Tuli käytyä tuomiolla.
Tohtorisetä sanoi lihojeni kelpaavan vielä koiranmakkaraksi. Kissanruokaan ei minun rustot käy, ei ainakaan rotukissoille.
Rapumertaan olisin kuulema aivan mainio.
No joo totta puhuen. Huolimatta labran sotkuista niin jotkut arvot oli parempaan päin ja joku oli hieman huonontunut.
Syöpään viittaava arvo oli hieman huonontunut. Joten uusintakontrolli tammikuussa. Jos huononee edelleen niin sitten koepaloja vaan.
Nyt vielä niitä labrasotkuja pitäisi selvitellä ja mennä otattamaan omalla kustannuksella ne kokeet jotka jättivät tekemättä vahingossa.
Ensi viikolla toiselle asiantuntijalle kuulemaan mihin purkkiin hän minun lihoja kelpuuttaa.
Kyllä tuntuu taas mukavammalta olo vaikka on se syövän musta pilvi tuossa taivaanrannalla.
Ensi viikolla leikkaavat yhden pienen kasvaimenkin. Leikkelevät nyt herkästi kun vuosi sitten se yksi oli pahanlaatuinen.
Jos hoitajat ovat poissa sieltä, niin leikkaukseen tulee apulaiseksi joku lihanleikkaaja paikallisesta Prismasta.
Näin tässä nyt sitten hiihdellään tulevia päiviä.
Nyt lähden muutaman tunnin lenkille tuonne metsään.
Kiitos vaan myötäelämisestä. Näin sitä vaan yhdessä aina pärjäillään.
Lekurireissu
42
1370
Vastaukset
- mumsku
no hyvä sentään sinullakin,ettei mitään hälyyttävää!He-he,siis nauran tälle sun kirjoituksellesi,vaikka ei pitäisi.Kysymyksessä ihan vakavat asiat!Vai menet metsään muutamaksi tunniksi.Minä olen ollut belgin kans kaksi reissua,yhteensä noin kolme tuntia metsä poluilla.Nyt on mielialakin aika hyvä,sain puhuttua taas terapeutille sieluni kyllyydestä.Joskus tulee mieleen siellä,että mitähän se terapeutti mielessään ajatteleekaan,ammatikseenhan sekin kuuntelee.Mahtaa hänkin huokasta helpotuksesta,kun työpäivä päättyy.Ja sanoa perheelleen että olkaas nyt ihan hiljaa kaikki!
- Elisama
Oletkos koskaan kokeillut jutella asioistasi Terapeutti Tervuerille. Voisi olla hyvä kuuntelija.
Tiedän muuten monta joilla on tuontyyppinen terapeutti.
Aikoinaan kun itsellä oli koira niin se kyllä sai tietää monta minun juttua joita ei kukaan ihminen saanut kuulla.
Lupasi pitää kuononsa kiinni asioistani jos tuoreita luita riittää.
No luita riitti. Hain teurastamostakin laatikoittain.
No oli se reilu koira kun piti sanansa eikä juoruillut.
Jos se suuttu minulle niin se haukkui päin naamaa eikä menny naapureihin haukkumaan minua. - mumsku
Elisama kirjoitti:
Oletkos koskaan kokeillut jutella asioistasi Terapeutti Tervuerille. Voisi olla hyvä kuuntelija.
Tiedän muuten monta joilla on tuontyyppinen terapeutti.
Aikoinaan kun itsellä oli koira niin se kyllä sai tietää monta minun juttua joita ei kukaan ihminen saanut kuulla.
Lupasi pitää kuononsa kiinni asioistani jos tuoreita luita riittää.
No luita riitti. Hain teurastamostakin laatikoittain.
No oli se reilu koira kun piti sanansa eikä juoruillut.
