YÖTAIVAS

♥*¤*¤*¤*¤*¤¤¤*¤*¤*¤*¤*¤♥


Miten öinen taivas onkaan
niin syvän sininen syksyisin

Kaiken nukahtaessa
minulle se herää -
enkä minä voi
silmiäni ummistaa

Kaikkeuden alla

Jokin vain ottaa syliinsä
Hyväilee poskeani


On niin hiljaista

Vain tunteet vaeltaa


♥*¤*¤*¤*¤*¤¤¤*¤*¤*¤*¤*¤♥

14

478

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • padme_amidala

      ja kirkas tähtitaivas yölliseen hetkeen luo tunnelmaa. Niitä katselisi vaikka kuinka kauan, niistä heijastuu ikuisuuden valo. Aatteleppas kuinka paljon rakkautta ne ovat nähneet kautta aikojen : )

      Ihana runosi sai taas ruusunpunaiset ajatukset liikkeelle : )

      • *MURUKULTA*

        Kävi mielessä sellainen kuva joka zoomataan jostain kaukaisuudesta mielettömällä vaudilla,
        vihdoin läpi pilvien - maan sinen - puiden - ja talojen aina sinne ikkunaan missä seison...
        Ja kuinka suureksi ihminen itsensä kuvittelee.. :) niin...
        Mutta kuinka voimakas onkaan ajatus ja nopea.. ei ole samantekevää mitä ajattelee
        Ihanaa että sai sinultakin ruusunpunaiset ajatukset liikkeelle ja siinä minusta on jo todistusta tästä kaikesta..

        *Samalta aaltopituudelta Muru huiskuttaa* Iloista alkuviikon ensimmäistä pvää, padme_ ! :D


    • *Rakkaudenlahja*

      niin kaunis on yötaivas ja
      tähdet kattona maan.

      tärkeintä kun rakkaan
      siihen vierellein saan.

      kiitos kauniista runostasi ja
      päivääsi toivon onnen kultasäteitä.

      • *MURUKULTA*

        Yötaivas ON kaunis!

        Se on lumoaava ja salaperäinen

        Se vie mennessään ja tuo tullessaan

        Se tuikkii ja hohtaa

        Se piilottaa ja se tuo esiin

        Se hoitaa sydämeen ja mieleen

        Kaikkialla tuntee jokainen sen saman kielen :)


        Jos luulee, että kaikki kaunis on mennyt syksyn myötä, erehtyy!
        Kukkien tilalle on kasvanut taivaantimantit ¤ ja hopeinen kaunis Q ! :D

        Kiitos R_lahja ja iloista pvää ja kaunista iltaa! :)


    • padme_amidala

      Täällä pullasorsa rutkuttaa kiitekset hienosta lukuelämyksestä "kyyhkyni pieni" kohdalla. Teos on niin hieno, etten uskaltanut siihen kajota kommentillani, joka ei kuitenkaan ole tarpeeksi hyvä kuvaamaan täydellisesti aseteltua runoasi (siis ulkonäköä myöten viimeisteltyä)

      Menen nurkkaan häpeämään : )

      • *MURUKULTA*

        silittää äkkiä pöllähtäneitä sulkiaan juhlakuntoon ja kiittää nöyrästi! Kiitos! Ja tuu sieltä nurkasta tai määki tuun sinne..

        Täytyy sanoa että yx vaikeimmista ajateltavista runoista,, kun olisi niin paljon halunnut kirjoittaa, mutta siitä ei olisi tullut tolkkua ollenkaan, niipä täytyi ajatella, että lyhyestä virsi kaunis! :)

        Tämä 'kyyhky' on omapäinen, kun sille päälle sattuu,(..ja sattuu.. ;) mutta myös omaa kultaisen sydämen ja ystävän kaikki vaateet... ja tuon enkelin se esitteli kyllä.. ;D
        Luulen että tämän henkilön seurassa dementtia ei iske ensimmäiseen sataan vuoteen, joten kaippa tuo kannatti!...kääk! :))))


    • Mysteriet

      Puhut viisaita sanoja!

      Se on todella jotain sellaista jonka keskellä tuntee itsensä pieneksi...
      On hyvä ajatella että se on hellä suoja - toiset pelkää...

      Kauniisti kirjoitat - jos en ole ennen muistanut mainita =)

      • *MURUKULTA*

        Kuuleppa mulla tuli seimmonen mieleen että; jos ajatellaan, et kaikki 6ja ½ miljardia ihmistä alkas pyörittään Tellusta jaloillaan samaan suuntaan,, vaikka nyt tuonne ---> , niin mitä tapahtus? Onko tietoo? Ja kuis se kiihtys ja kauanko menis, että sen vauhdin sais normalisoitua,,,Vai lähettäskös tästä paikasta A, paikkaan X ? ,,,, Joo! Kyl pitäs Murun hankkia vielä joku harrastus...:)))))

        Tota runost....Oota,,, joos, en tiiä, vaan kun katsoo tätä mitä näkyy ja vähän sinne mihin ei näy sanosin, että hieno laitos on koko shöy!
        Eikä oikein enempää tarvi tämmösen tietääkään,,,no vähän enemmän tieten,,, ;þ
        'kohti punaista planettaaaa'.. Vitsi! Pukkas taas laulun..
        *Muru laittaa kädet tötteröksi suun eteen ettei muut kuule* Kiitti Mys, tuu mennään nurkan taa laulaan lisää... ;o)


      • Z**
        *MURUKULTA* kirjoitti:

