvallinen, 1.3.1999 jälkeen myönnetty henkilökortti (poliisin myöntämä, ei väliaikainen)

Velvollisuus todistaa henkilöllisyytensä koskee kaikkia matkustajia, myös niitä, joilta ei vaadita varsinaista matkustusasiakirjaa (kts. Passi- ja viisumimääräykset). Henkilöiltä, jotka eivät halua tai pysty todistamaan henkilöllisyyttään ja/tai ilmoittamaan sitä pyydettäessä, evätään pääsy alukselle. Matkustaja on itse velvollinen selvittämään tarvittavat matkustusasiakirjat. Mikäli viranomainen kieltää matkustajan pääsyn maihin tai alukseen puutteellisten asiakirjojen vuoksi, vastaa matkustaja hänelle tai varustamolle aiheutuneista kustannuksista sekä mahdollisesta paluumatkasta."
        Olisi aika ikävää lähteä vanhalla passilla tai ilman henkkareita,jäisi matka pian tekemättä!!!!!

• ja sitten
        Mitäpä, jos.......... kirjoitti:

......tarkistaisit asiat, ennekuin neuvot muita VÄÄRIN!!!!!!!!! Tieto esim Siljan sivulta: "Henkilöllisyyden todistaminen
        Matkustajien on terminaaleissa varauduttava turvatarkastuksiin, joissa henkilöllisyys tulee todistaa luotettavalla, voimassa olevalla henkilöllisyystodistuksella. Näitä ovat:
        • Passi
        • Ajokortti
        • Kuvallinen, 1.3.1999 jälkeen myönnetty henkilökortti (poliisin myöntämä, ei väliaikainen)

Velvollisuus todistaa henkilöllisyytensä koskee kaikkia matkustajia, myös niitä, joilta ei vaadita varsinaista matkustusasiakirjaa (kts. Passi- ja viisumimääräykset). Henkilöiltä, jotka eivät halua tai pysty todistamaan henkilöllisyyttään ja/tai ilmoittamaan sitä pyydettäessä, evätään pääsy alukselle. Matkustaja on itse velvollinen selvittämään tarvittavat matkustusasiakirjat. Mikäli viranomainen kieltää matkustajan pääsyn maihin tai alukseen puutteellisten asiakirjojen vuoksi, vastaa matkustaja hänelle tai varustamolle aiheutuneista kustannuksista sekä mahdollisesta paluumatkasta."
        Olisi aika ikävää lähteä vanhalla passilla tai ilman henkkareita,jäisi matka pian tekemättä!!!!!

myös jos tarvitsee es. käydä pankissa niin silloin täytyy olla jonkunlainen henkilötodistus, että kyllä se on hyvä olla aina mukana, se passi tai ajokortti. Eikös niin?
        terveisiä ruotsista.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi vanhusraiskaajaa ei ole palautettu?

Ukkola kysyy Rantaselta, vaikka perussuomalaiset ovat olleet hallituksessa kolme ja puolivuotta. Rantasen vastaus on "
      Maailman menoa
      325
      1424
    2. Suomi meni ihan itse sössimään peruskoulunsa

Nyt syytellään maahanmuuttoa, vaikka ihan itse lopetettiin vaatimaan oppilailta koulunkäynnin tarkoitus eli opiskelu ja
      Maailman menoa
      345
      1326
    3. Mitä kirjainta kaipaat?

🤣🤣🤣🤣🤣
      Ikävä
      106
      1132
    4. Onko ikäerolla väliä?

Mitä mieltä ootte? Meillä on 14 vuotta ikäeroa.
      Ikävä
      111
      1025
    5. Tuli paha mieli miten kaikki meni meillä

Harmittaa myönnän sen, kun molemmilla oli selvästi toiveita ennen kuin sukset meni ristiin. Olen jäässä. 😔
      Ikävä
      50
      1008
    6. Mitä sä teet

Juuri nyt?
      Ikävä
      106
      940
    7. Katri Helena rikkoi hiljaisuuden dramaattisella uutisella: "Elossa ja ilossa ollaan"

Katri Helena on sinivalkoinen ääni. Hänen klassikkohittinsä ovat tärkeä osa suomalaista kansanperintöä. Katri veti jääh
      Suomalaiset julkkikset
      22
      807
    8. Uusioperhe vai salasuhde?

Mitä ensisijaisesti haluat? Pelkään, että menetän järjen sun kanssa 😉
      Ikävä
      111
      802
    9. Onko sulla rakas mitään sanottavaa?

Lähetä tässä kaivatullesi haluamasi terveiset 💌
      Ikävä
      102
      692
    10. Miten vaikuttaa

Jos kaivatustasi on moni muukin kiinnostunut?
      Ikävä
      77
      673
    Aihe