4kk ripuli!!!!

Ä-86

heippa!
Kyselen taas teiltä viisaammilta, jotka olette saman käyneet läpi, vähän neuvoja... eli siis mun lapsella on ihan hirvee ripuli, kakka limaista ja vihertävää. pylly on palanut aika pahasti.
Lääkäri käski rasvata sinkkivoiteella... Oisko teillä tarjota muita kotikonsteja millä vois koittaa saada vatsaa vähän kovemmaksi ja pyllyä kuntoon? :D

-kiitos jo etukäteen kaikille jotka jaksavat vastailla-

7

2757

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tämmöinen

voisi auttaa, jos syötte kiinteitä jo: banaani ja mustikkahan kovettavat hieman mahaa.

Pyllyn hoitoon on varmasti tuo sinkkivoide ihan hyvä, itse olen aina käyttänyt vain sitä äitiyspakkauksessa tullutta voidetta jos on ollut tarve. Meillä tosin vauvan pepun iho on aina ollut niin hyvässä kunnossa, ettei juurikaan mitään olla tarvittu, eli siinä olen vähän huono neuvomaan :)

• yksi neuvo...

Anna vauvan olla pylly paljaana, eli anna ilmakylpyjä. Kun peset pyllyn, niin anna kuivua kunnolla ennen vaipan laittoa.

Tsemppiä!

• Vau Va

Myös meillä on ripulia, laitoinkin tuohon jo vähän aikaisemmin aloituksen aiheesta. Kauan teillä on ripuli kestänyt? Oksentaako vauva? Antoiko lääkäri mitään muita ohjeita?

Meillä lääkäri käski vain imettää runsaasti että vauva saa nestettä, sekä seurata yleisvointia. Ripulia on nyt kestänyt jo 4 päivää... meillä vauva ei kyllä oksenna, kakkaa vain runsaasti vihreää, limaista ja happaman hajuista kakkaa.

• Ä-86

ripulia kestänyt nyt kohta viikon...viime la alkoi...nyt on jo vähän parempi ja toi sinkkivoide on kyllä auttanut tosi paljon...välillä vauva kakkaa vielä sellaista fairinvihreetä kakkaa, mutta yleensä tulee jo sellasta löysää vaaleenkeltaista ripulia..muuten vauva on kyllä tosi pirtee ja syö hyvin :D
        -jaksamisia sinnekkin :)

• melkeen,,

tehokkaampi hoito pyllyn punoitukseen on Bebanthen voide, se jossa vaaleenpunanen raita, kuin sinkkivoide. Pylly parantuu melkee vuorokaudessa. Maitohappobakteereitahan perinteisesti annetaan ripulissa, vauvoillekin voi antaa, ihan vaikka gefiluskapseleita, avata kapseli ja sekoittaa tilkkaan maitoa/vettä. Tärkeintähän ripulissa on, että vauva saa tarpeeksi nestettä!

• paremmin,koska

on paksumpaa. Bebanthenista ja sinkistä voi myös tehdä "coktailin". Eli laittaa vähän kumpaakin. Toimii tosi hyvin.

• ostaa kunnon Natusanin
        paremmin,koska kirjoitti:

on paksumpaa. Bebanthenista ja sinkistä voi myös tehdä "coktailin". Eli laittaa vähän kumpaakin. Toimii tosi hyvin.

sinkkivoidetta,joka on paksua "tatinaa". Esim.Pirkan sinkkivoide ohutta,eikä pysy niin kauan iholla.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      127
      1944
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      100
      1690
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      56
      1306
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      73
      1265
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      31
      1008
    6. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      47
      916
    7. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      51
      913
    8. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      44
      872
    9. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      108
      830
    10. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      830
    Aihe