Mitä Suomiaiheista voisi viedä lahjaksi ulkomaalaiselle. Ehdotuksia?
Ei ruokaa. Ei teräaseita. Ei koruja tms.
mitä lahjaksi ulkomaalaiselle?
7
3097
Vastaukset 7
- ........
Suomi-valokuvateos, esim. englanniksi, tai riippuu vierasmaalaisen taitamista kielistä.
Kalenteri suomalaisella kuvituksella.
Marimekko-kamaa: pöytäliina, käsipyyhkeitä, tyynynpäällisiä (onko niitä olemassa).
Design-harrastajalle jotain siihen liittyvää:
Block-valaisin, Tonfisk-keramiikkaa, Iittalaa, Arabiaa,...- siitä
mihin päin maailmaa on menossa. On paikkoja, joissa Marimekko on arvossaan - mutta ihan kaikkialla ei sitä todellakaan noteerata kovinkaan korkealle!
- saunatonttu=
Mä olen vienyt poppanaliinaa, ihan semmoista halvahkoa "Anttilasta" tyyliin saatavaa. Ei mitään super kalliita käsin tehtyjä, koska eihän sitä tiedä sopiiko värit ja kiinnostaako sellainen kaikkia lahjan saajia jne.
Jos lahjan saaja on sopivan metsämäinen (kuten espanjalaiset arvostaa metsää), niin City market myy sellaisia keraamisia pieniä saunatonttuja, jossa on mukana eukalyptus haju pullo. Sellainen sopii minne vaan koristeeksi vaikkei ulkomaalaiset saunaa omistakaan. Tonttu on söpö! - kalenteri.
Kalenteri seinälle pantavaksi. Jossa kuvia kotimaasta.
- -J-
Itsekin monta kertaa pähkäillyt,oon aina pyrkinyt viemään jotain Suomalaista: Xylitol-purkka,Kuva-Kalevala,Auton jäälasta lukkosula(katselin kun Irkut kaatoivat vedenkeittimestä kiehuvaa vettä tuulilasiin ja oven lukon päälle),enkelikello,arabian seinälautaset,sibeliuksen musiikki(iästä riippuen myös Children of Bodom,Hanoi Rocks jne..),Fazerin sininen,HK:n sininen,Turun sinappi,lapikkaat,ruisleipä,karjalanpiirakka,hernekeitto,Suomi-?-sanakirja,Lakkalikööri,Kossu,Oma itsesi! ;)
- jääkarhujen myyjä
Ehkä hiukan riippuu siitäkin, missä päin maailmaa tämä ulkomaalainen asuu. Eli vastaus on mahdoton, koska kysymys on mahdoton.
- -J-
Noi edellämainitut kelpaa mihinpäin palloa tahansa,ja jossei kelpaa,so not?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 51863
Muistatko Mikkelin panttivankidraaman?
Uusi draamasarja järkyttävästä tapauksesta on tulossa. Tositapahtumiin perustuva sarja ammentaa vuoden 1986 Mikkelin pan63643- 54619
Iäkäs Jämsäläinen mies kuoli poliisiautoon matkalla Jyväskylän putkaan
Iäkäs vanhus humalassa niin huonossa kunnossa, ettei pystynyt huolehtimaan itsestään niin ainoa apu sillä hetkellä oli43552Olen luovuttanut
Välimme menivät niin pahasti solmuun, ettei niitä voi enää korjata. On aika jatkaa elämässä eteenpäin. Toivon sulle kaik29507Ernest Lawson täräytti erikoisen heiton TTK-lehdistötilaisuudessa: " Onko tässä tarkoituksena...?"
Ernest Lawson esitteli uudet TTK-tähtioppilaat ja opettajat torstaina 6.8. lehdistölle. Tulevalla kaudella on yksi hausk4492En välitä sinusta yhtään
Olet pelkkä itsestään liikoja luuleva ämmä. Kierrän sinut kaukaa nyt ja aina. Olit mulle pelkkä lelu vaan.27437- 33415
- 66409
- 32405