Miten saada vanhemmat suostumaan...

haluanpelatawowia

Olen 13-vuotias ongelmani on, että äitini ei anna minun pelata world of warcraftia.. Isäni ehkä antaisi, mutta sen pitää aina olla samaa mieltä äidin kanssa.. Syy miksen saa pelata on "meillä ei makseta pelaamisesta". Vaikka itse maksaisin en saa ostaa peliaikaa. Miten saisin äitini suostumaan? Onko muilla ollut vastaavanlaisia ongelmia?

Kiitos vastauksista etukäteen.

42

6671

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jdjjd

      terve vaa aatelit siis wowia no tässä pari hyvää vinkkiä:
      1.jos porukat ei anna ostaa sano"haluatteko että tuhlaan rahani viinaan ja tupakaan".
      2.jos ei nappaa nii ehkä ois hyvä valita joku private server kysy lisää privatesta jos haluut
      3.(kaikista huonoin vaihtoehto)osta se salaa

      • vaihtoehto.

        Niimpä juuri sanot vaan porukoillesi, että onko parempi että käytät rahas tupakkaan ja viinaan. Toinen hyvä puoli oli tuossa pelissä se että olisit enemmän kotona iltaisin etkä baanalla aiheuttamassa pahennusta.

        Antavatko he pelata muita pelejä missä ei ole kk-maksuja? Jos ei niin silloin sulla on asiat aika vaikeassa asemassa.

        Nuorempana äitini ja isäni oli niin pihalla tietokoneasioista (olivat silloin uusia vempeleitä), niin eivät he tienneet mistään mitään. No ei peleissä silloin ollut mitään kk-maksuja ja Pools of Radiance oli aivan nro 1 peli :p

        Jos he eivät paljon Wowin perään tiedä, niin ota riski ja hommaa peli itse. Nostan hattua sinulle jos 13 v. tämmöisen asian pystyt järjestetään rahallisesti ja muutenkin pitämään vanhemmat pimennossa :D


      • haluanpelatawowia
        vaihtoehto. kirjoitti:

        Niimpä juuri sanot vaan porukoillesi, että onko parempi että käytät rahas tupakkaan ja viinaan. Toinen hyvä puoli oli tuossa pelissä se että olisit enemmän kotona iltaisin etkä baanalla aiheuttamassa pahennusta.

        Antavatko he pelata muita pelejä missä ei ole kk-maksuja? Jos ei niin silloin sulla on asiat aika vaikeassa asemassa.

        Nuorempana äitini ja isäni oli niin pihalla tietokoneasioista (olivat silloin uusia vempeleitä), niin eivät he tienneet mistään mitään. No ei peleissä silloin ollut mitään kk-maksuja ja Pools of Radiance oli aivan nro 1 peli :p

        Jos he eivät paljon Wowin perään tiedä, niin ota riski ja hommaa peli itse. Nostan hattua sinulle jos 13 v. tämmöisen asian pystyt järjestetään rahallisesti ja muutenkin pitämään vanhemmat pimennossa :D

        Eli saan pelata kaikkia pelejä missä ei ole kuukausimaksua. Ja porukat tietää etten tupakkaan tai viinaan sotkeudu, mutta samanlailla olen yrittänyt vedota karkkiin ;D. Mutta ei se auttanut....

        Ja itseasiassa olen jo pelannut 3kk wowia n. puoli vuotta sitten, mutta en kertonut, että siinä on kuukausimaksu. Ei siitä kuitenkaan mitään tullut ku porukat rupes ihmettelee mihi rahat rupes katoo. Ja muutenkin he tietävät nyt, että pelissä on kuukausimaksu... Eli salaa pelaaminen ei ainakaan enää onnistu.

        Eli kiitos jo annetuista neuvoista! Pyydän kuitenkin vielä lisää, koska haluan todellakin pelata wowia!!


      • jamassa.
        haluanpelatawowia kirjoitti:

        Eli saan pelata kaikkia pelejä missä ei ole kuukausimaksua. Ja porukat tietää etten tupakkaan tai viinaan sotkeudu, mutta samanlailla olen yrittänyt vedota karkkiin ;D. Mutta ei se auttanut....

