Protu leiristä kokemuksia? ^^

Heavyfork

Niin, elikkäs olisko kenelläkään jakaa jotain "kokemuksia" kyseisestä leiristä? Vähän että mitä siellä tehdään ynnämuuta mukavaa 8D
Ja että pärjääkö siellä sellainen vähemmänkin sosiaalinen persoona Ö___Ö''
Kauhistuin kun jostain kattoin että olivat pelanneet siellä aliasta, eikä edes ryhmissä 8'DD
Mutta juu. Jos joku viittisi kertoilla vähän? ^__^

8

3001

Vastaukset 8

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ..................

Ei ole omaa kokemusta, mutta ainakaan rippileirille ei kannata mennä, koska ainakin meidän leirillä valehdeltiin päin naamaa.

• Mun riparilla

oli erittäin hienoa porukkaa ja loistavia keskusteluja kaikesta maan ja taivaan väliltä. Työntekijät todella osaisivat kuunnella nuoria ja luoda hyvän ilmapiiriin. Siis suosittelen lämpimästi riparia!

• ......................
        Mun riparilla kirjoitti:

oli erittäin hienoa porukkaa ja loistavia keskusteluja kaikesta maan ja taivaan väliltä. Työntekijät todella osaisivat kuunnella nuoria ja luoda hyvän ilmapiiriin. Siis suosittelen lämpimästi riparia!

Aivopesua varten onkin järkevää luoda hyvä ilmapiiri. Pakottamalla ei kukaan valheita niele, mutta porkkanaa tarjoamalla se voi onnistua.

• eräs appari

No, kävin Protun pari vuotta sitten. En kokenut 15-vuotiaana itseäni kovinkaan sosiaaliseksi, vaan ennemminkin ujoksi, mutta nautin leiristäni suunnattomasti. Kaikki ne keskustelut, leikit, yhteishenki... Olin aivan myyty silloin, ja vielä muutamilla leireillä sen jälkeen työskenneltyänikin se taika puree vieläkin :).

Protulla seitsemän tiimiläistä (kaksi ohjaajaa ja viisi apuohjaajaa) on tarkkaan suunnitellut järjestön valmiita päiväteemoja apunaan käyttäen leiriviikon ohjelman - päivät ovat melkoisen tarkkaan ohjelmoituja, eli ei siinä kukaan syrjään jää, jos vaan yhtään itselläkin on yritystä. Ainoa, mitä leirillä täytyykin olla, on kiinnostus ja into olla mukana - jonkin sortin leikkimieli. Sitä tiimiläiset eivät tietenkään kenellekään voi tyhjästä luoda, mutta jos sitä on, niin suurella todennäköisyydellä nautit Protu-leiristä.

Protun päiväteemat ovat Tutustuminen, Erilaisuus ja Syrjintä, Päihteet ja riippuvuudet, Yhteiskunta ja vaikuttaminen, Tulevaisuus, Maailmankuvat ja -katsomukset sekä Kokoaminen. Näiden lisäksi on vielä loppujuhlapäivä. Päiväteemojen lisäksi leireillä on sivuteemoja, kuten Ihmissuhteet ja seksuaalisuus sekä Ympäristö.

Näitä teemoja käsitellään isojen ja pienten ryhmäkeskustelujen, leikkien, näytelmien, simulaatioiden, "polkujen", ryhmätöiden, janojen jne. kautta.

Pelejä leireillä harvemmin pelataan ohjelmoidusti, mutta toki leiriläiset saattavat taukojen aikana keksiä pelatakin jotain... Eihän mihinkään ohjelmaankaan tarvitse osallistua, jos ei halua, eikä tietenkään leiriläistenkään itse keksimään ohjelmaankaan tarvitse mennä mukaan...

Tiimiläiset on koulutettu tehtäväänsä ja he pyrkivät kyllä ottamaan huomioon erilaiset persoonallisuudet. Protulla apuohjaajana ollessanikin olen havainnut, kuinka niin ujot tai hijaiset kuin puheliaat tai itsevarmat ihmiset ovat leiristä nauttineet. Suosittelen :)

• Heavyfork

Wuaa. Kiitoksia pääni valaisusta taskulampulla. ^__^'

• Anonyymi

Wow noni päätin just et meen protuun kiitos👍

• minäpäss

Oma Protu oli Uudessakaupungissa Krista-laivalla.. En ajatellut sen kummemmin sen huonoja puolia ilmoittautuessani. Kannattaa olla todella kiinnostunut merestä ynnä muusta vastaavasta, jos sinne lähtee.. Vessassa käymisen kanssa ongelmia, sillä laivan vessaa käytettiin vain hätätilanteessa.. Eikä aina edes silloin. (Kuulostaapas kamalalta :D)
      Muuten leiri oli mukava, vaikka laivalla tilan puute ahdisti kovasti. Kunhan on oikea asenne, kaikki menee hyvin.

