eri tarkoituksissa kiertäjät. Miten suhtaudut? Minulla kävi juuri pyrkimässä kaksi nuorta, kaunista naista. Ovat myös käyneet tutuillani, mm. vanhemmilla miehillä. Minä en yleensä päästä kotiini minkäänlaisia kiertäjiä, lienen kova ihminen. Ja kaikenlainen käännyttäminen saa minut nousemaan vastahankaan. En päästäisi kotiini, vaikka komea, suunnilleen ikäiseni mies pyrkisi.
Ovelta ovelle
11
648
Vastaukset
- KristaTee
päästä. Saatan kyllä ovella hetken jutella, koska jotenkin nolottaa pistää "kulkurit" takaisin raitille.
Onneksi kulkukauppiaita käy hyvin harvakseen. Pari ehkä vuodessa, jos sitäkään. Ja hyvä niin, koska täällä on tapana pitää ulko-ovi päivisin lukitsematta. Kerran kävi niin, että olin yksin kotona ja olin päivänokosilla. Yht´äkkiä heräsin siihen, että joku huuteli haloota eteisessä. En tiedä mitä halusi, mutta ulos lensi mokoma sen sileän tien.
Mutta yleensä kyllä kuulee tai näkee, jos joku pihaan tulee.
Yhtään ikäistäni komistusta en ole nähnyt.Näin häivytän häiritsijät ovelta
Ei kiinnosta hallelujan jakelijat eikä muidenkaan aateiden kauppiaat. Vähiten tavaramarkkinat.
Puhelinkauppias terroristit sain lopettamaan.
Kyllä näitä yrittäjiä aina riittää. Monet yrittävät vanhevien ihmisten kimppuun ja ikävä kyllä joskus onnistuvatkin. Valppautta vain ja turha kainous pois, omalla ovella määräämme itse ketä seuraamme haluamme.
Näiden "käännyttäjien" kanssa syntyy mielenkiintoisia keskusteluja.
Fanaatikot lähtevät melko pian.
Samoin nuoret, kauniit naiset.
Uskonto tai muu maailmankatsomus ovat ainoita ovelta myytäviä tuotteita joista olen valmis keskustelemaan.
Jo ennen murrosikää kyseenalaistin kahden ainoan oikean opin erehtymättömyyden.
Kristinuskon ja kommunismin.
Onnekseni lukion historian opettajamme oli ennakkoluuloton teologi joka antoi mielestäni varsin hyvän kuvan kaikista suurista maailman uskonnoista.
Kristinuskon markkinoinnin peruste, perisynti!
olet syntinen kelvoton ja joudut helvettiin.
Mutta, minulla on tämä tuote. Ainoa oikea oppi.
Osta tämä niin pelastut!- Outo Olga
Minun ei tarvitse suhtautua mitenkään näihin ovelta ovelle kulkijoihin, sillä en avaa oveani heille laisinkaan. Ystäväni kilauttavat yleensä puhelimella vaikkapa parkkipaikalta ja tarkistavat, että olen kotona ennen kuin lähtevät tulemaan rappuun. Jos en odota ketään kotiini, niin ovi pysyy suljettuna. Kotini on siis linnani, vaikka se olisi kuinka pieni ja vaatimaton. Haluamiinsa keräyksiin voi osallistua muutenkin ja ostoksia varten on maailma ja netti kauppoja täynnä.
- satunnainen***
Niinpä, kovin paljon tuota ovelta ovelle-toimintaa vieläkin on, vaikka sitä on koetettu suitsia.
Sitä emmme lainkaan tiedä, miten paljon "povelta lovelle"-toimintaa on. Luulen, että paljon. Uhreiksi itsensä tuntevat eivät puhu häpeän takia. Ja Onnelliseksi itsensä tuntevat eivät puhu,koska se oli niin ihanaa!
Tiedä häntä sitten? Hyvä kai, että sellaistakin on. ovelle kolkuttajat nykyään, kun Jehovatkin olen saanut pysymään poissa.
Keräyksiäkään ei enää paljon suoriteta ja kaupustelijatkin ovat vähiin käyneet.
Puhelinmyynninkin ole kieltänyt.
Joten eipä tässä paljon häiritsijöitä ole.
Joskus toivoo, että joku poikkeaisi kylään, mutta eipä enää poiketa oikeastaan minkään ilman kutsumatta, mikä on valitettava asia.- H2Omies(nais)
on näitä kulkijoita. Meidän talossa on ulko-ovella alhaalla ovisummeri puhelimen kanssa, niin tietää heti, jos epämääräisiä olisi tulossa taloon eikä avata alaovea.
Aiemmin jehovat joskus kävivät oppiaan tarjoamassa, mutta ei enää vuosiin. Hekin olivat ihan asiallisia ja lähtivät, kun kerrottiin, että meillä on oma vankka vakaumus. - editamanda
Asun talossa missä ulko-ovessa on koodilukko, toimii päivällä, ilta kahdeksan jälkeen pääsee vain avaimella. Systeemi pitää kaupustelijat loitolla.
Jehovat onnistuvat aina saamaan ovikoodin jostakin. Kaksi nuorta tyttöä, tunnen heidät ulkonäöltä, rapsuttelevat koiraa ja antavat luettavaa, josta kohteliaasti kiitän, mutta lukematta jää. Lapset ja ystävät sopivat tulostaan jo puhelimitse, eihän nykyään enää yllätysvierailuja harrasteta.
Jos ovikello soi, siellä on yleensä avaimensa unohtanut naapuri joka pyytää soittamaan talkkarin apuun. Niitä tapauksia sattuu aina välillä. Jos oven takana on tuntematon ihminen en avaa.- MUMMELI1
Asun maalaiskaupungissa.Tässä taannoin alkoi jehovantodistajat käydä aika usein kun mies aukaisi oven ja oli heille kohtelias,kuunteli kun he lukivat jonkin pätkän raamatusta.
Kun minä satuin kerran ovelle sanoin ,että jos teillä on joku systeemi näistä paikoista joissa käytte niin poistakaa meidät listalta .En halua ovelta ovelle kaupattua uskontoa.
Hän kysyi ,entä jos isäntä haluaa? Sanoin että hän on niin ujo ettei viitsi kieltää ,mutta on samaa mieltä. Heidän käyntinsä loppui siihen.
Joskus kesällä hipsii jalan joitakin puolalaisia piirustukesen kauppiaita aivan takapihan puoleltakin kun ovi on siellä auki.
Ihan joskus olen pelästynyt.
Näitä kulkee joskus sattumalta eikä niitä saa kiellettyä käymästä. Heillä on usein oikein vetoava tarina lapulle kirjoitettuna ja jotkut voivat langeta ,minunkin naapurimummo 80v usein. - kovaa konnstia
MUMMELI1 kirjoitti:
Asun maalaiskaupungissa.Tässä taannoin alkoi jehovantodistajat käydä aika usein kun mies aukaisi oven ja oli heille kohtelias,kuunteli kun he lukivat jonkin pätkän raamatusta.
Kun minä satuin kerran ovelle sanoin ,että jos teillä on joku systeemi näistä paikoista joissa käytte niin poistakaa meidät listalta .En halua ovelta ovelle kaupattua uskontoa.
Hän kysyi ,entä jos isäntä haluaa? Sanoin että hän on niin ujo ettei viitsi kieltää ,mutta on samaa mieltä. Heidän käyntinsä loppui siihen.
Joskus kesällä hipsii jalan joitakin puolalaisia piirustukesen kauppiaita aivan takapihan puoleltakin kun ovi on siellä auki.
Ihan joskus olen pelästynyt.
Näitä kulkee joskus sattumalta eikä niitä saa kiellettyä käymästä. Heillä on usein oikein vetoava tarina lapulle kirjoitettuna ja jotkut voivat langeta ,minunkin naapurimummo 80v usein.näihin nuoriin jehovan kauppaajiin,Olin ollut illalla kapakassa,aamulla soi ovikello,oven takana kaksi nuorta naista.Muhun meni vanha aaatami,sanoin,että hyvä kun tulittekin ,mua panettaa niin pirusti.Lähtivät eivätkä ole tulleet takaisin
- Halleluja halulla!
kovaa konnstia kirjoitti:
näihin nuoriin jehovan kauppaajiin,Olin ollut illalla kapakassa,aamulla soi ovikello,oven takana kaksi nuorta naista.Muhun meni vanha aaatami,sanoin,että hyvä kun tulittekin ,mua panettaa niin pirusti.Lähtivät eivätkä ole tulleet takaisin
Oli kaunis keväinen sunnuntaiaamu ja
valmistauduimme juuri ensimäisen lapsenlapsen
ristiäisiin. Suurin osa ystävistä ja sukulaisista
asui samassa rivitaloyhtiössä.
Pari jehovan todistajaa soitteli ovikelloja yhtä
toisensa jälkeen ja joka puolella tuli sama
vastaus: "Olemme pahoillamme, mutta aikaa ei nyt
ole, sillä olemme juuri lähdössä kirkkoon". Oli
varmaan turhauttavaa touhua noin "uskovaisessa"
yhteisössä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2244893
Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin?
Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin? Shokki!512360- 691976
Martina on käynyt puhumassa viisauksia
Iltalehden artikkelissa Martinan viisaudet.3781450Ajattelen sinua iltaisin, aamulla, päivittäin
Ehkä siinä jo pientä vinkkiä. Oot jäänyt pahasti mieleen. Sun katse on niin syvä ja oot niin lempeä. Hyvä olla sun kanss961111SDP:läinen lähettiläs Titta Maja-Luoto RAIVOAA lähetystössä -?
SDP:n puolueen Maja-Luoto on Portugalissa noussut Median otsikoihin, koska RAIVOAA työntekijöille ja pitää Heitä lähinnä291053Mitä alkoholijuomaa on myyty sekä Linda Lampeniuksen että Matti Nykäsen nimellä? Testaa tietosi!
Mikähän alkoholijuoma se mahtoi olla…? Tule pelaamaan kivaa Testerin Juomavisaa! Kuinka monta saat oikein? Tästä pääse10999Sinkkujen lapset ja kesäloman pituus
Tuli mieleeni kysyä oletteko huolissanne lasten ja nuorten tulevaisuudesta, tai siitä mitä he nyt joutuvat kokemaan yhte170858Haapaveen nähtävyys?
Se teidän "suihkulähde" on ylittänyt uutiskynnöksen Suomen rajojen ulkopuolella Sveitsissä. Se näytettiin paikallisten u37774Voiko vauva uskoa ?
Lohkoissa väitetään ettei vauva voi uskoa. Tässä näet vauvan uskon. https://youtube.com/shorts/QhFbPSdjpnA?si=Zb2BCRST9184765