        Ja itseasiassa olen jo pelannut 3kk wowia n. puoli vuotta sitten, mutta en kertonut, että siinä on kuukausimaksu. Ei siitä kuitenkaan mitään tullut ku porukat rupes ihmettelee mihi rahat rupes katoo. Ja muutenkin he tietävät nyt, että pelissä on kuukausimaksu... Eli salaa pelaaminen ei ainakaan enää onnistu.

        Eli kiitos jo annetuista neuvoista! Pyydän kuitenkin vielä lisää, koska haluan todellakin pelata wowia!!

        Jos sun vanhemmilla on periaatteesta kiinni ettei kk-maksuisia pelejä ei pelata, niin se on pahempi juttu. Kaikki asiat kuitenkin pitäisi olla neuvolteltavissa.

        Onko sun koulun numeroissa parantamista? Jos on niin kysy porukoiltasi, jos parannat kaikki seiskat kasiin ja kasit ysiin, niin voisitko silloin ansaita wowin pelaamiseen "oikeuden". Onko vanhemmat sun niskassa huoneesi siivoamisesta tai jostain muusta sellaisesta. Voisitko auttaa äitiä ja/tai isää jossain kotitöiden tekemisessä ja täten saada heidän suostumuksen wowin pelaamiseen? Jos saat kesäduunin vaikka niin kysy heiltä saatko käyttää rahasi varauksetta mihinkä tahansa. Ovatko he näin jo luvanneet? Lupauksia ei saa rikkoa, ainakin näin minulle aikoinaan opetettiin. Ei sun tarvitse ansaita kuin 156 Euroa (13 € x 12 kk) niin saat pelata wowii kokonaisen vuoden. Tuon ansaitsee kahden ja puolen päivän työllä jos ansaitset 8 Euroa päivässä.

        Jos nää ei onnaa niin sitten en tiedä mitä keksiä-


      • haluanpelatawowia
        jamassa. kirjoitti:

        Jos sun vanhemmilla on periaatteesta kiinni ettei kk-maksuisia pelejä ei pelata, niin se on pahempi juttu. Kaikki asiat kuitenkin pitäisi olla neuvolteltavissa.

        Onko sun koulun numeroissa parantamista? Jos on niin kysy porukoiltasi, jos parannat kaikki seiskat kasiin ja kasit ysiin, niin voisitko silloin ansaita wowin pelaamiseen "oikeuden". Onko vanhemmat sun niskassa huoneesi siivoamisesta tai jostain muusta sellaisesta. Voisitko auttaa äitiä ja/tai isää jossain kotitöiden tekemisessä ja täten saada heidän suostumuksen wowin pelaamiseen? Jos saat kesäduunin vaikka niin kysy heiltä saatko käyttää rahasi varauksetta mihinkä tahansa. Ovatko he näin jo luvanneet? Lupauksia ei saa rikkoa, ainakin näin minulle aikoinaan opetettiin. Ei sun tarvitse ansaita kuin 156 Euroa (13 € x 12 kk) niin saat pelata wowii kokonaisen vuoden. Tuon ansaitsee kahden ja puolen päivän työllä jos ansaitset 8 Euroa päivässä.

        Jos nää ei onnaa niin sitten en tiedä mitä keksiä-

        No saan kokeista melkein aina ainakin 9, että siitä ei pitäisi olla valittamista, eikä kotitöistäkään.

        Mutta tosiaankin äitini sanoi, että kun rupean ansaitsemaan itse rahaa saan tehdä sillä mitä haluan, mutta kesään on vielä pitkä aika! Tietääkö kukaan mitään keinoa millä ansaita rahaa?

        Ja kiitoksia neuvoista!


      • mitä 13 v. voi tehdä
        haluanpelatawowia kirjoitti:

        No saan kokeista melkein aina ainakin 9, että siitä ei pitäisi olla valittamista, eikä kotitöistäkään.

        Mutta tosiaankin äitini sanoi, että kun rupean ansaitsemaan itse rahaa saan tehdä sillä mitä haluan, mutta kesään on vielä pitkä aika! Tietääkö kukaan mitään keinoa millä ansaita rahaa?

