Muumit pelottaa

joku

olen 16-vuotias tyttö.. ja ajattelin nyt huvikseen kirjoittaa tähän keskusteluun ;).. eli : olin noin 5 v lapsi ja satuin katsomaan tv:stä muumien jakson : muumipeikon ja pikku myyn talvinen seikkailu.. Jaksossahan oli "jäärouva" niminen hahmo.. Noh, kun olin katsonut ohjelman loppuun, niin minua rupesi pelottamaan.. Pelkäsin että jäärouva tulee nurkan takaa.. jne. Nyt olen tosiaan 16v ja en ole vieläkään päässyt kunnolla pelostani ohi.. Onhan se vähentynyt, mutta silti.. en enää koskaan aijo katsoa kysesitä muumien jaksoa.. Miten pääsisin pelostani eroon? tämä hahmo alkaa näkyä jo unissani..

51

8170

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • NoJopas

      Ehkä sun kannattaisi katsoa tuo kyseinen jakso uudelleen, oletko sen viimeksi 5 vuotiaana nähnyt?

      Jakso on varmasti värittynyt muistoissasi todellistakin pelottavaksi (vaikka pelottavahan se onkin) ja ehkä vanhempana näät sen hieman uusin silmin, ja huomaat ettei Jäärouvassa olekaan niin paljon pelättävää... Vaikka talvi ja pakkaset onkin tulollaan...

      ......

      Muumit on aika pelottava ohjelma toisinaan, ainakin mä pelkäsin Mörköä (joka möllitti siellä oven takana esiintyessään ensi kerran) ja Jäärouva on aika hyytävä tapaus. Kultakala jaksossa noidan talo herätti kauhua, ja myöhemmin itse Noita lentelemässä luudallaan... Siskoani ahdistaa Muumipeikon muuttuminen kummituseläimeksi, Taikuri voi olla jonkun mielestä olla pelottava. Ja aaveitahan näkyy useammassa jaksossa. Ja aavelaiva on ihan hullun pelottava.


      Mitä te muut olette pelänneet Muumeissa, ennen tai vieläkin?

      • _mabu_

        En muista että olisin itse pelännyt mitään hahmoja.


      • mariaaaaam
        _mabu_ kirjoitti:

        En muista että olisin itse pelännyt mitään hahmoja.

        mulle on jääny traumoja kans möröstä. outoo et tollasii on pantu lastenohjelmiin


      • joku taas..

        juu.. eli sori kun en ole kirjoittanut pariin päivään kun on niin kamalasti kiireitä.. Eli: katsoin tosiaan jakson viimeksi 5v.. sen jälkeen en ole uskaltanut.. Traumaterapiaakin on harkittu.. mutta ei kumminkaan ole käyty.. Tuosta nojopasin kirjoituksesta sain yllättävää puhtia! kiitos.. Nyt kun muumit taas 2008 keväällä / kesällä alkaavat niin yritän ryhdistäytyä :D


      • katriina22
        mariaaaaam kirjoitti:

        mulle on jääny traumoja kans möröstä. outoo et tollasii on pantu lastenohjelmiin

        muistan kun minua taas muumeissa pelotti ehkä eniten se majakka-jakso, jossa aavelaiva tuli merellä vastaan. Tosi jänittävä tunnelma siinä vieläkin on.


      • aavelaivan takana olevaa silmäkuvaa ja päätöntä keulahahmoa.


      • Avril_Severina
        half-mouse kirjoitti:

        aavelaivan takana olevaa silmäkuvaa ja päätöntä keulahahmoa.

        olen sama henkilö kuin icy.trix.

        Muumejen se aavelaiva-jakso on kyllä niin pelottava että silmät putoaa päästä xD Muista ei oikein mitään pelkoa.


      • fancy

        Minua kammotti eniten se jakso, missä Muumipeikko muuttui joksikin karvaotukseksi Taikurin hatussa vierailtuaan. Ei se kovinkaan pelottava ollut, mutta siinä oli jotain karmaisevaa, joka tuntui kamalalta.

        Vieläkin Mörön ilmestyminen jännittää, ja tietenkin se aavelaiva.


      • Avril_Severina kirjoitti:

        olen sama henkilö kuin icy.trix.

