Onko Offien lisäksi olemassa mitään ainetta, jota esim. syödään, että hyttyset ei tykkäisi niin kovasti.
Thaimaassa jouduin menemään lääkäriin, kun jaloissa oli kahden euron kolikon kokoisia paukamia. Ja kutina aivan sietämätön. Puolisolla ei mitään oireita.
Uutta matkaa suunnitellaan.
Jotain hyttysten estoon?
11
4249
Vastaukset
- hate
No mitäs Thaimaan lekuri määräsi?.En usko että syötäviä karkoitteita on olemassa,mutta antihistamiinit pitäisi tepsiä kutinaan ja ärsytykseen Heinix, Zyrtex,Histec ja toimivat alergiseen nuhaankin.Jos nokka alkaa esim.koneessa vuotamaan sikana niin noita rohtoja kehiin.Kuivattaa limakalvoja.Älä syö enää Offia..
- Frantisek Rathenau
Mielestäni eivät moskiitot,hyttyset ,itikat,kärpäset,mäkäräiset ym, ötökät pidä henkilöstä joka on juonut paljon pahanmakuista viinaa.Olemme nääs kokeilleet neljässä maanosassa.
- Osta Thaimaasta
Älä vie Offia Thaimaahan! Siellä on myynnissä paljon tehokkaampia hyttysmyrkkyjä ihan omissa marketeissa ja apteekeissa. Löytyy sumutetta, stikkiä, hajustettua ja miedolla tuoksulla. Ne paikalliset tökötit tehoaa niiden paikallisiin örkkeihin paremmin kuin suomen offit.
Varsinkin Thaimassa kannattaa suojautua itikanpuremilta, nyt kun on Degueta sun muuta sielläkin päin liikkeellä.- hate
Eihän koneeseen saa viedä edes ruumaan mitään myrkkyjä katso Ilmailuhallinnon sivuilta nesteetja ruumaan.
- Kokeillut..
Ainakin se vahvempi (ja kalliimpi) vihreässä purkissa oleva spray-Ohvi toimi hyvin Thaimaan örkkejä vastaan. Myös pitkät housut iltaisin auttavat, kun ne örkit tahtovat iskeä aina vain jalkoihin.
- mummeli3
Olen eka kertaa menossa Thaimaaseen ja varaudun antihistamiineilla ja kortisoni voiteella, voide kutinaan. Ilman edelliä en pärjää Suomessakaan.
PARAS APU nukkuessa on hyttysverkko
ja jos halaut varman myrkyttömän suoja-aineen :se on ruotsalainen "terva",nimi jotain NORDIG SUMMER ja aamulla viimeiset rippeet ko aineesta lähtee suihkussa
yksi erittäin tärkeä asia:VIIS VEISAA NIISTÄ PIKKU PAUKAMISTA .KAUKOIDÄSSÄ MOSKIITOT LEVITTÄVÄT MM FALKIBARUM MALARIAA,MIKÄ ON ERITTÄIN VAARALLINEN, SIIS MALARIA LÄÄKITYS KUNTOON ENNEN MATKAA- hate
Myggstoppia.
- Suomessa
Olen myös menossa Thaimaaseen ja kuullut näistä hyttysistä. Hankkisin mieluusti hyttysverkon, mutta missä niitä mahtaisi olla Suomessa myynnissä?
- AUTA
Suomessa kirjoitti:
Olen myös menossa Thaimaaseen ja kuullut näistä hyttysistä. Hankkisin mieluusti hyttysverkon, mutta missä niitä mahtaisi olla Suomessa myynnissä?
Kyllä ruumaan voi hyttysmyrkyt laittaa, mutta täältä ei kannata kuskata.Thaimaassa on hyvä myrkky..AUTAN nimeltään ja halpa.Illalla pitkähihaista päälle ja pitkää mekkoa tai housua, jalkoihin voi sivellä autania.Eipä taida olla suuhunpantavaa lääkettä.Hyttysverkkoja saa ostaa paikanpäältä halvalla.
Suomessa kirjoitti:
Verkkoja vaikea saada ja ovat kalliita
vähän lisää Bankok asiaa(sama pätee koko kaakkoisaasiaan)
suurkaupunkien kivierämaissa ei juuri ole ongelmaa sääskistä, sen sijaan "maalla" on
yleesä paikoissa ,missä on paljon(malaria)sääskiä ,on majoituspaikoissa hyttysverkot valmiina sängyn yllä
en ole koskaan käyttänyt mitään hyttyskarkotteita ,ainoastaa malarian estolääkitys maaseudulla on tarpeen
kannattaa myös laittaa moskiitto coil palamaan sängyn alle
jos aamulla on "syöty" ,niin kanattaa muistaa että tropiikissa on paljon muitakin hyönteisiä kuin sääski ja jos on yliherkkä, antihistamiinista on apua
ja tosiaan niitä verkkoja saa kaukoidässä jokapaikasta ja niitä kantsii ottaa mukaan myös suomeen
minulla on ollut jo 15v sääskiverkko sängynpäällä lapin eräkämpässäja saa nukkua herran rauhassa
verkko alkaa olla jo risa ,josko joku voisi tuoda mulle thaimaaasta uuden(tuplasänky kokoa)
minulta saa myös tietoa muista tropiikin "vaivoista"
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1055127Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631453353Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503185Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4382407Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2471490Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito121271- 801237
- 761227
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde311188Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1311097