Silmälasikapina osa 1. By Kallexy. Kommentoi.

klexy

Silmälasikapina


Luku 1: Agamierre

31.3.2036 klo. 18.00
Helsinki, ravintola Agamierre.

Avaan ravintolan oven. Hypistelen luottokorttia taskussani.Minulla on päälläni ruskea takki, sen alla kauluspaita ja jalassa mustat farkkumaiset housut. Katsahdan ympäri ravintolaa. Se on lähes tyhjä. Suuret
punaiset verhot roikkuvat maisemakuvien vieressä ja vain yhdessä pöydässä on ihmisiä. Kaikki näyttä vaarattomalta joten uskallan astua ruumiiseeni ja ravintolan ovesta sisään. Vahdin sivumielellä silmälasipäistä kokkia kävellessäni. Is Muut asiakkaat ravintolassa ovat kumpikin tuttujani ja tietämättään tärkeimmät apurini. Isompi ja vanhempi heistä on Matti. Hän on kihara ja ruskea hiuksinen ja hänen lähes massiivinen ruhonsa on hyvin ruskettunut. Sen näköinen että kaukaa hän näyttää naurettavalta mutta lähelle joutuess ei tulisi mieleenkään nauraa hänen ulkonäölleen. Hän on elintärkeä yhteyteni alamaailmaan. Toinen on hintelä, ulkonäöltään täysin matin vastakohta. Hänellä on myöskin ruskeat hiukset mutta hänen ihonsa on vaalea. Hän on Lauri. Hänellä on täysin ympäristöön sopimattomat vaatteet, farkut ja vihreä huppari, ja hän näyttää sairaalta. Hän ei kuulu tähän ravintolaan, ei kokin eikä minun mielestäni. Hänestäkin on ollut joskus hyötyä tietokone hommissa.lähes ystäviäni mutta pääosin apureita vaikka he itse saattavat luulla toisinpäin. Kumpikaan ei tietenkään tiedä totuutta minusta.He ovat veljekset ja juuri tekemässä tilausta Etelä-Eurooppalaiselta tarjoilialta. He tilaavat juomat ja yhden ylimääräisen minullekkin. Tarjoilijan lähdettyä minä istun pöytään. Matti hätkähtää, kuten aina minut nähdessään.
"Hyvä että sinä päätit saapua", minä sanon painottaen sanaa "sinä".
"Viestisi oli niin salamyhkäinen ettemme me voineet olla tulematta", Matti sanoo, painottaen sanaa "me".Keskustelu ei todellakaan alkanut ollenkaan mieleni mukaan
"Anteeks mun pitää painuu vessaan," Lauri sanoo ja pelastaa päiväni.
"Hänellä on ollut joku tauti jo monta päivää,"Matti sanoo.
"Miksi sinun piti tuoda hänet?"Minä kysyn.
"Miksi sinä tuollaista kysyt? Taudin takiako?"Matti kysyy mukamas ymmärtämättä minua.
"Tiedät kyllä hyvin miksi. En tarvitse hänen apuaan hän on vain tiellä,"Minä lähes ärähdän.
"Mikäs nyt on? Kavereitahan tässä ollaan,"Matti rauhoittelee ,hän on nähnyt minun tappelevan.
"Sori, pinna vaan on vähän kireällä. On ollut viime aikoina vaikeuksia lain kannssa,"minä sanon ja tajuan että pinnani todella on kireällä.Silloin Lauri tulee takaisi. Hymyilemme ja vaihtelemme kuulumisia Matin kanssa ihan kuin äskeistä kekutelua ei olisi ollutkaan.
Lopetan kun tarjoilija tulee tuomaan juomia. Tarjoilija on eri kun aiemmin. Tämäkin on Etelä-eurooppalainen, hänellä on tummat hiukset ja silmälasit.
"Hitto!" kiroan sitä että jouduin lähtemään päämajasta niin kiireellä ja ilman aseita. Hyppään alas tuolilta juuri kun laserpulssi osuu siihen missä pääni hetkeä aiemmin oli ollut. Sen jälkeen kierähdän pöydän taakse juuri seuraavan pulssin edeltä. Sitten jostain syystä tarjoilija alkaa ampua ympäri ravintolaa.Ihmiset kirkuvat ympäri ravintolan. Näen kun ihmisiä kaatuu maahan, osa pulssien tieltä, osa niiden takia. Yhtäkkiä kuin veitsellä leikaten ampuminen hiljenee . Odotan hetken ennen kuin nousen pöydän takaa. Ravintolan kaikki hengissä olevat asiakkaat katsovat kohti pöytää jonkaa ääressä olin hetki sitten istunut. Tarjoilija makaa siinä veitsi selässään. Pöydän vieressä seisoo Lauri katsellen ruumista silmät lasittuneina ja mutisten jotain itsekseen, Matti makaa maassa verilammikon keskellä. Kävelen Laurin luokse.
"Lauri, mitä tapahtu?" minä kysyn.
"Se ampu Mattia. Suoraan silmien väliin. Mä vaan raivostuin ja sit mä olin tässä ja toi ruumis tossa pöydällä. Se ei ollu mun syytä", Lauri mumisee enemmän itselleen kuin vastaukseksi kysymykseeni. Ambulanssit ja poliisiautot ovat jo tulleet. Päätän lähteä ennen kuin joku tulee kyselemään jotain ja raahan Laurin perässäni.


Silmälasikapina, järjestö jonka syytä 23 kuolonuhria ravintolassa ja tuhannet muut ympäri maailmaa ovat, on ollut olemassa kauan, ensimmäiset varmat todisteet jo 1980-luvulta. Siihen kuuluu satojatuhansia jäseniä ympäri maailmaa ehkä useampiakin. Sen johtajistosta, alkuperästä tai syystä emme A.S.K:ssa tiedä paljoa. Sen tarkoitus on alistaa maailma sotasilmälaseilla varustautuneella armeijalla. Tuo kuullostaa varmaan huvittavalta, mutta minä olen nähnyt viiden sotasilmälaseilla varustautuneen silmälasikapinallisen voittavan 20 A.S.K:n eliittisotilasta ilman yhtään mustelmaa. Lasit tekevät heistä yli-ihmisiä, mutta ilman laseja he ovat voimattomia. He sulautuvat hyvin ihmismassaan, heitä ei voi erottaa tavallisista silmälasipäisistä ihmisistä. He eivät tunne muita tunteita kuin vihaa ja kuten sanoin jo he ovat erittäin taitavia sotilaita.
Tulee pimeä. Jatkan kävelyä.

0

181

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

      Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

      Luetuimmat keskustelut

      1. Tärkeä kysymys!

        Haluatko sinä, mies, minut?
        Ikävä
        96
        1852
      2. Asiallinen lähestyminen

        Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
        Sinkut
        176
        1377
      3. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

        Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
        Suomalaiset julkkikset
        16
        1228
      4. En tiedä..

        Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
        Ikävä
        106
        1157
      5. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

        Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
        Ikävä
        63
        1112
      6. Mitäs nainen

        Meinaat tehdä viikonloppuna.
        Ikävä
        87
        976
      7. Suhde asiaa

        Miksi et halua suhdetta kanssani?
        Ikävä
        81
        974
      8. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

        tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
        Ikävä
        72
        959
      9. Vedalainen metafysiikka

        Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
        Hindulaisuus
        289
        793
      10. Ai jaa sinä oletkin ahnas

        Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
        Ikävä
        107
        768
      Aihe