CZ KIVÄÄRIT

ERÄ

ONKO KELLÄÄN KOKEMUKSIA CZ KIVÄÄREISTÄ MITENKÄ ON TARKKUUS JA KESTÄVYYS.

45

21268

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ainoa hyvä

      perustelen että kun olen veljeni cz 750 s1 m1 aseella ampunut, ase on hieno ja hyvä, muut cz jopa pistoolitkin on huonoja. tällä lailla.

      • Vitalius

        Olipas siinäki peruste...hohhoijaa.

        Tasan tarkkaan CZ aseet ovat yhtiä maailman pahrhaista aseista etenkin hinta-laatusuhteeltaan.

        Pirun tarkkoja kivääreitä ja hinta uutena 500e. Snellari vakiona ja vapaastivärähtelevä piippu ja työnjälki siistempää kuin useimmissa italiaano pyssyissä kuten TikkaT3


      • ...mounting
        Vitalius kirjoitti:

        Olipas siinäki peruste...hohhoijaa.

        Tasan tarkkaan CZ aseet ovat yhtiä maailman pahrhaista aseista etenkin hinta-laatusuhteeltaan.

        Pirun tarkkoja kivääreitä ja hinta uutena 500e. Snellari vakiona ja vapaastivärähtelevä piippu ja työnjälki siistempää kuin useimmissa italiaano pyssyissä kuten TikkaT3

        Halavalla ee suakkaa huippua. Jos jottae onnii pielessä, takkuitte kans oottii kusessa.


      • CZ-mies tiältä
        ...mounting kirjoitti:

        Halavalla ee suakkaa huippua. Jos jottae onnii pielessä, takkuitte kans oottii kusessa.

        Itellännii on CZ 550 Lux 30-06 kaliperissa.
        Halapa ostoo ja hyvästi on tehty. Yhtä reikee takkoo sattaan viiteenkymppiin, soekeeta pitemmälle.


      • juu mutta ei
        CZ-mies tiältä kirjoitti:

        Itellännii on CZ 550 Lux 30-06 kaliperissa.
        Halapa ostoo ja hyvästi on tehty. Yhtä reikee takkoo sattaan viiteenkymppiin, soekeeta pitemmälle.

        ei cz niin tarkka ole. ja laukasu on ihan paska jos ei käytä herkistintä. siksi kai se on siihen laitettu. ongelmia on ollu juuri laukasun kanssa ja lukon kiinni saamisessa. lipaskaan ei istu kunnolla aseeseen. vapaasti värähtelevä ase on jos sen itse semmoiseksi tekee. ihan paskoja leluja


      • CZ-mies tiältä
        juu mutta ei kirjoitti:

        ei cz niin tarkka ole. ja laukasu on ihan paska jos ei käytä herkistintä. siksi kai se on siihen laitettu. ongelmia on ollu juuri laukasun kanssa ja lukon kiinni saamisessa. lipaskaan ei istu kunnolla aseeseen. vapaasti värähtelevä ase on jos sen itse semmoiseksi tekee. ihan paskoja leluja

        Et taija osata ampua jos väetät ettee CZ uo tarkka.
        Normaal laakasu on aevan hyvä ja tässäpä onnii lisävarusteene snellar. Muissa tämän hintasissa ee taija ollakaan. Minullapa ee lipas uo tuottana ongelmoo kun ei uo ies lipasta, on piältä täätettävä makasiin. Minulla aenannii piippu värähtellöö vappaasti.
        Tutkipa kehno vaktoja ennen kun tänne kirjotat, ja opettele ampumaan.


      • täysi vitsi
        CZ-mies tiältä kirjoitti:

        Et taija osata ampua jos väetät ettee CZ uo tarkka.
        Normaal laakasu on aevan hyvä ja tässäpä onnii lisävarusteene snellar. Muissa tämän hintasissa ee taija ollakaan. Minullapa ee lipas uo tuottana ongelmoo kun ei uo ies lipasta, on piältä täätettävä makasiin. Minulla aenannii piippu värähtellöö vappaasti.
        Tutkipa kehno vaktoja ennen kun tänne kirjotat, ja opettele ampumaan.

        kyllä cz laukasu on ihan paska ja venyvä. siksi siihen on herkistin laitettu. mutta niinhän sitä ihmisiä huijataan.

