Suomalaiset naiset ja miehet ovat Itä-Eurooppalaisia ja vaikka Amerikkalaisia pidempiä, eli keskipituus Suomessa, Pohjoismaissa ja Pohjois-Euroopassa on pidempi kuin Itä-Euroopassa ja muualla.
Lueppa alla olevasta tietoa:
http://www.tiede.fi/keskustelut/viewtopic.php?t=23089&postdays=0&postorder=asc&start=30
Venäläiset kuten myös Baltialaiset nuoret naiset vain näyttävät pidemmiltä, koska he keskimäärin ovat pieniluisempia, hoikempia ja sirompia kuin suomalaiset pidemmät kanssasisarensa. Hoikka näyttää pidemmältä kuin normipainoinen, kun vielä ryhti on hoikilla yleisesti parempi.
Ja kyllä ne korkokengät myös vaikuttavat, joita lähes jokainen Itä-Eurooppalainen nainen pitää, suomalaiset naiset harvemmin.
180-senttiä OLI Suomalaisten miesten keskipituus 1980-1990-luvun mittauksissa, kun kaikki miehet otettiin mukaan (16-64-vuotiaat), sen sijaan vaikka alle 40, 30 tai 25-vuotiaiden miesten keskipituudet ovat tänään huomattavasti pidemmät noin 182-184 cm, ja alle 20-vuotiaiden keskipituus on jo tätäkin suurempi, lähestyen maailman pisimpien hollantilaisten nuorten aikuisten 185-186 sentin rajaa.
Suomalaisnuoret tosi pitkiä
4
802
Vastaukset
- jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
mä olen 168cm pitkä ja 15.v ja pituutta tuskin enää tulee lisää
- TilastoKIik
Suomessakin tuo keskipituus vaihtelee aluettain.
Lounais ja yleensäkin Länsi-Suomessa on 21 vuotiaiden miesten keskipituus selvästi yli 180cm. Itä ja Pohjois-Suomessa se on jotain 176cm.
Euroopan pisimmät löytyy hollantilaisten ja pohjois-saksalaisten lisäksi Balkanin niemimaalta (Serbia, Groatia, Slovenia. Montenegron alueella kp. on lähes 186cm).
Tiedot muutaman vuoden takaa. Linkkejä en enää löydä (enkä viitsi tämän takia etsiäkkään). - tytyliii
meijän perhees kaikki on n. 170cm pitkiä :) paitsi faija on 190cm ja broidi 185cm. :D
- pitkiä ollaan
Suomalaisten keskipituuden tilastointi on paljon aikaansa jäljessä, ja tiedot vanhoja. Ne pitäisi päivittää tähän aikaan. Suomalaisia katsomalla näkee hyvin että miesten keskipituus on jonkin verran päälle 180 cm, eikä jää silmämääräisesti jälkeen ruotsalaisista, norjalaisista tai hollantilaisista, hollantilaisten miesten keskipituus on maailman pisin eli 185 cm! ja pohjoismaat tulevat hyvin lähellä perässä. Jos katsotaan nuoria sukupolvia, niin suomalaisten miesten keskipituus vaikkapa alle 50-vuotiaissa on varmaan luokkaa 183 cm, ja alle 30-vuotiaissa jo varmaan lähellä tuota 185 cm.
Varsinais-Suomessa asuvana lähes kaikkien tuttujen miesten pituus (useita kymmeniä) on ainakin lähempänä 185 cm, kuin 180 cm ja joukossa on suuri määrä 190-200 cm:n jannuja, varsinkin alle 40-vuotiaissa. Itse olen 188 cm, eikä se ole kotikaupungissa liikkuessani pituus eikä mikään. En tiedä mitä jossain Lapin perukkojen jänkhärajoilla tai syvällä Itä-Suomessa pituudet ovat, mutta Suomen suurissa asutuskeskuksissa (Hesa, Turku, Tampere, Pori, Vaasa, Oulu) miesten keskipituus on jotain aivan muuta kuin mongolitasoa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!1442480Näetkö feminismin uhkana
Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?1971173Tykkäätkö halaamisesta?
Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo1131081Hinduilu on suurta eksytystä
tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa389940Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi298901- 66868
- 53851
- 90850
- 46839
- 55789