tarjolla olisi 50 luvun talo, rintamamiestalotyyppinen, muttei aivan perusrintsikka, puuverhoiltu, nyt tarvitsisin apua viisaammilta, sillä tilat ei muuten riitä kuin laajentaa mökkiä, rakennusoikeutta on, ja mielestäni olisi "helposti" toteutettavissa tasamaata, kuinkahan paljon olisi kustannusarvio kahdelle lisämakuuhuoneelle, puuverhoiltuna ja ei vesipisteitä muuta kuin sähkötyöt extrana.. siis kuinka paljon itse lisä-osa ja työt...kiitos
30-40 neliön laajennus ??
7
2232
Vastaukset
- ihan varma
että nykyisistä tiloista ei saa lisähuoneita. Onko yläkerrassa sivutkin otettu käyttöön? Onko talo rinteessä, niin että kellariin voisi tehdä yhden makuuhuoneen? - Tätä et kysynyt, mutta mieleeni tuli rintsikkaa itsekin rempanneena. Me pysyimme vanhoissa kuorissa, mutta asuintilaa saimme ylhääältä ja alhaalta reippaasti lisää.
- mulla meni
60 tuhatta pelkästään yhen seinän korjaamiseen ja vessan tekemiseen ja muuhun pieneen rassaamiseen. tosin itte en oo paljoa pystyny tekeen. yks mies on ollu töissä 3kk. pelkästään sähköjen ajanmukaistaminen maksoi 7000.mietin itsekkin aluksi ett rakennan lisätilaa. mut jätin sen kakkosvaiheeseen. rakentaminen on kallista. ainakin pääkaupungin kupeessa.
- Tee-se -itse mies
Jos itse teet mahdollisiman paljon (paitsi sähköt), rahaa menee about 1500 euroa/m2.
- itte tehty
meillä tee-se-itse 30 neliöö hinnaksi tuli reilusti alle 20tonnia. yksikerroksinen puutalo kyseessä.
- ...ja edelleen itse tehtynä
itte tehty kirjoitti:
meillä tee-se-itse 30 neliöö hinnaksi tuli reilusti alle 20tonnia. yksikerroksinen puutalo kyseessä.
Meillä tehdään 150 neliön laajennus rintamamiesmökkiin, elikäs laajennusosa on suurempi kuin nykyinen talo. Harjakatossa nyt, kellarikerros ja kaksi asuinkerrosta, vesipisteitä jne.
Lainaa on otettu 60t ja vielä ei ole niitä rahoja edes käytetty. Eli eiköhän alle tuon summan saada laajennus tehtyä.
Ymmärrän hyvin ettei kaikilta onnistu näin edullisesti; meillä oli esim. omaa puuta ja perustukset kaivoi ammattikuljettaja joka oli palveluksen velkaa jne.
Itse tekemällä säästää rukasti; varmasti puolella hinnalla siitä mitä remppa tulis maksamaan jos palkkaat ammattilaisen. Vaan onni matkassa meillä senkin suhteen -mies on nikkari ammatiltaan. - kaikilla tutut ja kämppäkav...
...ja edelleen itse tehtynä kirjoitti:
Meillä tehdään 150 neliön laajennus rintamamiesmökkiin, elikäs laajennusosa on suurempi kuin nykyinen talo. Harjakatossa nyt, kellarikerros ja kaksi asuinkerrosta, vesipisteitä jne.
Lainaa on otettu 60t ja vielä ei ole niitä rahoja edes käytetty. Eli eiköhän alle tuon summan saada laajennus tehtyä.
Ymmärrän hyvin ettei kaikilta onnistu näin edullisesti; meillä oli esim. omaa puuta ja perustukset kaivoi ammattikuljettaja joka oli palveluksen velkaa jne.