        Ja kiitoksia neuvoista!

        Lehdenjakoreitti olisi varmaankin yksi vaihtoehto. Lumityöt naapuristossa, lehtien haravointi, nurtsin leikkausta kesällä.


    • ........

      ostat sen pelin ja aika kortin sit pelailet vaa ja selität jotain "tää on sen pelin ilmais versio" =D

      • jdjjd

        jos oisit 15 nii voisit käyä jo juomassa ja poltella vähä tupakkia mut käy kerran tupakalla ja mee kotii nii ne rupee kyselee missäs olit poltitko?nii sanot että joo sit ne kysyy miks vastaa ku en saa pelata wowi simple as that ja musita se private server juttu mistä puhuin aikasemmin


      • haluanpelatawowia
        jdjjd kirjoitti:

        jos oisit 15 nii voisit käyä jo juomassa ja poltella vähä tupakkia mut käy kerran tupakalla ja mee kotii nii ne rupee kyselee missäs olit poltitko?nii sanot että joo sit ne kysyy miks vastaa ku en saa pelata wowi simple as that ja musita se private server juttu mistä puhuin aikasemmin

        En rupee polttelee ku oon liikkaluokalla ja muutenkaa ei oikee innosta polttaminen..

        Ja sit toi private serveri ei oikee kiinnosta..


      • servuja:)
        haluanpelatawowia kirjoitti:

        En rupee polttelee ku oon liikkaluokalla ja muutenkaa ei oikee innosta polttaminen..

        Ja sit toi private serveri ei oikee kiinnosta..

        niitä privateservuja on huonoja ja hyviä huonoissa expaa tulee iha sikana mut on niitäki hyvii joissa on samat expat sun muut systeemit jos todella haluut pelata niin suosittelen ja niis servuis ei tartte olla yksin ne vaa on nimeltää private server siellä voi olla paljonki pelaajia mieti kysy jos vielä kiinostaa...


    • Famouskid69

      Minä saan oman äitini ympäri puhuttua sen vaikka itsemurhaan (en oo kokeillu =)), Joten olen oikea ihminen jos ympäripuhumisesta on kyse niin minä hoidan.

      Parhaita keinoja =

      version 8.3
      ''Teen kotitöitä jos saan wowin'' (ei toimi jos sinun on jo pakko tehdä niitä)
      version 3.2
      ''Hieron sinua joka kuukausi 12€ edestä''(Sopikaa aika maksu)
      version 10.6
      ''Lopetan syömisen jos et osta wowia'' (ei kannata kokeilla jos on liian totinen ja kokenut äiti, koska ne tietää että pojille tulee nopeesti nälkä :DD)
      version 1.0
      ''Haluan pelin, jota kaikki koulukaverini pelaavat(äiti suostuu, ostat wowin mutta et kerro kuukausi maksusta ja ostat omilla rahoillasi gamecardeja)[(Version 1.3) Ostat wowin salaa omilla rahoilla (jotka saat äidiltä)]''





      Tunnen monia äitejä joihin ei tepsi nämä keinot. Joittenkin on vain tyydyttävä tylsiin mutseihin.
      Mutta voit ostaa wowin salaa[ (Usein kysytty) Mutta eikö äiti huomaa kun pelaan tai ostan wowin = vastaus = Ei, koska asennat sen kaverin luo ja teet acon sinne. (Usein kysytty) Mutta miten saan kaverin suostumaan = vastaus = annat senkin tehdä oman ukon,(Maksu asiohin en puutu) Kannattaa kokeilla ]



      Itse sain äitini suostumaan käyttämällä version 3.2 ympäripuhumis tekniikkaa/keinoa. Kehotan myös sinun käyttämään sitä koska äidit pitävät hieronnasta ja voit samalla katsoa vaikka telkkaria. (tätä tekniikkaa/keinoa ei tarvitse tehdä melkein ikinä äidit unohtavat hieronta jutun kun et ota asiaa esiin). Kaikki muutkin joilla on sama ongelma käyttäkää version 3.2

      • haluanpelatawowia

        Itseasiassa olen pelannut n. puolivuotta jo salaa, mutta nyt äiti tietää, että siinä on kuukausimaksu. Eli salaa pelaaminen ei enää onnistu. Mutta noita muita keinoja voin yrittää!