Jos se suuttu minulle niin se haukkui päin naamaa eikä menny naapureihin haukkumaan minua.olen täällä palstallakin sanonut,että belgi on mun paras terapeutti!Talvella ja keväällä,kun masennukseni oli pahimmillaan,hän vei minut ulos ja metsään.Muuten olisin jäänyt koko päiväksi sängyn pohjalle itkemään.Monet,monet kerrat olen istunut metsssä belgini kanssa.Minä kivellä tai kannolla,belgi siinä vierellä.Välillä ihan hiljaa,rapsuttelen belgiä.Hän antaa välillä tassunsa,katsoo viisailla silmillään.Monta kertaa hän on nuollut kyyneleet naamaltani.Suurin kiitos toipumisestani kuuluu belgille!
- Ira¤
mumsku kirjoitti:
olen täällä palstallakin sanonut,että belgi on mun paras terapeutti!Talvella ja keväällä,kun masennukseni oli pahimmillaan,hän vei minut ulos ja metsään.Muuten olisin jäänyt koko päiväksi sängyn pohjalle itkemään.Monet,monet kerrat olen istunut metsssä belgini kanssa.Minä kivellä tai kannolla,belgi siinä vierellä.Välillä ihan hiljaa,rapsuttelen belgiä.Hän antaa välillä tassunsa,katsoo viisailla silmillään.Monta kertaa hän on nuollut kyyneleet naamaltani.Suurin kiitos toipumisestani kuuluu belgille!
tuollainen karvakaveri,jolle voisi jutella,
ja joka muille ei kertoisi,kissa ei jaksa
kuunnella,kun nukkuu päivät pitkät:) - mumsku
Ira¤ kirjoitti:
tuollainen karvakaveri,jolle voisi jutella,
ja joka muille ei kertoisi,kissa ei jaksa
kuunnella,kun nukkuu päivät pitkät:)jostain kirjasta tälläista:Kun me huolehdimme koirasta,tämä ajattelee " ihminen on varmaan jumala,kun se ruokkii ja hoitaa minua".
Mutta kun me huolehdimme kissasta,tämä ajattelee ,"minä olen varmaan jumala,kun ihminen noin ruokkii ja hoitaa minua". - Ira¤
mumsku kirjoitti:
jostain kirjasta tälläista:Kun me huolehdimme koirasta,tämä ajattelee " ihminen on varmaan jumala,kun se ruokkii ja hoitaa minua".
Mutta kun me huolehdimme kissasta,tämä ajattelee ,"minä olen varmaan jumala,kun ihminen noin ruokkii ja hoitaa minua".Minullakin oli susikoira Roi 12v.ja kissa
samaan aikaan.Koiralle paremmin pystyi kertomaan
kissa nakkaa niskojaan:)
- Raspikurkku
Minä kun olen huomannut että tällaisen syöpäläisen veret tai lihat ei kelpaa mihinkään, tuskinpa edes rapumertaan.Nahkiaisten pyyntiin ehkä menettelisi kun meitä nahkiaisen syöjiä on kuitenkin aika vähän ja ollaan varmaan muutenkin omituista sakkia kun sellaisia matoja syödään. Olen vaan ollut kiitollinen että meillä tehtaan terveysasemalla ei ole saunaa. Olisivat muutoin takuulla taluttaneet meikäläisen saunan taakse ja jatkon arvannette :-) .Ääni on taas käheä ja kontrolli vasta joulukuussa mutta jotenkin en osaa pelätä että se olisi taas sitä itseään. Tämä lihasreuma ja muut vaivat ovat ihan riittäviä, ei tähän enää syöpää tarvita lisukkeeksi. Onkohan mulla ilmapallot loppuneet ?
- Ira¤
voi hitsi kurja juttu äänesi kanssa,olisiko
flunssaa? Toivotaan nyt kuitenkin,että reuma ym.
vaivasi jo riittäisivät,ettei enää lisää kaipaa:) - Zom
...valtava ilmapallovarasto, josta aina lähettelit parhaat meille muille! Jäitkö nyt itse ihan ilman? Tsemppiä sinulle!
