Koira haukkuu yöllä kerrostalossa

Jepulis

Mikä neuvoksi? Kun omistaja on esim. viihteellä niin koira haukkua räksyttää niin kauan, kunnes tämä ko. omistaja tulee kotiin. Taitaa olla piski kouluttamatta jäänyt, hemmoteltu rakki joka vain ikävöi yksin jäädessään. On meinaan tympeää koko yö kuunnella räkytystä kun aamulla olisi itellä aikainen töihin lähtö ja koira hiljenee viiden aikaan aamulla... Isännöitsijäänkö yhteys?

40

15948

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • isännöitsijäänpä

      hyvinkin!

      Paitsi että haukunta häiritsee naapureita ja on vastoin järjestyssääntöjä, on myös koira ikäänkuin heitteillä. Se kärsii, ja niin kärsivät naapuritkin!
      Yhteys isännöitsijään vaan heti huomisaamuna!

      • ............

        Ensin ilmoitetaan lemmikin omistajalle asiasta. On ERITTÄIN todennäköistä, että omistaja ei ole edes tietoinen lemmikkinsä käyttäytymisestä sillä välin, kun itse on poissa. Koirahan ei ilmeisesti tee mitään tuhoja asunnossa mikä antaisi vihjettä. Haukkuu vaan ikäväänsä. Tähän voidaan puuttua, jos naapurit AJOISSA ilmoittavat asiasta omistajalle. Vasta sitten, jos omistajaa ei näytä kiinnostavan, otetaan yhteys isännöitsijään.

        Onko ihmiset nykyään tosiaan niin uusavuttomia, ettei itse saada mitään aikaiseksi, vaan heti ilmoitetaan "vanhemmille" asioista?


      • että omistaja
        ............ kirjoitti:

        Ensin ilmoitetaan lemmikin omistajalle asiasta. On ERITTÄIN todennäköistä, että omistaja ei ole edes tietoinen lemmikkinsä käyttäytymisestä sillä välin, kun itse on poissa. Koirahan ei ilmeisesti tee mitään tuhoja asunnossa mikä antaisi vihjettä. Haukkuu vaan ikäväänsä. Tähän voidaan puuttua, jos naapurit AJOISSA ilmoittavat asiasta omistajalle. Vasta sitten, jos omistajaa ei näytä kiinnostavan, otetaan yhteys isännöitsijään.

        Onko ihmiset nykyään tosiaan niin uusavuttomia, ettei itse saada mitään aikaiseksi, vaan heti ilmoitetaan "vanhemmille" asioista?

        on varsin tietoinen lemmikkinsä haukkumisesta.

        Ei ole ollenkaan väärin ilmoittaa suoraan isännöitsijälle, isännöitsijähän voi sitten ilmoittaa (ja yleensä ilmoittaakin) koiranomistajalle.
        Ei se, että isännöitsijä asian hoitaa, merkitse heti sitä että ihmistä ollaan häätämässä koirineen taivasalle!
        Isännöitsijällä nyt vaan sattuu olemaan hiukka enemmän auktoriteettia kuin naapurin tavisasukkaalla.

        Tämäntyyppiset koiranomistajat tiedetään! Lähdetään bailaamaan koko yöksi ja jätetään koira oman onnensa nojaan. Todennäköisesti ei ole ainoa kerta. Vastuuntunnoton ihminen ei tarvitse koiraa, jos huolenpito on tuota luokkaa.
        On varsin todennäköistä, että kun tämäntyyppiselle koiranomistajalle menee sanomaan itse, saa nimittelyt päin naamaa ja mahdollisesti koston vielä kaupanpäälle! Eikä sittenkään asia korjaannu, vaan koira jätetään taas yöksi yksin.

        Mieluummin isännöitsijälle (ensin) kuin eläinsuojeluun.
        Oletko itse mahdollisesti vastaavanlainen koiranomistaja?


      • ..................
        että omistaja kirjoitti:

        on varsin tietoinen lemmikkinsä haukkumisesta.

        Ei ole ollenkaan väärin ilmoittaa suoraan isännöitsijälle, isännöitsijähän voi sitten ilmoittaa (ja yleensä ilmoittaakin) koiranomistajalle.
        Ei se, että isännöitsijä asian hoitaa, merkitse heti sitä että ihmistä ollaan häätämässä koirineen taivasalle!
        Isännöitsijällä nyt vaan sattuu olemaan hiukka enemmän auktoriteettia kuin naapurin tavisasukkaalla.

        Tämäntyyppiset koiranomistajat tiedetään! Lähdetään bailaamaan koko yöksi ja jätetään koira oman onnensa nojaan. Todennäköisesti ei ole ainoa kerta. Vastuuntunnoton ihminen ei tarvitse koiraa, jos huolenpito on tuota luokkaa.
        On varsin todennäköistä, että kun tämäntyyppiselle koiranomistajalle menee sanomaan itse, saa nimittelyt päin naamaa ja mahdollisesti koston vielä kaupanpäälle! Eikä sittenkään asia korjaannu, vaan koira jätetään taas yöksi yksin.