      • ei nappaa
        haluanpelatawowia kirjoitti:

        Itseasiassa olen pelannut n. puolivuotta jo salaa, mutta nyt äiti tietää, että siinä on kuukausimaksu. Eli salaa pelaaminen ei enää onnistu. Mutta noita muita keinoja voin yrittää!

        kokeile private servriä


      • sS.V
        ei nappaa kirjoitti:

        kokeile private servriä

        Ettei sun kenelläkään kamulla sattuis olee WoWia? Katos, sähän voisit tehdä sen accountille itsellesi ukon. Sitten vain asentaisit WoWin omalle koneellesi ja lähettäisit kaverille vaikka tekstiviestin että on sun vuoro pelata (tai teillä olis jotkut ajat sovittu!). Koska jos sun koneelta vaan löytyy World Of Warcraft, ei sulla tartte silti omaa accountia kai olla joka siis maksais.

        Tiedän, oon tyttö (ja onko ne tytöt nyt mitään WoW tietäjiä?) joten en tiedä onko viestini ihan oikein. Anyway, mulla on itselläni kaks 70levusta Hordea, ja yks joka saavuttaa pian "korkean levelin" eli 50lvl pian! ;D Mutta siis wow-kokemusta on..

        Mulla on onnea, vanhemmat on eronnu ja isä maksaa WoWia. Käyn isällä joka viikonloppu pelaamassa, arki viikot koulun takia äidin luona.

        P.S. Se oli vain vitsi, etteikö tytöt tietäisi WoWista. Oon yksi niistä tytöistä joka levittää sanaa "Että hei, myös tytöt pelaa WoWii! Ja ihan yksin, ei poikafrendin takia!". xD

        Juu, kröhöm, taidan nyt tästä poistua taka vasemmalle (ette jaksais kohta enää lukee viestiäni)......


      • Nahkatuuba
        sS.V kirjoitti:

        Ettei sun kenelläkään kamulla sattuis olee WoWia? Katos, sähän voisit tehdä sen accountille itsellesi ukon. Sitten vain asentaisit WoWin omalle koneellesi ja lähettäisit kaverille vaikka tekstiviestin että on sun vuoro pelata (tai teillä olis jotkut ajat sovittu!). Koska jos sun koneelta vaan löytyy World Of Warcraft, ei sulla tartte silti omaa accountia kai olla joka siis maksais.

        Tiedän, oon tyttö (ja onko ne tytöt nyt mitään WoW tietäjiä?) joten en tiedä onko viestini ihan oikein. Anyway, mulla on itselläni kaks 70levusta Hordea, ja yks joka saavuttaa pian "korkean levelin" eli 50lvl pian! ;D Mutta siis wow-kokemusta on..

        Mulla on onnea, vanhemmat on eronnu ja isä maksaa WoWia. Käyn isällä joka viikonloppu pelaamassa, arki viikot koulun takia äidin luona.

        P.S. Se oli vain vitsi, etteikö tytöt tietäisi WoWista. Oon yksi niistä tytöistä joka levittää sanaa "Että hei, myös tytöt pelaa WoWii! Ja ihan yksin, ei poikafrendin takia!". xD

        Juu, kröhöm, taidan nyt tästä poistua taka vasemmalle (ette jaksais kohta enää lukee viestiäni)......

        kyllä aika loisimista toisen kustannuksella, ellei aio itse myös maksaa peliaikaa kaverin accountiin. Lisäksi muistelisin, että Blizzard on kieltänyt accountin jakamisen.


    • ...

