Millä tavalla seinän ja katon listattomasta rajasta saa telalla maalatessa siistin? Jostain rajaimesta luin jotain juttua, onko se se oikea keino siistiin lopputulokseen? Vai onnistuuko pensselöiden. Maalina on vesiohenteinen himmeä maali.
Seinien ja katonraja
6
8919
Vastaukset
- Wäxy
seiniä vai kattoa? Vai molempia?
Rajaajia on olemassa ja nitä voi käyttää, samoin maalarinteippiä.
Yksi keino on käyttää pensseliä.
Rajaamismuotoja on kaksi:
1. Seinä kattoon asti samalla maalilla ja katto omalla
2. seinille jätetään 1 - 5 cm (oman mieltymyksen mukaan) raita samaa maalia mitä käytetty katossa.
Jälkimmäisen olen tehnyt siten, että ensin maalannut katon ja seinän ylälaidasta noin 10 cm.
Kun maali kuivunut, olen rajoittimella maalannut jättäen tuon maaliraidan.- telalala
Maalaan vain yhden seinän telalla, katto pysyy "rappapintaisena" ja valkoisena, kuin myös viereiset seinät pysyvät entisellään.
- Wäxy
telalala kirjoitti:
Maalaan vain yhden seinän telalla, katto pysyy "rappapintaisena" ja valkoisena, kuin myös viereiset seinät pysyvät entisellään.
voi käyttää.
hankalimmat kohdat on kulmanurkat.
Itse käytän tarkkuutta vaativassa rajaamisessa enimmäkseen leveää lastaa, jonka teräosaan olen laittanut maalariteippiä.
Mikäli omistaa vakaan käden, voi maalata ilman apuvälineitä.
Itse maalaan rajauksen pensselillä, liuuttaen sitä mukaan lastaa.
Mikäli irroitan lastan, puhdistan sen ensin kostealla rätillä ja sen jälkeen huuhtelen ja kuivaan puhtaalla rätillä.
Pidän lähellä myös kosteaa rättiä, mikäli maalia menee maalausalan ulkopuolelle, saa siten nopeasti pois.
Seinäkulmissa vastaavasti käytän maalarinteippiä seinällä, mihin ei tule maalia
Siinä sellainen niksi, että irroituksen jälkeen pitää puhdistaa
Maalatessa teen siten, että sitä mukaan, kun etenen, maalaan telalla katon- ja lattiarajan vaakasuoraan ja vasta sen jälkeen maalaan seinän.
Tuo toimenpide siksi, että ala- ja ylälaitoihin muuten tulee vähemmän maalia mitä keskelle.
Toisin sanoen, seinä voi näyttää vaaleammalta ylä-ja alalaidoilta ja keskeltä tummemmalta missä enemmän maalia.
Mikäli aiot ripustaa seinälle tauluja, kaupoista saa ripustuslistaa koukkuineen mikä asennetaan katonrajaan.
- teipillä
Halusin hieman leveämmän raidan kuin nuo rajaajat jättää ja teippasin maalarinteipillä. Hyvä tuli.
Teippaaminen voi tuntua hankalalta ajatuksena, mutta eipä tuollaisen 10 m2 huoneen teippaukseen mene kuin varttitunti.- kuitenkin.
Jos jättää teipin turhan pitkäksi aikaa, se saattaa irroittaa vanhaakin maalia.
- -niin-
kuitenkin. kirjoitti:
Jos jättää teipin turhan pitkäksi aikaa, se saattaa irroittaa vanhaakin maalia.
Joo, tuo on totta. Teipit kannattaa tosiaankin poistaa vaikka heti maalauksen jälkeen.
Ja jos joutuu maalaamaan kahteen kertaan, niin niiden kertojen välillä ei saa olla päiviä.. Mieluummin pintamaalaus heti, kun 1. kerros on kuivunut ja sitte välittömästi teipit pois.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1135243
- 675044
- 904104
Miten mä olisin
Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.753600Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv603188- 432781
- 152297
Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen
Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️521914- 391774
Onko kaivattusi
kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.371628