Itse tekemällä säästää rukasti; varmasti puolella hinnalla siitä mitä remppa tulis maksamaan jos palkkaat ammattilaisen. Vaan onni matkassa meillä senkin suhteen -mies on nikkari ammatiltaan.Kiitos, itsekin näitä summia seurailen, remontti kun mielessä. Mietityttää vain niin kovin, että kun näihin hinta-kyselyihin _aina_ saa näitä "ei maksanut paljon mitään, kun isä on sitä ja naapuri tätä ja aineet löytyi ilmaiseksi tien vierestä" ....niin missä ovat ne, jotka ovat oikeasti joutuneet ammattilaisille työstä maksamaan markkinahinnan? Ei kai kaikilla ole kävelevää vasaraa lankona vai onko?? Ja joillekihan nuo yritykset töitä tekee, kun vielä pystyssä ovat eli ei kaikki remontoijat tosiaan voi itse tehdä kaikkea.
Vai ovatko ammattilaisilla teetettyjen töiden hinnat todellakin niin järkyttäviä nykyään, ettei niitä maksamaan joutuneet pysty niitä ääneen sanomaan, kun vieläkin huippaa?
Tämä ei siis ole provo, vaan ihan aitoa ihmettelyä. Meillä on remontti edessä, mutta apuna tasan tarkkaan omat amatööritaidot eikä ketään tuttua ns. ammattipuolelta. Eli kaikki mitä ei itse tehdä, pitää tulla teetättämään vieraalla. - talonlaajentaja
kaikilla tutut ja kämppäkav... kirjoitti:
Kiitos, itsekin näitä summia seurailen, remontti kun mielessä. Mietityttää vain niin kovin, että kun näihin hinta-kyselyihin _aina_ saa näitä "ei maksanut paljon mitään, kun isä on sitä ja naapuri tätä ja aineet löytyi ilmaiseksi tien vierestä" ....niin missä ovat ne, jotka ovat oikeasti joutuneet ammattilaisille työstä maksamaan markkinahinnan? Ei kai kaikilla ole kävelevää vasaraa lankona vai onko?? Ja joillekihan nuo yritykset töitä tekee, kun vielä pystyssä ovat eli ei kaikki remontoijat tosiaan voi itse tehdä kaikkea.
Vai ovatko ammattilaisilla teetettyjen töiden hinnat todellakin niin järkyttäviä nykyään, ettei niitä maksamaan joutuneet pysty niitä ääneen sanomaan, kun vieläkin huippaa?
Tämä ei siis ole provo, vaan ihan aitoa ihmettelyä. Meillä on remontti edessä, mutta apuna tasan tarkkaan omat amatööritaidot eikä ketään tuttua ns. ammattipuolelta. Eli kaikki mitä ei itse tehdä, pitää tulla teetättämään vieraalla.itse kans laajennetaan ja rempataan 20-30-l:n 1,5krs taloa. Luulisin että syy siihen että harva on avaimet käteen ns. kaupasta ostanut moista laajennusprojektia, on että ne jotka moiseen projektiin ryhtyy niin on ns. köyhiä joilla ei ole rahkeita /haluja uuteen vastaavaan. Esim. itselle tulee yli 200 000€:n arvoinen talo yhteensä 110 000 € lainalla ja omalla työllä. Tosin tärkeintä on saada toimiva koti omaan unelmapaikkaan. En ole koskaan ajatellut että olisin niin hyvätuloinen että olisi varaa hankkia valmiiksi iso talo tahi rakentaa sellainen. Niinpä ostimme pienen jo juuri rempatun talon muutama vuosi sitten ja nyt jatkamme sitä itse pikkuhiljaa. Runko ja katto on pystyssä, ja keväällä taas jatketaan työn ohessa, samalla asustellaan. Itse ollaan tehty kaikki, mies on erään talotekniikkalajin ammattimies ja itsekkin ymmärrän enemmän vasaroiden ja sirkkelien päälle verrattuna kynsilakkoihin tai uusimpaan kevätmuotiin. Totuus on että vanhaa korjauttamalla palaa enemmän kuin uutta rakennuttamalla. Mutta omasta mielestäni vanhassa vara parempi, ja itse tekemällä saa vielä paremman ja mieluisamman, ja edullisestikkin. meillä budjetti n. 5-60 000, ja siihen tehdäänkin jo aika paljon..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .894600Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631403133Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503125Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4032202Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2311348Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito111223- 761207
- 671097
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde301084Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että112999