      Munäitini ei ole koskaan ollu oikein kiinnostunut mitä pelaan ja milloin vaikka kylhän se kattoo ett koyulu menee samal hyvin ettei opiskelu kärsi pelaamisen takii. Mut isä on sanonu että ylipäätänsä netti pelaaminen on vaarallisia että siel tulee hakkereita mut se on vaan vanhusten selitystä. Sit kerran se luki jotauin lehtee jossa luki että wowi on joku viuspeli ja hakkereiden pesä niin se tuli multa kysyyn että pelaanko mä sitä wowii niin mä sanoin en koska en silloin vielä omistanu wowii mut nyt 2 viikkoo sit mun kaverit osti mulle wowin kun ne haluu et peaan niiden kaa kuvittele sain wowin ja peliaikakortin kavereiltani ne oli tosi reiluja. Ja ei itse asiassa mun isä tiiä et pelaan wowii en oo kertonut. Mut jos se sais tietää en tiiä miten se suhtautus selittäisin varmaan et ei siitä tuu mitään haittoja kun niinlä ei oo ollu vielä ainakaan mitään paliakaa vastaan ja kyl mul on vitust säästöjä ja kun ite kustannan niin ei siitä oo mitään haittaa niille. tässä oli mun tarinani.

    • ops black

      mä haluun että saisin pelata call of duty black opsia ne ei anna ostaa sitä :(

    • -A-

      Meillä on perheessä 2 accoa, minulla (äidillä) ja vanhimmalla pojalla. Miksi maksan kahden accon maksun kuussa? Noh, en polta, en käytä alkoholia, enkä shoppaile kalliita vaatteita. Se raha, mikä tähän peliin menee on pieni summa. Sillä samalla summalla saa alle kaksi laatikkoa kaljaa, tai 6 toppaa tupakkaa. Moni maksaa jo yhdestä vaatteesta kymmenkertaisen hinnan.

      Vetoaisin sinuna myös kielitaitoon ja sosiaalisiin kontakteihin ulkomaalaisten kanssa. Meillä pelaa myös 11 ja 12 vuotiaat pojat minun tilillä ja heillä kielitaito on kehittynyt huimasti, ja harvoin tulee enää tilanteita millon tarvitsevat tulkkaus apua, Voisit sopia kotihommista, mitkä teet vaikka hampaita purren, ja vastalahjana saat esim peliaika kortteja. Voithan myös toivoa synttärilahjaksi niitä yms.

      Oma mielipiiteeni aikuisena on se, että ei se raha tee onnelliseksi, mutta pelaaminen voi tehdä ;) Onnea sinulla ja toivotaan vanhmepiesi ymmärtävän mistä kenkä puristaa.
      Ja voithan pyytää koeajan pelaamiseen. Ja muista vedota, ettet halua sen jälkeen ostaa uusia pelejä, mitkä nekään ei ole ilmaisia ;)

    • free wow time C:

      http://www.gratispremium.info/?ref=199065 ostat pelin meet tonne sivulle seuraat ohjeita jaat sieltä löytyvää linkkiä. kaikista linkkiäsi klikanneista käyttäjistä saat yhden pisteen pisteillä voit lunastaa palkintoja joista yksi on 2kk WoW aikaa that's it. ja jos vanhempasi kyselevät kerrot mitä olet tehnyt ja, toivottavasti he antavat sinun pelata ja olet onnellinen ilmaisen wow ajan omistaja :)

    • hsfhhs

      ilmasest ajast jäät ennemmi tai myöhemmi kiinni ja sit oot kuses

    • Wowhunttard2011

      Jos teette diilin ?
      Esim pelaat vaan kesäsin siinähän olis hyvä putki?
      Tai sovitte etukäteen että saat rahaa siivouksesta/ jostain muusta hyvistä koulu numeroist tai jtn?
      Silleen sun vanhemmat tietää että öh oot valmis uhraamaan vapaa aikaas muuhunkin kuin wowiin ?

      Mun on niin hankala neuvoo kun alotin ite vasta täysikäsenä/ vähän vanhempana niin ettei mulla ole ollut tollasia ongelmia :p
      Mutta noi yllä mainitut ainakin toimi mulla lähes kaikissa tapauksissa ja e koskaan alkanut vertaamaan haluamaani asiaan alkoholiin / tupakkaan, koin sen eettisesti vääräksi.