        Mieluummin isännöitsijälle (ensin) kuin eläinsuojeluun.
        Oletko itse mahdollisesti vastaavanlainen koiranomistaja?

        ilmoitetaan, että ensisijaisesti ongelmat tulisi yrittää hoitaa naapurien kanssa ja jos sopua ei saada, niin sitten vasta yhteydenottoa isännöitsijään.

        Luulisi nyt isännöitsijänkin pitävän sinua vähän uusavuttomana, jos tulet hänelle suoraan itkemään koiran haukkumisesta, etkä ole edes viitsinyt mainita asiasta mahdollisesti täysin tietämättömälle naapurillesi. Voi hyvinkin olla ettei omistaja tiedä haukkumisesta mitään tai sitten tietää, mutta ei vain välitä. Jos asiasta ei kuitenkaan ole sen kummempaa varmuutta, niin kannattaa ehdottomasti vain informoida naapuria ensimmäiseksi, eikä mennä heti vaivaamaan isännötsijää.
        Jos pelkää naapurin alkavan jotenkin "kostamaan" tai ei muuten vaan uskalla mennä huomauttamaan, niin ainahan voi turvautua anonyymiin lappuun.

        Olen itse törmännyt vastaavanlaiseen tilanteeseen, jossa naapurin koira ulvoi pari tuntia aloittaen viideltä aamulla omistajan lähdettyä töihin. Asia selvisi mukavasti huomauttamalla naapurille, koska hän ei ollut mitenkään tietoinen tästä koiransa tavasta.


      • on raukkamaista
        .................. kirjoitti:

        ilmoitetaan, että ensisijaisesti ongelmat tulisi yrittää hoitaa naapurien kanssa ja jos sopua ei saada, niin sitten vasta yhteydenottoa isännöitsijään.

        Luulisi nyt isännöitsijänkin pitävän sinua vähän uusavuttomana, jos tulet hänelle suoraan itkemään koiran haukkumisesta, etkä ole edes viitsinyt mainita asiasta mahdollisesti täysin tietämättömälle naapurillesi. Voi hyvinkin olla ettei omistaja tiedä haukkumisesta mitään tai sitten tietää, mutta ei vain välitä. Jos asiasta ei kuitenkaan ole sen kummempaa varmuutta, niin kannattaa ehdottomasti vain informoida naapuria ensimmäiseksi, eikä mennä heti vaivaamaan isännötsijää.
        Jos pelkää naapurin alkavan jotenkin "kostamaan" tai ei muuten vaan uskalla mennä huomauttamaan, niin ainahan voi turvautua anonyymiin lappuun.

        Olen itse törmännyt vastaavanlaiseen tilanteeseen, jossa naapurin koira ulvoi pari tuntia aloittaen viideltä aamulla omistajan lähdettyä töihin. Asia selvisi mukavasti huomauttamalla naapurille, koska hän ei ollut mitenkään tietoinen tästä koiransa tavasta.

        On paljon reilumpaa ilmoittaa asiasta isännöitsijälle.

        Mitenkäs naapurisi sai koiransa hiljenemään pelkästään sinun huomautuksesi ansiosta? Sanoiko hän koiralleen että nyt ei saa ulvoa, kun mamma lähtee töihin, naapurin täti ei tykkää kun ulvot. Niinkö?


      • .....
        on raukkamaista kirjoitti:

        On paljon reilumpaa ilmoittaa asiasta isännöitsijälle.

        Mitenkäs naapurisi sai koiransa hiljenemään pelkästään sinun huomautuksesi ansiosta? Sanoiko hän koiralleen että nyt ei saa ulvoa, kun mamma lähtee töihin, naapurin täti ei tykkää kun ulvot. Niinkö?

        niin sitten löytyy varmasti tarpeeksi uskallusta mennä huomauttamaan asiasta ihan livenä :)
        Itse uskon että ihmiset kokevat sen paljon reilummaksi tulla itse sanomaan jos joku vaivaa kuin, että asiasta saisi kuulla vasta sitten isännöisijän kautta.

        Tuohon kysymykseesi en oikein osaa näin koirista paljon mitään tietävänä vastata. Ei vaan kuulunut enään ulvomista seuraavana aamuna, kun kävin asiasta ystävällisesti ilmoittamassa :)


      • koiraa hiljennä.
        on raukkamaista kirjoitti:

        On paljon reilumpaa ilmoittaa asiasta isännöitsijälle.

        Mitenkäs naapurisi sai koiransa hiljenemään pelkästään sinun huomautuksesi ansiosta? Sanoiko hän koiralleen että nyt ei saa ulvoa, kun mamma lähtee töihin, naapurin täti ei tykkää kun ulvot. Niinkö?

        Mutta se saa omistajan tietoiseksi ongelmasta. Jos lapun jättäminen on raukkamaista, niin kuinkas sitten isännöitsijälle itkeminen? Nykyään kyllä hyvin moni ymmärtää sen, että naapurit eivät välttämättä halua kasvotusten tulla sanomaan, vaan nimetön lappu hoitaa saman asian. Itse olisin huomattavasti tyytyväisempi, jos ensin saisin sen lapun naapurilta, kuin että kuulisin isännöitsijältä ,että yksikään naapureistani ei ole vaivautunut/uskaltautunut informoimaan minua asiasta suoraan. Jos oma koirani itksi aamulla töihin lähtöni jälkeen, lähtisin todennäköisesti seuraavana päivänä myöhemmin töihin tai hankkisin hoitajan siksi aikaa. Sitten laittaisin lapun naapuerille, että pahoittelen häiriötä ja yritämme kouluttautua pois tästä tavasta. Kärsivällisyyttä toivoen...