        -osta kiinalainen hyvä kiikari
        en osta,ei se ole hyvä
        -on se, siinä on valopistekki
        aijaa. no on sen sitten pakko olla hyvä.


    • Jokuukko

      Itel on CZ 550 Standard 308 ja tähän mennes oon suht tyytyväinen. Onhan se työkalumainen, mut mitä sil reilun 600e hinnal nyt voi olettaa saavansa??

      Huonoi puoliikin löytyy: Ainakin ko mallis on pirun jäykkä ja äänekäs varmistin. Sit tukki on aika pehmeetä puuta (melkeen kädenjäljet jää ku kovin puristaa...). Ja suurin miinus: vaik tos joku väitti niin ainakaan näis halvois malleis EI OO vapaasti värähtelevää piippua valmiina. Et jos haluu siitä ikuisen kaverin niin tukille kandee tehdä jotain.

      Muuten on kyl kelpo peli...

      • hillbergmounting

        Tuo sinu assees kuulosti iha tyypilliseltä CZetalta. Ee oo mulla eekä tule olemaa mokomoo. Alakuperrääsiä Mausereeta kun käättää nii eepä ookkaa valittamista. Kivväärin pittää ollakkii kunnolline pulttilukkone eekä esmerkiks joku irtopiippune helistin.


      • Jokuukko
        hillbergmounting kirjoitti:

        Tuo sinu assees kuulosti iha tyypilliseltä CZetalta. Ee oo mulla eekä tule olemaa mokomoo. Alakuperrääsiä Mausereeta kun käättää nii eepä ookkaa valittamista. Kivväärin pittää ollakkii kunnolline pulttilukkone eekä esmerkiks joku irtopiippune helistin.

        Varmasti kuulostaa ihan tyypilliseltä CZ:lta ku sellanenhan se on. Mut siis, en väittänykään et se ois mikkään maailman paras kivääri. Mut hintaansa nähden se on kyl ihan ok. Kyl sillä hirven tappaa siinä missä jollain Sakolaisella taik jollain muulla "viimisen päälle" tehdyllä kiväärilläkin.

        Tarkkuudest en voi sanoo mitään ku en osaa itekään kasaa ampua, mut sen tiedän et ku puun kyljestä tukea ottaa niin peuran on kyllä turha tulla 150 metriä lähemmäs. Ja mulle se tarkkuus on riittävän hyvä. Eli peura kuolee -> hyvä kivääri...


      • hillbergmounting
        Jokuukko kirjoitti:

        Varmasti kuulostaa ihan tyypilliseltä CZ:lta ku sellanenhan se on. Mut siis, en väittänykään et se ois mikkään maailman paras kivääri. Mut hintaansa nähden se on kyl ihan ok. Kyl sillä hirven tappaa siinä missä jollain Sakolaisella taik jollain muulla "viimisen päälle" tehdyllä kiväärilläkin.

        Tarkkuudest en voi sanoo mitään ku en osaa itekään kasaa ampua, mut sen tiedän et ku puun kyljestä tukea ottaa niin peuran on kyllä turha tulla 150 metriä lähemmäs. Ja mulle se tarkkuus on riittävän hyvä. Eli peura kuolee -> hyvä kivääri...

        Enhä minä vättänykkää sinu väettänee. Tässpä sitte ee tuukkaa väettelyvä. Katkasennii virran poekkeen: niks, naks.


    • ostin

      Viime kesänä ostin CZ 550:n. Hintaa kiväärillä
      oli 550 euroa ja petaus maksoi 50 euroa. Kiväärillä ampuu 100 metrin matkalta 5 laukauk-
      sella yhtä kasaa (Lapua Mega 10,1 g)eli on mielestäni varsin tarkka. Muutenhan kivääri on
      toki työkalumainen verrattuna esim Sako 75:een
      joita itselläni on 2 kpl. Mutta pidän CZ:n
      hinta/laatusuhdetta hyvänä. Mielestäni Sakon
      laatu menee alaspäin kuin lehmän häntä. Vert.
      vanhoja sakolaisi, 75 ja hännänhuippuna 85.