      Muttah takas Raidaamaan :P

    • kaukaa viisas

      Tottakai on parempi pelailla pelejä kuin käydä nuorena käyttämään päihteitä.
      Röyhkeys on nyt avainsana. Rohkea rokan syö.
      Ole rohkea nuorimies ja näytä vanhemmilles miten asiat ovat.
      Laita viinapullo pöytään. Vetäse hömpsyt ja kerro kuinka tarvitset ajanvietettä.
      Luulisi tepsivän jääräpäisinkiin vanhempiin.
      Itsekin jouduin ilmaista asian vanhemmille hyvin vahvasti.

    • Sakke98

      kaukaa viisas mun vanhemmat aina piti mua pienenä poikana mut sit ku vetäsin röökin huulee ja kävin salil nii ne ei uskaltanu sanoo enää mitää olisin ollu liia vahva muutenki ei ne mulle olis pärjänny

    • Ilmainen minecraft
    • eikakaroitaty

      Älä aloitakaan. Peli ei kaipaa yhtään enempää kakaroita.Älä aloitakaan. Peli ei kaipaa yhtään enempää kakaroita.

    • Makke15

      ^ oon samaa mielt..

      tää peli vaatii 15v ikä rajan niiku itekki oon 15v en pelannu wowii alle 15v en haluu kakaroita ku te alle 15v ootte kuiteki...

    • ikäraja LOLOLOL

      anteeks mutta wowin ikäraja on 12 tai 13 tollot!!!

    • Minun elämä

      Mun äiti on semmonen, ettei sitä huvita mikään. Kannan puuhalkoja varastoon, siivoan talon tai mitä ikinä teen saan vain pari euroa. Joskus kun kysyn mitä tästä saan hän sanoo että hyvän mielen. Kysyn joskus että voisiko hän ostaa minulle jonkun pelin (siis tilata omalla tilirahallani), niin vastaus on ´´Noi pelijutut ei kiinnosta mua.´´ Ja si iskä sanoo et äiti on oikees. Oon kyl nii v**** ilone heti kun pääsen muuttamaan pois. Muutenki joudun siivoamaan yleensä ja hoitamaan pikkusiskoa ja sit viel se saa****n KOULU! Numerot olivat 10-7 luokkaa yleisimmät 9 ala asteella ja sit ku äitiä ei kiinnostanu nii rupes potuttamaan ja ny numerot ovat 6,7 tai 8. Ja niitä en nosta.

      • lisää peli aikaa

        Mul oli kerran silleen et niin kauan ku oli pihalla ni niin kauan sai pelata mut sitten olin ihan sairaasti pihalla max 5h sitte ku sitä oli ollu viikko ni se lopetettiin siitä lähtien oon pelannu salaa mut en kyl rupeis silti polttaa mut mul o enemmän peliaika ongelma