      • kysymys?????
        on raukkamaista kirjoitti:

        On paljon reilumpaa ilmoittaa asiasta isännöitsijälle.

        Mitenkäs naapurisi sai koiransa hiljenemään pelkästään sinun huomautuksesi ansiosta? Sanoiko hän koiralleen että nyt ei saa ulvoa, kun mamma lähtee töihin, naapurin täti ei tykkää kun ulvot. Niinkö?

        Mites se isännöitsijä sen koiran yhtään nopeammin hiljentäisi? Mahtaa olla melkoinen koirakuiskaaja... Eiköhän se ole omistaja, joka joutuu tekemään saman työn, kuin jos joku naapureista ystävällisesti asiasta ilmottaisi.


      • että se koiranomistaja
        kysymys????? kirjoitti:

        Mites se isännöitsijä sen koiran yhtään nopeammin hiljentäisi? Mahtaa olla melkoinen koirakuiskaaja... Eiköhän se ole omistaja, joka joutuu tekemään saman työn, kuin jos joku naapureista ystävällisesti asiasta ilmottaisi.

        hoitaisi koiraansa niin että se ei turhanpäiten eikä öiseen aikaan haukkuisi tai ulisisi.

        Pointti nyt ei olekaan siinä. Tämähän on mennyt vallan pilkunnussinnaksi!

        Pointti on siinä, että valitettavan monet koiranomistajat, joiden koirat ulisevat ja haukkuvat yksinäisyyttään, ovat epäkelpoja kansalaisia monin tavoin. He ovat sitä kansaa, jota ei naapurin sanomiset heilauta.

        Joten jos isännöitsijältä menee suoraan ja heti huomautus, se todennäköisesti huomioitais.
        Isännöitsijällä on auktoriteettia ja myös keinoja saada asia järjestykseen. Naapurilla huomattavasti olemattomammat konstit.
        Luuletko että koiranhaukuntaa viitsii kukaan montaa yötä kuunnolla???? Ei todellakaan kukaan. Asia on hoidettava heti, ja se tapahtuu tehokkaimmin juuri isännöitsijän toimesta.

        Jokos nyt selkenee asia pahvillekin???


      • mieltä myöskin
        kysymys????? kirjoitti:

        Mites se isännöitsijä sen koiran yhtään nopeammin hiljentäisi? Mahtaa olla melkoinen koirakuiskaaja... Eiköhän se ole omistaja, joka joutuu tekemään saman työn, kuin jos joku naapureista ystävällisesti asiasta ilmottaisi.

        tämän vastaajan kanssa joka kirjoitti näistä epäkelvoista koiranomistajista joille tuntuu olevan ihan yksi lysti mitä joku tälle sanoo. Kokeiltu meinaan on ja mikään ei ole muuttunut, päinvastoin pahentunut.

        Talo jossa asun on Kaarinassa YH-asuntojen talo ja täällä kanssa yksi häirikkökoira annetaan haukkua silloin kun sitä huvittaa ja sitä huvittaa haukkuminen todella paljon. Siitä on useampikin henkilö tehnyt tälle emännälleen valituksia, mutta tämä ei niistä laisinkaan välitä vaan taitaa oikein jopa yllyttää koiraa haukkumaan sisällä ja parvekkeellaan, yöllä tai päivällä, ei väliä. Tämä talon isännöitsijä ei myöskään asialle ole tehnyt mitään. Joten taitaa olla aivan sama kenelle valittaa, lopputulos on se että koira haukkuu niin että hermot menee ja asialle ei voi tehdä mitään. Muuta kuin muuttaa pois ja sitä tässä on jo kovasti oltu tekemässä. Harmittaa sekin kun kaikki muut ehtii muuttamaan, kateellisena vaan huokailen täällä kun taas joku muuttaa tästä, ennen kuin minä löydän asuntoa täältä mistään.

        Kaarinassa kun tuntuu kohtuuhintaiset vuokra-asunnot olevan kiven alla piilossa ja nyt ei löydy tällä hetkellä yhtä ainoaa johon voisi muuttaa. Joten tässä joudun kuuntelemaan tätä koiraa ja katselemaan tuota sen emäntää joka oikeasti tekisi mieleni kuristaa kurkusta ja takoa vasaralla päähän. Tässä jo odottelen sitä että koska pimahdan kun välillä ottaa niin päähän tuo meteli joka tuosta asunnosta lähtee. Toivottavasti löytyy asunto ennen kun tapahtuu kamalia.