Ai että sinäkin olet nahkiaisilla herkuttelija. :) Aina kun minä tahdoin oikein hemmotella miestä, niin iltapalalautaselle ilmestyi nahkiainen tai pari... - mumsku
Raspikurkku,eihän sun ilmapallot ole loppuneet!Olet vain välillä lakannut näkemästä niitä!Näin syksyllä meillä kaikilla on ääni vähän käheä,sellaista syys flunssaa toivottavasti sinullakin.Minullakin on muuten seuraava kontrolli joulukuun alussa,ukkokullalla on jo marraskuussa.Hui,siis ensi kuussa jo.Zom,miten teillä ,onko ollut tänään parempi päivä?
- Zom
mumsku kirjoitti:
Raspikurkku,eihän sun ilmapallot ole loppuneet!Olet vain välillä lakannut näkemästä niitä!Näin syksyllä meillä kaikilla on ääni vähän käheä,sellaista syys flunssaa toivottavasti sinullakin.Minullakin on muuten seuraava kontrolli joulukuun alussa,ukkokullalla on jo marraskuussa.Hui,siis ensi kuussa jo.Zom,miten teillä ,onko ollut tänään parempi päivä?
...Aamulla oli varhainen aamuherätys, kun ukkokullalla oli kipuja ja lääkkeet ovat minun hallussani (menee lääkkeet sekaisin,jos en huolehdi niistä). Lääkkeet pysyivät sisällä ja niinpä meillä oli kaunis ja leppoinen päivä. Kävely alkaa olla vaikeaa - ei uskoisi, että kuukausi sitten hän vielä sisulla osallistui harrastukseensa , jossa joutuu kävelemään maastossa useamman kilometrin!
Täytyy kohta ottaa jotain kevyenpuoleista lukemista ja mennä sitten nukkumattijahtiin...
Hyvää yötä Mumsku ja hyvää yötä te kaikki muutkin kultaiset ihmiset! :) - mumsku
Zom kirjoitti:
...Aamulla oli varhainen aamuherätys, kun ukkokullalla oli kipuja ja lääkkeet ovat minun hallussani (menee lääkkeet sekaisin,jos en huolehdi niistä). Lääkkeet pysyivät sisällä ja niinpä meillä oli kaunis ja leppoinen päivä. Kävely alkaa olla vaikeaa - ei uskoisi, että kuukausi sitten hän vielä sisulla osallistui harrastukseensa , jossa joutuu kävelemään maastossa useamman kilometrin!
Täytyy kohta ottaa jotain kevyenpuoleista lukemista ja mennä sitten nukkumattijahtiin...
Hyvää yötä Mumsku ja hyvää yötä te kaikki muutkin kultaiset ihmiset! :)sinulle Zom ja ukkokullallesi,kuten kaikille palstalaisille. Luen Sabine Kueglerin kirjaa Viidakkolapsi.
- Elisama
En muistanutkaan noita nahkiaisia. No sinne ainakin kelpaa jos ei rapumertaan.
Luulen että sinulla on tuota flunssan antamaa äänenmurrosta eikä syöpää.
Vai repii sinua lihasreuma. No se on kanssa yksi ilkeä kaveri.
Aika hankala jos pahaksi äityy. Oletko ollut Heinolassa. - Elisama
Zom kirjoitti:
Hyvää yötä Mumsku ja hyvää yötä te kaikki muutkin kultaiset ihmiset! :)Mitä hän harrasti. Kyllä se olisi minulle myös raskasta jos en pääsisi metsään.
Tulee jotenkin levoton ja hermostunut olo jos joutuu päivän olemaan kivilinnoissa (kerrostaloissa).
Sanohan terveisiä miehellesi.
On varmaan raskasta teille molemmille, mutta eiköhän yhdessä jakseta. - Karjalankägönen
maisttuu-ne nahkijaiset-kalalta,vai?No,se siun iänen kähheys johttuu nyt siitä,kun sie sitä karaokkee out laulana-pieppäs taukkoo välillä!Ja please-vasttoo miulle sillä Porin murtteella!!!