    • WOWPASKOO

      WOWI ON IHAN PASKA! HEHEHEEE VITTUSAATANAPASKAPERSEHELVETTIKYRPÄPILLUVITTUSAATANAPASKAPERSEHELVETTIKYRPÄPILLUVITTUSAATANAPASKAPERSEHELVETTIKYRPÄPILLUVITTUSAATANAPASKAPERSEHELVETTIKYRPÄPILLUVITTUSAATANAPASKAPERSEHELVETTIKYRPÄPILLUVITTUSAATANAPASKAPERSEHELVETTIKYRPÄPILLUVITTUSAATANAPASKAPERSEHELVETTIKYRPÄPILLUVITTUSAATANAPASKAPERSEHELVETTIKYRPÄPILLUVITTUSAATANAPASKAPERSEHELVETTIKYRPÄPILLUVITTUSAATANAPASKAPERSEHELVETTIKYRPÄPILLUVITTUSAATANAPASKAPERSEHELVETTIKYRPÄPILLUVITTUSAATANAPASKAPERSEHELVETTIKYRPÄPILLUVITTUSAATANAPASKAPERSEHELVETTIKYRPÄPILLUVITTUSAATANAPASKAPERSEHELVETTIKYRPÄPILLUVITTUSAATANAPASKAPERSEHELVETTIKYRPÄPILLUVITTUSAATANAPASKAPERSEHELVETTIKYRPÄPILLUVITTUSAATANAPASKAPERSEHELVETTIKYRPÄPILLUVITTUSAATANAPASKAPERSEHELVETTIKYRPÄPILLUVITTUSAATANAPASKAPERSEHELVETTIKYRPÄPILLUVITTUSAATANAPASKAPERSEHELVETTIKYRPÄPILLUVITTUSAATANAPASKAPERSEHELVETTIKYRPÄPILLUVITTUSAATANAPASKAPERSEHELVETTIKYRPÄPILLUVITTUSAATANAPASKAPERSEHELVETTIKYRPÄPILLUVITTUSAATANAPASKAPERSEHELVETTIKYRPÄPILLUVITTUSAATANAPASKAPERSEHELVETTIKYRPÄPILLUVITTUSAATANAPASKAPERSEHELVETTIKYRPÄPILLUVITTUSAATANAPASKAPERSEHELVETTIKYRPÄPILLUVITTUSAATANAPASKAPERSEHELVETTIKYRPÄPILLUVITTUSAATANAPASKAPERSEHELVETTIKYRPÄPILLUVITTUSAATANAPASKAPERSEHELVETTIKYRPÄPILLUVITTUSAATANAPASKAPERSEHELVETTIKYRPÄPILLUVITTUSAATANAPASKAPERSEHELVETTIKYRPÄPILLUVITTUSAATANAPASKAPERSEHELVETTIKYRPÄPILLUVITTUSAATANAPASKAPERSEHELVETTIKYRPÄPILLUVITTUSAATANAPASKAPERSEHELVETTIKYRPÄPILLUVITTUSAATANAPASKAPERSEHELVETTIKYRPÄPILLUVITTUSAATANAPASKAPERSEHELVETTIKYRPÄPILLUVITTUSAATANAPASKAPERSEHELVETTIKYRPÄPILLUVITTUSAATANAPASKAPERSEHELVETTIKYRPÄPILLUVITTUSAATANAPASKAPERSEHELVETTIKYRPÄPILLUVITTUSAATANAPASKAPERSEHELVETTIKYRPÄPILLUVITTUSAATANAPASKAPERSEHELVETTIKYRPÄPILLUVITTUSAATANAPASKAPERSEHELVETTIKYRPÄPILLUVITTUSAATANAPASKAPERSEHELVETTIKYRPÄPILLUVITTUSAATANAPASKAPERSEHELVETTIKYRPÄPILLUVITTUSAATANAPASKAPERSEHELVETTIKYRPÄPILLUVITTUSAATANAPASKAPERSEHELVETTIKYRPÄPILLUVITTUSAATANAPASKAPERSEHELVETTIKYRPÄPILLUVITTUSAATANAPASKAPERSEHELVETTIKYRPÄPILLUVITTUSAATANAPASKAPERSEHELVETTIKYRPÄPILLUVITTUSAATANAPASKAPERSEHELVETTIKYRPÄPILLUVITTUSAATANAPASKAPERSEHELVETTIKYRPÄPILLUVITTUSAATANAPASKAPERSEHELVETTIKYRPÄPILLUVITTUSAATANAPASKAPERSEHELVETTIKYRPÄPILLUVITTUSAATANAPASKAPERSEHELVETTIKYRPÄPILLUVITTUSAATANAPASKAPERSEHELVETTIKYRPÄPILLUVITTUSAATANAPASKAPERSEHELVETTIKYRPÄPILLUVITTUSAATANAPASKAPERSEHELVETTIKYRPÄPILLUVITTUSAATANAPASKAPERSEHELVETTIKYRPÄPILLUVITTUSAATANAPASKAPERSEHELVETTIKYRPÄPILLUVITTUSAATANAPASKAPERSEHELVETTIKYRPÄPILLUVITTUSAATANAPASKAPERSEHELVETTIKYRPÄPILLUVITTUSAATANAPASKAPERSEHELVETTIKYRPÄPILLUVITTUSAATANAPASKAPERSEHELVETTIKYRPÄPILLUVITTUSAATANAPASKAPERSEHELVETTIKYRPÄPILLUVITTUSAATANAPASKAPERSEHELVETTIKYRPÄPILLUVITTUSAATANAPASKAPERSEHELVETTIKYRPÄPILLUVITTUSAATANAPASKAPERSEHELVETTIKYRPÄPILLUVITTUSAATANAPASKAPERSEHELVETTIKYRPÄPILLUVITTUSAATANAPASKAPERSEHELVETTIKYRPÄPILLUVITTUSAATANAPASKAPERSEHELVETTIKYRPÄPILLUVITTUSAATANAPASKAPERSEHELVETTIKYRPÄPILLUVITTUSAATANAPASKAPERSEHELVETTIKYRPÄPILLUVITTUSAATANAPASKAPERSEHELVETTIKYRPÄPILLUVITTUSAATANAPASKAPERSEHELVETTIKYRPÄPILLUVITTUSAATANAPASKAPERSEHELVETTIKYRPÄPILLUVITTUSAATANAPASKAPERSEHELVETTIKYRPÄPILLUVITTUSAATANAPASKAPERSEHELVETTIKYRPÄPILLUVITTUSAATANAPASKAPERSEHELVETTIKYRPÄPILLUVITTUSAATANAPASKAPERSEHELVETTIKYRPÄPILLUVITTUSAATANAPASKAPERSEHELVETTIKYRPÄPILLUVITTUSAATANAPASKAPERSEHELVETTIKYRPÄPILLUVITTUSAATANAPASKAPERSEHELVETTIKYRPÄPILLUVITTUSAATANAPASKAPERSEHELVETTIKYRPÄPILLUVITTUSAATANAPASKAPERSEHELVETTIKYRPÄPILLUVITTUSAATANAPASKAPERSEHELVETTIKYRPÄPILLUVITTUSAATANAPASKAPERSEHELVETTIKYRPÄPILLUVITTUSAATANAPASKAPERSEHELVETTIKYRPÄPILLUVITTUSAATANAPASKAPERSEHELVETTIKYRPÄPILLUVITTUSAATANAPASKAPERSEHELVETTIKYRPÄPILLUVITTUSAATANAPASKAPERSEHELVETTIKYRPÄPILLUVITTUSAATANAPASKAPERSEHELVETTIKYRPÄPILLUVITTUSAATANAPASKAPERSEHELVETTIKYRPÄPILLUVITTUSAATANAPASKAPERSEHELVETTIKYRPÄPILLUVITTUSAATANAPASKAPERSEHELVETTIKYRPÄPILLUVITTUSAATANAPASKAPERSEHELVETTIKYRPÄPILLUVITTUSAATANAPASKAPERSEHELVETTIKYRPÄPILLUVITTUSAATANAPASKAPERSEHELVETTIKYRPÄPILLUVITTUSAATANAPASKAPERSEHELVETTIKYRPÄPILLU

    • -.-

      Ok. aika hauska juttu^

    • wowiisalaa2v

      Oon 10v ostin wowin salaa oon pelannu sitä salaa jo 2vuotta.

    • Perse

      Miten saisin isän suostumaan että saisin ostaa omalla rahalla ps4

    • Anonyymi

      Mää haluisin pelata fortnitea mutta iskä ei anna

    • Anonyymi

      En tiiä mitää isistä pelistä mut jos se on enkuks sanokaa että opitte(huono tekosyy)

    • Anonyymi

      Minulla on ollut samankaltainen ongelma tai no kokoajan. tykkään pelata pelejä mutta peliaikaa vanhempani ei oikein anna joten päivässä saatan jollain mahdollisuudella saada 3 tuntia mutta muuten vapaaaikani pelejen kanssa on huono ajan takia.

    • Anonyymi

      Minä sain 1400 pelirahaa peliin, kun sain kolmesta kokeesta vastaukseksi 10.

    • Anonyymi

      Sama jutska

    • Anonyymi

      Sano että on hyvä oppia käyttämään omia rahojaan itse siihen mihin haluaa ja opetella vähän ostoa ja päätöstentekoja että pystyisit isompana vaikka asumaan ihan omassa asunnossa ja ostaa ruokaa XD

    • Anonyymi

      Miten

    • Anonyymi

      On minun äitini ei suostu pelivehkeisiin mutta olen niin paljon jankannut että ehkä saan synttärilahjaksi

    • Anonyymi

      Idk

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1555
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1194
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1127
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1026
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      985
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      957
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      882
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      870
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      704
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      660
    Aihe