      • Näin se vaan on
        ............ kirjoitti:

        Ensin ilmoitetaan lemmikin omistajalle asiasta. On ERITTÄIN todennäköistä, että omistaja ei ole edes tietoinen lemmikkinsä käyttäytymisestä sillä välin, kun itse on poissa. Koirahan ei ilmeisesti tee mitään tuhoja asunnossa mikä antaisi vihjettä. Haukkuu vaan ikäväänsä. Tähän voidaan puuttua, jos naapurit AJOISSA ilmoittavat asiasta omistajalle. Vasta sitten, jos omistajaa ei näytä kiinnostavan, otetaan yhteys isännöitsijään.

        Onko ihmiset nykyään tosiaan niin uusavuttomia, ettei itse saada mitään aikaiseksi, vaan heti ilmoitetaan "vanhemmille" asioista?

        Se on kuule ihan turhaa ilmoittaa tuollaisille ihmisille, osaksi saat vaan vittuilua. Suoraan isännöitsijälle, se on parasta.


    • SA.

      Ensin voisit tietty kirjoittaa sille asiallisen kirjeen ja pistää luukusta. Heität vähän siihen malliin, että olisi hyvä jos hän veisi koiransa jollekin kaverille tai vanhemmille siksi aikaa kun hän itse huinii jossain yötä myöten. Loppuun vähän varoituksen tapainen "seuraava viesti meneekin jo itsännäitsijälle ja sitä sinä tuskin haluat"

      • kirjoitettu ja

        sanottu suoraan, eipä akka vaan mitään välitä siitä että koiransa haukkua räksyttää milloin mitäkin ohimenevää koiraa, lapsia, kovaa ääntä pitäviä aikuisia taikka ihan huvikseen vaan. Milloin ikkunassaan ja milloin parvekkeella. Tämän koiran emäntä on kotona, mutta on sitä mieltä että hänen Assinsa on oikeutettu haukkumaan ja aiheuttamaan toisille häiriötä silloin kun sille sopii.

        Ainoa koira alueella joka räköttää täällä jatkuvasti jotain, raskas kuunnella. Mutta ei valitusten tekokaan mitään muutosta ole tähän tuonut. En oikein ymmärrä mitä tässä pitäisi tehdä. Inhottava asuinpaikka tällainen jossa koira louskuttaa joka ikinen päivä ja todella kovaa ja paljon. Harmittaa ja kovasti.


    • täytyy ilmoittaa

      eläinsuojeluviranomaisille. Koiralla on varmaan joku hätä, jos haukkuu noin kauan. Minullakin on koira, en koskaan kuitenkaan käy "viihteellä". En koskaan ole jättänyt koiraa yksin yöllä. Mutta kokemuksesta tiedän, että jos koira jätetään yksin, ainakin päivällä, se saattaa vähän aikaa haukkua, mutta lopettaa sitten. Testasin tämän kerran, kun olimme muuttaneet uuteen asuntoon. Viikon verran haukkuin vähän aikaa, kun olin mennyt ovesta ulos. Seisoin kerran rappukäytävässä alhaalla (asuimme 5. kerroksessa) ja kuuntelin. Viitisen minuuttia haukkui, sitten lopetti. Sen viikon jälkeen ei korvaansa lotkauttanut,kun läksin. Ikinä en jättäisi koiraani yksin yöllä ja lähtisi juhlimaan!

      • voi hyvänen aika!

        Ovatko ihmiset oikeasti näin uusavuttomia. Koiran omistaja ei todennäköisesti tiedä koiransa eroahdistuksesta, jos ei siitä kukaan hänelle kerro. Itse pyysin naapuria, jonka tiesin olevan sillointällöin päivisin kotona kuuntelemaan puolestani, että haukkuuko koirani poissaollessani ikäväänsä. Ei haukkunut. Se että omistan koiran, ei tarkoita sitä, että minun pitäisi elää kuin mikälie pyhimys. Kyllä käyn sillointällöin "viihteellä". Koira pystyy kyllä olemaan jokusen tunnin yksin... jopa yöaikaan.

        Mikä ihme ihmisiä nykyään vaivaa? Naapuria pidetään poikkeuksetta vihollisena, jonka joka tekemistä pitää seurata ja arvostella. Kokeilkaa vähän positiivisempaa lähestymis tapaa, niin voitte yllättyä. Naapurikin saattaa olla ihan mukava ihminen.
        Nykyään on osalla ihmisiä todella mielenkiintoinen tapa puuttua muiden ihmisten elämään sen sijaan, että keskittyisi elämään omaa elämäänsä.


      • elääkin
        voi hyvänen aika! kirjoitti:

        Ovatko ihmiset oikeasti näin uusavuttomia. Koiran omistaja ei todennäköisesti tiedä koiransa eroahdistuksesta, jos ei siitä kukaan hänelle kerro. Itse pyysin naapuria, jonka tiesin olevan sillointällöin päivisin kotona kuuntelemaan puolestani, että haukkuuko koirani poissaollessani ikäväänsä. Ei haukkunut. Se että omistan koiran, ei tarkoita sitä, että minun pitäisi elää kuin mikälie pyhimys. Kyllä käyn sillointällöin "viihteellä". Koira pystyy kyllä olemaan jokusen tunnin yksin... jopa yöaikaan.

