Räikkönen ajoi F1:n maailmanmestariksi!
21.10.2007 20:32
Kimi Räikkönen juhlii mestarina, kuva: MTV3
Kimi Räikkönen on voittanut formula ykkösten maailmanmestaruuden kaudella 2007. Räikkönen nousi sarjan kärkeen voittamalla päätöskisan Brasilian GP:n sunnuntaina.
Voitto riitti Räikköselle mestaruuteen, kun McLarenin Fernando Alonso jäi Interlagosin radalla kolmanneksi ja McLarenin Lewis Hamilton jäi vaihteistovian piinaamalla autollaan seitsemänneksi.
Kärkikolmikon MM-loppupisteet ovat Räikkönen 110, Hamilton 109 ja Alonso 109.
Räikkönen on historian kolmas suomalainen F1-maailmanmestari. Aiemmat ovat Keke Rosberg vuonna 1982 ja Mika Häkkinen vuosina 1998 ja 1999.
Brasilian GP:n lopputulokset:
1. Kimi Räikkönen Ferrari 1.28.15,270
2. Felipe Massa Ferrari 1,493
3. Fernando Alonso McLaren 57,091
4. Nico Rosberg Williams 1.02,848
5. Robert Kubica BMW 1.10,957
6. Nick Heidfeld BMW 1.11,317
7. Lewis Hamilton McLaren -1 kierros
8. Jarno Trulli Toyota -1 kierros
9. David Coulthard Red Bull -1 kierros
10. Kazuki Nakajima Williams -1 kierros
11. Ralf Schumacher Toyota -1 kierros
12. Takuma Sato Super Aguri -2 kierrosta
13. Vitantonio Liuzzi Toro Rosso -2 kierrosta
14. Anthony Davidson Super Aguri -3 kierrosta
Keskeyttäneet:
Heikki Kovalainen Renault
Sebastian Vettel Toro Rosso
Adrian Sutil Spyker
Rubens Barrichello Honda
Jenson Button Honda
Mark Webber Red Bull
Sakon Yamamoto Spyker
Giancarlo Fisichella Renault
Räikkönen ja Suomi voittivat 2007
3
454
Vastaukset
- farth22
missä pidettäisiin yhteinen pikkujoulu viestissäsi. Käyppäs vastailemassa niin saadaan selvyys asiaan.
- Onko näin?
Italialaiset väittävät tietävänsä että voitto oli sovittu juttu.
- tollukka neuvos
ällyö, että kaikilla ei oo rahhaa ostaa max-kanavaa ja että he haluavat katsoa sen jälkilähetyksenä MTV3-kanavalta.Vaikka oot niin rikas niin elä sitä paljasta ja julista !
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2332172Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101808Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse601436Onko telepatia totta
Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki801215- 611075
Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku
Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.171068Nainen, olen niin pettynyt
Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään89994TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."
Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi15990Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos42834- 70832