- Karjalankägönen
Zom kirjoitti:
Hyvää yötä Mumsku ja hyvää yötä te kaikki muutkin kultaiset ihmiset! :)ies yks parempi päivä välissä-ihan minnuu itkettämmään rupejjaa tuo siun tilanne!!!
- Zom
Elisama kirjoitti:
Mitä hän harrasti. Kyllä se olisi minulle myös raskasta jos en pääsisi metsään.
Tulee jotenkin levoton ja hermostunut olo jos joutuu päivän olemaan kivilinnoissa (kerrostaloissa).
Sanohan terveisiä miehellesi.
On varmaan raskasta teille molemmille, mutta eiköhän yhdessä jakseta....kun sitä harrastusta en oikein voi kertoa.Niitä harrastajia kun on kuitenkin aika vähän... Metsä on kuitenkin perheen naisväen jälkeen heti toisella sijalla - sanoo mies. Luulisin, että mies voisi mieltymyksensä huonomminkin valita!?
Sinulle hyvää vointia ja yritäpä selviytyä yöpuulle. - Raspikurkku
Elisama kirjoitti:
En muistanutkaan noita nahkiaisia. No sinne ainakin kelpaa jos ei rapumertaan.
Luulen että sinulla on tuota flunssan antamaa äänenmurrosta eikä syöpää.
Vai repii sinua lihasreuma. No se on kanssa yksi ilkeä kaveri.
Aika hankala jos pahaksi äityy. Oletko ollut Heinolassa.ainakaan kunnollista. Viime kontrollissa äänihuulet olivat vähän punoittavat joten se on jotakin ärtymistä ties mistä syystä. Tuo polymyalgia on sen verran hyvin pysynyt nyt kortisonilla hallinnassa että Heinolaa ei tarvitse kartalta etsiä ja töissäkäyntikin sujuu ihan hyvin. Nyt onkin melko hiljaista täällä kun suuri osa porukkaa on lakossa (vaimo muunmuuassa).
- Raspikurkku
Karjalankägönen kirjoitti:
maisttuu-ne nahkijaiset-kalalta,vai?No,se siun iänen kähheys johttuu nyt siitä,kun sie sitä karaokkee out laulana-pieppäs taukkoo välillä!Ja please-vasttoo miulle sillä Porin murtteella!!!
"Nahkiaiselt nahkiaset maistuu herra kapteeni"
No siin alkuperäses taisi ol puhe kessust mut tuntu vaa et se jotenki istuu tähänki. Kyl siin nahkiaises se verra o kala makuu et sen mere eläväks tunnistaa mut on siin kyl omaki makus mut ei sitä oikee osaa sanoil kertoo. Se pitäs pääst maistamaa suoraa halsterilt otettun ja mieluummi jossai Nakkilas. Siel ne meinaa osaa homma.
Täytyy viäl tunnustaa semmost et tää ei ol iha puhdast porilaist ko mä ole oikeesti kotosi pori ulkosaaristost ja siäl meil o oma murre. Ei se paljoo ero porilaisest mut eroo kumminki. Meil ei esim. tuplat jossai sanois konsonanttei niinku porilaiset tekee. Ne o niit ko panna pärekorrii ja vedetää pitki Pori torrii.
Me o tääl joskus ennenki kirjoteltu yks säie murteil mut jokku suuttu meil ko ei syöpäläisil saa hauskaa ol. Se o se verra vakavaa et virsikirja ja nestuuki kouraa ja hiljaa istumaa. Ja kyl mä se toisaalt ymmärräki et ko tauti o pahas tilas ni ei siin toiste hassuttelu välttämät tunnu ollenkaa hyvält. Sillo ko mä ensimmäisii kertoi tän kirjotteli ko syöpä oli just todettu ni ei muakaa kiinnostanu vitsailu, mä halusi vaa faktoja omast syävästäni. - Ira¤
Raspikurkku kirjoitti:
No siin alkuperäses taisi ol puhe kessust mut tuntu vaa et se jotenki istuu tähänki. Kyl siin nahkiaises se verra o kala makuu et sen mere eläväks tunnistaa mut on siin kyl omaki makus mut ei sitä oikee osaa sanoil kertoo. Se pitäs pääst maistamaa suoraa halsterilt otettun ja mieluummi jossai Nakkilas. Siel ne meinaa osaa homma.