        Mikä ihme ihmisiä nykyään vaivaa? Naapuria pidetään poikkeuksetta vihollisena, jonka joka tekemistä pitää seurata ja arvostella. Kokeilkaa vähän positiivisempaa lähestymis tapaa, niin voitte yllättyä. Naapurikin saattaa olla ihan mukava ihminen.
        Nykyään on osalla ihmisiä todella mielenkiintoinen tapa puuttua muiden ihmisten elämään sen sijaan, että keskittyisi elämään omaa elämäänsä.

        vain omaa elämäänsä mutta kun ne muutamat häirikkönaapurit tuppaavat elämääni häiritsemään jos jollain tavalla. Piss off! Kyllä kypsyttää ja pahasti tuollainen, elä siinä sitten omaa elämääsi kun et saa rauhassa elää milloinkaan.


      • useimmiten tietää,
        voi hyvänen aika! kirjoitti:

        Ovatko ihmiset oikeasti näin uusavuttomia. Koiran omistaja ei todennäköisesti tiedä koiransa eroahdistuksesta, jos ei siitä kukaan hänelle kerro. Itse pyysin naapuria, jonka tiesin olevan sillointällöin päivisin kotona kuuntelemaan puolestani, että haukkuuko koirani poissaollessani ikäväänsä. Ei haukkunut. Se että omistan koiran, ei tarkoita sitä, että minun pitäisi elää kuin mikälie pyhimys. Kyllä käyn sillointällöin "viihteellä". Koira pystyy kyllä olemaan jokusen tunnin yksin... jopa yöaikaan.

        Mikä ihme ihmisiä nykyään vaivaa? Naapuria pidetään poikkeuksetta vihollisena, jonka joka tekemistä pitää seurata ja arvostella. Kokeilkaa vähän positiivisempaa lähestymis tapaa, niin voitte yllättyä. Naapurikin saattaa olla ihan mukava ihminen.
        Nykyään on osalla ihmisiä todella mielenkiintoinen tapa puuttua muiden ihmisten elämään sen sijaan, että keskittyisi elämään omaa elämäänsä.

        jos lemmikki ei viihdy yksin ---> siispä se haukkuu.
        Typerää puolustautua tolla tavalla.
        Ei kenenkään tarvitse pyhimykseksi alkaa, mutta vastuuntuntoinen koiranomistaja vie koiran hoitoon tai hankkii sille hoitajan kotiin kun itse on yötä pois, tai yleensäkin pitempään.
        Niinhän lastenkin kohdalla toimitaan.

        Itse koiranomistajana mulle ei tulis mieleenikään lähteä bilettämään ja jättää koiraa yksin.


      • tarkennahan...
        useimmiten tietää, kirjoitti:

        jos lemmikki ei viihdy yksin ---> siispä se haukkuu.
        Typerää puolustautua tolla tavalla.
        Ei kenenkään tarvitse pyhimykseksi alkaa, mutta vastuuntuntoinen koiranomistaja vie koiran hoitoon tai hankkii sille hoitajan kotiin kun itse on yötä pois, tai yleensäkin pitempään.
        Niinhän lastenkin kohdalla toimitaan.

        Itse koiranomistajana mulle ei tulis mieleenikään lähteä bilettämään ja jättää koiraa yksin.

        vietkö koirasi aina hoitoon, kun olet muutaman tunnin poissa? Myös töihin lähtiessäsi? Kerrohan ihan rehellisesti.
        Kaikki eivät ihan oikeasti tiedä, että heidän koiransa haukkuu/itkee YKSIN (omistaja ei ole kotona) ollessaan (eivät välttämättä tee minkäänlaisia tuhoja), mikäli joku ei sitä heille kerro.

        Jokainen koira oppii olemaan yksin kotona. Mikäli koira kärsii eroahdistuksesta pystyy hänet kyllä kouluttamaan siitä eroon. Kunhan joku ensin kertoo, että tällainen ongelma on.

        Jokainen tallaa tavallaan. Myös tässä asiassa. Pointtini oli nimenomaan se, että naapurit voisivat ystävällisesti kertoa koiran omistajalle... olemme huomanneet, että koirasi haukkuu/itkee aina yksin ollessaan. voisikohan asialle tehdä jotain. Sen lisäksi antaa myös aikaa siihen, että omistaja saa koiran kolultettua pois tavastaan, sillä se ei ole mikään yhdenyön juttu kouluttaa koira uusille tavoille. Jatkuvasti valittavat naapurit saavat usein vain omistajalle lisästressiä jo valmiiksi stressaavassa tilanteessa. Ystävällisesti voi tietenkin kysyä koiran kuulumisia ja lisäksi kertoa positiivisista muutoksista, mikäli niitä on huomattu. Se kannustaa omistajaa tekemään enemmän asian eteen. Todella pieni osa koiranomistajista on sellaisia, joita ei kiinnosta koiransa hyvinvointi.

        Täysin merkityksetöntä tässä asiassa on se, että haukkuuko/itkeekö koira päivisin vai öisin. Tietenkin naapureille se on yöaikaan, kun talo on muutenkin hiljainen pahempaa, mutta koiralle ongelma on sama ajankohdasta riippumatta. Jotkut jopa tekevät töitä öisin.

