Olisko kellään mitään hyviä ohjeita miten itse voi rakentaa lemmikkiportin? Ne kun on niin kalliita ja harvasta paikasta löytää..
Lemmikkiportti
7
4192
Vastaukset
- eelil__
olen itsekkin etsinyt jo pitkään vastausta, kun ei oikeen missään tunnu olevan myynnissäkään mitään..
- doggi75
oveen porttia? Jos on pieni koira niin kannattaa ostaa lastentarvikeliikkeestä, saa paljon edullisemmin. Itse ostin isolle koiralle lemmikkieläinliikkeestä maksoi melkein 100 euroa.
- terrieri
Ikeassa ei oo mitään hirmu kalliita ainakaan mun mielestä. Itellä tommonen puinen sieltä.
- ((/&%
Meillä on Ikeasta keväällä hankitut 2 metallista ns.lapsiporttia http://www.ikea.com/fi/fi/catalog/products/10113600 ja hyvin ovat toimineet. Hinta yhdelle portille oli 39,95 € ja siihen saa myös jatkopaloja. Siitäkin mainiot portit, että mitään reikiä ei tarvinnut porailla, vaan kiinnitys tapahtuu kiristämällä portti oviaukkoon.
Kannattaa käydä kurkkaamassa myös Huuto.nettiä (hakusanaksi turvaportti), siellä yleensä on aina portteja myytävänä halvalla.
Itse suosittelen noita metallisia portteja, nimittäin ainakin meidän pentu oli pienenä kova jyrsimään kaikkea ja jos portit olisivat olleet puuta, ne olisivat jo entisiä..... ;) - sahasin ja
pistin ruuveilla kiinni. Pienet saranat.
Portaissa meillä on valmisrakenteinen puurima lapsiportti.
Keittiön ja olojuoneen välille tein em. laudoista.
Sivuille pystylaudat ja keskelle yksi luukun tueksi.
Vaakalaudat ruuveilla kiinni noihin pystylautoihin 5cm raolla.
Sahasin siihen keskelle kävelyluukun, joka on n. 40cm korkeudella lattiasta. Siitä luukusta on ihmisten helppo mennä, mutta koirat ei pääse hyppäämättä.
Leveyttä koko hommalla n. 120cm ja korkeutta 1m.
Kävelyluukku on n. 60cmx60cm.
Piirrä kuva ensin paperille ja ala sahaamaan.- saa edullisesti
Ei tarvita muuta kuin mittanauha,saha,vasara, nauloja ja vaikka puista listaa. Ylä ja alarima poikittain ja niitten välille pystyrimoja niin tiheään kun katsoo tarpeelliseksi. Meillä on vielä jälkeenpäin lisätty rautakaupasta ostettua tiheää verkkoa ja naulattu se porttiin kiinni, kun taloon tuli pieni koira, nyt ei sekään mene portista läpi. Ja tämä portti on hyvin yksinkertainen, minä naisenakin osasin sen rakentaa ;)
- kympin
Sopivan kokoinen pala lastulevyä, kulmarautoja tai muita keksimiäsi ja tarpeeseen sopivia kiinnikkeitä. Kiinnitä kulmaraudat tai muut vastaavat levyyn ja vastakappaleet ovenkarmeihin, eli ideana on, että portti "nostetaan" paikalleen (hirmu hankala selittää...). Lastulevyn voi maalata niin ei näytä niin keskeneräiseltä=) Eikä oo rakoja mihin koira voi työntää päänsä tai jalkansa.
Tietysti jos tunnet jonkun metallialan ihmisen, niin pyydä hitsaamaan ontosta neliöputkesta portti ja maalaa jälleen haluamallasi värillä. Hintaa tulee molemmille ehkä noin kymppi, riippuen kuinka hyvin tunnet metallialan ihmisen (lue: paljonko hän veloittaa työstään).
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu3472969Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä
Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä3011463En kadu sitä, että kohtasin hänet
mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n841292- 1081291
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991275Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..
...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n591225- 481135
Helena Koivu : Ja kohta mennään taas
Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi781037Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."
Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa24931- 33837