Huipulla

tuulee?

Tapani Kansa huipulla jo 40 vuotta. Näin väittää konserttimainos. Viimeiseen 30 vuoteen hän ei ole ollut huipulla. Dingo, Eppu Normaali ja viimeiset 10 vuotta Kari Tapio ja Jari Sillanpää ovat olleet huipulla. Alle 20 vuotiaat eivät edes tiedä kuka Tapani Kansa on. Ja nekin jotka tietävät, tuntevat hänet älyttämistä tempauksistaan; möykkäämisestä oopperassa, älyttömistä ylinopeuskaahailuistaan, tiesulkujen ohittamisineen ja erittäin huonosta narsistisesta käyttäytymisestään.

11

710

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • luulen kyllä et olet pahasti väärässä. tapsan maanlaajuiset konsertit ovat olleet loppuunmyytyjä.omasta kokemuksesta kyllä tiedän että nuoretkin kyllä tietävät kuka on tapani kansa muustakin kuin ylinopeudesta sillä nnuorisolla kyllä soi mm.äidin pikkupoika rakas ym

      • tuulee?

        17-vuotias sukulaistyttöni ei tiennyt yhtään Tapsan kappaletta kun niitä häneltä kysyin. Tiesi, että joku vanha laulaja on kyseessä. Sen oli lukenut, että Tapsa oli häiriköinyt oopperassa huutamalla älyttömyyksiä. Tämä sukulaistyttö ainakin tuntui pitävän Tapsaa ainoastaan pellenä.


      • Töötsä

        Muistatte kai vielä miten Tapsan konsertit meni vajaa 10 vuotta sitten täysin munille. Valtava tappio. Eli siinä se tunnettavuus.


      • Töötsä kirjoitti:

        Muistatte kai vielä miten Tapsan konsertit meni vajaa 10 vuotta sitten täysin munille. Valtava tappio. Eli siinä se tunnettavuus.

        Mä luulen , että tarkoitat sitä v. 1998 tangokonserttia, josta Tapsalle tuli kovat tappiot, mutta se taas johtui siitä ,että hän sairastui kesken sen tangokiertueen ja ne loput konsertit jouduttiin peruuttamaan. Mut tikulla silmään joka vanhoja muistaa. Nih !


    • *****************

      Dingo ei ole ollut huipulla enää vuosikausiin. Tapsa on yksi eturivin kevyenmusiikin artisteistamme. Hän on pitkänlinjan kestosuosikki, jolla on vankka kuulijakunta.
      Tapsan juhlakonsertteihin on nyt tänäsyksynäkin myyty lippuja jo ennakkoon , niin että monessa paikassa salit ovat loppuunmyytyjä tai sitten on enää muutamia vapaita paikkoja jäljellä.

      Kyllä monet alle parikymppisetkin pitävät Tapsasta ja tuntevat paljon hänen laulujaan.
      Tietysti on joitakin niitäkin jotka muistavat vaan Tapsan töppäilyt.

      • Taitse

        Jos vertaa esim. viimeisen 10 vuoden aikana Tapani Kansan ja Kari Tapion suosiota niin Kari Tapio on valtavan paljon suositumpi kuin Tapani Kansa. Yleisö ja arvostelijat pitävär hyvin paljon Karista. Esim. kuin taivaisiin laulusta kirjoitettiin että se on parempi kuin alkuperäinen. Kari Tapio laulaa sen omalla vankalla tyylillään eikä lähde matkimaan muita kuten Tapani Kansa tekee.


      • Zaizai
        Taitse kirjoitti:

        Jos vertaa esim. viimeisen 10 vuoden aikana Tapani Kansan ja Kari Tapion suosiota niin Kari Tapio on valtavan paljon suositumpi kuin Tapani Kansa. Yleisö ja arvostelijat pitävär hyvin paljon Karista. Esim. kuin taivaisiin laulusta kirjoitettiin että se on parempi kuin alkuperäinen. Kari Tapio laulaa sen omalla vankalla tyylillään eikä lähde matkimaan muita kuten Tapani Kansa tekee.

        Kyllä yleisö ja arvostelijat pitävät hyvin paljon myös Tapani Kansasta. Tapsan tähti loistaa kirkkaana. Hän vetää hienosti väkeä keikoilleen ja osaa luoda paikanpäälle upean tunnelman esiintyessään. Todella valovoimainen taiteilija.
        Tietenkään kaikkia ei voi miellyttää, ja Kari Tapioon verrattuna Tapsalla on joidenkin ihmisten mielessä riesanaan ristiriitainen ja öykkärimäinen maine. Monet sympatiseeraavat Karia ,kun tämä on niin avoimesti puhunut alkoholi-ongelmisttaan. Monet miehet kokevat voivansa samaistua Kari Tapioon. Tapani Kansan egoa taas jotkut pitävät liian suurena ja hänen persoonaansa vaikeammin lähestyttävänä.


      • Åker
        Zaizai kirjoitti:

        Kyllä yleisö ja arvostelijat pitävät hyvin paljon myös Tapani Kansasta. Tapsan tähti loistaa kirkkaana. Hän vetää hienosti väkeä keikoilleen ja osaa luoda paikanpäälle upean tunnelman esiintyessään. Todella valovoimainen taiteilija.
        Tietenkään kaikkia ei voi miellyttää, ja Kari Tapioon verrattuna Tapsalla on joidenkin ihmisten mielessä riesanaan ristiriitainen ja öykkärimäinen maine. Monet sympatiseeraavat Karia ,kun tämä on niin avoimesti puhunut alkoholi-ongelmisttaan. Monet miehet kokevat voivansa samaistua Kari Tapioon. Tapani Kansan egoa taas jotkut pitävät liian suurena ja hänen persoonaansa vaikeammin lähestyttävänä.

        Kysymys ei varmaan ole tyypistä kiinni, vaan siitä, että yleisöä miellyttää enemmän Karin hieno ääni ja hänen tapansa tulkita koskettavasti. Kari Tapion laulutapaa ei ole koskaan haukuttu robottimaiseksi, kuten Kansan laulutapaa.


      • on totuus:


    • Tapsa on huipulla . Hänellä on suuri suosio ja on upeassa vedossa. 40-vuotta on kumminkin pitkä aika. Se on selviö, että sinä aikana on ollut myös niitä notkahduksia ja suvantovaiheita, mutta niitä on jokaisella laulajalla jolla noin pitkä ura jo tähän mennessä on. Tapsa on yks meidän kiintotähdistä. Tähdenlentoja sen sijaan tulee ja menee. Nykyäänhän monet artistit on pinnalla n. pari vuotta ja sitten ne vaipuu unholaan.

      Tapsalla on monen ikäisiä kuulijoita on nuorempaa ja vanhempaa ja se on hyvä , että ikähaitari on laaja.
      Tapsalal on aika värikkäitä tempauksia, joiden takia on kyllä kans on varmaan jäänyt aika monen ihmisen mieleen paitsi laulajana, niin valitettavasti myös liikennehulttiona ja jonkinlaisena öykkärinä. Tollaset leimautumiset on sinänsä vähän kurjia juttuja. Kukapa sitä nyt muka olis niin täydellinen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      141
      1359
    2. Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä

      Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa
      Ikävä
      292
      977
    3. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      43
      865
    4. Milloin näit kaivattusi viimeksi?

      Mitä olisit halunnut tehdä tai sanoa hänelle?
      Ikävä
      33
      641
    5. Tappio Rydmanille

      Ei pystynyt Wille saamaan tahtonsa läpi. https://www.hs.fi/politiikka/art-2000012093775.html
      Perussuomalaiset
      145
      633
    6. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      38
      597
    7. Mitä mietit jos näet hänet jossain?

      🤗
      Ikävä
      52
      551
    8. Sometähti villisika-Seppo on kuollut

      Suomussalmella lemmikki­eläimeksi virallisesti hyväksytty villisika Seppo on kuollut. https://yle.fi/a/74-20232445
      Suomussalmi
      28
      528
    9. Tiesitkös rakas

      Mun taivas on pilvinen ja synkkä. Päivät värittömiä ja harmaita. Missä olet, aurinkoni? 💔
      Ikävä
      44
      511
    10. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      107
      498
    Aihe