        Kuuleppa mulla tuli seimmonen mieleen että; jos ajatellaan, et kaikki 6ja ½ miljardia ihmistä alkas pyörittään Tellusta jaloillaan samaan suuntaan,, vaikka nyt tuonne ---> , niin mitä tapahtus? Onko tietoo? Ja kuis se kiihtys ja kauanko menis, että sen vauhdin sais normalisoitua,,,Vai lähettäskös tästä paikasta A, paikkaan X ? ,,,, Joo! Kyl pitäs Murun hankkia vielä joku harrastus...:)))))

        Tota runost....Oota,,, joos, en tiiä, vaan kun katsoo tätä mitä näkyy ja vähän sinne mihin ei näy sanosin, että hieno laitos on koko shöy!
        Eikä oikein enempää tarvi tämmösen tietääkään,,,no vähän enemmän tieten,,, ;þ
        'kohti punaista planettaaaa'.. Vitsi! Pukkas taas laulun..
        *Muru laittaa kädet tötteröksi suun eteen ettei muut kuule* Kiitti Mys, tuu mennään nurkan taa laulaan lisää... ;o)

        Tiällä minä kuusen juurella päevän
        runnoeluantia luveskelen tietsikasta.

        Hyvä olj Sinunkii runo
        Minäkii ihhaelen sysmustoo taevasta kun
        tässä sattu minun huki vahata ettee tuli
        piäse sammumaan ja piip mänemään pilalle..

        Muistelen tässä lämpimiä kesijä....kesyjä
        kärpäsiä ja tietennii sitä sammakonkutua
        josta sinä sanoit kerran tykkeeväs...


      • *MURUKULTA*
        Z** kirjoitti:

        Tiällä minä kuusen juurella päevän
        runnoeluantia luveskelen tietsikasta.

        Hyvä olj Sinunkii runo
        Minäkii ihhaelen sysmustoo taevasta kun
        tässä sattu minun huki vahata ettee tuli
        piäse sammumaan ja piip mänemään pilalle..

        Muistelen tässä lämpimiä kesijä....kesyjä
        kärpäsiä ja tietennii sitä sammakonkutua
        josta sinä sanoit kerran tykkeeväs...

        Vai olko se jo talvi,, mikä lie se virallinen mittar sit!?
        Voi yhen kerran! Ei kai työ ennee siel mehtäs kolua?
        Ettekö työ tajua, et tämmöne syysilimo tuo savun hajun äkkiä serihvin nokkaan!
        Se haistee muutenii palaneen käryä, vaik ei missään pallaaiskaan. Ja viimest sillo siut löytee, ku se seuree niit johtoloit,,,,

        Vaan tiiäkkö, siul onnii aitiopaikka ko uot siel mehtäs, Q-ki alakee olleen kohtuulisen kokone möllykkä, ei ihan täys, mut sinne piäin ja hitsi noit tähteij siin koristeen ympäril..*huoh*..
        Nuotion räsähtely sillon tällön, tuohen tuoksu...
        Ja mitä!? En oo sanona ett tykkeen sammakonkutusta! En! Kaik sitä kuuleeki vanhat kansakouluopettajan korvani ennen ko lepoon piäsee,,, HYI! yäk sun kans! Ny miul män ruokahalut taas....ÄH!!
        Mut mie luppaan et unohan jos sie luppaat ettet enne ikki puhu tuost samm.... Kättä piäälle!
        Ja mukavoo iltoo sin kuusen katveeseen ja tähtein tuikkeseen,, mie vilikutan ny sinne 'vilikutivilikuti' ! :D


    • -Ninna-

      Iltaisin ikkunasta näkee tumman taivaan joskus tähdetkin kimmeltää kauniisti.
      Ajatukset täynnä unelmia ja haaveita.
      Pian unimaailmaa ihanimpaa matkata saan.

      • *MURUKULTA*

        ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
        ¨¨Jätä verhot raolleen
        ¨¨kas pyrstötähti lentelee
        ¨¨Taivaan halki suhahtaa
        ¨¨ikkunasi takaa sen nähdä saat
        ¨¨Silloin toivo jotain kaunista
        ¨¨Onnea ja rakkautta
        ¨¨Silloin olet rikkain päällä maan
        ¨¨se saa "Murun" tanssimaan :) (zatzatzaa)

        ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
        Tutti suuhun ja nukkumaan! :þ Hyv'yötä! ♥

        ps. voin minä kyllä laulaakin.....


    • tirpunen**

      yötaivas
      oukkei se on niin kaunis
      ja herkkyydellä
      hellyydestä kädet täyttyneet
      hyväilee poskea
      tunteiden vaeltaessa,,,,,,,,,,,
      ihana runo muru
      niin suloinen *wow*

      >>>>>>>>>>>>>
      >>>>>>>>>>>>>>>>> * hellä hali*

      • *MURUKULTA*

        Taivas vetänyt peiton tähten suojaksi,
        Hiljaa uneen keinuttaa - avaruuden tuulet
        Liekö Q-kaan kotona kun ei sitäkään näy...
        No, iltasella varmaan jo hymyilee taas
        Se tekee niin paljon...ihmiselle :)

        Puhaltaa kauniita unia ja oman kullan kuvia aamuusi! :¤ puuuuhhhh.... *Muru vilikuttaa* 'nuuhkis'!..aamukahvia.. ;D mmmm.....


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      179
      1756
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      108
      987
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      94
      874
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      19
      683
    5. 51
      655
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      41
      567
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      164
      523
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      518
    9. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      24
      475
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      193
      466
    Aihe