Postin tarjous edelleenlähettämisestä

hmm..

Tein muuttoilmoituksen netissä ja nyt postilta tuli kirje jossa on tarjous maksullisesta edelleenlähettämispalvelusta. Eli onko tuo 15,50e maksettava jos haluaa postit uuteen osoitteeseen vielä ilmaisen kuukauden jälkeenkin? Vai miten? Meneekö postit vanhaan osoitteeseen jos tuota ei maksa?

9

2232

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Maksaa

Kyllä se täytyy maksaa, jos haluaa postinsa uuteen osoitteeseen tuon ilmaiskauden jälkeen. Jos sopimusta ei tee, niin sitten vanhaan osoitteeseen menevän postin saaminen on ainoastaan vanhassa osoitteessa asuvan uuden asukin viitseliäisyydestä kiinni.
      Kokemuksesta sanoisin, että kannattaa maksaa, koska posteja näköjään tulee yllättävistä paikoista, joihin ei ole muistanut uutta osoitettaan ilmoittaa.
      Kaikki "virallinen" posti kyllä löytää perille, mutta muut eivät.

• hmm..

kiitos tiedosta!

• pihi paska

Mutta eipä ne firmat joihin osoitteenmuutoksenkin tein päivittäneet tietojaan.

Mm. sähköyhtiö Vattenfall itsepintaisesti lähetti lappujaan vanhaan osoitteeseen, vaikka minä olin tehnyt uuden sähkösopimuksne uuteen osoitteeseen! Vasta kolmannen kerran jälkeen uskoivat että olin muuttanut. Sähköyhtiön olen jo vaihtanut halvempaan ja fiksumpaan mutta jakelusta vastaa edellen Vittanfall.

DNA:lla ÄLÄ IKINÄ KÄYTÄ niiden postitse lähetettävää "palvelukuponkia", ne eivät löydä perille, niin myönsi jopa DNA:n asiakaspalvelu (Minkä takia niitä kuponkeja sitten on joka v**** laskukuoressa?).

Tapiolan rahastoyhtiö on kolmas pässinpää. Vaikka postista on tullut mustaa valkoisella että osoitteemuutos on ilmoitettu myös Tapiolaan niin ei mene jakeluun. Pitää olla v**** kaikki mahdolliset todistukset ym. että olet kuka olet ja olet muuttanut. Sieltä kun rahani joskus otan pihalle niin ei enää ikinä takaisin.

Miksikö sitten en maksanut extraa kun kerta posti meni miten sattui?

1. periaatteesta - mulla ei maksateta toisten huonoa asiakaspalvelua, sitäpaitsi vielä jokin aika sitten posti käänsi pidemmän ajan (oliko 3 kk vai 12 kk) ilmaiseksi postit uuteen osoitteeseen - eli uusi "palvelu" ei ole muuta kuin kuluttajien kusettamista.

2. mulla oli kopiot kaikista tekemistäni osoitteenmuutoksista, ne "palvelukupongit" ym.
        Jos olisi tullut karhukirjeitä tai muuta paskaa niin todisteet on että itse olen hoitanut asiani ja firmat sotkee omansa. Sitten vain kipin kapin kuluttaja-asiamiehelle ja raastupaan jos ei muu auta, jos mun firmat rupeaa hankaliksi niin niille täytyy antaa samalla mitalla takaisin, ei ne muuten usko.

Osoitteenmuutoksista yleisesti vinkkiä:

Pyri tekemään kaikki muutokset henk. koht. asiakaspalveluna, eli soita (jos ilmainen numero), tai käy palvelupisteessä ja ota aina jokin todiste tai kuittaus että homma on hoidettu.

Jos teet osoitteenmuutoksen netissä niin tulosta ja/tai talleta sivut, varsinkin jos ruutuun tulee joku sivu jossa on uudet tiedot ja koneen antama vahvistus että tiedot on otettu vastaan.

Dokumentoi kaikki mahdollisuuksien mukaan.

• Hemmetin takia
        pihi paska kirjoitti:

Mutta eipä ne firmat joihin osoitteenmuutoksenkin tein päivittäneet tietojaan.

Mm. sähköyhtiö Vattenfall itsepintaisesti lähetti lappujaan vanhaan osoitteeseen, vaikka minä olin tehnyt uuden sähkösopimuksne uuteen osoitteeseen! Vasta kolmannen kerran jälkeen uskoivat että olin muuttanut. Sähköyhtiön olen jo vaihtanut halvempaan ja fiksumpaan mutta jakelusta vastaa edellen Vittanfall.

DNA:lla ÄLÄ IKINÄ KÄYTÄ niiden postitse lähetettävää "palvelukuponkia", ne eivät löydä perille, niin myönsi jopa DNA:n asiakaspalvelu (Minkä takia niitä kuponkeja sitten on joka v**** laskukuoressa?).

