ruuansulatus!

...............

miten saisin vatsan toiminnan kuntoon? ruuasta tulee tosi turvonnut olo,ihan kaikesta!
tuntuu että vatsa oisi kokoajan täynnä,niin ruoka ei maistu..
auttaisiko joku tietty mauste,ruoka???

20

11565

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vaivaa...........

      siis en pysy sinua auttamaan . mutta olisi jos jollain olisi jotain niksejä?
      minulla myös kauan vatsa ongelmia ei toimi enään ,siis ummetus lääkkeet mitkään ei siihen auta. turpoaa karmea olo ilma ei poistu myös . täysi olo aina ,aamut jotenkin jaksaa mutta jo illalla meinaa posahtaa vatsa toimii hyvin harvoin vaikka olisi löysällä.
      lääkärit ei näköjään ainakaan minua osanneet auttaa.vettäkään ei voi kun vatsa on" täysi" .
      toivoton olen!

      • joku disflatyl tms.vastaava

        lääke.saa apteekista ilman respaa.ite totesin sen hyväksi ja ,hapankaalin ja golon tonic juomaa,luontaistuotekaupasta


      • darth maul

        mestari jodako olet..?


    • Turpea

      Mulla pitkään ollut sama ongelma, mutta lääkärit eivät näköjään pysty tähän vaivaan antamaan mitään apua. Itse juon aamulla lasillisen vettä, niin siitäkös vatsa jo innostuu turpoamaan. Aion mennä nyt homeopaatille, koska sieltä on moni saanut tähän ongelmaan apua.

      • halpa konsti

        mitä voi kokeilla. Liota herneitä vuorokausi. Ovat sen jälkeen helppoja syötäviä. Jos niistä ei ole apua niin Apteekista Laxoberon auttaa varmasti. Ongelmia voi tulla annostuksen suhteen. Pitää aloittaa varovasti. 20 tipalla saa suoliston kouristuksia. Eivät ole mitenkään mukavia.


    • kokeillut

      molkosania saa ainakin apteekista. on hyvä vatsalle juon aamuisin veteen sekoitettuna (1 tl)
      kaurapuuro on myös hyvä vatsalle.
      kuituja mahdollisimman paljon ja hedelmiä...

    • ??+++

      se on turvottavaa jos ei sovi

    • mulla oli saman tyyppistä

      ruoansulatusongelmaa. Ruoka ei maistunut, mutta jotain kumminkin piti syödä. Kokeilin ensin niitä mainostettuja terveysvaikutteisia jugurtteja, lopputulos yhtätyhjän kanssa.

      Sitten aloin keittämään itselleni aamupuuron ja kas kummaa vatsan toimannasta on tullut jo lähes normaali. En ole koskaan ollut mikään puuron suosija, mutta nykysin lautasellinen hyvin hautunutta puuroa on kyllä hyvää. Lisänä pieni voisilmä, syön sen suht. lämpimänä. Apua tuli ihan jo viikon puurottelun jälkeen. Jätin samalla pois paistetun munan ja pekonit ja paahtoleivät.

    • lactobacillus GG

      Käy tarkistamassa laktoosi ja muut vastaavat hommat!

      Ymmärsit kai vinkin?

    • liota yön yli

      Ruokalusikallinen pellavansiemeniä noin desiin vettä yön yli ja juo sitten aamulla koko hoito. Jos ei mene alas (miksei menisi) niin laita sekaan muutama rusina ja/tai kuivattua luumua silppuna.

      Parasta vatsalle on kuitu.

      Ärtyneen vatsan tottuttelu kannattaa aloitta kauralla ja sitten lisätä ruista.

    • tutkimukset
    • massuliin

      mun vuosia kestänyt mahan turvotus hellitti luontaiskaupasta saatava Valmarin, joka tasapainottaa happo-emästatasoa elimistössä. Samoin kuitutabletit, jotka eivät aihauta kouristuksia kuten kaikki apteekin tuotteet mulla teki. Ihanan litteä vatsa noin 2 kk:n käytön jälkeen!

    • syömällä

      Eli aikas ysin kertaista. Aamulla ruispuuroa lautasellinen johon sokerin sijasta ripottelet vehnäleseitä pari ruokalusikallista, ja voielu aineeksi voi laitaa sen voisilmän. päivällä syödään normaali ruoka. Ennen iltapalaa voi käydä vaikka iltalenkillä syöttämässä sorsille se herkullisen ranskanleivä ja palattuasi otat ruisleipää jonkun pahanmakuisen yrttiteen kanssa.
      pitäisi ruveta toimimaan jo parissa päivässä.

    • huonovatsa

      luontaistuotekaupasta saa sellaista entsyymiä joka pilkoo ruuan en nyt muista nimeä sitä voi myös kysyä apteekista, minulla on ärtyvä paksunsuolen oireyhtymä, ja tosi huono ruuansulatus, ole aina syömisen jälkeen kuin ilmapallo. Aktivia maustamaton jugurtti on parasta, ne marjoilla maustetut eivät auta minulla ainakaan yhtään, naturel on paras. saan siitä vähänapua. ja apteekin laktasiivit ei tee kuin hetken ripulin,kyselemään vaan rohkeasti."""""

    • mariaw_

      mulla oli ennen kans tommonen lievä ongelma, söin paljon luumuja ja rusinoita ja alko toimii paremmin (:

    • ko kei lee

      Syitä voi olla niin monia, että kokeilemalla vaan löytyy, mistä omat ongelmat saattaa juontaa juurensa. Epäilyttävä ruoka-aine kokonaan pois kahdeksi viikoksi, jos muutoksia ei tule, kokeile toista ruoka-ainetta.
      Oma vatsa alkoi lopulta toimia kuin unelma, kun pitäysyn irti nimenomaan hiivasta (jota muuten on muuallakin, kuin leivässä ja pullassa! Lue siis tuoteselosteet hyvin) ja alkuun myös jätin kaikki leivät. Oluesta en tykkää, mutta se tuntuu monia turvottavan ilmapalloksi. Nykyisin syön hiivattomia ruisleipiä maltilla.

    • Toimiiiiiiiiiiiiiii

      Minun vatsa ei siedä maitoa,siis se pois.Syön kaurapuuroa joka aamu ja siihen sekoitan pellavansiemen rouhetta ja kyytipojaksi sokeritonta mustikkakeittoa.
      Sitä on kaupan kylmähyllyssä litran purkeissa.
      Noilla voi kokeilla jos ne auttaisi,ei niista haittaakaan ole.
      Jos on kova vatsa niin pari luumua illalla ja huoneenlämpöistä vettä lasillinen aamulla tyhjään vatsaan ,pitäis auttaa.

    • hyvä olo on

      Keliakia-testiin.

    • aksuuuuuuuuuuuuuuuuu

      Syö aktiviaa oon kokeillu se auttaa ihan oikeesti hetkessä :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      313
      3566
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1669
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1500
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      56
      1425
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1290
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1250
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      49
      1212
    8. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1180
    9. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      182
      1161
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1147
    Aihe