Täytyy viäl tunnustaa semmost et tää ei ol iha puhdast porilaist ko mä ole oikeesti kotosi pori ulkosaaristost ja siäl meil o oma murre. Ei se paljoo ero porilaisest mut eroo kumminki. Meil ei esim. tuplat jossai sanois konsonanttei niinku porilaiset tekee. Ne o niit ko panna pärekorrii ja vedetää pitki Pori torrii.
Me o tääl joskus ennenki kirjoteltu yks säie murteil mut jokku suuttu meil ko ei syöpäläisil saa hauskaa ol. Se o se verra vakavaa et virsikirja ja nestuuki kouraa ja hiljaa istumaa. Ja kyl mä se toisaalt ymmärräki et ko tauti o pahas tilas ni ei siin toiste hassuttelu välttämät tunnu ollenkaa hyvält. Sillo ko mä ensimmäisii kertoi tän kirjotteli ko syöpä oli just todettu ni ei muakaa kiinnostanu vitsailu, mä halusi vaa faktoja omast syävästäni.elokuvan nahkiaisista mitä ne tekee ihmiselle
sen jälkeen en ole voinut niitä syödä,vaikka
liekö edes totta. - Raspikurkku
Ira¤ kirjoitti:
elokuvan nahkiaisista mitä ne tekee ihmiselle
sen jälkeen en ole voinut niitä syödä,vaikka
liekö edes totta.En minä ole koskaan kuullut mitään erityisempää.
Ainakaan eläville ihmisille ja ennenvanhaan anopit olivat oikein suosittuja nahkiaispyydyksiä, hevosenpäätkin oli hyviä :-) - Ira¤
Raspikurkku kirjoitti:
En minä ole koskaan kuullut mitään erityisempää.
Ainakaan eläville ihmisille ja ennenvanhaan anopit olivat oikein suosittuja nahkiaispyydyksiä, hevosenpäätkin oli hyviä :-)oli veden alla,ja nahkiaiset imeskelivät ruumista,
yök mitä juttuja jo aamusta kirjoittelen. - Karjalankägönen
Raspikurkku kirjoitti:
Me o tääl joskus ennenki kirjoteltu yks säie murteil mut jokku suuttu meil ko ei syöpäläisil saa hauskaa ol. Se o se verra vakavaa et virsikirja ja nestuuki kouraa ja hiljaa istumaa. Ja kyl mä se toisaalt ymmärräki et ko tauti o pahas tilas ni ei siin toiste hassuttelu välttämät tunnu ollenkaa hyvält. Sillo ko mä ensimmäisii kertoi tän kirjotteli ko syöpä oli just todettu ni ei muakaa kiinnostanu vitsailu, mä halusi vaa faktoja omast syävästäni.siun vasttaus!Totta huastoit-ei joka päivä jaksa naurroo.Tulloo kaiken mualiman ajatukset mielleen,itkettää ja koko ajan pittää netistä ehttii tiettoo syövästä ja parannuskeinoloista.Mutta hyvä se on sekkii,jos ies joka toinen päivä hymmyy nuamalleen yrittää viritellä!Miun pitäs varmmaan tehä silleen,jotta silimät kiinni panisin,jos nahkijaista maistammaan joskus piäsis-miten ne miusta näyttää kiärmmeeltä-eipä silti-syöpihän jotkut niitäkkii!Onkkoon tällä palstalla kettää Laitilasta päin-minnuu niin kiehttoo ne Heli Laaksosen murre kirjat?