• ProtuAlly

Mun protuleiri loppui juuri ja se viikko oli elämäni parasviikko! Kun olimme menossa leiripaikalla mua vähän pelotti et siitä leirist ei tuu mitään kun oon nii ujo ja hiljane, mutta jo parissa päivässä kaikista tuli tosi läheisiä ja ei halunnu enää lähtee pois! Protulla sain olla omaitseni ilman että joku kommentoisi tai haukkuisi! Keskustelut oli myös mukavia kun sai sanoa oman mielipiteensä, samoin salainn ystävä

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tässä ovat Elämäni biisi vieraat lauantai 19.9. - Yksi vieras on kohuttu TTK-juontajaehdokas

Elämäni biisi vieraslista on harvinaisen mielenkiintoinen lauantaina. Mukana myös kohuttu TTK-juontajaehdokas, josta ei
      Tv-sarjat
      12
      1128
    2. Mies joka on oikeasti kiinnostunut

Ja näkee sut pitkäaikaisena kumppanina, siirtää vaikka vuoria selvittääkseen asiat eikä ota pienintäkään riskiä menettää
      Ikävä
      126
      1017
    3. 56
      995
    4. Onko nyt kaikki asiat käyty läpi?

Mun mielestä on👍
      Ikävä
      109
      959
    5. Kunnanhallitus

Miten käy täällä vuosia tuomioita jakaneelle valittajalle, hovioikeus hylännyt kaikki syytteet.
      Puolanka
      55
      882
    6. Rauha, sopiiko

Ei häiritä enää toisiamme. Annetaan molemmille rauha unohtaa, pyydän tätä todella. Kiitos. Miehelle.
      Ikävä
      85
      842
    7. Mikä sun salaisuus on,kun näytät niin nuorelta..

Vaikka oot jo noin vanha!?
      Ikävä
      80
      826
    8. Miesten (epä)viehättävyydestä kysymys

Mieltä askarruttava asia, liki dilemma. Palstallahan jotkut miesoletetut usein toteavat, että kaikki naiset tavoittelev
      Sinkut
      165
      793
    9. Minkä kappaleen

haluaisit soivan, kun astellaan alttarille?
      Ikävä
      70
      735
    10. Ei siitä pääse yli, eikä ympäri!

Pakko se on myöntää ja tunnustaa. Olisin halunnut p*nna sinua sydämeni kyllyydestä. Itseäni vanhemmalle naiselle
      Ikävä
      66
      731
    11. Teini kuolema

Jatketaan uudestaan kun poistettu eka aloitus.
      Kajaani
      25
      714
    12. MiltäKaivattusi

Näyttää? !
      Ikävä
      33
      618
    13. Mitä meidän välillämme

On käynyt näiden vuosien aikana?
      Ikävä
      70
      606
    14. Olit hyödytön.

Mulle hyödytön..
      Ikävä
      98
      588
    15. Tykkäätkö minusta

Mies vai et? -nainen
      Ikävä
      55
      549
    16. Kumpi tästä nyt

Teki niin vaikeaa?
      Ikävä
      60
      524
    17. Humppila korvasi johtajia tekoälyllä

https://yle.fi/a/74-20215155 Humppilassa on lakkautettu teknisen ja hallintojohtajan virat. Säästöä tuli hetkessä 150
      Maailman menoa
      80
      523
    18. Vieläkö tykkäät

Minusta niin paljon että olisit valmis?
      Ikävä
      35
      507
    19. Myönnetään, tunnen lämpimiä tunteita kohtaasi

Vaikutat tosin liian hyvältä ollaksesi totta. Komeita miehiä on maailma pullollaan mutta sinussa on jotain.....
      Ikävä
      31
      473
    20. Mnot, miksi sinulle on tärkeää solvata uskovia?

Onko sinulla joku katkeruus tai peräti viha heitä kohtaan? Kirjoituksesi nimittäin tihkuvat katkeruutta ja vihaa uskovi
      Luterilaisuus
      268
      453
    Aihe