      • Jokuukko

        Kokeilitko pyssyä ennen petausta?? Miten paljon vaikutti tarkkuuteen toi kyseinen toimenpide?? :) Ite oon miettiny kyl tota ihan samaa ku vähän luulen et se tukki alkaa jossain vaihees kuitenkin elämään ku se metsällä kastuu. Vituttaa jos se heittää osumat ihan päin persettä...


      • hillbergmounting
        Jokuukko kirjoitti:

        Kokeilitko pyssyä ennen petausta?? Miten paljon vaikutti tarkkuuteen toi kyseinen toimenpide?? :) Ite oon miettiny kyl tota ihan samaa ku vähän luulen et se tukki alkaa jossain vaihees kuitenkin elämään ku se metsällä kastuu. Vituttaa jos se heittää osumat ihan päin persettä...

        pettaalemmaa. Suattaa olla ettee tarvii millonkaa mokomoo hommoo. Jos et talavella ammukkaa, elikkä laetat asseen talaviteloelle, nii löösöö raatoje ruuvvit hätävarjelukseks.


      • hillbergmounting
        hillbergmounting kirjoitti:

        pettaalemmaa. Suattaa olla ettee tarvii millonkaa mokomoo hommoo. Jos et talavella ammukkaa, elikkä laetat asseen talaviteloelle, nii löösöö raatoje ruuvvit hätävarjelukseks.

        Tuas unohtukkii osa poekkee. Öljyvä pittää tukkiloehe imettöö. Siinä tärkeessä toemenpitteessä tehtaat fuskoovat.


      • Jokuukko
        hillbergmounting kirjoitti:

        Tuas unohtukkii osa poekkee. Öljyvä pittää tukkiloehe imettöö. Siinä tärkeessä toemenpitteessä tehtaat fuskoovat.

        Eikö se piippu nyt kuitenkin oo aika järkevä irroittaa tukista eli muuttaa vapaasti värähteleväks?? Varsinkin metsästysaseessa ku hirvimetsällä tunnetusti kuitenkin sataa joka toinen päivä :(

        Ja toiseks, mitä öljyä siihen tukkiin kandee imeyttää? Mä oon vaan laittanu sellast hoitoainetta...


      • tai ainakin
        Jokuukko kirjoitti:

        Eikö se piippu nyt kuitenkin oo aika järkevä irroittaa tukista eli muuttaa vapaasti värähteleväks?? Varsinkin metsästysaseessa ku hirvimetsällä tunnetusti kuitenkin sataa joka toinen päivä :(

        Ja toiseks, mitä öljyä siihen tukkiin kandee imeyttää? Mä oon vaan laittanu sellast hoitoainetta...

        olen myös kuullut että jotku laittaa hoitoainetta hiuksiin. eli eiköhän se käy tukkiin


      • hillbergmounting
        tai ainakin kirjoitti:

        olen myös kuullut että jotku laittaa hoitoainetta hiuksiin. eli eiköhän se käy tukkiin

        ihmekyllä piippu irti tukista. Mikä tietennii pien ihme kun kysseessä CZ. Ennakoennista ollii kyse. Tuki hoetoo ostettava mahollisimma kallista tukkiöljyvä.


      • valetelo
        hillbergmounting kirjoitti:

        ihmekyllä piippu irti tukista. Mikä tietennii pien ihme kun kysseessä CZ. Ennakoennista ollii kyse. Tuki hoetoo ostettava mahollisimma kallista tukkiöljyvä.

        senkii wiäräleeko sawwooloone.

        sie varmoon kusesitsii ommoos tukkiloihiis.
        mie tiiön sen senkii hillebillu.


      • hoetaja
        valetelo kirjoitti:

        senkii wiäräleeko sawwooloone.

        sie varmoon kusesitsii ommoos tukkiloihiis.
        mie tiiön sen senkii hillebillu.

        Minä uon käättänä niin tukkiin kun tukkaannii prylkreemiä ja suave nimisija hiusrasvoja. Nykyvään harvinaesempoo, mutta ylleisijä jo 50-luvulla.


      • hillbergmounting
        hoetaja kirjoitti:

        Minä uon käättänä niin tukkiin kun tukkaannii prylkreemiä ja suave nimisija hiusrasvoja. Nykyvään harvinaesempoo, mutta ylleisijä jo 50-luvulla.

        Niuvassa vappaa netin käättöö ollakkii oeva hoeto- ja terapijakeeno.


