valkosipuli

anu 1

oletteko kuulleet valkosipulin parantavasta vaikutuksesta?nettiin on kuulema tullut sivu josta voi tilata valkosipulia suoraan käsittelemättömänä.minulla oli paha astma jonka oireet lievittyivät merkitsevästi kun aloitin valkosipulin nauttimisen.valkosipulia käytän ainoastaan tuoreena ja käsittelemättömänä.

23

5101

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Valkosipulilla useita hyviä...

...moneen vaivaan kuten esim. astmaan, flunssaan, yskään ja erilaisiin vilustumissairauksiin, nenän tukkoisuuteen jne. Olen hoitanut itseäni ja flunssakausina nukun valkosipuli.

Valkosipulin kynsiä saa ostaa ruokakaupasta. Osta mieluimmin luomusipuleita, niitä on joissakin ruokakaupoissa, ainakin luomumyymälöissä.

Meillä lähikaupoissa on enimmäkseen kiinalaisia, mutta olen jättänyt ne kauppojen hyllyille. (Mulla on Kiinakammo...)

• jakoa edelliseen

Piti olla näin:
        Olen hoitanut itseäni ja flunssakausina nukun valkosipulikippo sängyn päädyssä(murskattuja tai viipaloituja kynsiä ja kuumaa vettä). Näin pysyy hengitystiet auki koko yön.

Jos oikein räkäinen olo, sivelen valkosipulin kynttä jalkapohjiini ja laitan villasukat jalkaan. Muuten sitä ei saa iholle laittaa, koska se on voimakas ja voi aiheuttaa iho-oireita, mutta ainakin mun jalkapohjat kestää.

Valkosipuli ja sipuli yleensä oli jo vanhan kansan lääke.

• -----
        jakoa edelliseen kirjoitti:

Piti olla näin:
        Olen hoitanut itseäni ja flunssakausina nukun valkosipulikippo sängyn päädyssä(murskattuja tai viipaloituja kynsiä ja kuumaa vettä). Näin pysyy hengitystiet auki koko yön.

Jos oikein räkäinen olo, sivelen valkosipulin kynttä jalkapohjiini ja laitan villasukat jalkaan. Muuten sitä ei saa iholle laittaa, koska se on voimakas ja voi aiheuttaa iho-oireita, mutta ainakin mun jalkapohjat kestää.

Valkosipuli ja sipuli yleensä oli jo vanhan kansan lääke.

"Jos oikein räkäinen olo, sivelen valkosipulin kynttä jalkapohjiini ja laitan villasukat jalkaan"

Ei näin. Se valkosipuli kannattaa syödä.

• Valkosipulinen
        ----- kirjoitti:

"Jos oikein räkäinen olo, sivelen valkosipulin kynttä jalkapohjiini ja laitan villasukat jalkaan"

Toihan on vanha flunssanhoitokeino. Sitä paitsi, jos sitä syö ylettömät määrät, voi vatsa ärsyyntyä. Siksi minä käytän itse Kyolic-valkosipulitabletteja. On luomuvalkosipulia ja tehoaineet hyvin tallella kylmäkypsytyksen takia. Ei voi syödä kynsiä niin paljon, että sais saman määrän allisiinia kuin tabletista.

• -----
        Valkosipulinen kirjoitti:

Toihan on vanha flunssanhoitokeino. Sitä paitsi, jos sitä syö ylettömät määrät, voi vatsa ärsyyntyä. Siksi minä käytän itse Kyolic-valkosipulitabletteja. On luomuvalkosipulia ja tehoaineet hyvin tallella kylmäkypsytyksen takia. Ei voi syödä kynsiä niin paljon, että sais saman määrän allisiinia kuin tabletista.

Nuha paranee hoidosta riippumatta aikanaan. Allisiini ei imeydy jalkapohjan läpi.

• Se vastaaja
        ----- kirjoitti:

...mutta kuten yksi kirjoittaja sanoi, ylettömästä syömisestä menee maha... Itse syön normaalisti ruuissa ja sitten lisäksi otan valkosipulikapseleita. Se on ystävällisempää myös läheisille.

• Se vastaaja - maallikko
        ----- kirjoitti:

Nuha paranee hoidosta riippumatta aikanaan. Allisiini ei imeydy jalkapohjan läpi.

...imeytyykö vai ei, mutta luin ohjeen hiljattain eräästä ruotsalaisen naisen kirjoittamasta kansanlääkintäkirjasta. Kun olin oikein räkätaudin kynsissä, sillä jalkapohjiin panemisella oli sellainen vaikutus, että se alkoi lämmittää koko kehoa ja helpotti oloa. Nukuin hyvin koko yön ja aamulla olo oli kokolailla hyvä.

