jakohihna vai ketju micrassa vm 00

tonttulainen

Hei ! Onko 2000 luvun Micrassa jakohihna vai jonkinlainen ketju?

16

10882

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nissanisti.

      Ketjuhan noissa valitettavasti on.
      Kallis korjattava kun alkaa pitää ääntä.
      Kestää kyllä n. 100 tkm hiljaisena.

      • ketjua tarvi

        vaihtaa. Mutta taitaa olla hihna kuitenkin. Soita maahantuojalle. PRKL.


      • ..........

        ketju niissä on ja eikä se ketju menee mikskää jos sitä autoa ei rääkkää


    • tonttulainen

      Ei sillä ole edes ajettu kuin 64tkm Eikä sitä ole rääkätty

      • ....

        no ei sulla sit ole ongelmia eikä tarvitse miettiä vaihtoa ellei se nyt kolise sit sulla kyl ketju ääntä alkaa pitää jos se löystyy


    • diplinssi

      Yhdellä silmäuksellä sen näkee, onko hihna vai ketju. Vilkaiset sinne laturin puoleiseen päähän moottoria. Jos siellä on muovikoppa alhaalta ylös asti moottorin päässä laturin hihnan takana, sen sisässä on hihna. Jos on ketju, koppa on metallia, nääs ketju on moottoriöljyn seassa. Öljy ei pysy muovikotelossa. Hihna ei voi olla metallikotelossa kuumassa eikä öljyssä.

      • Anonyymi

        Edelleenkin huippuasiallinen neuvo. Kiitos kiitos kiitos kiitos kiitos kiitos


    • on ja vahva.

      minulla litrainen Micra -00, ajettu nytten
      n. 237 000km, jakopäähän ei vilkaistukaan
      ja hyvin menee edelleen.

      • Ketju poikki..

        Ketjun vaihtoväli on 200 000 km. Jostain syystä on laajalle levinnyt väärinkäsitys ettei ketjua tarvitse ikinä huoltaa.

        Käytännössä se vain tarkoittaa sitä, että hyvällä tuurilla ketju ei mene poikki ennen kuin auto muuten tulee elinkaarensa loppuun syystä tai toisesta.


    • bensa vai diesel

      ton ikäisessä bensakoneessa ketju. muutamia dieseleitä on myös myyty siinä eri juttu.

    • Micrani mun!

      Mulla on Micra 1.0 vm -00 ja ajettu n 237tkm ja ei puhettakaan että ketju pitäisi minkäänlaista ylimääräistä ääntä. Kyllä olen ollut tyytyväinen tähän omaan Micraan, 2 vuotta nyt tällä ajeltu, katsastus aina läpi, vetonivelen vaihdoin vasemmalle, öljyt vaihdan 10tkm välein ja lisätä ei ole tarvinnut kertaakaan ennen seuraavaa vaihtoa. Micran pitäminen on kaikenkaikkiaan halpaa, vakuutukset eivät paljon ole ja osat halpoja. Ainut mikä yllätti kun mittäsin kulutuksen kaupunki ajossa ja sain tuloksen 8,7lit/100km? Ehkä hieman liikaa? Aina käytän moottorin lämmittäjää ja ajelen rauhallista ajoa.

    • micra1

      itellä micra vm 1999 1.0 litran koneella.
      omko ketju vai jako?

      • Micrasta en luovu!

        Ketju siellä sullakin on, avaa konepelti ja katso onko vasemmalla muovinen jakopäänkotelo, jos muovinen niin on hihna ja jos metallinen niin on ketjulla.


    • micra1

      kiitos tiedosta :)

    • Ketjun ääni

      Mulla alkaa -00 micrassa ketju pitää ääntä, on nyt kesän mittaan ääni vain voimistunut ja voimistunut. 130 000km ajettu. Tuttu vois kuulemma vaihdon tehdä (ennenkin korjaillut harrastusmielellä autoja), sanoi vaan tarvitsevansa jonkinlaisen ohjekirjan. Mistä sellaisen löytää / voisi ostaa? Vai kannattaako vaan viedä esim. Amk:n autopalon opiskelijoiden korjattavaksi?

    • Anonyymi

      Oma micrani ketju kesti 400 000km, mutta auto lahosi muuten totaalisesti. Kuten myös tuttavan almera, liki samat km.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      88
      6240
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      25
      2584
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      29
      2106
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      63
      1837
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1631
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1428
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1341
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1337
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1269
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1223
    Aihe