        Tottakai pidemmille poissaoloille koiralle hankitaan hoitaja/hoitopaikka, mutta muutaman tunnin poissaolon kestää koira kuin koira. Eri aisa on sitten sinun omatuntosi, joka kolkuttaa niin, että et pysty jättämään koiraasi yksin muutamaksi tunniksi. "Viihteelle kun lähtee siinä yhdentoista aikaan, tulee kotiin neljän aikaan, vie koiran ulos ja herää seuraavana aamuna inhimilliseen aikaan. Tästä harvemmin tulee pahempaa traumaa koiran psyykelle. Omani nukkuu sen ajan kun olen poissa." Tosin en kyllä juoksekaan joka viikonloppu viihteellä, enkä käytä alkoholia siinä määrin, että kärsisin seuraavana päivänä krapulasta.

        Lapset onkin sitten asia erikseen. Tosin hekin oppivat hyvin varhaisessa vaiheessa olemaan jokusen tunnin yksinään. Ainakin suurin osa meistä on joskus entisaikaan jotunut olemaan aina sillointälloin yksin kotona. Nyt en puhu viihteelle menosta.

        Mutta summa summarum... mitä jos eletään kaikki omaa elämäämme ja annetaan naapureiden tehdä samoin. Suurin osa naapureistamme on kuitenkin ihan tavallisia ihmisiä, jotka ymmärtävät normaalia puhetta. Mitäs jos seuraavan kerran kaikki vaikka hymyilisivät ja tervehtisivät, kun naapuri tulee rapussa vastaan. Siitä on hyvä lähteä liikkeelle.


      • Näin se vaan on
        voi hyvänen aika! kirjoitti:

        Ovatko ihmiset oikeasti näin uusavuttomia. Koiran omistaja ei todennäköisesti tiedä koiransa eroahdistuksesta, jos ei siitä kukaan hänelle kerro. Itse pyysin naapuria, jonka tiesin olevan sillointällöin päivisin kotona kuuntelemaan puolestani, että haukkuuko koirani poissaollessani ikäväänsä. Ei haukkunut. Se että omistan koiran, ei tarkoita sitä, että minun pitäisi elää kuin mikälie pyhimys. Kyllä käyn sillointällöin "viihteellä". Koira pystyy kyllä olemaan jokusen tunnin yksin... jopa yöaikaan.

        Mikä ihme ihmisiä nykyään vaivaa? Naapuria pidetään poikkeuksetta vihollisena, jonka joka tekemistä pitää seurata ja arvostella. Kokeilkaa vähän positiivisempaa lähestymis tapaa, niin voitte yllättyä. Naapurikin saattaa olla ihan mukava ihminen.
        Nykyään on osalla ihmisiä todella mielenkiintoinen tapa puuttua muiden ihmisten elämään sen sijaan, että keskittyisi elämään omaa elämäänsä.

        Naapuri on usein vihollinen, eivät ne järkipuhetta ymmärrä, varsinkaan tuollaiset "viihteellä" käyvät. Jos menee hiljaisuuden aikaan musiikista valittamaan saa turpaansa tai jopa puukosta! Parasta on soittaa poliisit paikalle lopettamaan metelöinti.


    • että koirien

      haukunta yöllä häiritsee.
      Yläkerran pariskunta oli painunut bubiin ja jättänyt koiran yksin kotiin. Siellä se haukkui yksinään ikäväänsä.
      Lappu auttoi, eivätkä enää jättäneet hauvaa yksin ja yölliset haukut loppuivat siihen.

      • toi hissinseinä

        Itsekin olen silloin tällöin ajatellut laittaa jostain asiasta lapun ilmoitustaululle rappuun, mutta eihän niitä sieltä kukaan lue, ohi vaan kävellään.
        Siellä olis järjestysmääräykset kaikille luettaviksi ja kertaukseksi, mutta vaikuttais siltä, että suurin osa asukkaista on autuaan tietämättömiä siitä, että mitään järjestyssääntöjä edes on!!!

        Hissin seinästä lappu tulee melkein väkisin huomattua ja luettua.


      • viesti........
        toi hissinseinä kirjoitti:

        Itsekin olen silloin tällöin ajatellut laittaa jostain asiasta lapun ilmoitustaululle rappuun, mutta eihän niitä sieltä kukaan lue, ohi vaan kävellään.
        Siellä olis järjestysmääräykset kaikille luettaviksi ja kertaukseksi, mutta vaikuttais siltä, että suurin osa asukkaista on autuaan tietämättömiä siitä, että mitään järjestyssääntöjä edes on!!!

        Hissin seinästä lappu tulee melkein väkisin huomattua ja luettua.

        tehoaa yleensä paremmin.

        Edellisen viestin kirjoittajalla oli kyllä hyvä vinkki. Omistajat näkivät viestin ja se tehosi.

        Järjestyssääntöjä on turha kopioida tällaisessa tilanteessa. Ystävällinen viesti siitä, että jonkun koiran erohaukku/itkeminen häiritsee naapuerita, tehoaa yleensä tässä asiassa parhaiten. Jos omalla koirallani olisi tällainen ongelma, olisin hyvin kiitollinen siitä, että joku sen minulle ilmoittaa, vaikka vain viestillä.

        Ja sitten muistetaan antaa aikaa siihen koulutukseen (viestin jälkeen tietenkin päiväsaikaan tapahtuvaan).


