Protu leiristä kokemuksia? ^^

Heavyfork

Niin, elikkäs olisko kenelläkään jakaa jotain "kokemuksia" kyseisestä leiristä? Vähän että mitä siellä tehdään ynnämuuta mukavaa 8D
Ja että pärjääkö siellä sellainen vähemmänkin sosiaalinen persoona Ö___Ö''
Kauhistuin kun jostain kattoin että olivat pelanneet siellä aliasta, eikä edes ryhmissä 8'DD
Mutta juu. Jos joku viittisi kertoilla vähän? ^__^

8

2473

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ..................

      Ei ole omaa kokemusta, mutta ainakaan rippileirille ei kannata mennä, koska ainakin meidän leirillä valehdeltiin päin naamaa.

      • Mun riparilla

        oli erittäin hienoa porukkaa ja loistavia keskusteluja kaikesta maan ja taivaan väliltä. Työntekijät todella osaisivat kuunnella nuoria ja luoda hyvän ilmapiiriin. Siis suosittelen lämpimästi riparia!


      • ......................
        Mun riparilla kirjoitti:

        oli erittäin hienoa porukkaa ja loistavia keskusteluja kaikesta maan ja taivaan väliltä. Työntekijät todella osaisivat kuunnella nuoria ja luoda hyvän ilmapiiriin. Siis suosittelen lämpimästi riparia!

        Aivopesua varten onkin järkevää luoda hyvä ilmapiiri. Pakottamalla ei kukaan valheita niele, mutta porkkanaa tarjoamalla se voi onnistua.


    • eräs appari

      No, kävin Protun pari vuotta sitten. En kokenut 15-vuotiaana itseäni kovinkaan sosiaaliseksi, vaan ennemminkin ujoksi, mutta nautin leiristäni suunnattomasti. Kaikki ne keskustelut, leikit, yhteishenki... Olin aivan myyty silloin, ja vielä muutamilla leireillä sen jälkeen työskenneltyänikin se taika puree vieläkin :).

      Protulla seitsemän tiimiläistä (kaksi ohjaajaa ja viisi apuohjaajaa) on tarkkaan suunnitellut järjestön valmiita päiväteemoja apunaan käyttäen leiriviikon ohjelman - päivät ovat melkoisen tarkkaan ohjelmoituja, eli ei siinä kukaan syrjään jää, jos vaan yhtään itselläkin on yritystä. Ainoa, mitä leirillä täytyykin olla, on kiinnostus ja into olla mukana - jonkin sortin leikkimieli. Sitä tiimiläiset eivät tietenkään kenellekään voi tyhjästä luoda, mutta jos sitä on, niin suurella todennäköisyydellä nautit Protu-leiristä.

      Protun päiväteemat ovat Tutustuminen, Erilaisuus ja Syrjintä, Päihteet ja riippuvuudet, Yhteiskunta ja vaikuttaminen, Tulevaisuus, Maailmankuvat ja -katsomukset sekä Kokoaminen. Näiden lisäksi on vielä loppujuhlapäivä. Päiväteemojen lisäksi leireillä on sivuteemoja, kuten Ihmissuhteet ja seksuaalisuus sekä Ympäristö.

      Näitä teemoja käsitellään isojen ja pienten ryhmäkeskustelujen, leikkien, näytelmien, simulaatioiden, "polkujen", ryhmätöiden, janojen jne. kautta.

      Pelejä leireillä harvemmin pelataan ohjelmoidusti, mutta toki leiriläiset saattavat taukojen aikana keksiä pelatakin jotain... Eihän mihinkään ohjelmaankaan tarvitse osallistua, jos ei halua, eikä tietenkään leiriläistenkään itse keksimään ohjelmaankaan tarvitse mennä mukaan...

      Tiimiläiset on koulutettu tehtäväänsä ja he pyrkivät kyllä ottamaan huomioon erilaiset persoonallisuudet. Protulla apuohjaajana ollessanikin olen havainnut, kuinka niin ujot tai hijaiset kuin puheliaat tai itsevarmat ihmiset ovat leiristä nauttineet. Suosittelen :)

      • Heavyfork

        Wuaa. Kiitoksia pääni valaisusta taskulampulla. ^__^'


      • Anonyymi

        Wow noni päätin just et meen protuun kiitos👍


    • minäpäss

      Oma Protu oli Uudessakaupungissa Krista-laivalla.. En ajatellut sen kummemmin sen huonoja puolia ilmoittautuessani. Kannattaa olla todella kiinnostunut merestä ynnä muusta vastaavasta, jos sinne lähtee.. Vessassa käymisen kanssa ongelmia, sillä laivan vessaa käytettiin vain hätätilanteessa.. Eikä aina edes silloin. (Kuulostaapas kamalalta :D)
      Muuten leiri oli mukava, vaikka laivalla tilan puute ahdisti kovasti. Kunhan on oikea asenne, kaikki menee hyvin.

    • ProtuAlly

      Mun protuleiri loppui juuri ja se viikko oli elämäni parasviikko! Kun olimme menossa leiripaikalla mua vähän pelotti et siitä leirist ei tuu mitään kun oon nii ujo ja hiljane, mutta jo parissa päivässä kaikista tuli tosi läheisiä ja ei halunnu enää lähtee pois! Protulla sain olla omaitseni ilman että joku kommentoisi tai haukkuisi! Keskustelut oli myös mukavia kun sai sanoa oman mielipiteensä, samoin salainn ystävä

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      101
      1497
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1154
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      84
      1064
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      976
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      573
      942
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      877
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      872
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      19
      822
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      654
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      630
    Aihe