        Muumejen se aavelaiva-jakso on kyllä niin pelottava että silmät putoaa päästä xD Muista ei oikein mitään pelkoa.

        joo, olisin varmaan profiilin perusteellakin huomannut.

        ainakaan minua ei jakso pelottanut, vaan pienet yksityiskohdat.
        Unohdin mainita myös sen kohdan kun muumit kiipeävät torniin ja alkaa soida sellainen aavemainen musiikki vartijan kamarin luona.


      • piupiupau
        fancy kirjoitti:

        Minua kammotti eniten se jakso, missä Muumipeikko muuttui joksikin karvaotukseksi Taikurin hatussa vierailtuaan. Ei se kovinkaan pelottava ollut, mutta siinä oli jotain karmaisevaa, joka tuntui kamalalta.

        Vieläkin Mörön ilmestyminen jännittää, ja tietenkin se aavelaiva.

        muistatteko mumipapan muistelmista aika alusta sen ku muumipappa karkaa orpokodista ja menee johonki mettää jossa on semmosia kauheita puita!! Sitten siinä jossain vaiheessa tahmatassut vie sen orpokodin johatajan, mitä ennen mörkö oli jahdannu sitä.(muistankohan oikein)
        Entäs muumipeikko ja pystötähti elokuvasta se hirveä mustekala siellä laivan hylyssä ja angostuura! Se kauhea kasvi joka meinas pistellä pari muumia naamaan. Sittenhän on mamelukki ja hattivatit (jotka on oikeastaan aika suloisia, paitsi siinä jaksossa jossa ne hyökkää hemulin kimppuun ku se vei niitten ilmapuntarin)
        Sitten tietty on se Mörkö, jota pienenä pelkäsin ku ruttoa, mutta nykyään se on mun lempi hahmo koko muumeista.


      • daadelis
        mariaaaaam kirjoitti:

        mulle on jääny traumoja kans möröstä. outoo et tollasii on pantu lastenohjelmiin

        Mörköhän on justiin kova jätkä! Se ei turhia puhele ja sitteko "puhuu" niin sillä on kans jotain asiaa


      • NoJopas
        daadelis kirjoitti:

        Mörköhän on justiin kova jätkä! Se ei turhia puhele ja sitteko "puhuu" niin sillä on kans jotain asiaa

        Muijahan se on, Mörössä on girlpoweria, vaikka Tapio Hämäläisen äänellä sen yhden ainoan (?) repliikkinsa lausuukin. :D


      • Minä se vaan olen xD
        piupiupau kirjoitti:

        muistatteko mumipapan muistelmista aika alusta sen ku muumipappa karkaa orpokodista ja menee johonki mettää jossa on semmosia kauheita puita!! Sitten siinä jossain vaiheessa tahmatassut vie sen orpokodin johatajan, mitä ennen mörkö oli jahdannu sitä.(muistankohan oikein)
        Entäs muumipeikko ja pystötähti elokuvasta se hirveä mustekala siellä laivan hylyssä ja angostuura! Se kauhea kasvi joka meinas pistellä pari muumia naamaan. Sittenhän on mamelukki ja hattivatit (jotka on oikeastaan aika suloisia, paitsi siinä jaksossa jossa ne hyökkää hemulin kimppuun ku se vei niitten ilmapuntarin)
        Sitten tietty on se Mörkö, jota pienenä pelkäsin ku ruttoa, mutta nykyään se on mun lempi hahmo koko muumeista.

        Minusta pelottavin kohta on se kun Nipsu menee ulos kuistille... (taisi olla joku Tiuhti ja viuhti jakso) En muista miksi Nipsu sinne meni mutta se kai meni kattomaan et onko mörkä lähettyvillä (tai sitten se pakotettiin)
        Sitten se huokaisee helpotuksesta Ja Juuri samalla hetkellä huomaa mörön ...
        Pelottavinta kohdassa oli kun Mörön silmät ja hampaat Kiiluivat pimeässä :O

        Pelkäsin kamalasti myös muumipapan muistelmia...
        Varsinkin sitä kohtaa jossa Muumipappa karkaa Lasten kodista


      • muumeja
        Minä se vaan olen xD kirjoitti:

        Minusta pelottavin kohta on se kun Nipsu menee ulos kuistille... (taisi olla joku Tiuhti ja viuhti jakso) En muista miksi Nipsu sinne meni mutta se kai meni kattomaan et onko mörkä lähettyvillä (tai sitten se pakotettiin)
        Sitten se huokaisee helpotuksesta Ja Juuri samalla hetkellä huomaa mörön ...
        Pelottavinta kohdassa oli kun Mörön silmät ja hampaat Kiiluivat pimeässä :O

        Pelkäsin kamalasti myös muumipapan muistelmia...
        Varsinkin sitä kohtaa jossa Muumipappa karkaa Lasten kodista

        lähes päivittäin nauhalta. Siis poikani katsoo aikoinaan minulle tvstä nauhoitettuja jaksoja, joten tuoreessa muistissa ovat =)
        Nipsu meni kuistille kun kyllästyi odottamaan mörköä ja oli lähdössä kotiin. Eli ihan vapaaehtoisesti lähti ulos.
        Muistatteko muurahaisleijonaa? Taisi olla jaksossa nro 2. Sillä oli pelottava ääni :)
        Entäs muumipeikon unessa kun muumipeikko yritti juosta muttei päässyt eteenpäin ja mörkö saavutti ja laittoi kätensä muumipeikon kasvoille.
        Kamala otus se oli myös muumipeikon unessa, kun nuuskamuikkunen soutaa järvellä ja vedestä nousee iso hirviökilpikonna, jolla torahampaat ja pitää pelottavaa ääntä.
        Majakkajaksojen urkumusiikki ihan huippu. Myös muumipapan muistelmien metsäänkarkaamisjakso.


      • NoJopas
        muumeja kirjoitti:

        lähes päivittäin nauhalta. Siis poikani katsoo aikoinaan minulle tvstä nauhoitettuja jaksoja, joten tuoreessa muistissa ovat =)
        Nipsu meni kuistille kun kyllästyi odottamaan mörköä ja oli lähdössä kotiin. Eli ihan vapaaehtoisesti lähti ulos.
        Muistatteko muurahaisleijonaa? Taisi olla jaksossa nro 2. Sillä oli pelottava ääni :)
        Entäs muumipeikon unessa kun muumipeikko yritti juosta muttei päässyt eteenpäin ja mörkö saavutti ja laittoi kätensä muumipeikon kasvoille.
        Kamala otus se oli myös muumipeikon unessa, kun nuuskamuikkunen soutaa järvellä ja vedestä nousee iso hirviökilpikonna, jolla torahampaat ja pitää pelottavaa ääntä.
        Majakkajaksojen urkumusiikki ihan huippu. Myös muumipapan muistelmien metsäänkarkaamisjakso.

        Pelottavia tosiaan. Varsinkin se minkä Muumi näki sairaana ollessaan, Nuuskis vaan soutelee ja sitten kaljuuntuva kilpikonna hyökkää. :0

        Ja kerran Muumipeikko näki unta jossa he lensivät Niiskun ilma-aluksella ja Nuuskamuikkunen vaan hyppää kyydistä. Hui.


        Muurahaisleijona oli just ihana. :D

        ....

        Viidakkojaksoissa oli aika pelottavia kohtia, äänet varsinkin.

        Kun Muumipeikko ja Niiskuneiti seilaa sillä jättikukalla ja Käärme hyökkää... Ja kun Tiikerit jahtaa muumeja. Ja lihansyöjäkasvit!


      • elenabeauty
        NoJopas kirjoitti:

        Pelottavia tosiaan. Varsinkin se minkä Muumi näki sairaana ollessaan, Nuuskis vaan soutelee ja sitten kaljuuntuva kilpikonna hyökkää. :0

        Ja kerran Muumipeikko näki unta jossa he lensivät Niiskun ilma-aluksella ja Nuuskamuikkunen vaan hyppää kyydistä. Hui.


        Muurahaisleijona oli just ihana. :D

        ....

        Viidakkojaksoissa oli aika pelottavia kohtia, äänet varsinkin.