Toisaalta maalaisjärkeni sanoo, että jotain täytyy siitä sipulistakin erittyä ihon läpi, sillä mitenkäs voiteet, erilaiset lääkelaastarit ja myrkyt esim. leluista olisivat parantavia/haitallisia. Jotain siis erittyy, oli sitten sitä tai tätä, "lämpöä" vähintään ainakin ja konsti tuo apua ainakin minulle.

• vitlök
        Se vastaaja - maallikko kirjoitti:

...imeytyykö vai ei, mutta luin ohjeen hiljattain eräästä ruotsalaisen naisen kirjoittamasta kansanlääkintäkirjasta. Kun olin oikein räkätaudin kynsissä, sillä jalkapohjiin panemisella oli sellainen vaikutus, että se alkoi lämmittää koko kehoa ja helpotti oloa. Nukuin hyvin koko yön ja aamulla olo oli kokolailla hyvä.

Toisaalta maalaisjärkeni sanoo, että jotain täytyy siitä sipulistakin erittyä ihon läpi, sillä mitenkäs voiteet, erilaiset lääkelaastarit ja myrkyt esim. leluista olisivat parantavia/haitallisia. Jotain siis erittyy, oli sitten sitä tai tätä, "lämpöä" vähintään ainakin ja konsti tuo apua ainakin minulle.

Jos ideana on allisiiniin antibioottivaikutuksen saaminen, niin mieti nyt itse kumpi olisi parempi: Syödä sitä vai hieroa ihoon.

• .keltasipuli.
        vitlök kirjoitti:

Jos ideana on allisiiniin antibioottivaikutuksen saaminen, niin mieti nyt itse kumpi olisi parempi: Syödä sitä vai hieroa ihoon.

Hammassärkyyn keltasipulihaude kallonpohjaan ja niskaan. Haude johtaa aineenvaihduntajäämät oikealla tavoin ulos ja useimmissa tapauksissa se on riittävä hoito ilkeään särkyyn. Tuloksen voi varmistaa linkoamalla sipulin mehuksi, sekoittamalla sen maitoon ja nauttimalla sisäisesti. Oikea terveyspommi.

Hauteilla on tärkeä sija oikeaoppisessa hoidossa. Sipulit jos mitkä nostattavat tunteita, eivätkä kaikki kestä niiden läpitunkevaa hajua. Heille tulisi löytää jokin muu yhtä tehokas keino.

• neuvoja.
        .keltasipuli. kirjoitti:

Hammassärkyyn keltasipulihaude kallonpohjaan ja niskaan. Haude johtaa aineenvaihduntajäämät oikealla tavoin ulos ja useimmissa tapauksissa se on riittävä hoito ilkeään särkyyn. Tuloksen voi varmistaa linkoamalla sipulin mehuksi, sekoittamalla sen maitoon ja nauttimalla sisäisesti. Oikea terveyspommi.

Hauteilla on tärkeä sija oikeaoppisessa hoidossa. Sipulit jos mitkä nostattavat tunteita, eivätkä kaikki kestä niiden läpitunkevaa hajua. Heille tulisi löytää jokin muu yhtä tehokas keino.

Hammassäryn syy on yleensä tulehdus. Mitähän aineenvaihduntajäämiä niskahauteen on tarkoitus johtaa ulos ja mihin sen uskoteltu vaikutus perustuu?

• ei ojaan kaada
        neuvoja. kirjoitti:

Hammassäryn syy on yleensä tulehdus. Mitähän aineenvaihduntajäämiä niskahauteen on tarkoitus johtaa ulos ja mihin sen uskoteltu vaikutus perustuu?

Olet oikeassa, tulehdus on hammassäryn syy. Tähän saakka olemme samoilla linjoilla. Tästä eteenpäin tiemme eroavat.

Ensinnäkään erimielisyytesi vuoksi en lynkkaa sinua älyttömäksi. Toiseksi kaikissa tulehduksissa syntyy kuin syntyykin aineenvaihduntajäämiä, jotka särkyjen eliminoimiseksi on kiireesti saatava häädettyä. Särkylääkkeillä säryn voi tukahduttaa, mutta se ei ole kovin viisasta, jos muitakin keinoja on tarjolla ja täytyyhän itse tulehdustakin hoitaa. Hammastulehduksiin keltasipuli on parhaimmasta päästä.

• ----
        ei ojaan kaada kirjoitti:

Olet oikeassa, tulehdus on hammassäryn syy. Tähän saakka olemme samoilla linjoilla. Tästä eteenpäin tiemme eroavat.

