Lukekaa

Kataisen lupaus

ennen kuin teette johtopäätöksiänne siitä, mitä kuka lupasi ja mitä ei. Kannattaa lukea. Kyse on kokoomuksen virallisesta kannanotosta ennen vaaleja. Erotin vielä tärkeimmän seuraavaan:

" Mitä tasa-arvoisempi tupo, sitä korkeammat
valtionosuudet"

Katainen uudistaa vaatimuksensa tasa-arvotuposta.
- Se, kuinka paljon kokoomus on valmis tukemaan
kunnallista palkkaratkaisua korotetuilla valtionosuuksilla, riippuu siitä kuinka tasa-arvoisen palkkaratkaisun työmarkkinajärjestöt kykenevät tekemään.

- Mitä enemään naisvaltaisille aloille koulutetuille aloille maksetann yli yli yleisen korotustason,sitä enemmän olemme valmiit nostamaan kuntien saamia valtionosuuksia.
Esitämme, ettävaltio maksaa kunnille sen osuuden naisvaltaisten alojen palkankorotuksesta, joka ylittää yleisen korotustason.

- Viime kädessä on kysymys työmarkkinajärjestelmän kyvystä oikaista naisten ja miesten välinen palkkaero. Tähän tarvitaan suurta viisautta ja miesvaltaisten alojen kykyä nähdä "nenäänsä pitemmälle". Ei ole paperimiehenkään etu, että sairaaloihin ei saada
kohta enää hoitajia."

http://www.kokoomus.fi/?x13077=1552758

7

253

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • reyeer

      Lopeta jo, te saitte hallitukselta jo sen 150 miljoonaa, ja enempää ei tipu!

      Ja kunnilta ette saa mitään, koska kunnilla ei yksinkertaisesti ole rahaa!
      Ja kansa ei halua veronkorotuksia, että vain Tehyläiset saisivat poikkeuksellisen suuret palkankorotukset.

      Miksi Tehyläisten pitäisi saada paremmat palkankorotukset kuin muiden????

      • siksi et

        kokoomus lupasi...tuossakin linkissä mainitaan selvästi hoitajat...siksi myös, että maasta loppuu kotimaiset osaajat eikä kymmeniin vuosiin ole luvassa ammattitaitoisia hoitajia ulkomailta...tai siksi, että hoitajan työ vastuullista ja raskasta - henkisesti ja usein fyysisesti. Mukana paljon kärsimystä, kuolemaa vakavia sairauksia ja onnettomuuksien uhreja...
        Myötätuntoni on tehyläisten puolella.


      • siksi et kirjoitti:

        kokoomus lupasi...tuossakin linkissä mainitaan selvästi hoitajat...siksi myös, että maasta loppuu kotimaiset osaajat eikä kymmeniin vuosiin ole luvassa ammattitaitoisia hoitajia ulkomailta...tai siksi, että hoitajan työ vastuullista ja raskasta - henkisesti ja usein fyysisesti. Mukana paljon kärsimystä, kuolemaa vakavia sairauksia ja onnettomuuksien uhreja...
        Myötätuntoni on tehyläisten puolella.

        Niin Katainen lupasi, mutta eipäs syntynytkään tasa-arvo tupoa. Eli meni pohja pois Kataisen lupauksilta.


    • tätä.
      • ja "lasku"

        lupauksista tulee vielä maksuun, joten saa sitten Katainen ja moni muu selitellä...


    • Vai puhetta arvoista ?
    • että.

      että voi kirjoitella nettiin äänestyksen
      jälkeenkin
      ja sitten nauraa kun äänestäjä on harhanjohdettu ??

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      79
      2322
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      137
      1481
    3. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      133
      1452
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      154
      1193
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      108
      1013
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      373
      927
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      774
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      724
    9. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      684
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      683
    Aihe