Tapiolan rahastoyhtiö on kolmas pässinpää. Vaikka postista on tullut mustaa valkoisella että osoitteemuutos on ilmoitettu myös Tapiolaan niin ei mene jakeluun. Pitää olla v**** kaikki mahdolliset todistukset ym. että olet kuka olet ja olet muuttanut. Sieltä kun rahani joskus otan pihalle niin ei enää ikinä takaisin.

Miksikö sitten en maksanut extraa kun kerta posti meni miten sattui?

1. periaatteesta - mulla ei maksateta toisten huonoa asiakaspalvelua, sitäpaitsi vielä jokin aika sitten posti käänsi pidemmän ajan (oliko 3 kk vai 12 kk) ilmaiseksi postit uuteen osoitteeseen - eli uusi "palvelu" ei ole muuta kuin kuluttajien kusettamista.

2. mulla oli kopiot kaikista tekemistäni osoitteenmuutoksista, ne "palvelukupongit" ym.
        Jos olisi tullut karhukirjeitä tai muuta paskaa niin todisteet on että itse olen hoitanut asiani ja firmat sotkee omansa. Sitten vain kipin kapin kuluttaja-asiamiehelle ja raastupaan jos ei muu auta, jos mun firmat rupeaa hankaliksi niin niille täytyy antaa samalla mitalla takaisin, ei ne muuten usko.

Osoitteenmuutoksista yleisesti vinkkiä:

Pyri tekemään kaikki muutokset henk. koht. asiakaspalveluna, eli soita (jos ilmainen numero), tai käy palvelupisteessä ja ota aina jokin todiste tai kuittaus että homma on hoidettu.

Jos teet osoitteenmuutoksen netissä niin tulosta ja/tai talleta sivut, varsinkin jos ruutuun tulee joku sivu jossa on uudet tiedot ja koneen antama vahvistus että tiedot on otettu vastaan.

Dokumentoi kaikki mahdollisuuksien mukaan.

Minkä hemmetin takia nähdä tuollainen vaiva, kun reilulla 15:sta eurolla homma hoituu kätevästi.
        Kun ilmaiskauden jälkeen näkee, mitkä postit menee vanhaan osoitteeseen, niin ilmoittelee sitä mukaa, kun posteja tulee.
        Ei kai periaatteen vuoksi kannata tehdä omaa elämäänsä hankalaksi.
        Itsellä tuo palvelu on toiminut ihan mallikkaasti, eikä ole ollut mitään ongelmia minkään tahon kanssa.
        Jos haluat varta vasten tehdä elämästäsi vaikeaa, niin se on sitten sinun valintasi.

• neuvottu näin
        Hemmetin takia kirjoitti:

Minkä hemmetin takia nähdä tuollainen vaiva, kun reilulla 15:sta eurolla homma hoituu kätevästi.
        Kun ilmaiskauden jälkeen näkee, mitkä postit menee vanhaan osoitteeseen, niin ilmoittelee sitä mukaa, kun posteja tulee.
        Ei kai periaatteen vuoksi kannata tehdä omaa elämäänsä hankalaksi.
        Itsellä tuo palvelu on toiminut ihan mallikkaasti, eikä ole ollut mitään ongelmia minkään tahon kanssa.
        Jos haluat varta vasten tehdä elämästäsi vaikeaa, niin se on sitten sinun valintasi.

Mulle ainakin postissa virkailijatäti neuvoi ihan itse,että revi lasku. Joka tapauksessa postisi toimitetaan uuteen osoitteeseen vaikka sitä ei maksa. Ja näin toimin ja postit tulivat perille vaikka läänikin vaihtui kokonaan muuton myötä. Tarkistin vielä että mihin kaikkialle menee tieto uudesta osoitteestani automaattisesti ku muuttoilmoituksen tekee postiin ja maistraattiin ja onnekseni listasta löytyi kaikki ne firmat joihin olen kuukausittain tekemisissä.

• Se menee
        neuvottu näin kirjoitti:

Mulle ainakin postissa virkailijatäti neuvoi ihan itse,että revi lasku. Joka tapauksessa postisi toimitetaan uuteen osoitteeseen vaikka sitä ei maksa. Ja näin toimin ja postit tulivat perille vaikka läänikin vaihtui kokonaan muuton myötä. Tarkistin vielä että mihin kaikkialle menee tieto uudesta osoitteestani automaattisesti ku muuttoilmoituksen tekee postiin ja maistraattiin ja onnekseni listasta löytyi kaikki ne firmat joihin olen kuukausittain tekemisissä.