      • hoetaja
        hillbergmounting kirjoitti:

        Niuvassa vappaa netin käättöö ollakkii oeva hoeto- ja terapijakeeno.

        Kuuluuvat käättävän vavahassa vaasassai. Alakujaan niuvalla alotettiin.


      • hillbergmounting
        hoetaja kirjoitti:

        Kuuluuvat käättävän vavahassa vaasassai. Alakujaan niuvalla alotettiin.

        Viksut savolaesaet sennii ottivat käättöön.


      • Jurppii hirveesti.
        hillbergmounting kirjoitti:

        Viksut savolaesaet sennii ottivat käättöön.

        kerrottava ettei CZ kivväärii kääntiä löövy. Kuus senttiä sataselle. Ee mittää vikkoo kuulemma eekä määtakkuusee.


    • eräjormaa

      jos tarkotus on käyttää asetta metsästykseen se on kelpo ase miksei rata-ammunnassa. ittelläni on cz-452 pienoiskivääri ja erinomainen piekkari, kävin itse kysyy paikalliselta cz kaiuppiaalta cz-550 ja sanoi että on hyvä (paremminhan ne tietää ku jotkut amatöörit)

    • Perusselaaja

      Lisäviestiä tällaseen vanhaan ketjuun, kun satuin löytämään - mulla cz-550-lux, (308win), johon tein itse uuden koivupuisen tukin ja päällä halpa venäläinen kiikari (8x56), niin viimeksi 300m:n radalla rk-tauluun tulokseksi 89 pist / 10 laukauksen sarja. Omasta mielestäni ihan hyvä noin niinkuin tuon hintaisella aseella. Panoksena oli vielä ns. nato-panos, eli kaikki välineisiin käytetty raha minimissä ja harrastamaan pääsee täyspainoisesti ilman, että tarvitsee turvautua sen kummemmin pankkilainoihin / olla lottovoittaja yms.

    • hflyhkl
    • KuppaKalle

      Minulta pisteet howalle. Erinomaisen laadukas ase hintaansa nähden.

    • PiEdRoX79

      Itselläni CZ 527 varmint laminated .223 kaliiberissä. Eikä ole kyllä pahaa sanaa. Sataan metriin sakon tehdaspaukulla alle 15 mm kasoja. Snellari vakiona ja isona plussana metallinen lipas eikä mikään muovinen made in taiwan. Ja ei minun mielestäni laukasu oo huono. Jos se ahdistaa mieltä niin aseseppä kiillottaa ja siistii osat edullisesti.

    • -eka ase-

      Kyllä on huono pyssy.
      Kuukausi sitten ostin CZ-piekkarin. Ja siihen kiikaritähtäimen. Kun menin radalle ampumaan tarkkuutta niin eihän sillä osunut kaikki paukut edes tauluun. Nekin jotka osuivat, osuivat taulun vasempaan alanurkkaan isolle alalle. Eihän tuo tolsko osu mihinkään.
      Kaikki aseen mukana tulleet 50 paukkua menivät hukkaan

      • Tuota noin...

        ... olikohan varmasti vain aseen syy?
        Kokeilitko ensin lyhyemmältä matkalta, että saat kiikarin passattua suunnilleen osumapisteeseen? Vai löitkö kiikarin kiinni ja siitä radalle 50 m paukuttamaan?
        Onko kiikarin jalat kunnolla kiinni?
        Onko laadukas kiikari?
        Minkälainen tuki oli aseelle ampuessasi?
        Mitä patruunaa oli tarjolla? kaikki eivät käy hyvin alkuunkaan.

        50 laukauksen kokemuksella ei vielä kannata asetta tuomita.


    • ReinoRepomies

      Itsellä cz varmint piekkari snellarilla ja tarkka on. Ampujasta, tuennasta, laukaisusta se aseen tarkkuus saadaan näkyviin, ei mistään "joo polvituelta tusauttelin eihän tää satu ees tauluun.

    • pahkasikahullu

      Muutaman vuoden ja n. 2000 laukauksen kokemuksella voin todistaa että CZ 550 kaliberissa .308 w on hyvä ja edullinen ase.

