itsenäinen rotu?

venla

Mikä koirarotu olisi sellainen, joka ei tarvitse jatkuvaa huomiota vaan menee "siinä sivussa". Tällä siis tarkoitan sitä kun esim. kaverini koira on jatkuvasti kimpussani minun luona hoidossa ollessa (hakee lelua, kerjää ruokaa,kerjää silitystä) ja sellaista ei jaksa kovin kauaa. Tarvitsisin itselleni seuraa mutten magneettia joka seuraa perässä vessaankin. Onko tällaista koiraa olemassakaan. Mielellään vielä pieni- tai keskikokoinen.

14

3420

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Maria

      Eipä semmosta koiraa varmaankaan oo joka ei huomiota haluais...Kaikki koirat tykkää rapsutuksista,ruoasta ja leikkimisestä =) Ota kissa,se on enimmäkseen omissa oloissa eikä tarvi paljo leikkii!

    • yks vaan

      Minkä rotunen se sun kamus koira on?Musta tuntuu et sellasta koiraa ei oo.Jos sä tuolla tavalla aattelet sun ei kyllä pitäs koiraa ees harkita.Koirat nimittäin vaatii paljon työtä..Kokemusta on.:)

      • venla

        No vähän ajattelinkin tuon suuntaista vastausta. Kaverini koira on muuten basset fauve de bretagne.
        Mä vaan haluan koiran joka ei kyhnää perässä vaan on itsenäinen! Basenjia mulle joskus suositeltiin.


      • Heidi
        venla kirjoitti:

        No vähän ajattelinkin tuon suuntaista vastausta. Kaverini koira on muuten basset fauve de bretagne.
        Mä vaan haluan koiran joka ei kyhnää perässä vaan on itsenäinen! Basenjia mulle joskus suositeltiin.

        Olen samaa mieltä tuon basenjin kanssa, siinä saattaa vaikkapa ollakin sulle se oikea koirarotu. Kaverillani on juuri tuon rotuinen koira ja aivan uskomattoman hyväluonteinen jo pentuna. Tietystihän kaikki koirat kaipaavat huomiota, mutta tätä koiraa voi sanoa myös itsenäiseksi. Se ei useasti edes viitsi kipittää ulko-ovelle sinua vastaan, kun tulet jostakin, saattaa ehkä hieman raottaa silmiään ja jatkaa uniaan lempisohvallaan.. Mutta seuraakin basenjista saa paljon, jos vaan sitä haluaa. Yksi lajin parhaimpia puolia on sen haukkumattomuus, koira sopii siis kerrostaloonkin. Okei, tässä oli vaan yks ehdotus, hyvin suppeasti kylläkin esitettynä, mutta suosittelen sulle basenjia! :) Itse olen ihastunut kaverini basenjiin aivan vallattomasti.


      • pollefani

        suosittelen sinulle EURASIERIA.eurasier on itsenäinen koirarotu. itselläni on 8 kk euraier narttu. se kyllä tervehtii kun tulen kotiin, ja seuraa siitä saa jos vaan haluaa, mutta yleensä se viihtyy yksisteen. ja se ei hyppää sänkyyn nukkumaan, vaan nukkuu mieluummin sängyn alla tai jossain viileässä paikassa.


    • mää

      kaikki koirat ovat koiramaisia, eli haluavat miellyttää omistajaansa. Ja etenkin pentuina ovat kyllä kaikki samanlaisia energiapakkauksia,
      tuo perässä roikkuminen ja leikkimään kerjääminen on kyllä eniten pennun ja nuoren koiran ominaisuuksia. Vanhemmiten kaikki koirat rauhoittuvat ja vouhkaaminen vähenee.
      Suosittelen että mietit tarkkaan, haluatko ihan oikeasti koiran, ja etenkin pennun; koiran omistaminen on sama asia kuin sinulla olisi pieni lapsi n. 12 seuraavaa vuotta.

    • '-'

      '-'

    • Kaisa

      on pinseri.

      On silläkin tietenkin herkät hetkensä, mutta ei ole kokoaikaa kyhnäämässä.

      Mutta on myös itsepäinen ja ei kovin helppo kouluttaa, koska ei ole miellyttämisen haluinen.

    • mona

      Vinttikoirat on kotioloissa tosi rauhallisia ja omissa oloissaan viihtyviä (ainakin useimmat) Nukkuvat lähinnä omaan petiinsä tai sohvan nurkkaan käpertyneinä. Ulkona ovat sitten ihan erilaisia, tosi meneviä, vilkkaita ja uteliaita. Ja jokapäiväinen juoksutarve on pakko täyttää. Vinttikoirista helpoin on mielestäni whippet, muiden hoito ja koulutus on jo vaativampaa. Luulen ymmärtäväni mitä tarkoitat,en itsekään pidä koirista, jotka ovat kotona koko ajan pyörimässä ympärillä ja seuraavat joka huoneeseen perässä.

    • mimir

      Vinttikoirat on kotioloissa tosi rauhallisia ja omissa oloissaan viihtyviä (ainakin useimmat) Nukkuvat lähinnä omaan petiinsä tai sohvan nurkkaan käpertyneinä. Ulkona ovat sitten ihan erilaisia, tosi meneviä, vilkkaita ja uteliaita. Ja jokapäiväinen juoksutarve on pakko täyttää. Vinttikoirista helpoin on mielestäni whippet, muiden hoito ja koulutus on jo vaativampaa. Luulen ymmärtäväni mitä tarkoitat,en itsekään pidä koirista, jotka ovat kotona koko ajan pyörimässä ympärillä ja seuraavat joka huoneeseen perässä.

    • Kuulostaa siltä ettei kaverisi koira ymmärrä sinun tilaasi että missä menee raja. Tosi moni tekee sen virheen että vahvistaa koiran ongelma käyttäytymistä jopa tietämättään. Esim. Tervehtiminen hyppimällä ilman lupaa ei ole suotavaa. Koiran täytyy myös osata rauhoittaa itsensä omistajan tullessa kotiin ilman että saa heti kaipaamansa huomion riekkumalla.
      Kaiken saa kouluttamalla ei siihen mitään erityisiä rotuja tarvi.

    • Anonyymi

      Laumanvartia

      • Anonyymi

        Sopii vaan maalle aidatulle alueelle, josta ei karkaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sopii vaan maalle aidatulle alueelle, josta ei karkaa.

        Sälli on vapaa


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      273
      2843
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      75
      1506
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1460
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      34
      1240
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      25
      1177
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1170
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1170
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1109
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      19
      1036
    10. Ihan mielenkiinnosta kyselen...

      Kun olen huomannut, että omat sähköpostit sakkaavat, puhelut eivät yhdisty jne. että missähän mahtaa olla vika? Osaisko
      Ikävä
      14
      1003
    Aihe