- LPolku
taitaa mennä ylitöiksi jos tuo hoitsujen pako alkaa. Kylläpäs murjasit....
>;D- Ira¤
tänään laajemminkin,edes Prismaan en päässyt?
- Elisama
Pakko kysyä Prismasta kun se K-Kaupan Väiski on eläkkeellä.
- Elisama
Ira¤ kirjoitti:
tänään laajemminkin,edes Prismaan en päässyt?
Vai ei Prismaan päässyt. No mites olisi ollut Valintatalo;;)))
- tässä ja nyt
selvisit hengissä tämänkin päivän! Huomenna taas uusia juttuja. Ensi viikolla siut sitten purkitetaan. Mein kisu syö shebaa...
- Elisama
Eikös se ole jotain sellaista rotukismirien sapuskaa.
Tuli mieleen että kieli voisi käydä siihen. Se oli ainoa jota en näyttänyt sille lääkärille niin ei se sitä hyljännyt.
Kaikki muut se luokitteli tirektiivien mukaiseksi rehulihaksi. Siis ne mitä näki.
Mitähän tuo olisi sanonut jos olisin näyttänyt kieltä.
Olisinkohan saanut jotain uutta lääkettä. - tässä ja nyt
Elisama kirjoitti:
Eikös se ole jotain sellaista rotukismirien sapuskaa.
Tuli mieleen että kieli voisi käydä siihen. Se oli ainoa jota en näyttänyt sille lääkärille niin ei se sitä hyljännyt.
Kaikki muut se luokitteli tirektiivien mukaiseksi rehulihaksi. Siis ne mitä näki.
Mitähän tuo olisi sanonut jos olisin näyttänyt kieltä.
Olisinkohan saanut jotain uutta lääkettä.matolääkkeen kera,kun vai toisinpäin,kun ei meinannu lääkkeet mennä kurkusta alas...siis kissalla.
Tää mein kisulu on ihan maatiaiskisu ja niiiiin sööpöö. Se osaa nostaa hännänkin pystyy. Miun pittää ottaa välillä siltä mallia.
Kileleen olisit varmaan saanut kielilääkettä!
Ois kantsinut näyttää. :)
- Karjalankägönen
hättäile niihen lihhois kansa-suapihan niistä vaikka lihasoppoo,kun ensi luinneen uunissa puahtaa!Ja jos suollois talaveks,niin pitkkään säilysivat-oikkein topakan suolan kun pistäs!Ja sit vähä vakavammin-hyvä,jotta ei tuon pahemppoo kuitenkkaa-meiltä palstalaisilta jäi työt tekemätä,kun koko päivä isttuu tolohotettiin konneella peukalot pystyssä!
- Elisama
A siusta näkköö selvää jotta sie out niitä keittiöihmissii. Tiijät just ja jetsulleen mite heikommastakkii lihasta saa riimatavaraa.
Oliko Lotta Lungreeni siun isoäitis, se joka siinä yhes laulus keittää sotilaille jotai sotkuu.
Et kai vaan tökänny peukalollas nenään kun se tökötti pystyssä.
Ei se mittää jos sen nuapurin akan nennään ois tökänny joka olokas yli kurkisteli mittee sie miulle kirjotat.
Sen nennään saikkii tökätä vaikka tikulla. - Karjalankägönen
Elisama kirjoitti:
A siusta näkköö selvää jotta sie out niitä keittiöihmissii. Tiijät just ja jetsulleen mite heikommastakkii lihasta saa riimatavaraa.
Oliko Lotta Lungreeni siun isoäitis, se joka siinä yhes laulus keittää sotilaille jotai sotkuu.
Et kai vaan tökänny peukalollas nenään kun se tökötti pystyssä.
Ei se mittää jos sen nuapurin akan nennään ois tökänny joka olokas yli kurkisteli mittee sie miulle kirjotat.