Ensinnäkään erimielisyytesi vuoksi en lynkkaa sinua älyttömäksi. Toiseksi kaikissa tulehduksissa syntyy kuin syntyykin aineenvaihduntajäämiä, jotka särkyjen eliminoimiseksi on kiireesti saatava häädettyä. Särkylääkkeillä säryn voi tukahduttaa, mutta se ei ole kovin viisasta, jos muitakin keinoja on tarjolla ja täytyyhän itse tulehdustakin hoitaa. Hammastulehduksiin keltasipuli on parhaimmasta päästä.

Kerrotko vielä ihan tarkkaan ottaen, miten sipuli tai valkosipuli niskasta tai jalkapohjasta vaikuttaisivat tulehduksen poistamiseen tai kipujen lievittämiseen ja mitä aineenvaihduntajäämiä mahdat tarkoittaa.

"Särkylääkkeillä säryn voi tukahduttaa...täytyyhän itse tulehdustakin hoitaa"

Oletko sitä mieltä, että tavanomainen tulehduskipulääke vaikuttaa vain kipuun muttei tulehdukseen?

• ei kyyn eleitä
        ---- kirjoitti:

Kerrotko vielä ihan tarkkaan ottaen, miten sipuli tai valkosipuli niskasta tai jalkapohjasta vaikuttaisivat tulehduksen poistamiseen tai kipujen lievittämiseen ja mitä aineenvaihduntajäämiä mahdat tarkoittaa.

Oletko sitä mieltä, että tavanomainen tulehduskipulääke vaikuttaa vain kipuun muttei tulehdukseen?

Tulehduskipulääkkeiden ongelmakierteet ovat hyvin tiedossa. Niiden suurin kaupallinen menestys tuli silloin, kun kipulääkkeen sijaan eteen päätettiin tehdä mainittu lisäys. Ellei sipuleita kovan säryn vuoksi kykene kuorimaan tai kaupat ovat kiinni, niin ehkä siinä tapauksessa...

Niska ja jalkapohjat ovat perinteisiä alueita, joiden kautta haitallisia tulehdusta ylläpitäviä aineita johdetaan pois. Sairaudesta riippuen hauteita käytetään myös pohkeissa ja nilkoissa.

Jos hammassäryssä valitset helpon tavan nappia pillereitä rasiasta, jäät paitsi muustakin kuin sipulin kyynelsilmistä. Todellinen paraneminen on vaivannäön aihe.

Ihan tarkkaan ottaen saat asian selville, kun testaat itse. Niin minä teen.

• muka?
        ---- kirjoitti:

No sanopas sinä mikä tulehdus hoituu särkylääkkeellä eli tulehduskipulääkkeellä? Mikä siel hartiois esim on tulehtunut kun ei ole turvotusta, kuumotusta tai punoitusta jotka ovat tulehduksen klassiset merkit? Hartiat vaan on jumis kun kökitään tietsikalla ja maataan sohvalla.Ne tulehduskipulääkkeet on ennenvanhasia särkylääkkeitä mutta kun piti keksiä myyvempi nimi... Särkylääke helpottaa vaivaa muttei paranna sitä. Mulle oli uusi näkemys tuo niskan kautta hoidettava aineenvaihduntäjäämien poisto, mutta myös niin mielenkiintoinen että pitääpä kokeilla hauteella.

• ----
        ei kyyn eleitä kirjoitti:

Tulehduskipulääkkeiden ongelmakierteet ovat hyvin tiedossa. Niiden suurin kaupallinen menestys tuli silloin, kun kipulääkkeen sijaan eteen päätettiin tehdä mainittu lisäys. Ellei sipuleita kovan säryn vuoksi kykene kuorimaan tai kaupat ovat kiinni, niin ehkä siinä tapauksessa...

Niska ja jalkapohjat ovat perinteisiä alueita, joiden kautta haitallisia tulehdusta ylläpitäviä aineita johdetaan pois. Sairaudesta riippuen hauteita käytetään myös pohkeissa ja nilkoissa.

Jos hammassäryssä valitset helpon tavan nappia pillereitä rasiasta, jäät paitsi muustakin kuin sipulin kyynelsilmistä. Todellinen paraneminen on vaivannäön aihe.

Ihan tarkkaan ottaen saat asian selville, kun testaat itse. Niin minä teen.

Oletko ihan vakavissasi, että jos henkilöllä on hammassärky bakteeritulehduksen takia, niin bakteerit johdetaan pois niskan kautta?

• pelleilyn aihe
        ---- kirjoitti:

Oletko ihan vakavissasi, että jos henkilöllä on hammassärky bakteeritulehduksen takia, niin bakteerit johdetaan pois niskan kautta?