        Kun Muumipeikko ja Niiskuneiti seilaa sillä jättikukalla ja Käärme hyökkää... Ja kun Tiikerit jahtaa muumeja. Ja lihansyöjäkasvit!

        joo se kun nipsu meni kuistille on pelottavaa, mutta huvittavaa siinä jaksossa on kun kello lyö 12, ja nipsu pongahtaa sivulle ja huutaa: "HUUIII!" :D :D

        Ja se aavelaiva on kyllä karmea, ja se kun kuuluu sellaista ääntä kuin juna lähestyisi(jossain pelottavassa kohdassa) tai urkumusiikki.

        Ja myös se kun maa jäätyy ja näyttää jotenkin halkeilevan kun mörkö tulee. Olen jostain pienenä pelännyt sitä kohtaa.

        Ja se kilpikonna on kyllä kauhea, vaikka muistinkin vasta nyt, kun joku sanoi.:D

        Mutta jostain syystä mua on näissä kohtauksissa aina "hävettänyt" muumien puolesta: lihansyöjäkasvit, angostuura(vai mikä olikaan) ja mustekala :D olen niitä kyllä pelännytkin


      • NoJopas kirjoitti:

        Pelottavia tosiaan. Varsinkin se minkä Muumi näki sairaana ollessaan, Nuuskis vaan soutelee ja sitten kaljuuntuva kilpikonna hyökkää. :0

        Ja kerran Muumipeikko näki unta jossa he lensivät Niiskun ilma-aluksella ja Nuuskamuikkunen vaan hyppää kyydistä. Hui.


        Muurahaisleijona oli just ihana. :D

        ....

        Viidakkojaksoissa oli aika pelottavia kohtia, äänet varsinkin.

        Kun Muumipeikko ja Niiskuneiti seilaa sillä jättikukalla ja Käärme hyökkää... Ja kun Tiikerit jahtaa muumeja. Ja lihansyöjäkasvit!

        huomasin juuri erään asian. Se kaljuuntunut kilpikonna on eräs japanilaisten taruolennoista, Kappa. Ainakin se vaikutti jotenkin sellaiselle, vähän ehkä muokatulle.


      • NoJopas
        half-mouse kirjoitti:

        huomasin juuri erään asian. Se kaljuuntunut kilpikonna on eräs japanilaisten taruolennoista, Kappa. Ainakin se vaikutti jotenkin sellaiselle, vähän ehkä muokatulle.

        Googlella löysin kuvia tuosta otuksesta ja vähän tietoa sen puuhistakin: http://etappenschwein.wordpress.com/2007/04/17/japanin-dale-carnegie/

        Mielenkiintoinen juttu.


      • Booo!!!!!!!!!!!!!
        mariaaaaam kirjoitti:

        mulle on jääny traumoja kans möröstä. outoo et tollasii on pantu lastenohjelmiin

        mullekkin ja joskus olin ihan säikky kun ei ees oo katuvaloja talvella koulumatkalla 300:n metriin


      • Booo!!!!!!!!!!!!!
        half-mouse kirjoitti:

        aavelaivan takana olevaa silmäkuvaa ja päätöntä keulahahmoa.

        mäkin ja sit sitä musaa siit


      • akusupssu
        half-mouse kirjoitti:

        joo, olisin varmaan profiilin perusteellakin huomannut.

        ainakaan minua ei jakso pelottanut, vaan pienet yksityiskohdat.
        Unohdin mainita myös sen kohdan kun muumit kiipeävät torniin ja alkaa soida sellainen aavemainen musiikki vartijan kamarin luona.

        se meinaa oli muumien hirvein kohta ikinä mörön lisäksi


      • agaegeages
        mariaaaaam kirjoitti:

        mulle on jääny traumoja kans möröstä. outoo et tollasii on pantu lastenohjelmiin

        Samaa mieltä.


      • Anonyymi

        Mä en niinkään pelännyt Mörköä vaan sen ääntä


    • Wacko_Jacko

      Jaksossa 25, eli "Majakka Syttyy" oli kauhein kohta. Kun Myy, Nuuskis, Niiskuneiti ja Muumipeikko olivat nukkumassa ja aave tuli savu-muodossa oven läpi kauhean musiikin soidessa. Sitten se meni näkymättömänä niiden huoneeseen ja yhtäkkiä Muumipeikko alkoi hysteerisesti sätkiä ja huutaa unissaan. Sitten se herää:

      Muumipeikko: Joku talsii vatsallani!
      Nuuskamuikkunen voisitko katsoa. Vatsallani liikkuu varmasti joku...

      Muikkunen: No eikä liiku.

      Muikkunen: Odotas...

      Muumipeikko: Mikä siellä on?

      Muikkunen: En tiedä kuka tai mikä...näen vain parin jalkoja...

      Muumipeikko: Eihän!

      Muikkunen: Kaksi jalkaa!

      Sitten menee valot ja kaikki huutavat...

    • Puskamuikkunen

      Pelottavin kohta on ehdottomasti se kun Muumipeikko menee ulos katsomaan Tuutikin Jäärouvalle tekemää lumihevosta. Yhtäkkiä tulee kylmä tuulahdus ja sitten Peikko katsoo metsän suuntaan, pimeydestä lipuu Mörkö. Hyi,se musiikki on ihan kauhea. Puistattaa joka kerta.

      • Anonyymi

        Mörkö halus ratsastaa hevosella, mut sai äkkilähöt ku kuuli, kelle se on tarkotettu. Mörkö tuntuu muittenkin tavoin tietävän jäärouvan olevan hyvin vaarallinen, vaikken oikee tiiä mitä näitten kahen välisessä kohtaamisessa tapahtuis. Mut nyt ite pääasiaan. Tää kyseinen kohtaus on herättäny mussa aatteen, että eikö mörkö pitäis nähä " kammottavan hirviön" sijaan tasavertaisena muumilaakson asukkaana, joka muittenki tavoin piiloutuu kun jäärouva, se todellinen hirviö on lähellä. Jäärouvaa vastaakaan ku tuskin voi taistella mitenkää, se kun on jäädyttävän katseensa takia niin vaikeesti lähestyttävä. Toisaalta en ainakaa usko monen asukkaan kuulleenkaan jäärouvasta. Häijy olio se se on mörön sijaan.


    • kamacho

      mä pelkään ku nipsu menee sinne ulos ja mörkö on oven takana ja sit muumipeikon ja pikku myyn talvi seikkailuissa kun myy sanoo´: tuolla mörkö on.seki on pelottava.

      • ihan kauhuissaan

        kun he huomasivat Mörön mäen päällä ja sitä näytettiin kauempaa...


    • Muumittaja

      Muumit totisesti on pelottava lastensarja... Ajatelkaapa, oletteko koskaan kuulleet yhdenkään toisen piirretyhn aiheuttavan niin paljon traumoja kuin Muumien? Mörkö oli ihan kammottava kun olin pieni, en meinannut saada untakaan... Ja Jäärouva ja Aavelaiva olivat aika kärjessä myös.

      Olettekos muuten koskaan miettineet miltä Mörkö näyttää ilman sitä kaapuaan... No, täältä se selviää: http://generalzadrek.deviantart.com/art/The-Groke-Unhooded-69993566

      • Puskamuikkunen

        Muumipapan muistelmissa se hetki kun nuori Muumipappa katselee ikkunasta ja näkee kun aave laahautuu portaita pitkin ylös. Hrr,se on karmiva.


      • MÖRÖN KAVERI
        Puskamuikkunen kirjoitti:

        Muumipapan muistelmissa se hetki kun nuori Muumipappa katselee ikkunasta ja näkee kun aave laahautuu portaita pitkin ylös. Hrr,se on karmiva.

        mun mielest pelottavimmat kohat oli se kun se aavelaiva tulee niit kohti siel yöl ja kuuluu semmone HIRVEE ääni, tai ennemmi karmiva mut kumminki se ja sit se on inhottava kun ne muumit on jo siel majakka-saarel nii Nuuskis ja Muumipeikko kävelee siel rantakalliol ja sit nee huomaa sen aavelaivan siel alhaal, sit näkyy kun siel laivas see ruori liikkuu itestää ja ne rikkinäiset purjeet liehuu. Sitte see on pellottava kun se aave josta tuli myöhemmi Muumipapa ystävä, nii nii tuli niit portait ylös sielt kaukaa sinne Papan rakentamalle tönöl. Ja vaikka ei liity tähä aiheesee nii sanonpaha vaa että toi mörkö on kiehtova hahmo, mä haluisin tietää siit paljooooonnnn!!!.. enemmää :D ja mä tykkään kaikist aave-jutuist, siks ehk mörkö o lemppari muumi hahmoni


      • MÖRÖN KAVERI
        MÖRÖN KAVERI kirjoitti:

        mun mielest pelottavimmat kohat oli se kun se aavelaiva tulee niit kohti siel yöl ja kuuluu semmone HIRVEE ääni, tai ennemmi karmiva mut kumminki se ja sit se on inhottava kun ne muumit on jo siel majakka-saarel nii Nuuskis ja Muumipeikko kävelee siel rantakalliol ja sit nee huomaa sen aavelaivan siel alhaal, sit näkyy kun siel laivas see ruori liikkuu itestää ja ne rikkinäiset purjeet liehuu. Sitte see on pellottava kun se aave josta tuli myöhemmi Muumipapa ystävä, nii nii tuli niit portait ylös sielt kaukaa sinne Papan rakentamalle tönöl. Ja vaikka ei liity tähä aiheesee nii sanonpaha vaa että toi mörkö on kiehtova hahmo, mä haluisin tietää siit paljooooonnnn!!!.. enemmää :D ja mä tykkään kaikist aave-jutuist, siks ehk mörkö o lemppari muumi hahmoni

        ja minkä unohin mainita tosa äske nii mä suoraa sanottuna RAKASTAN niit soundei ku muumeis tapahtuu jotain aavemaista, esim ne aavelaiva kohissa käyteyt äänet


      • Minä se vaan olen xD
        MÖRÖN KAVERI kirjoitti:

        ja minkä unohin mainita tosa äske nii mä suoraa sanottuna RAKASTAN niit soundei ku muumeis tapahtuu jotain aavemaista, esim ne aavelaiva kohissa käyteyt äänet

        Teenpä pienehkön listan kohdista, jotka itse koen (Kokenut) karmiviksi, mutta en kuitenkaan suurenaisesti pelkää:
        -Kummitus eläimeksi muuttunut peikko pelästytti minut pienenä suuresti, vaikka pelko haihtui heti, kun näin onnellisen lopun.
        -Mörkö kuistilla kammottaa aina. Nipsun pelko välittyy hienosti katsojiin.
        -Myy jää hiekkaveistoksensa luokse ja salamanvalossa kaukaisuudessa näkyy valkea kummitus, jolla on kaksi nappisilmää. Se aiheuttaa vieläkin väreitä selkäpiissä.
        -Pappa tapasi muistelmissaan monta liejukasaa, jotka näyttivät möröiltä. Kun näin pienenä liejukasan nousevan lammesta epäilyttävän värinän jälkeen, rupesin itkemään ja suuresti.
        -Jäärouvan pienenevät pupillit saavat hieman väristyksiä aikaan.
        -Angostuuran silmäkukkaset ja kauhea musiikki luovat edelleenkin ahdistavan tunnelman.
        -Pyrstötähti itsessään oli kammottava
        -Aavelaivaa en ole koskaan pelännyt, mutta 10 jännittävälle toteutukselle.


      • Muumitrauma
        Minä se vaan olen xD kirjoitti:

        Teenpä pienehkön listan kohdista, jotka itse koen (Kokenut) karmiviksi, mutta en kuitenkaan suurenaisesti pelkää:
        -Kummitus eläimeksi muuttunut peikko pelästytti minut pienenä suuresti, vaikka pelko haihtui heti, kun näin onnellisen lopun.
        -Mörkö kuistilla kammottaa aina. Nipsun pelko välittyy hienosti katsojiin.
        -Myy jää hiekkaveistoksensa luokse ja salamanvalossa kaukaisuudessa näkyy valkea kummitus, jolla on kaksi nappisilmää. Se aiheuttaa vieläkin väreitä selkäpiissä.
        -Pappa tapasi muistelmissaan monta liejukasaa, jotka näyttivät möröiltä. Kun näin pienenä liejukasan nousevan lammesta epäilyttävän värinän jälkeen, rupesin itkemään ja suuresti.
        -Jäärouvan pienenevät pupillit saavat hieman väristyksiä aikaan.
        -Angostuuran silmäkukkaset ja kauhea musiikki luovat edelleenkin ahdistavan tunnelman.
        -Pyrstötähti itsessään oli kammottava
        -Aavelaivaa en ole koskaan pelännyt, mutta 10 jännittävälle toteutukselle.

        Oh D: Nyt tuli miltein samanlainen olo kuin silloin pienenä, kun noita pelkäsin hirveesti kuten monet muutkin. Minulla on aina ollut ja on edelleen tosi vilkas mielikuvitus pelottavien juttujen suhteen :D Itse pelkäsin tosi paljon hemulin toistuvaa painajaista "talon maalausta" jaksossa ja tietysti mörköä ja kumppaneita. Olen edelleen kova muumifani


    • PUUTARHATRAKTORIMIES

      MINÄ PELKÄÄN MUUMIEN MUSIIKKIA TIETYISSÄ KOHDISSA

    • juuppss

      Ite pienempänä aina pelkäsin tota mörköä ja se näky monta kertaa unissani jopa vielä tänäkin päivänä. Mutta olen nyt keksinyt uuden strategian minkä avulla ^hakkaan^ mörön unissani :). ja olen tosi kova muumi fani

    • rrrrröööö mrrrr

      Mörkö on mukava hahmo. Olen aina pitänyt möröstä enkä ole kokenut sitä mitenkään pelottavana. Iso möhkäle vaan jota kaikki menee karkuun..
      Kiva kun tv.stä tulee muumeja. Muumit ei tod. oo pelottavia ja muumi trolleja on näytettävä pikkulapsille!!

    • pelkääjä

      Se aavelaiva on tosi hyytävä... hui!

      • dominik12

        KAMALAT URKUMUSIIKIT..KEULAKUVA...SE IHMEE SILMÄ SIEL TAKANA.....mut se aave joka jäi sen kyydist ei kyl nii hirvee ollu


    • ??

      muistaako kukaan sarjaa jossa mummo kertoo kauhutarinoita lapsen lapselleen ja aina sarjan lopussa selviää että mummokin on jonkun sortin aave tai joku?

    • Tällasta.

      Huomatkaa muuten, että Muumit ovat AIKUISTENFANTASIAA jonka suomalaiset ovat tyhmpäissään laskeneet lastenohjelmaksi. Mörkö on aikuisen luoma hirviöhahmo, joka tosiaankin on luotu pelottavaksi, siksi se on aiheuttanut traumoja aika monelle. Olen itse 15-vuotias ja omistan vielä jonkinlaiset traumat Möröstä, esimerkiksi siitä kuvien kahtominen ja Mörön päästämän äänen kuuleminen tuo ihon kananlihalle... Traumoista pääsee ehkä parhaiten eroon tuppaamalla itselleen hyvin paljon mörköön liittyvää kauhua, jolloin siihen kyllästyy :D

    • kilpparinmetsästäjä

      tietääks kukaan missä muumi jaksossa on sellane kilpikonna ei se merestä tuleva vaa sellane... olikoha juonu jotai taikajuomaa ...tai jotai vastaavaa:D vastauksiii pliiiis

      • Pesvul

        Hetkonen... Olisikohan tässä kyse siitä jaksosta, jossa Muumipeikko ja Nipsu yrittävät myydä jotain lientä ''Nuoruuseliksiirinä''. Tarjoavat sitten eräälle kilpikonalle ''humalamaisin'' seurauksin, Jakson nimi on ''Muumipeikko ennustaa korteista''. Sillä nimellä siis pitäisi löytyä :).


      • Anonyymi

        Muumipeikko ennustajana- jaksossa esiintyy tuo kyseinen juopunut kilpikonna.

        Ps. Mä itse asiassa oon pelänny tätä jaksoo aina, nimittäin sitä ennustajaa jakson alussa, ihan hirvee, sit sitä ilmapalloo😖, hyi samperi sekä jakson lopussa esiintyvää aavetta.


    • Myrkkyä...Pippuria..

      Tässä siskon kansa otettiin muutama päivä sitten muumit puheeksi, kun hän rupesi hoilaamaan muumi tunnaria yhden äkin ja sitten ruvettiin miettimään mitä ollaan todella pelätty lapsuudessa tai vieläkin...