Sen nennään saikkii tökätä vaikka tikulla.pielleen siun arvvailus-mie en ossoo keittee,ku vettä ja sennii mie poltan pohjjaan!Nuista pystyssä tököttämisistä tulj mielleen,kun myö serkkutytön kans etelän rannalla loikkoilttiin ja ne silikoonitissiset naiset makas siinä ympärillä,niin serkku sano;"tässä sitä myökkii muattaan ja mittää muuta ei ou koholla,kun nenä"!
- Elisama
pielleen siun arvvailus-mie en ossoo keittee,ku vettä ja sennii mie poltan pohjjaan!Nuista pystyssä tököttämisistä tulj mielleen,kun myö serkkutytön kans etelän rannalla loikkoilttiin ja ne silikoonitissiset naiset makas siinä ympärillä,niin serkku sano;"tässä sitä myökkii muattaan ja mittää muuta ei ou koholla,kun nenä"!
A mie luulen siusta jotta sie out topakka kokki.
Ossaat paistaa karjalanpiirassii ja kokkossii ja sultsinoita.
Jo rupeskkii sylki valummaan kun ajattelin niitä. Pittää hakkee pilikkumi alle jotta ei näppäimet kastu. - Karjalankägönen
Elisama kirjoitti:
A mie luulen siusta jotta sie out topakka kokki.
Ossaat paistaa karjalanpiirassii ja kokkossii ja sultsinoita.
Jo rupeskkii sylki valummaan kun ajattelin niitä. Pittää hakkee pilikkumi alle jotta ei näppäimet kastu.pittää miun siun mielikses myönttee,jotta kyllä mie nää Karjalaisten ruuvat ossoon-outkos muuten millonkkaa syönä suurumkuassuu?!
- Elisama
pittää miun siun mielikses myönttee,jotta kyllä mie nää Karjalaisten ruuvat ossoon-outkos muuten millonkkaa syönä suurumkuassuu?!
En ou ikinä kuullukkaa. Hiivvaatatko huomiseksi resetin siitä niin tiijän uskaltaako sitä syyvä. Eihän se vaen pure.
- Karjalankägönen
Elisama kirjoitti:
En ou ikinä kuullukkaa. Hiivvaatatko huomiseksi resetin siitä niin tiijän uskaltaako sitä syyvä. Eihän se vaen pure.
kinttuun kerttookkaa hypännä-mie en nyt siitä reseptistä ossoo sannoo,kun se on vähä näppituntumalla tehttyy!!!
- jatta
Silmät on jo moneen kertaan ristissä ja rastissa. En jaksa lukea mitä kukin on sinulle toivotellut. On vaan pakko vastata jotain.
Hyvä kun ilmoitit, että lihasi kelpaat johonkin lihapurkkiin. Nyt tiedän etten osta minkäänlaista säilykelihaa. Olisi tosi paha olo jos jälkeenpäin saisin tietää, että just siinä purkissa olisi ollut sitä sinun lihaa. Joten jatkan kasvis- ja leipälinjalla.
Epävarmuus on aika kenkku kaveri. Tosiasia kuitenkin on, että sinä et vielä jouda lihoiksi. Me tarvitsemme sinua tällä palstalla. On ne arvot sitten (titteli, oppiarvo jne..) mitkä tahansa niin sinä selviät. On meitä sen verran iso sakki pahiksia pois puhaltelemaan.
Pussillinen nallekarkkeja lohdutukseksi. Niin ja tietysti kauniita unia ja oman kullan kuvia.- Elisama
Jos olis vaikka se purkki jossa olen niin pääsisin kylään.
Seuraileppas jos lähikauppaan ilmestyy Elisaman lihaa niin osta heti.
On kuule riittosaa lihaa saat yhtä suupalaa pureskella tunnin eikä hienone sittenkään.
Laihialaiset on jo varannu pari purkkia. Toisen loppuvuodeksi ja toisen ensi vuoden alkuun.
Riittä kuulema koko kylälle purtavaa on niin sitkeää.
Jaa no tiedä häntä noista titteleistä. Olen sellainen vähän höpsähtänyt kylähullu vaan.
Siinnä on titteli jonka säilyttämiseksi ei tarvitse ponnistella eikä kukaan ole riistämässä sitä minulta. - jatta
Elisama kirjoitti:
Jos olis vaikka se purkki jossa olen niin pääsisin kylään.
Seuraileppas jos lähikauppaan ilmestyy Elisaman lihaa niin osta heti.
On kuule riittosaa lihaa saat yhtä suupalaa pureskella tunnin eikä hienone sittenkään.
Laihialaiset on jo varannu pari purkkia. Toisen loppuvuodeksi ja toisen ensi vuoden alkuun.
Riittä kuulema koko kylälle purtavaa on niin sitkeää.
Jaa no tiedä häntä noista titteleistä. Olen sellainen vähän höpsähtänyt kylähullu vaan.
Siinnä on titteli jonka säilyttämiseksi ei tarvitse ponnistella eikä kukaan ole riistämässä sitä minulta.Ku sie rupesit tuollasii kertomaa nii lihhaa en kyllä osta. Kyllää voi tulla iha kokonaisena ja oma ittenäs. Menkööt Laihialle jos hyö sitä halluut. Jos sie nui kamla sitkeetä oot ni eihä sinuu ies purkkii saa. Jouvut olemaa täällä mei seurana vie pitkä aikaa.
Onneks teitä kylähulluikii on vielä. Mie ku nii rakasta sellasii. Omasta mielsetää liija fiksui kansa en oikee ossaa tulla toimee. Itekkii kallistu sinne hullu (kylä tai muu??) puolelle.
Kaikkee hyvvee siu oottamisille.
- kokeita sulle
oikein tehtiin voisitko kertoo
- Elisama
Ei ainakaan olleet matikankokeita;))
Tuollaisia verenimemisiä olivat.
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Koko familia taas lehdissä jauhamassa vanhoja asioitaan
Nyt menee familialla lujaa. Martina ja äiti MeNaisissa (taas) ja Esko IS:ssa. Kuinkakohan monta kymmentä kertaa nuo sam3551436- 741405
Teemu Keskisarja (ps) loisti- ja hurmasi MTV:n tentissä.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/kommentti-keskisarja-sekoitti-pakan-suomiareenan-puheenjohtajatentissa/9180380 Kuten3111184Taas syytöntä ja rehellisintä rangaistiin
Ja vielä 13 000 euroa kaupungin oikeudenkäyntikuluja maksuun. Lisää tällaisia päätöksiä.😀461097Aika pieni se on
Joku sanoo että matala on suihku. Säätöä tarviaa nyt ruisku, että se ruiskuaa korkeudelle valopylvään Näin saamme näht33925Heh, Irvi-Riikka vie duunareilta nyt arkipyhätkin
Voihan saksilla näköjään leikellä kalenteriakin. Irvi-Riikalla ne osuivat arkipyhiin. Että sellainen duunaripuolue 😆231904vinkki miehille
Jos on ollut erimielisyyksiä ja sun käytös on satuttanut naisya, et voi palata takaisin kevyesti niin kuin mitään ei oli163878Kiitos siitä
Kiitos siitä hahmosta jonka loit, ja jonka sain tuntea, ja kutsua ystäväksi. Se oli hyvä tyyppi ja siihen oli helppo rak40845Ilouutinen: Teini-ikään ehtinyt Osmo Peltola TV:ssä! Tätä tiedossa Peltsi-isän kanssa tällä kertaa
Mikä upea parivaljakko: Peltsi-isä ja Osmo-poika. Peltsin toisen luonto starttaa televisiossa ja mukana muutamassa jakso20817Pelekäätkönä mua?
Älä turhaan. 😘 Unohdetaan säät ja ilmat ja muut turhat lätinät tai jos välttämättä haluat niistä keskustella, niin te42804