hermot menee

sietämätöntä

voisko joku antaa neuvoja miten saisin nuo undulaatit hiljentymään.Mulla on noita kaksi, tyttö ja poika, noin 1,5v. vanhoja. Tiedän että ne voi hyvin, kun ne ovat vilkkaita ja ääntelevät. Mutta kun ne ei ääntele vaan rääkyvät kilpaa. Tätä on jatkunut jo kohta kaksi viikkoa. Ei todellakaan jaksais enää yhtään kuunnella.Jos jaksan koko ajan ola niiden vieressä muistuttamassa että ei saa huutaa, hiljentävät kyllä ääntään.Mä oon ihan hermoromahduksen partaalla!!!

11

2005

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • meilläkin!

      Heh.. meillä myös yksi unduista tykkää välillä laulaa niinkuin räkättirastas.. oikein riipivällä äänellä. Täällä jos yrittää huudella väliin, että lopettais, niin innostuu entisestään. Mutta jos kehuu, kuinka kauniisti taas laulaa, niin rupeaa kujertelemaan. :D

      Kokeilehan vaikka, jos linnuilla olisi radio päällä, niin laulelisiko silloin enemmän kujertelemalla.. ns. normaalimmalla undun laululla.

      • ap..

        sitäkin ollaan yritetty. edes rauhoittava musiikki ei tunnu noihin nyt tehoavan. meillä toi ukko rääkyy enemmin ja saa tuon eukon mukaansa. tosin ymmärrän kyllä ettei sitä samassa häkissä jaksa hiljaa kuunnella:) no, vähän helpotti että muillakin on noita rääkyjiä.


      • TaikaröNsy
        ap.. kirjoitti:

        sitäkin ollaan yritetty. edes rauhoittava musiikki ei tunnu noihin nyt tehoavan. meillä toi ukko rääkyy enemmin ja saa tuon eukon mukaansa. tosin ymmärrän kyllä ettei sitä samassa häkissä jaksa hiljaa kuunnella:) no, vähän helpotti että muillakin on noita rääkyjiä.

        että räksytystä.....
        Luulin,että se on jotain oikein tärkeää asiaa...ihan tosi;)..minulla on yksi tyttö,monien joukossa,joka toisinaan siis,kai "räksyttää"niin,että ei sanotuksi saa,ja eräs poika lintu,joka mielettömän kovalla äänellä kiljuu toisinaan;"nokat umpeen!"ja tulee hiiskumaton hiljaisuus,hetkeksi.
        Katsos,meitä on Justiinoita ja Hiljoja,niin ihmisissä kuin tipuissakin.
        Jos ei muu auta,korvatulpat käynee?


      • ap..
        TaikaröNsy kirjoitti:

        että räksytystä.....
        Luulin,että se on jotain oikein tärkeää asiaa...ihan tosi;)..minulla on yksi tyttö,monien joukossa,joka toisinaan siis,kai "räksyttää"niin,että ei sanotuksi saa,ja eräs poika lintu,joka mielettömän kovalla äänellä kiljuu toisinaan;"nokat umpeen!"ja tulee hiiskumaton hiljaisuus,hetkeksi.
        Katsos,meitä on Justiinoita ja Hiljoja,niin ihmisissä kuin tipuissakin.
        Jos ei muu auta,korvatulpat käynee?

        todellakaan aio hommata korvatulppia koko perheelle ja pitää niitä koko ajan. Jos tuo rääkyminen olisikin toisinaan. Mutta kuten sanoin, sitä en jatkunut yötä lukuun ottamatta viikon.Yhtenä iltana laitoin linnut nukkumaan jo seitsemän aikaan, kun en todellakaan enää kestänyt,vaihtoehtona tuolle olisi ollut lintujen "murhaaminen".Pelottaa että tästä tulee niille tapa keskustella ja jos tuo ei pikkuhiljaa ala loppua on meidän pakko luopua niistä. Tuo räksytys on vielä jotenki siedettävää mutta kun siitä vielä ääni kiihtyy se todella koskee korviin. Nytkin meteli on melkoinen.


