Niin siis noi lukion arvosanojen merkitykset, mikä on paras, huonoin jne.. tiiän, et L on paras, ja ne kirjaimet tulee latinan kielisistä sanoista, mut kertokaa nyt joku ne sanat&kirjaimet&arvo.. -kiitti-
Kertokaa mulle..
5
574
Vastaukset
- kameeli
Järjestys huonoimmasta parhaimpaan on:
I (improbatur, hylätty)
A (approbatur)
B (lubenter approbatur)
C (cum laude approbatur)
M (magna cum laude approbatur - muistaakseni)
E (eximia cum laude approbatur)
L (laudatur)
Latinan taitoni on olematon, eikä siis edes ruosteessa, joten käännöksiä ei ole luvassa. Käytännössä vastaavat kuitenkin kouluarvosanoja 4-10.- abi03
Latinaa en osaa kyllä montaakaan sanaa, mutta improbatur="kiittäen hylätty", approbatur="kiittäen hyväksytty" jne.
Ja I=4,A=5,B=6,C=7,M=8,E=9 ja L=10 - Salla
abi03 kirjoitti:
Latinaa en osaa kyllä montaakaan sanaa, mutta improbatur="kiittäen hylätty", approbatur="kiittäen hyväksytty" jne.
Ja I=4,A=5,B=6,C=7,M=8,E=9 ja L=10Käännökset menevät käsittääkseni jotenkuten seuraavalla tavalla:
Improbatur = Hylätään
Approbatur = Hyväksytään
Lubenter approbatur = Mielellään hyväksytään
Cum laude approbatur = Kiitoksin hyväksytään
Magna cum laude approbatur = Suurin kiitoksin hyväksytään
Eximia cum laude approbatur = Erittäin suurin kiitoksin hyväksytään
Laudatur = Ylistetään
Itse en ole latinaa lukenut, mutta arvosanoissa käytetyt termit nyt eivät ole kovin epäloogisia. - Tyhmäkö?
Salla kirjoitti:
Käännökset menevät käsittääkseni jotenkuten seuraavalla tavalla:
Improbatur = Hylätään
Approbatur = Hyväksytään
Laudatur = Ylistetään
Itse en ole latinaa lukenut, mutta arvosanoissa käytetyt termit nyt eivät ole kovin epäloogisia.Ite siis aloitan lukion ensisyksynä, ja tavoitteena olis kirjoittaa 3:ssa vuodessa. Noista arvosanoista nyt olin vaan ihan pihalla, kun ei oo ketään koskaan tullu kertomaan.. :)
- Magic
Salla kirjoitti:
Käännökset menevät käsittääkseni jotenkuten seuraavalla tavalla:
Improbatur = Hylätään
Approbatur = Hyväksytään
Laudatur = Ylistetään
Itse en ole latinaa lukenut, mutta arvosanoissa käytetyt termit nyt eivät ole kovin epäloogisia.Erot edellisiin käännöksiin eivät ole suuria, mutta täydellisyys ennen kaikkea, kuten sanonta kuuluu.
Improbatur = Hylätään
Approbatur = Hyväksytään
Lubenter approbatur = Mielihyvin hyväksytään
Cum laude approbatur = Kiittäen hyväksytään
Magna cum laude approbatur = Suurella kiitoksella hyväksytään
Eximia cum laude approbatur = Erinomaisella kiitoksella hyväksytään
Laudatur = Kiitetään
Eroa käännöksissä oli siis oikeastaan vain laudaturin kohdalla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
R.I.P Marko lämsä
Luin just netistä suru uutisen että tangokuningas Marko Lämsä On menehtynyt viikonloppuna Tampereella. Niin nuorikin vi614260Vappu terveiset kaivatullesi
otetaan vappu terveisiä vastaan tähän ketjuun kaivatullesi !!! 🍾🥂🎉🌻🔥🧡🧡1531799Tangokuningas Marko Lämsä, 47, on kuollut
Taas yksi melko nuori artisti lopetti lauleskelut lopullisesti. https://www.is.fi/viihde/art-2000011200979.html141503Puskaradio huutaa
Nuori tyttö oli laittanut päivityksen että pitämällä joku itsensäpaljastaja. Kuka tämä on? Varoittakaa lapsia !351258Miksi aina vain seksiä?
Kertokaas nyt mulle, että onko tämä joku normojen ihan oma juttu, että seksiä pitää pohtia joka välissä, siitä pitää jau1671056- 56904
- 76895
Martinalta vakava ulostulo
Seiska: Martinalta vakava ulostulo. Olipa raflaava otsikko mustalla pohjalla.165823Hei rakas A,
olinko silloin julma sinua kohtaan? Jos, niin anna anteeksi, yritin vain toimia oikein. Olen pahoillani, edelleenkin, en54811- 39781