ketään honkassa

28-30.1?

elikkäs olen kyseisen ajan vierailulla hong kongissa ja olisi kiva nähdä,jutella ihmisten kanssa joille paikka on tuttu tai vain muuten sattuu matkusteleen siellä samoihin aikoihin.

olen 21-vuotias puhelias ja avoin tyttö matkalla australiaan kevään reissuun.

6

905

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ..............................

      Valitettavasti olen siellä 19.12 - 22.12 sekä 10-12.1 Käynyt 3 kertaa Hong Kongissa viettämässä pitempiä aikoja.

      Voit kysellä silti, niin heitän tänne vaikka sitten vinkkejä...

      • jos

        jaksat vastailla ja kertoo ni ilomielien.en vielä ite o ehtiny esim mitn matkaopasta sinne selaan.

        mut että käsitykseni mukaan hong kongin international lentokentältä ei o ku reilun 20min "juna"matka aivan city-centreen.saavun sinne aamulla, ja lähtö pari päivää myöhemmin illalla.

        kolmessa päivässä ehtii kyllä jo jotain näkemään, mutta en tiä kuinka väsyneenä sitä jaksaa..mutta mitä esim suosittelisit ihan ykköskohteina nähdä ja tehdä?
        olen aika moniruokainen: historia, kulttuuri, kuvataide kiinnostaa.luonnonnähtävyydet..


      • ouzhouren
        jos kirjoitti:

        jaksat vastailla ja kertoo ni ilomielien.en vielä ite o ehtiny esim mitn matkaopasta sinne selaan.

        mut että käsitykseni mukaan hong kongin international lentokentältä ei o ku reilun 20min "juna"matka aivan city-centreen.saavun sinne aamulla, ja lähtö pari päivää myöhemmin illalla.

        kolmessa päivässä ehtii kyllä jo jotain näkemään, mutta en tiä kuinka väsyneenä sitä jaksaa..mutta mitä esim suosittelisit ihan ykköskohteina nähdä ja tehdä?
        olen aika moniruokainen: historia, kulttuuri, kuvataide kiinnostaa.luonnonnähtävyydet..

        Jos olet menossa kentältä Kowloonin puolelle, suosittelen lämpimästi bussia. Numero taisi olla 21(varmista kuitenkin), ja lähtee heti Lantaun lentoaseman edestä. Lippu on hyvä ostaa läheisestä lipunmyyntikojusta, hinta jotain 35 HKD eli kolmasosa junasta.
        Bussia suosittelen lähinnä siksi, että tullessasi Lantaulta keskustaan näet todella hyvin maisemia, varsinkin jos kiipeät yläkerrokseen ja ennenkaikkea siksi että Kowloonin lentokenttäjuna-asema on tosi syrjässä ja vuosi sitten rakennustyömaata. Kowloon on siis se mantereenpuoleinen kaupunginosa joka on "kiinalaisempi" ja halvempi ja täynnä edullisia majoituskohteita esim Chungking Mansions (katso eng. Wikipedia). Kowloonin pohjoispuolella on halvasta elektroniikasta tunnettu Mong Kokin kaupunginosa.
        Jos taas menet Hong Kongin saaren puolelle, en osaa sanoa juna-aseman sijainnista muuta kuin mainita Suomen konsulaatin sijaitsevan sen lähellä.
        Zai jian.


      • kentältä
        ouzhouren kirjoitti:

        Jos olet menossa kentältä Kowloonin puolelle, suosittelen lämpimästi bussia. Numero taisi olla 21(varmista kuitenkin), ja lähtee heti Lantaun lentoaseman edestä. Lippu on hyvä ostaa läheisestä lipunmyyntikojusta, hinta jotain 35 HKD eli kolmasosa junasta.
        Bussia suosittelen lähinnä siksi, että tullessasi Lantaulta keskustaan näet todella hyvin maisemia, varsinkin jos kiipeät yläkerrokseen ja ennenkaikkea siksi että Kowloonin lentokenttäjuna-asema on tosi syrjässä ja vuosi sitten rakennustyömaata. Kowloon on siis se mantereenpuoleinen kaupunginosa joka on "kiinalaisempi" ja halvempi ja täynnä edullisia majoituskohteita esim Chungking Mansions (katso eng. Wikipedia). Kowloonin pohjoispuolella on halvasta elektroniikasta tunnettu Mong Kokin kaupunginosa.
        Jos taas menet Hong Kongin saaren puolelle, en osaa sanoa juna-aseman sijainnista muuta kuin mainita Suomen konsulaatin sijaitsevan sen lähellä.
        Zai jian.

        Octopus - kortti, millä voit maksaa kaikissa kulkupeleissä, monissa kaupoissa ym. Katso tarkemmin joltain HK:n sivuilta. Tosi näppärä ja helppokäyttöinen. Poislähtiessäsi saat käyttämättömät varat takaisin (miinus n. 60 senttiä kuluja).


      • kalsu77
        jos kirjoitti:

        jaksat vastailla ja kertoo ni ilomielien.en vielä ite o ehtiny esim mitn matkaopasta sinne selaan.

        mut että käsitykseni mukaan hong kongin international lentokentältä ei o ku reilun 20min "juna"matka aivan city-centreen.saavun sinne aamulla, ja lähtö pari päivää myöhemmin illalla.

        kolmessa päivässä ehtii kyllä jo jotain näkemään, mutta en tiä kuinka väsyneenä sitä jaksaa..mutta mitä esim suosittelisit ihan ykköskohteina nähdä ja tehdä?
        olen aika moniruokainen: historia, kulttuuri, kuvataide kiinnostaa.luonnonnähtävyydet..

        bussilla pääsee huomattavasti edullisemmin keskustaan. toinen edullinen vaihtoehto on pikkubussilla lähimmmälle metroasemalle, ja metrolla keskustaan.
        Bussilla matka kestää n. 50min ja on ilmastoidut ja mukavat.

        Ykköskohde on The Peak. Sinne pääsi muistaakseni Admiralty asemalta. (hiukan kävelyä Peak Tramiin ja sillä ylös) Kannattaa kävellä Peakin ympäri menevä kävelyreitti, se on n. 3.5km ja hienoja maisemia.


      • kalsu77
        kentältä kirjoitti:

        Octopus - kortti, millä voit maksaa kaikissa kulkupeleissä, monissa kaupoissa ym. Katso tarkemmin joltain HK:n sivuilta. Tosi näppärä ja helppokäyttöinen. Poislähtiessäsi saat käyttämättömät varat takaisin (miinus n. 60 senttiä kuluja).

        ja tuo Octabus kortti kannattaa ostaa ilman sitä junamatkaa, sitä vaihtoehtoa ei liene heti hinnastossa, mutta on mahdollinen.

        Chungking Mansion ja Mirador Mansionissa olevat hostellit kannattaa unohtaa. Kammottavia paikkoja, eikä ole kovin edullisiakaan. (ehkä joitain poikkeuksia löytyy).
        Samoin kannattaa unohtaa elektroniikan ostaminen Nathan Rd.n myymälöistä siinä vieressä, vedättävät länkkäriä 10-0, ja käteen jää romua. Parempi paikka esim isoissa shoppereissa Fortress -myymälät. esim Kowloon Tongissa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 175
      5156
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      126
      4643
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      30
      2976
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      31
      1955
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1794
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1737
    7. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      108
      1726
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1720
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1633
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1561
    Aihe