      • noihin kakaroihinkin
        viesti........ kirjoitti:

        tehoaa yleensä paremmin.

        Edellisen viestin kirjoittajalla oli kyllä hyvä vinkki. Omistajat näkivät viestin ja se tehosi.

        Järjestyssääntöjä on turha kopioida tällaisessa tilanteessa. Ystävällinen viesti siitä, että jonkun koiran erohaukku/itkeminen häiritsee naapuerita, tehoaa yleensä tässä asiassa parhaiten. Jos omalla koirallani olisi tällainen ongelma, olisin hyvin kiitollinen siitä, että joku sen minulle ilmoittaa, vaikka vain viestillä.

        Ja sitten muistetaan antaa aikaa siihen koulutukseen (viestin jälkeen tietenkin päiväsaikaan tapahtuvaan).

        jotka on täysin kasvattamattomia!


    • Mattius WXI

      Koiran karjuminen yötämyöten ei ole naapureiden asia, vaan se kuuluu asumisyhteisön peruspalveluihin sekä avuttomien, että uusavuttomien naapurien suhteen. Ennen avuttomuuksien lanseeraamista uhrien nimittelyksi, oli tapana hoitaa asiat itsenäisesti, sillä normaali tähtäystaitoinen osaa räkkyyn laillisen 200 metrin päähän asuinrakennuksesta 10 pennin hintaisella pienoiskiväärin luodilla. Kerrostalossa on hankalampi hakea laillista turvaetäisyyttä laittoman kotieläimen ja asuinrakennuksen väliin.

      Rakentavinta olisi ilmaista ongelma (koira tai haiseva kissa) tämän palvelijalleen ja asuinkumppanilleen kirjeitse, soittamalla ym. keinolla. Tosin ko. eläinkansa suhtautuu eläinongelmiin (lue niistä valittaminen) hyvin tunnepitoisesti, eikä heidän tunneelämänsä tasapainoisuudestakaan voi tuntematon maalllikko luotettavasti takuuseenkaan, joten anonyymina pysytteleminen sekä luotettavan ilmoituksen antaminen ammattilhulehtijalle on todennäköisimmin viisainta.

      Lappu luukusta on myös ihan pätevä viestintämuoto ja antaa vastaanottajalle mahdollisuuden lähestyä tulevaa asumisjärjestelyään pidemmällä aikavälillä.

      Pikku meteli ei haittaa tasapainoista naapuria, jos siitä ei elämä järjestelmällisesti järkyty.

      Itse pidän eniten moottoripyörien matalasta- ja rakenteiden läpi tunkeutuvasta syvästä jytinästä, kaukana sen jälkeen tulevat diesel- rekkojen ja -bussien mörinät saati lähes mielipuolisessa kakofoniassa kuuluva koiran räksytys nukahtamishetkellä.

    • napero90

      Näkyy olevan jo vanha viesti, mutta aivan varmasti joku tätä pohtii nytkin. Itse ainakin olin hemmetin kiitollinen kun naapuri tuli yksi kaunis päivä ovelle ilmoittamaan että koirani on ulvonut 3 edellistä yötä tauotta, kun minä itse olin viettänyt yöni muualla. Minulla ei ollut asiasta tietenkään mitään tietoa, koska koira ei ollut aiemmin asunut kerrostalossa (maalla se oli aivan hiljaa), ja se oli hiljaa minun ollessani asunnossa.
      Naapuri sai vilpittömän anteeksipyynnön ja minä lupasin pitää koirani hiljaisena, ja annoin vielä puhelinnumeroni jos sattuu vahinko. ;) Kouluttamalla ongelma ei parantunut kun koira oli jo oppinut "tavoilleen", mutta minä varmistin ettei koiran tarvitse enää olla kerrostalossa yksin ja niin oli naapurin mummo, minä ja koira tyytyväisiä.:)

    • tietämätön

      On puhetta siitä, että joku ei jättäisi missään tapauksessa koiraansa yksin kun bilettämään lähtee. Olisi kieltämättä mukava tietää vietätkö neljän seinän sisällä 247, jotta koiran ei tarvitse yksin olla. Se, että omistaja on yötä pois kotoa ei tarkoita aina sitä, että olisi ensimmäisenä bilettämässä. On myös ihmisiä, jotka käyvät yöaikaan töissä.

      Itse olen hyvin kiitollinen siitä, että minulle naapuri rappukäytävässä mainitsi, että koirani öisin haukkuu. Ihmisillä kun tuntuu olevan ruma tapa olla sanomatta suoraan. Tietenkin on helpompaa sysätä toisen kontolle, tässä tapauksessa isännöitsijä, jos ei itse viitsi olla se ns. ilkimys ja tulla asiasta kertomaan. Voin omasta puolestani sanoa, että suoraan sanomisen lahjaa arvostan. Toki on ihmisiä liiaksikin, jotka eivät huomautuksesta välitä vaan jatkavat samaan malliin muista piittamatta. Kaikki eivät kuitenkaan ole samanlaisia, joten yleistää ei tulisi.

      Uuteen kerrostaloon muutettuamme on koira alkanut haukkumaan ääniä yö aikaan myös paikallaollessani. Tässä myönnän olevani huono koiran omistaja kun en osaa koiraani kouluttaa olemaan hiljaa, vaankaikkeen tähän koin paremmaksi tavaksi haukunestopannan, ennen kuin se naapurin varoitus tai huomautus lappu postilaatikkoon kolahtaa. Hyviä vinkkejä otetaan vastaan, sillä itsekään en sitruunasuihkua koiralleni tahtoisi antaa.

      • piskitöntä aikaa

        Älkää ottako piskiä kerrostaloon, eikä paljon muuhunkaan taloon. Yksinkertaista.


    • jep jep

      Jos on yksin asuva ihminen ja tekee yövuoroja, niin kannattaako ottaa koiraa? Siitä haukkumisesta on todella hankala kouluttaa koiraa pois. Päivälläkin koiran haukunta häiritsee, mutta yöllä se on sietämätöntä. Tällaisella ongelmakoiralla pitäisi olla joku hoitopaikka aina varalla, ettei sen tarvitse olla yksin. Koirien maksullinen päivähoitola ja esim. "mummola" tai joku muu sukulainen/ystävä joka voi ottaa koiran joskus yöksi.

    • herätkää

      Mitä varten se isännöitsijä sitten on töissä jos sitä kautta ei saa asiasta ilmoittaa, häh? Eiköhän siitä hänelle makseta että tällaisista asioista ilmoittelee.

      • rakiteikuulukerrosta

        Niinpä. Samalla tavalla se viesti kulkee perille isännöitsijänkin kautta. Saattaa pointti mennä jopa paremmin perille kun joku auktoriteettia omaava henkilö asian ilmoittaa. Rakinomistaja saattaa jopa ymmärtää ettei kysymyksessä ole mikään pieni häiriö.


    • ihana koira

      jos koiraa ei käytä iltalenkillä jossa se väsyy se taatusti haukkuu ulisee ja ilmoitaa ulos meno haluistaan läpi yön.

      on olemassa omistajia jotka kuvittelevat että takapiha pissitys yksi kerta kattaa koko yön sooloilun ja koira olisi hiljaa.

      tämmöisiä varten on soitto poliisille ja eläinsuojeluvalvojalle. Meilläkin oli räksy joka haukkui päivällä kun isäntä ei käyttänyt aamupissillä vaan pissatti räksyn vessa pesuhuoneessa. Koira oli sen verran fiksu että haukkui 4 h aamu 7- 12 ennenkuin kenties kuseksi pesuhuoneen seinät homeelle. ja isännöitsijällehän nämä ei tietenkään kuulu.

    • loppu räksytys.

      rotanmyrkyllä täytetty nakki postiluukusta.

    • Pikkukoira on söötti

      AMMUU! AMMUU! AMMUU!

      Mejän taloyhtiössä lehemät ammuu yötäpäivää. Norsut tanssaa ja pitää pirtelöitä niin että koko talo tärähtelee.

      Mutta.. kaikenkaikkiaan, ei ne haittaa. Nomaaleja asumisääniähän ne vai ovat. Tuntuu mukavan kotoiselta. Antaa turvallisen tunteen. E n ole yksin isossa talossa.

      Mörkö ei tule ja syö.

    • käsittämätöntä.paskaa

      Kuinka monta kertaa sen ovatkin naapurit kunnan kerrostaloissa osoittaneet ettei sitä elukkaa kannata hankkia kerrostaloon, ei riitä sormet enää edes laskemaan niitä kertoja.
      Omistajilla myös kohtuu usein jotain vikaa yliskammarissa tai ongelmia elämänhallinnassa.

      • Rauhalliseteläjät

        Meidän talossa saisi häädön. Onneksi ei kellään täälä koiraa ole.


    • Hiljennäseitse

      Tyydytä se koira ota sen veitikasta kiinni ja ravista nesteet ulos niin kyllä se hiljenee väsyy ja nukahtaa. Eli runkuta se koira hiljaiseksi.

    • Anonyymi

      Issännöitsijät ovat yleensä aikaansaamattomis setämiehiä, jotka ylimielisesti vähättelevät kaikkia asukkaiden huolia. Heillä on aina liikaa tekemistä ja jos valittaa kymmenessä vuodessa enemmän kuin kerran, leimautuu isännöitsijän silmissä itse häiriköksi. Uskomattomia vätyksiä.

    • Anonyymi

      Setämiehiä ovat. Suoraan ei kannata mennä sanomaan. Monella viiraa pahasti päästä. Psykiatrisesta hoidosta on säästetty liikaa.

      • Anonyymi

        Isännöitsijät on perseestä,ei mitään kanttia hoitaa enemmistön yörauhaa!!


    • Anonyymi

      Koirankouluttajaksi itseään kutsuvan akan oma koira metelöi yöllä. Ja itse on paikalla. Molemmilla taitaa viirata päässä, niin koiralla kuin omistajallakin. Luoja varjelkoon jos joku vie tuolle huijarille koiransa "koulutettavaksi".

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      226
      3505
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2191
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2081
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1965
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      83
      1640
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1371
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1271
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1267
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1217
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1208
    Aihe