      • harvoin.
        ap.. kirjoitti:

        todellakaan aio hommata korvatulppia koko perheelle ja pitää niitä koko ajan. Jos tuo rääkyminen olisikin toisinaan. Mutta kuten sanoin, sitä en jatkunut yötä lukuun ottamatta viikon.Yhtenä iltana laitoin linnut nukkumaan jo seitsemän aikaan, kun en todellakaan enää kestänyt,vaihtoehtona tuolle olisi ollut lintujen "murhaaminen".Pelottaa että tästä tulee niille tapa keskustella ja jos tuo ei pikkuhiljaa ala loppua on meidän pakko luopua niistä. Tuo räksytys on vielä jotenki siedettävää mutta kun siitä vielä ääni kiihtyy se todella koskee korviin. Nytkin meteli on melkoinen.

        Papukaijat (undulaatit mukaanlukien) eivät tosiaan ole herkkäkorvaisten lemmikkejä. Meteliä riittää melkein vuorokauden ympäri. Ostopäätöstä tehdessä pitää ottaa myös tälläiset asiat huomioon, ettei tule aloittajan ongelmaa kohdalle.

        Hyvä aihe, niin ostoa harkitsevat osaavat tätäkin puolta miettiä.


      • ap..
        harvoin. kirjoitti:

        Papukaijat (undulaatit mukaanlukien) eivät tosiaan ole herkkäkorvaisten lemmikkejä. Meteliä riittää melkein vuorokauden ympäri. Ostopäätöstä tehdessä pitää ottaa myös tälläiset asiat huomioon, ettei tule aloittajan ongelmaa kohdalle.

        Hyvä aihe, niin ostoa harkitsevat osaavat tätäkin puolta miettiä.

        Meillä on kyllä ollut noita unduja ennenkin, mutta nämä vetävät kyllä ylivoimaisen voiton ääntelyllään. Onneksi tänään on ollut hiukan rauhallisempaa. Jospa tuo pahin huuto nyt olisi vähäksi aikaa taas ohi.


    • liitävä

      Meil oli kaksi undua, naaras ja uros. Laitettiin aina yöksi niille viltti häkin päälle. Täs on jo jotain 12v aikaa ku oli

    • NYTT....

      IDIOOTTI LINTUJEN LUONTEESEEN KUULUU LAULAMINEN JA ÄÄNTELY. SILLE EI VOI MITÄÄN.!!!!!!! SE ON LUONNOLLISTA.

    • Nniina

      koita keksiä linnuillesi jokin virikkeitä, hirssiä, leluja, pesäkoppi, kylpyastia, paikan vaihdos...tms
      meillä ainakin viihtyvät ikkunan edessä auringon paisteessa
      tai pari undua lisää, ei kaikki "pariskunnat" tule toimeen keskenään...

      • ziisus!

        Helvetin hyvä ohje.. jos ei jaksa kuunnella undujaan, niin pistetäänpä pesäkoppi ja teetetään lisää unduja!! Vähän järkeä peliin!!!


    • Mappi

      Papukaijalinnuista undulaatit yllättäen eivät ole niitä hiljaisempia. Neitokakaduni no lähtee heiltä ajoittain kova ääni, mutta kun harkitaan lintuja olisi laulun perusteella joko kanaria tai erilaiset loiste peipot, jotka laulavat kauniisti.

      Ikävä kyllä undulaatit möykkäävät aamusta iltaan, ihan näin neljän undun voimalla ja reilu 10 vuoden kokemuksella..

      Joskus itsekin tosiaan kaivettava nuo korvatulpat, varsinkin kun on flunssa tahi muu, jos herkistyy liikaa äänille.

      Tietty tälläisen palstan lukeminen ja eräiden kommentit, eivät tosiaan anna eläinrakkaan ihmisen kuvaa, kun solvataan ja arvostelleen, hyvähän se on nimimerkin takaa huudella. Suht asiallista tietoa antaa linnuista Suomen papukaija yhdistys tai Kaijulit ry. Sielläkin on äärilaidallinen ihmisiä, mutta ainakin oikeampaan suuntaan asiallisia neuvoja.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1097
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      876
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      103
      855
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      276
      667
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      70
      615
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      73
      583
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      562
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      536
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      33
      493
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe