aivan kuin otsikkokin kertoo, minun pitäisi saada tietää useita nuorten kirjasarjoja. voisiko joku auttaa? yksittäisetkin kirjat käyvät.
voisiko joku kertoa nuorten kirjasarjoja?
10
2020
Vastaukset
- millään?
Paras keino on mennä nuortenosastolle metsästämään. Hyllyiltä näkee sarjat yksittäiset helposti! Kirjojen takanahan on usein muiden kirjojen nimiä.
- hätäapu
Jos tykkäät fantasiakirjoista, niin Cornelia Funken kirjat kannattaa lukea. Itse luin ja tykkäsin kauheesti! Luen myös Merja ja Marvi Jalon koiratytöt sarjaa. Ihan Hyviä nekin. ja tietenkin Narnia ja Potterit kuuluu suosikkeihin...
Niuorten kirjasarjoja, joita minulle tulee mieleen:
eläinaiheisia:
Thomas Brezina: Seitsemän tassua ja Penny, ja sitten oli joku toinen sarja. Kirjat eivät ole kovin uskottavia.
Marvi ja Merja Jalon kirjasarjat: esim. Nummelan ponitalli ja Jesse löytökoira sarja (Jesse-kirjoissa asiavirheitä)
Manninen: joku hevoskirjasarja
Romppainen, Päivi: Vilman koiraklubi, kertoo Vilmasta, jonka vanhemmat eivät anna Vilman hankkia koiraa, joten Vilma hoitaa kavereidensa kanssa muiden koiria ja selvittelee sivussa pikku arvoituksia.
Meripaasi, Helena: Koirahullun päiväkirjat, Kisse-sarja, kirjat kertovat koirahullujen nuorten elämästä.
Ojala, Anu: kahta sarjaa, molemmissa päähenkilönä nuori nainen ja sivuilla vilisee hevosia ja koiria. suunnattu hiukan vanhemmille
hevoskirjasarjoja on vaikka muille jakaa
Dekkareita:
Neiti Etsivä-sarja, kirjat toistensa kopioita, Paula drew selvittää rikoksia
Kolme etsivää, kolme teinipoikaa selvittää rikoksia
Mäkinen: Kultainen salama, Jade, suomalaiset nuoret sotkeutuvat rikollisten touhuihin
Blyton, Enid: Viisikot, Salaisuus, SOS... nuoret joutuvat seikkailuihin
ihmissuhdesotkuja:
Eva & Adam
Sweet Valley High
Roswell jotain
noita on varmaan paljon muitakin, mutta ei nyt tule mieleen.- jonna14
tuija lehtisen rebekka-sarja. kolme osaa ilmestynyt. tosi hyvä. lisätietoja os. www.otava.fi/rebekka
- nipaaaaaa
frendejä, kundeja -sarja. ehottomasti oma suosikki! =)
- Maca__
Nälkäpeli on ihan paras!
Eragonon hyvä, mutta kirjat paksuja. Paljon parempi kuin leffa :)
Percy Jackson on ihana...
Siinä ny olis muutama ;D - joku 8>
Lene Kaaberbol on kirjoittanut sellaisen sarjan, kuin Näkijän kirjat. Ensimmäisen osan nimi on Näkijän tytär. Suosittelen, sarja on ihana...
...ja Nicodemus paras ♥ - pöööjhhh
Jos pitää koirista myös koiramangat kuten hopeanuoli ja weed on hyviä
- öö
Derek Landyn Keplo Leutokalma sarja on paras
- asdfg11
Brandon Mullin Myyttihovi kirjasarja
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1021589
Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet
Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K1251414En kai koskaan saa sinua
Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k821240- 621133
The Summit Suomi: Maxie avaa hyytävästä tilanteesta kuvauksissa: "Veri roiskui ja tajusi, että..."
Oletko seurannut The Summit Suomea? Tykkäätkö vai et tai mitä mieltä ylipäätään olet sarjasta? Moni katsoja on kaikonnut101018Saran ökytyyli käänsi katseita.
On nyt kyllä Sara kasvoistaan, kuvan perusteella todellakin pyöristynyt ainakin kuvan perusteella.111979Työttömille lusmuille luvassa lisää keppiä
Hallitus aikoo kiristää velvoitteiden laiminlyönnistä seuraavia työttömyysturvan karensseja ensi vuodesta alkaen. Hall210784Tiedän kaiken sinusta ja kaikesta
Tiedän miten kärsit. Tiedän millanen oikeesti oot. Tiedän miksi valehtelit, tiedän miksi satutit mua. Tiedän mitä tapaht57753- 119703
Miksi ihmeessä?
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek20698