Minä kun luulin,että ne häijyt on tuolla Pohjanmaalla ja siellä oisi paha päistä sakkia,mutta taipaapi olla niin,että ne onki täällä Kainuussa.
Olipa ilta-sanomat listannut Suomen rikollisimpia paikkoja ja varsinnii henkirikoksia,niitten yrityksiä ja toisten pieksämisiä tehhään täällä Kainuussa paljon.
Niinpä kolme kuntaa kainuusta pääsöö TOP-20 ja se paljo,ku on kuiteski näin pieniä kuntia ja väljyyttä riittää.
Kajaanin poliisista kehuskelevat,että kainuulla on väkivaltainen maine ja ollaanpa oltu jokunen vuosi jopa väkivaltaisin maakunta koko Suomessa.
Mikähän se pannoo meijät kainuulaiset niin pahalle päälle,että tulloo nuita toistesa hakkaamisia ja vieläkin pahempia tilanteita,kun tartutaan vielä kättä pitempään?
Ollaanko sitä niin pahan sisusia ja äkkipikasia,että lyyvään ensin ja sitten vasta ajatellaan,vai mikä se vaivaa?
Meitä ku kehutaan kuitennii mukaviksi ja reiluiksi ihmisiksi,ainakin savon korkeuvella asti ja lappalaiset ovat jopa kateellisia meille,ku me ollaan lähempänä savoa kuin ne.
Tämä on kuulema polliisin mukaan oikein kansalaiskeskustelun paikka,niin ne on vaen huolissaan tästä nyky trendistä.
On kuulema kysymys yhteiskunnan toimintakyvystä ja sitähä tuo väkivaltanen koheltaminen alentaa.
Mukavampi se tietennii oisi asustella,jos ei aina tarvihteisi olla nyrkit pystyssä ja riehahtua kellekkää.
Tämmössii tuumailin näin aamu varhain,ottakaapa kantaa.Mitä mieltä puolta se on rantaneuvos tämmösestä asiasta?
Panenpa vielä linkin Kainuun sanomien juttuun,missä poliisit ilimassoo mielipiteitään asiasta.
http://www.kainuunsanomat.fi/uutiset/kainuu/9655.shtml
Ollaanko me häijyjä??
8
652
Vastaukset
- !!!!!!!!!!!!!
Eipä hyvältä näytä meiän kohalta. Parantamisen varaa on.
- mukaan
ja väkilukuun suhteutettuna ollaan varmasti menty parempaan suuntaan, kuin mitä sotien jälkeen olen kuullut tapahtuneen.
ja muillekin hyvää Tiistai päivää.
Kainuulainen kotikasvatus ei ole ollut koskaan palkitsevaa.
Kainuulainen vanha kotikasvatus on yleensä ollut väkivaltaista, suoraan raamatusta lainattua.
Kainuulaisten lapsuus ajettin yleensä pöydä alle, häpeänurkkaan jopa lapsen omassa kodissaan ja pahimassa tapauksessa mierontielle oman onnensa nojaan astelemaan.
Kainuulaisilta lapsilta vietiin itsensä ilmaisu
kyky, lähes kokonaan nyt ne eivät osaa enään ilmaista itseään asiallisella tavalla, joka näkyy myös tälläkin keskustelu palsta levottomuutena.
Joka on kokenut tälläisen nöyrytyksen omassa lapsuudessaan, omat vanhempansa ja isovanhemmat ovat olleet vastuussa lapsensa vastuuttomasta kotikasvatuksesta väkivaltaan.
Vielä julkisesti ihmetellään kun hiljaiseksi tunnettu ihminen on myöhemmin tappaja, viinapäissään agressiivinen ja täysin arvaamaton.
Kainuulainen on kasvannut vuosisatojen ajan synkissä oloissa, puutteen ja kurjuuden keskellä ja suuren herransa nuhteessa.
"Neuvos" vielä hyväksi lopuksi tekee testin, itsensä ilmaisemisesta, kuka kykenee ottamaan yhteyttä minuun puhelinta käyttäen on selviytynyt mainiosti neuvoksen yksinkertaisesta testistä numeroni on johon sinun pitää ilmaista itseään on 040-5944053 tai [email protected]
Viikon on aikaa ilmaista itseään jos siihen löytyy kykyä ja raportoin sitten tänne ensiviikolla.
Kainuulaisilla ovat erittäen huonot perintötekijät
ja selviytyminen elämälle tuottaa kohtuutoman paljon tuskaa ja kyyneleitä jatkossakin.- farth33
lantaneuvosta jo vähän paremmin. Kun on pidetty nurkassa väkivaltaisesti niin kyllä se halu tulla huomatuksi, nousee elämän päällimmäiseksi asiaksi vaikkei mitään järjellistä syytä esillä oloon olisikaan. Halu tulla huomatuksi menee jo yli omankin ymmärryksen, ja kun siinä vielä surkeasti epäonnistuu, eli kukaan ei huomaa ja noteeraa, on aika syytellä muita.
Milloin tulee kuvaan väkivalta? Jo nyt on ilmassa aistittavissa sen merkkejä. Väkivalloin tuotetut vihaiset pierut, panevat ihmiset jo pelkäämään pahinta.
- suuri osuus
tilastoissa on maahanmuuttajilla?
kas tilastot kun tuppaavat valehtelmaan melkein kuin mainokset.
maarianhaminan selityksen ainakin tiedän: ruotsin-laivoilla sattuneet tapaukset tulevat sen piikkiin.- täällä osataan
olla häijyjä muutenkin!Ei tartte olla Pohjanmaalta!
- kainuulaiset
täällä osataan kirjoitti:
olla häijyjä muutenkin!Ei tartte olla Pohjanmaalta!
on sellaisia sisäänpäin kääntyneitä,ei siis ihme jos tulee tuollaisia puukotuksia!
- ruotsista kainuuseen
kainuulaiset kirjoitti:
on sellaisia sisäänpäin kääntyneitä,ei siis ihme jos tulee tuollaisia puukotuksia!
Olen 25 vuotta ollut Tröllhatttanissa ollut töissä niin kainuulaisten kuin pohjalaisten ja savolaisten kanssa työskennellyt ruotsissa töissä.
EIKÄ OLE OLLUT ONGELMIA!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 905227
- 534076
- 252199
Etsin vastaantulevista sua
Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s271977Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko161805- 151444
Ajatteletko koskaan
Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹281260Tekis mieli lähestyä sua
Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗201046T, miten mun pitäis toimia
Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest43991- 21990