Mitkä ruokkivat bakteereja, pitävät yllä tulehdusta? Ei bakteereja mihinkään johdeta, ne kuolevat ravinnon puutteeseen. Nykyisin ei ymmärretä kehon ulkoista hoitoa. Kehottaisin joka tapauksessa nauttimaan keltasipulia myös sisäisesti, sillä siten paraneminen varmistuu.

• jhjh
        Valkosipulinen kirjoitti:

allisiinia yhtään!! vaan S-allyylikysteiiniä (SAC)

• Tutkittua tietoa

Gardner CD ym. Effect of raw garlic versus commercial garlic supplements on plasma lipid concentrations in adults with moderate hypercholesterolemia. Arch Intern Med 2007;167:346-53.

Tulos: Ei vaikutusta kummallakaan

• hjhsd

Pub medistä löytyy satoja tutkimuksia missä VS hyödyt sydämmelle ja verenkierrolle on todettu m.m kolesteroli, plakki ym

• Vaan laatu
        hjhsd kirjoitti:

Pub medistä löytyy satoja tutkimuksia missä VS hyödyt sydämmelle ja verenkierrolle on todettu m.m kolesteroli, plakki ym

Ne sadat tutkimukset on tehty pienillä aineistolla ja huonolla metodiikalla. Tässä on kyse Stanfordin yliopiston NIH:n rahoittamasta tutkimuksesta, johon osallistui 192 koehenkilöä. Tutkimuksen kesto oli puoli vuotta. Mainitsehan joku vastaavantasoinen tutkimus,jossa on osoitettu valkosipulin teho kolesteroliin, niin mietitään yhdessä, mistä tulosten erot mahtaisivat johtua.

• valkosipulia.com

Tilaisin netistä valkosipulia tuote tuli hyvin perille ja oli maukasta. Ainiin osoite on www.valkosipulia.com

• Ihmeellinen maailma

Sattuipa sopivasti, että palstalle ilmestyi pian ketjun aloituksen jälkeen myös tieto siitä, mistä tätä ihmeitätekevää valmistetta saa. Jos ei viitsi kauppareissullaan sellaista napata ostokoriinsa muiden kasvisten joukkoon.

• Anonyymi00023

Saa ihmisen haisemaan pahalle!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki

"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia.",
      Maailman menoa
      17
      5093
    2. Elikkä Riikka Purra ei kannusta Suomea edes euroviisuissa

Sellaista on persujen "isänmaallisuus", oma kansa viimeiseksi ja ulkomaalaiset ensimmäisiksi. https://www.iltalehti.fi/
      Maailman menoa
      101
      2321
    3. Mitä kirjainta haluaisit

rakastella juuri nyt?
      Ikävä
      135
      2008
    4. Riikka: 3 euron bensa, Ruotsi: bensavero jopa alle EU-minimin

Eipä vaan suomalainen autoilija saa kaikkien rakastamalta Riikalta sympatiaa. Ruotsissa on eri meininki, siellä diskutee
      Maailman menoa
      48
      1888
    5. Victoria-tytär, 16, vertaa Martina Aitolehteä ja Esko Eerikäistä: "Iskä on enemmän..."

Martina Aitolehti ja Esko Eerikäinen ovat ex-pari ja heillä on yksi yhteinen tytär, Victoria. Eerikäinen oli Huomenta Su
      Kotimaiset julkkisjuorut
      117
      1690
    6. "UKRAINA HYÖKKÄÄ LATVIAN ÖLJYVARASTOON JA JUNAAN"!!!

"MATKUSTAJAJUNA SAI UKRAINALAISLENNOKEISTA VAKAVIA VAURIOITA"!!!
      Maailman menoa
      55
      1276
    7. Hilma Hallo-ahon kuvat julki - kiistää SSK ryhmän nimen merkityksen

Eduskunnan puhemies Jussi Halla-ahon tyttären ympärille on noussut skandaali. Lehdistö sai selville Hilma Hallo-ahon kuu
      Perussuomalaiset
      117
      947
    8. Sofia Belorf rehellisenä suhteen alusta Jeff-miljonäärirakkaaseen: "Hän ei..."

Sofia Belórfin elämä on tapetilla Sofia Bling Bling Dubai -realityssä. Näyttävien puitteiden rinnalla Belórf avaa elämää
      Kotimaiset julkkisjuorut
      50
      855
    9. Äänestän seuraavissa eduskuntavaaleissa persuja.

Persut on ainoa puolue, joka aidosti vastustaa islamisaatiota Suomessa.
      Maailman menoa
      303
      831
    10. Kaupungin yt

Honkolan tai hietaman koulu suljetaan. Säästölistalle on nostettu muun muassa Honkolan tai Hietaman koulun toiminnan l
      Äänekoski
      24
      664
    Aihe