    • czzz

      itsellä myös cz 527 lux cal 222.

      kohtuullisen tarkka on 150m 15mm kasan 4panoksella ja tämä toistettuna useampaa kertaa. myös kaveri hävis 20e, kun otettiin kisa osunko 160m pullon korkkiin kyllähän se osu juuri keskelle pullon korkkia nätti reikä tuli pullonkorkkiin.

      piippu ei ole ainakaan itellä ottanut kiinni mistään. herkistimen pystyy säätää herkäksi. varmistin on suhteellisen jäykkä, mutta sopii mulle, koska jos olis löysempi niin saattais lähteä pois päältä, kun kävelee metsässä kivääri selässä.
      tuohon hintaa saa aika loistavan pyssyn tai ainakin minä sain en muista tiedä onko sitten maanantai versioita.

    • aloittelia

      Onko kenelläkään kokemusta cz 550 fs 6,5x55 linnustuksessa.

      omasta mielestä nätti ase mutta riittääkö tarkkuus linnulle

    • Piedroxx

      Itsellä vuoden käytössä ollut CZ 527 varmint laminated .223 Tehtaalta tulleena kävi n. 20-25 mm kasaa. Säädätin laukaisun asesepällä( maksoi huimat 30egee jos sattuu se "huono" laukaisu jotakuta harmittamaan!!) ja asennutin AU-Northstar vaimentimen. Sakon 3,2 g speedheadilla 5 laukauksen sarjat pyörii 10-15 mm välissä. Omasta mielestäni ceskat hinta/laatusuhteeltaan huippuja!

    • perinnemies

      Itselläni on brno m 600 pähkinäpuutukilla ja kiinteällä lippaalla. Mauser tyyppinen lukko ja muutenkin ase on tehty kunnioittaen klassista tyyliä. Tukissa on myös huolellisesti tehdyt karhennukset. Kaliiperi on 8x57 ja. Lisäksi aseessa on normaali avotähtäimen lisäksi myös diopteritähtäin ja snellari.
      Erittäin toimiva, kaunis ase, joka tulee aina pysymään kaapissani. Tämän ostin viitisentoista vuotta sitten halvalla. Siis näitä vanhempia malleja

      T. Into Myllymäki

    • Antero_Vipunen

      Omistan CZ 550 laminate varmintin 308. Ase on erittäin tarkka ainakin 300m saaka (15-23 mm hajonta kelistä riippuen) , ampumatarvikkeena
      Norma 308Win Jaktmatch 9,7g , kiikari ja ampuja tosin voivat heikentää tulosta. ase on täysin tehdasversiona eli en ole tehnyt tukille mitään.

      • 202020

        Heh heh...taidat olla suukoa Antero Rantaselle? Jutut on ainakin samaa tasoa.


      • Ihansamamitäampuu

        Joo kyllä oikeessa olet. Mulla samalainen varmintti samalaisella tarkkuudella. Mutta onhan muissakin merkeissä ns. susia.


      • samaareikää

        Voitte kumpikin sitten alkaa harrastamaan kasa-ammuntaa setoreillanne. Edes kasa-kiväärit eivät pysty 15-23mm kasaan 300m matkalla.


    • asdfasf

      Eikös CZ ostaja saa sellaisen kuin ostaa. Riittävän tarkka metsästykseen mutta ei kelpaa tarkka-ammuntaan. Risukkoihin ja pusikkoihin oiva peli raahattavaksi.

    • Vällykärmes

      Risukkoihin ja pusikkoihin oiva peli raahattavaksi.

      ???

      Hetkinen, hetkinen!
      Tässä siis viimeinkin sellainen ase joka ei ole "risuherkkä" ?!?!

      Lähes kaikki aseet ja kaliiberit kun tällä foorumilla tuntuvat sitä olevan ;-)

    • Ceskat

      minulla on CZ 527 Varmint laminat ja Smidt&Bender 8x50 100metriin jos ei satu 30mm.sisään säädön jälkeen luodit niin ootpa paska ampuja!!

    • Anonyymi

      Tarkkoja aseita tekevät, mutta jos jotain vikaa tulee ei takuu korvaa. Itellä juuri kävi niin ja asiaa ei edes tutkittu kunnolla vaan valokuvan perusteella evättiin uuden osan takuuseen saaminen, vaikka oli ihan selvä valmistusvika.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      52
      5046
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3317
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1452
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      181
      1295
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      75
      990
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      898
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      857
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      806
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      748
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      707
    Aihe