Totta kai kaikki ne paikat, jotka kuuluvat maistraatin listalle ja kaikki ne paikat, mihin olet ilmoituksen tehnyt, niin totta toki ne postit löytävät perille.
        Mutta kaikki muu posti, joihin et ole muistanut tai huomannut uutta osoitettasi ilmoittaa, menee vanhaan osoitteeseesi.
        En muuten usko, että postissa on neuvottu repimään se laskuehdotus.
        Mielestäni 15€ on pieni hinta siitä, että saat varmasti kaikki postisi uuteen osoitteeseen.
        Tiedä vaikka se "amerikan mummu" lähettäisi jonkin kirjeen vanhalla osoitteella.
        Mutta jokainen tietysti tekee niinkuin parhaaksi näkee.

• Taas muutto

Mites sitten homma toimii, kun muutin kesällä kotoa pois ja osoitteen käänsin tietysti uuteen osoitteeseen. No maksoin tuon 15,50e koska käyn silloin tällöin kotona ja halusin kaiken postin suoraan uuteen osoitteeseen. Nyt neljä kuukautta asuneena tässä osoitteessa tulee taas muutto toiselle paikkakunnalle työn perässä. Onko tuo sama maksu voimassa vielä 8 kuukautta seuraavaan osoitteeseen, koska vuosihan sitä kääntöaikaa postilla on? Vai täytyykö maksaa uudestaan se sama 15,50 jotta kääntävät tästä osoitteesta postin taas uuteen osoitteeseen???

• Postista

Kysäse lähimmästä postista.

• ent. postinjakaja

(Päivittäkää nyk. postinjakajat, jos systeemi muuttunut...)

Jos osoitteenmuutos ei ole enää voimassa, postinjakaja joutuu lajittelussa tekemään seuraavat äärimmäisen harmilliset manööverit:

- ensinnäkin hänen pitää vahtia, ettei postisi mene vahingossa vanhaan osoitteeseen (tämä tietysti joka tapauksessa), koska se aiheuttaa vaivaa nykyiselle asukkaalle (joutuu palauttamaan niitä) ja vaivaa sinulle, jos ei uusi asukas vaikka palautakaan, vaan avaa muina miehinä ja tekee sisällölle mitä lystää.

- lehdet ja joukkokirjeet postinjakaja joutuu "hävittämään toimipaikassa" eli käytännössä repimään.

- varsinaiset kirjeet (ns. oikea posti) taas pitää lähettää uuteen osoitteeseesi, osoitteen jakaja joutuu pahimmassa tapauksessa kaivamaan jostain kansiosta ja kirjoittamaan sen käsin.

- vasta tarpeeksi vanhat väärällä osoitteella varustetut saa palauttaa lähettäjälle (ellei lähettäjä erikseen vaadi, esim. pankit) tai postin osoiteselvitykseen.

Eli se muutenkin kuormitettu postinjakaja saa pikkuhiljaa hermoromahduksen, kun joka päivä on laatikollinen selvitettävää (edelleenlähetettävää) postia, koska ihmiset eivät ilmoita niitä osoitteenmuutoksiaan niiden lähettäjille. Ja sitten ihmetellään, miksi postinjakaja ei sano päivää!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Taisin tehdä virheen

Kaipaan sua enemmän kuin kuvittelin. Luulin, että helpottuisin, mutta olinkin täysin väärässä. Vieläkö vastaisit minulle
      Ikävä
      111
      4957
    2. Hyvä että lähdit siitä

Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖
      Ikävä
      49
      3282
    3. Nyt tuntuu siltä, että on pakko päästä puhumaan kanssasi

Tuntuu että sekoan tämän kaiken takia. Miehelle
      Ikävä
      85
      3009
    4. Nainen, mulla olisi sulle pari vinkkiä

Kerro vain ongelmasi niin annan siihen vinkin. :/
      Ikävä
      81
      1757
    5. Nainen onko sulla supervoimmia ?

Voisitko auttaa miestä mäessä? Tarjota auttavan käden ja jeesata tätä miestä? Tai antaa olla et sä kuitenkaan auta.
      Ikävä
      41
      1520
    6. Näin kun katsoit salaa ja

Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku
      Ikävä
      19
      1511
    7. 450 000 ulosotossa

Suomessa on tällä hetkellä ennätysmäärä ihmisiä ulosotossa. Viime vuonna heitä oli yli puoli miljoonaa. Kuluvan vuoden
      Perussuomalaiset
      114
      1388
    8. Eduskunnasta tippuneet kokoomuslaiset nostavat eniten sopeutumisrahaa. Kyllä veroeurot kelpaavat.

Sopeutumisraha on eduskuntatyön päättymisen jälkeen maksettava etuus, jonka tarkoituksena on tukea entisiä kansanedustaj
      Maailman menoa
      115
      1073
    9. Onko esitutkinta jo saatu päätökseen?

Ketkä saa syytteet? Voi olla iso määrä ihmisiä?
      Ähtäri
      16
      1069
    10. Miehen taloudellinen tilanne ja

halu tarjota suojaa kaikin tavoin on usein perheen selkäranka. Siksi naisen ei ikinä pitäisi jättää huomiotta miehen rah
      Ikävä
      43
      1037
    Aihe