      -Mörkö hrrr, se on pelottava ollu aina sitten se mörön ärinä ja tuubamusiikki lisää sitä tunnelmaa, varsinkin se kuisti kohta aiheutti isoimmat traumat!
      -Hattivatteja en ole muuten ikinä pelännyt mutta se jakso missä ne lähti sinne hattivattien saarelle oli pelottava, mä aina luulin että ne yrittää syödä Hemulin. Öö muuten milläs ne syö ku eihän niillä oo suuta?
      -Angastuura kohtaa olen aina pitänyt huvittavana koska Niisku ja Muikkunen lällättivät siinä vierssä (Kuvitelkaapa se AITO Muikkunen lällättämässä XD) mut mä pidän sitä mustekalaa enemmän pelottavana, ne silmät...
      -Mamelukkikala ja muurahaisleijona: muistan et pelkäsin niitä pienenä mut en muista miks...
      -Lihansyöjäkasvi siinä taikasiemeniä merestä jaksossa jotain pelottavaa siinäkin oli... Nuuskamuikkusen soitto taisi kuitenkin rauhoittaa minutkin...
      -Jäärouvaa en ikinä pelännyt mutta vähän tulee mieleen Medusa joka kivettää katseellaan, samahan se on Jäärouvan kanssa mutta se vaan jäädyttää...
      -Aavelaivaa näytetään pelkäävän aika paljon mutta en mä vaan näe siinä mitään pelättävää, tosin onhan siinä ainesta ties millasselle aavetarinalle...

      Joo aikamoinen lista ja voishan tätä jatkaa jos vaan jaksais tai muistais enemmän :)

      • Nyyti

        Muumien Vedenneitoha ei oo "pelottava" hahmo, mut mä ajattelen aina et se on joskus kauan sitte hukkunu sinne lampeen ja kummittelee... Hrr! Joo, ja Mörkökään ei oo sillee pelottava mut mä alan aina säälii sitä ku se on aina yksin siä yksinäisillä vuorilla, ja se ahdistaa. Pienenä kun katoin muumeja nii olin joko viltin alla tai sohvan takana "turvassa", jos tuli jännä kohta. Ja jäärouva oli kyl sillon extreme pelottava, mut ny katoin sen jakson uudestaan, ja olin niinku et "eihä tää mikää pelottava oo, vähä karmiva vaa"...


    • Anonyymi

      Jäärouva on aina mua pelottanu. Se kohtaus oli kui suoraan saatanan kanuunasta, ku se kahto myytä silmiin. Ja oon usein miettiny, et miks jäärouva ei puhututa meitä pelottavuudellaan yhtä paljoo kui mitä mörkö. I mean, möröllä on oma peliki vt-studiolta ja se näyttäytyy aika merkittävänäkin hahmona muumeissa verrattuna jäärouvaan, joka esiintyy vaa yhes jaksos ja jäärouva tuntuu muutenki jäävän hahmona ihan unholaan, mörön varjoon. Mun mielestä jäärouva jos mikä on kammottavuuden perikuva, kun mörkö taas ei tahdo satuttaa ketää ja pelkää iteki jäärouvaa. I'm just saying.

    • Anonyymi

      Jäärouva on ollut myös minun suurimpia pelkoja. Se on esiintynyt unissani niin monia kertoja, etten osaa enää edes laskea niitä.

    • Anonyymi

      Muumeilla aloitetaan mielen turruttaminen okkultismiin jo pienestä pitäen. Olen huomannut, että lapsena paljon muumeja katselleet katselevat vanhempina kauhuelokuvia ja ihmettelevät miksi ahdistaa. Hedelmä on nähtävissä yhteiskunnassa selkeästi.

    • Anonyymi

      Muumilaakson tarinoita sarja vetoaa vain kymmenvuotiaita katsojia. 6-vuotias on liian nuori niitä katselemaan. Pelkää mörkö- ja jäärouvakohtia tosissaan.

    • Anonyymi

      160 cm. pitkille katsojille. 10 sen vain olla pitää.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      310
      3473
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1659
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1490
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      53
      1389
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1280
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1240
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      46
      1183
    8. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1180
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1137
    10. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      175
      1110
    Aihe